29 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

29 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

İBALKIN&G ÖZÜ HALRIN. . KUBAĞI HAPAAN DİLİ sSon Posta Sene S — No. 1554 20203 Yüzı İşleri” telefonu — PERŞEMBE — 29 İKİNCİ TEŞRİN 1934 Yatı işleri telefomuz 20203 Fiatı 5 kuruş Akdeni; Misakı Pariste, Yapılan Müzakereler, Meselelere Dokunulduğu Tevfik Rüştü Aras, — Framnsız dış bakanı M. Laval Paris, 28 (F. Istanbul) — Ga- zeteler, bugünkü diplomatik gö- rüşmeler arasında Türkiyenin oy- nadığı rolü ve emniyet teşkilâtı yapılırken hasseten Akdeniz mi- sakile alabileceği mevkili tetkike çalışmaktadırlar. " Övr,, gazetesine göre, bazı mahafil bir Fransız - Türk misa- kının aktine moyleder görünmek- Yine pek ehemmiyetli olan bir. " iştişare misakı ,, nin akt! esasını tetkik etmek te düşünük mektedir. Ba Mmünasebetle “ Eko dö Pari ;, , Türkiyeyi Romanya ve Yugoslavyaya bağlıyan dostluğu hatırlatarak diyor kiz Türkiye ile bir (İstişare m- sakı) aktetmek suretile muahede- (Devamı 15 inci yüzde ) kea " Yeni Tefrikamız Bugün Başladı Sevmediğine Âşık Yazan: Mahmut Yesari Bugün beşincl sayfamızı açtığınız zaman yeni edebi tefrikamızın ilk satırlarını bulacaksınız. Mahmut Ye- sarinin en yeni ve çok güzel olan bu romanı, sizi nihayetine kadar sonsuz bir sevda heyecanile sürük- liyecektir. “Sevmediğine Âşık,, ıstırap dolu bir yü- rek ağrısı macerasının çok güzel işlenmiş bir hikâyesidir. verenecerarseesesa e sene nnn GA CI Bugün Sayfadır EERENERTENEDE Iîı gıîteremn Silâhları Eksik Mi? Londra, 2? (ALA.) — Muhafazakâr partinin Hiderl M, Çörçil bugün, avam kamarasında, kralın savıma - nutkuna-» verilecek karşılıkta değişiklik yapıl- masını ileri sürecektir. M. Çörçil, acunun bugünkü gidişi ile, İngilterenin ulusal kuvvetlerinin ve ayrıcn hava silâhlarının yeter ol« madığının, karşılıkta anılmasını İste- mektedir. Bu avam kamarası, ulusun | görüşecektir. Kudüz Bir Köpeğin Yaptıkları Merzifon (Hususi) — Bir. ku- duz köpek iki kişiyi ve bir ineği ısırarak daladı. İsırılanlardan biri Mahzunlar — mahallesi — bekçisi, diğeri de yumurtacı Hacı Ali oğludur. Ikisi de hastaneye gön- derildiler. Bu hüdise üzerine Be- lediye harekete geçerek sokak köpeklerini — zehirletmeye — baş- ladı.. — * Kansere Karşı Yılan Ağusu Engerek yılanının zehir güddelerine basılarak barduğa zehir akıtılırken Paris, 28 (A. A.) — Engerek ılanının zehiri kanseri eyl eder ’mi?. Doktorluk akademisi, bu me- seleye dalir bir rapor dinlemiştir. Bu raporda Engerek — yılanının derisinde özgü “öz,, bir madde bulunduğu ve bu madde, derinin #ltına şırınga edildiğinde özene (dikkat) değer netice alındığı bil- dirilmektedir. ÖZ SOY ADLARI Yeni kabul ettiğiniz. Soy Adınızı YEDİGÜN mocmuasına gönderiniz, Herkes tarafından koleksiyonu toplanan bu yegâne mecmunda en aşağı 50.000 okuyucuya Boy Adınızı tamıtıniş olacaksınız. Bügünkü YEDİGÜN'de izahat vardır. nu Gösteriyor| Ması Köylüye Yardım İçin.. Mühim Porçlarının Geriye Alın- İmkânları Aranıyor Ege Mıntakasından Sonra Sıra Şimdi Orta Anadolu Çiftçisinindir Batı Amadolu