8 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

8 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON POSTA var ae a rAR e RA SA SAA BAA A AAA AAA Saç Tuva l_e_ti Altı Aylık Ondülâsyondan Nasıl İstifade Etmek Mümkündür? Bu Çantayı Kendiniz Yapabilirsiniz Boncuklu ve pullu elbiselerin yanında göze çarpan çantalar da Sonbahardan Kış Mevsimine Geçerken Moda Degışmelırı Taerare e seseace Mevsim Modası A Resimde görülen saç tuvalet- lerinin üçü de altı aylık ondülâs- yonun saça verdiği müsaitlik sa- yesinde yapılmıştır. Yalnız şunu hatırlamalısınız ki altı aylık, yanl Permeaant — yaptırmakla — saçı her zaman bu şekilde muha- faza edemezsiniz. Her yıkayışta ona yeniden biçim ve tarz ver- meniz icap eder. Yıkar ve öylece bırakırsanız. saçlarınızın Arap sa- çından farkı olmaz. Permenantın temin ettiği yalnız müsaitliktir. Yani permenant sayesinde düm- düz beygir kılı gibi olam saçlara her yıkayışmızda istediğiniz biçimi werebilirsiniz. Yoksa bu sizi yine ıaçın.zlı uğruçmıkun lııırlırmıı berbere olan ihtiyacınızı kaldır- ma . Bu modellerin üçü de Parisin en ileri gelen berberlerinin mode- lidi', Yan duran resimdeki mo- K>lda alından — başlamış — ve tepoden dolaşarak - kulağın arka- sımda nihayetlenmiştir. Bu, resmi ziyafetler için çok müstesna bir tuvalettir. Yanda olan saç modeli de bilhassa #sarı saça ya- kışan bir tarzdır. Diğeri her renk ııçı nyıhllır Anne Ve Çocuk Bugün Ööyle bir zaman veya öyle bir devir içindeyiz ki ve öyle bir istikbale doğru yürüyoruz ki burada kadın ve erkek farkı yok.. Her yerde, herşeyde, her Işte kadın ve erkek beraber ve müsavidir. Hayat şartlarının rarureti içinde kadını erkekten, kızı erkek arka- daşından ayırmak İmkânı yok ve bundan —sonra da — olamiyacak. Kızla erkek arasında pek ufak yaşta başlıyan bu münasebet ba- zan tehlikeli bir şekle girer. Kızınız ve yahut oğlunuz sizin istemediğiniz bir'sile evlenir. Bu sizin okadar istemediğiniz bir bir- leşmedir ki evlâdınızı, binbir ümit ve sevgi ile bağlandığınız yavru- nuzu tarda, redde kadar yürür- sünüz. Gazeteleri okuyunuz ve yahut kulağınızı biraz açık bulun- durunuz. Bu gibi hâdiselerin he- men her tabaka, her sınıf halk arasında vukua geldiğini görecek- siniz. Meseleyi bu tehlikeli şekle vardırdıktan sonra artık onun çaresi kadere razı olmaktan başka birşey değildir. Fakat ana ve babanın vazi- fesi ondan evvel müdahale etmek, evlâdına bu bususta rehberlik etmektir. Kuru lâfların, ukalaca konferansların, batta emsal gös- termenin buna hiçbir tesiri olmaz. Kızmıza ve oğlunuza bu rehber- liği auacak onlarla arkadaş olarak yapabilirsiniz. Kızınızın mektepten Ve yahut ta işinden tanıdığı pek çok kerkek arkadaşları - olabilir. Bunları diğer arkadaşlarile bera- ber eve çağırmasına müsaade edin. Kimlerle düşüp - kalktığını konuştuğu İnsanların ne seviyedö olduklarım —ancak bu — suüretle anlayabilirsiniz. Eğer bunlardan birine ve sizin en azx beğendiğk miz birine, kızınızın. temayülünü hisaederseniz onu kırmayın, tenkit etmeyin. Yalaız içlerinden sizin beğendiğinizi mütemadiyen methe- din ve iyi taraflarını gösterin. Eğer evlâdınızla arkadaş olmayı öğrenmişseniz © sizin endiği- niz şeyi beğo.