köytü'eri hasat hazırlığında Ankara, 29 (Hususi) — Baş- bakan İsmet İnönü, Konya Ereğ- lisindeki dokuma fabrikasının te- melini atmak için yaptığı gidiş geliş yolculuğunda birçok köylü- lerle konuşmuşlar, hükümetten bir Gilek ve istekleri olup olma- dığını — köylülerden sormuşlardı. Öğrentidiğine göre, Başbakan Ismet İnönü, bu yolculuktaki öğ- renişlerinden sonra Ziraat Ban- kasından, çiftçi borçlarının bir müddet İçin geriye alınmasının mümkün olup olmadığının İyice Öz Türkçe Deneme raştırılmasını İstemişlerdir. Köy- lülerin borçlarının tecili mümkün olduğu takdirde bu İş mıntaka mıntaka yapılacaktır. Orta Anadolu için falzsiz ve uzun müddetli bir ödeme şekli düşünülmektedir. — Yeni ödeme formülünün köylümüzü — sıkma- yacak şekilde olacağı da anlaşı- maktadır. Ziraat Bankasının Ege mıntakası köylülerinden olan ala- cağı için de, köylünün borcu geri- lenmeye dair olan karar hakkın da, yeni bir ödeme şekli düşü- nülmektedir. “Eski Efendiler,, Ve Maça Beyleri Zorluyu güçeürden; burnu büyüğü başı yerde gezenden, şiş karınlıyı çöp boyunludan kısacası, zengini züğürt- ten ayıran Örtü arayerden kalktı: Artık ne bey var, nedâ paşa.. Ne efendi kaldı, ne de ağa... Hacılık, hocalık; zadelik yok.Sen de sen, ben de ben... Kimse, kimsenin ayağı — tozuna yüz sürmeyecek. Kimsenin kargısında: — Kulunurz.. Köleniz... Bendeniz... Diye iğilmiyeceğir. Atatürk bir yılanın başımı daha ezdi, bir. yaraya dâha — kilıcıyla dokundu. Bir yıkıntıyı daha yum- ruğile çökertti. İstediği kadar okuyup yazmasi elsun, latediği kadar bilgisl bulunsun; babası bey, paşa diye anılmıyanlara eski çağlarda bey denilemezdi. Son- ra da öyle haytalar, öyle kıl kuyruklar, öyle türediler bey adını alırlardı ki, gi Türklere, İstanbul dilile ilk okuma tadını veren Ahmet Mithat, “Kır bar,, dolusu yazı yazmışken adı yine Ahmet Mithat Efendi idi. Neden?... Diye sorulunca “Efendi beyden üstündür. Görmüyormusunuz? Padişah —oğulları bile efendi diye amlıyor,, karşılığı verilirdi. Padişah oğulları, bu Necabetlâ #efendiler ise değil efendiliğe, ağalığa, | kendi adlarile anılmağa bile değeri olmayan soysuzlardı. Mehmet Reşadın oFlıı Ziyaeddin için bir yerde yöyle bir yazı okumuştumı (Efendi) yi bir gün, kadınları çalış. tırma yurduna çağırırlar. Arkasında, önünde dolaşarak yurdun her yanımı kendisine gezdirirler. Dışarı çıkacağı sırada, birisi, koca bir “defter,, le gelir: — “Efendi hazretleri,, der, yurt için düşüncelerinizi buraya yazmaz mısınız? Efendi, yazgaç (kalem ) elinde, düşünceye varır. Düşündükçe terler, terledikçe, boş kafasının içi büsbütün boşalır. Böyle epeyce düşünüp, yanın. dakileri beklettikten sonra yazmıya başlar. Yanındakiler, hep birdin, ne yazacak diye başlarını defterin üstüne eğerler. Efendi, böyle düşüne taşına; ikına sıkına şunu yumurtlar: “ Mabdumu çehriyari ,, * Ziyaeddin ,, Başka —ne yazabilirdi? Padişah oğlu doğmaktan başka, bir değeri var mıki, onu ortaya döksün? İşte eski efendiler içinde böyle efendiler de vardı. Beyler arasında da, nice nice maça beyleri, olduğu gibl.. — 44 ş!————_——-%