ımekh iflihar duyacak, ne siz ve ne de kendisi hiç hissetmeden, yavaş yavaş, olmazsa gece kıyafetiniz muhak- kak ki eksiktir. Bazan bir elbise- nize bir çanta uydurursunuz. Fa- kat öteki elbisenizi giydiğiniz zaman yine ihtiyaç içerisindesiniz. Halbuki burada tarif edeceğimiz çanta bilâistisna hergece elbise- sile kullanılabilecek şekildedir. Zemin beyaz satendir. Renkli kadife işleme kurdele ile İşlen- miştir. Örnek gayet basit ve hemen hemen hiç çizgi bilmeye- nin bile çıkaracağı kadar kolay- dir. Evvelâ kumaş modelde gö- rüldüğü üÜzere kesilecek çantanın kendisi bütün bir parçadan, yan- lar için de ayrı birer birer parça. Örnek bu kumaşın Üzerine çıkaı- rıldıktan sonra tersi hafif bir zamklı pamuk ve muslin ile döşe- | necek ve üÜçü bir araya tulturu- I lacak. Boş makineye koyup çizgilerin östünden bir kere geçin. Bu delikler işleme- yi kolaylaştırır. Öm.ğl tebarüz ettirir. Artık sıra işlemeye - kaldı. Kurdelenin bir ucunu — kalınca bir iğne vasıtasile->— tera tarafa geçirip dughmleyın | vesonru kurdeleyi delikli çizgilerin Üstüne yalırın ve ara ara alelâde ipek veya ibrişimle tulturun. Her daire için bir renk ve bu rengin iki çeşidini yani açık ve koyusunu kullanın. Bilhassa açıklı koyulu pembe, açıklı koyulu mavi kur- deleler yeşille tutturulunca gayet güzel olur. Yan parçalar da bu şekilde işlendikten sonra parçaları biribirine dikiniz, içini ipekli bir astarla kaplayınız. Ağzının etrafını inci ile işleyiniz. Sapımı da tak- tıktan sonra tek kalmış bir küpeyl veyahut siğaeyi açıkp kapanan yerin altına iliştiriniz. Gayet zarif ve ıılı bir çanta olur. onun da sizin beğendiğinizi beğen- meye başladığını veya hiç olmazsa ilkinden soğaduğunu — görecekdi- niz. Kızınız ve oğlunuzla arkadaş olunuz, onları idare etmek kudre- tini her zaman elinizde bulum durursunz. (anyana duran şu iki resimde mevsimin enp son moda elbise ve şapkalarını görüyorsunuz. Sonba- harın soğuk günleri için dikilen bu ılbınlu luy guılcrındo ü El Ve Ayak Tuvaleti — Sandal pabuçlar, ayaklara ih- timamın fazlalaşmasına sebep o du, Evvelâ ayak hemen hemen meydanda olduğu için pedi- kür ve ayak güzelliği merakı arttı. Saniyen ayağı hemen hemen çıplak birakan bu pabuçlar, aya- ğın derisinin — sertleşmesine de sebep oldular. Ayak güzelliği için, muhakkak pedikür yaptırmalısınız, rengi de ellerinizin cilâsının renkine uyma- hdir. Ayağmızın gençlik ve zin- deliğini muhafaza için de şu ha- reketleri yapınız. 1 — Baş parmağınızı ayağı- mızın Üstüfe ve elinizi ayağınızın altma koyunuz ve devrani bir hareketle ayak — parmaklarınızın yuvarlak — çıkıntılarına masaj yapınız. 2 — Eliniz ayni vaziyette du- racak, Ayağının ileriye doğru mümkün olduğu kadar çekin, topuğunuz yerde sabit kalacak. Bırakın, yine çekin ve on iki defa kadar tekrar edin. 3 — Ayağının ikinci harekette olduğu gibi yukarı doğru çeke- ceğiniz yerde aşağı doğru büke- rek çekiniz. 4 — Aşak parmaklarınızdan her birini el parmaklarınızın ara- sma alarak geriniz. Bırakınız yine geriye. Mütcaddit defalar tekrar ediniz. 5— Ayağınızı ellerinizin içine alınız. Ve ovvelâ sağ tarafa, sonra sol tarafa doğru devrani hareket yaplırınız. giyilebilir. Terzinize bu modellere uygun elbiseler yaptırmanız ko- laylıkla mümkündür. Yalnız ku- maş İntihabında dikkatli davran- manız İâzımdır. Ev Kadını Neler Bilmelidir ? Bademleri soymak için 'Tatlı, pasta ilâ gibi şeyler için badem soymak icap ettiği zaman —bademlerin haşlandığın hepimiz biliriz. Fakat ekserimiz sanra onları birer birer soyarız. Halbuki kaynar suyu bademlerin üzerine döktükten sonra birkaç dakika bırakınız sonra süzünüz ve bu dela soğuk su koyunuz. Oncun içinde de beş dakika bırak- tıktan sonra yine sürünüz. Sertçe bir havlanun veya peşkirin içine kc:yup evalayın, Kabukları derhal çıkar. * Taze domatesleri kışa sakla- mak için geçen haftada bir tav- siyede bulunmuştek. Ba hafta da ayni gey üzer.ne beşka bir çare- den bahsedeceğiz. O da şudur. domatesleri, küli, kömür tozu ve- yt kepek içine gömüp saklamak.