20 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

20 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halk Köylü İçin Çok Yerinde Bir Karar Ziraat Bankası muhtaç köy tobumluk ve yemeklik buğday dağıtmaya — karar — vermiş. Bu vucetle sikinti. içinde — bulunan köylüler hem rahat nefes alacak- hem de müstahsil vaziyetine geçeceklerdir. Ziraat Bankasım, bu kararından dolayı tebrik eder- ken halkın bü yoldaki mutalea- sını da yazıyoruz: Bay Sabri ( Sultanahımed Dizdariye yokuşu 81 ) — Ziraat Bankasmı tam köylünün — bankası olduğunu — son umanlırda verdiği lsabetli kararlarla Çüstermiye başladı. Borçlu köylünün borçların: uzun vadeli taksitlere bağ- ıyacaklır.Şimdi de köylüye bir milyon ürahık buğday dağıtmaya karar “ver- miştir. Kölü buğdayı ekecek, yiyeceği olmayan — köylü yiyecek, sonra da bankaya ya aynen buğdayı gerl vere- cek ve yahud maliyet fiyatından peramını Ödeyacek. Zirant Bankasını kalbimden gelen büyük bir sevinçle alkışlıyorum. x Bay Mehmed Ali (Kumkapı İbrahim paşa çıkmazı) — Köylü bizim — varlı- gamızın temelidir. Bu temel ne kadar lursa bizim de mukavemeli- w Üstün olur. Son se- kuraklıklar ve mahsulün para etmemesi yüzünden — köylü- müz çok zayf ve borç'u — düş- müştü. Zirant Bankası köylünün im- dadına kızır gibi yetişmesini çok İyi biliyor. Bir taraftan köylünün borçla- rını uzun vadeli ve az faiz'i taksitlerle uzatmayı düşünürken bir taraftan da elindeki buğdaylardan mühim — bir kısmını köylüye borç olarak dağıt- mayı karorlaştırmıştır. Hem de faizsiz ve maliyet fiatına.. * Bay Şaban (Çengelköy iskele cad- desi 51) — Ziraat bankasını öskiden kuruluş kikmetini unutarak başka sahılara meşgul oldu diye tenkid nka son ramanlarda tam — münaile uygun bir müessese olduğunu 1spat ettil Sıkışan ve daralan köylüye derhal yardım elini uzatıyor, Köylüyü insafsız ve zalim tefeeller den kurtaracak kararlar alıyor. Şimdi de bazı mıntaka köylerine bir mi'yon lirahk buğday dağıtmıya karar ver- miştir. Zirant bankasının toprak diye tuttağa altın olsun, Bir Ayda Ne Yapıldı ? Belediye, son bir ay İçinde şehrimizde yapılan İmnşaata dalir bir iİstatistik yapmıştır. Bu İsta- tistiğe göre, son bir ayda Istan- bulda (50) ev, (11) apartıman, 14 dükkân, 14 muhtelif bina inşa edilmiştir. Bunlardan başka 307 bina da tam'r edilmiştir. Mahkemenin Mehabetini Bo- zan Bir Suçlu Tevkif Edildi Beyazıdda Arzıhalcilik eden Bay Şovkıtî bir arkadaşını bıçak çekmek ve kendisi etmek suçiyle dün Sultanahmed İkinci Sulh Ceza Mahkemesine verilmiştir. Suçlu koridorda duruşma sırasını beklerken birdenbire jandaı yürüyerek — mahkeme esnasında kasile beraber doğruca 24 Saatte Bir Otobüs Tutuştu, Ya- ralamalar Ve Hırsızlıklar Oldu Kerestecilerde şoför Ahmedin 3365 numaralı otobüsün benzin deposu tutuşmuş İse de sirayeti- ne meydan verilmeden söndü- rülmüştür. 34 Beyoğlunda oturan Kirkor bir para yöüzünden Nikoli adlı birini ölümle tehdit ettiğinden yakalanmıştır. 3Ş Hasan adlı biri Tavukpa- zarında Saftar hanında hırsızlık yaparken tutulmuştur. 34 Samatyada Sabri adlı biri Bekçi Mehmedin evinden (öteberi çalarken tutulmuştur. f Arabcamide oturan Ismail adlı biri sarhoş bir halde Yağ- kapanında Hüseyinin kahvesine giderok fincen ve tabakları kır- mıya başlamış, engel olmak İsti- yen kahveci Hüseyinin üzerine da ustura ile hücum ederken yaka- lanmıştır. * Sıdkı adlı biri Kabataşda Kurt motörüne giderek 35 metre uzunluğunda halatı çalarak savu- şurkon tutulmuştur. Bir Katil Yakalandı Niksarın Eryabanköyünden ve Dırama muhacirlerinden Hasan oğlu Abdullah bir ay evvel kö- yönde:birisini -öldürerek -oradan haçmış ve Istanbula gelmiştir. Polis Niksar müstantikliğinin ka- rarile dün Abdullahı. tutarak müddeiumumiliğe teslim etmiştir. Sultanahmed ikinci sulh ceza mahkemesi de suçlunun Niksara gönderilmesine karar vermiştir. Profesör Nissen Bir müddet evvel hosusl bir ame- liyat için İtalyaya giden Tıb fakültesi profesörlerinden — Nissen — gehrimize | dönmüştür. l Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : İşte davul işte değnek M ahallede biraz gezek Yoklayalım ne yaparlar Konukomşuyu biz tek tel Şa eve bak yakmış lambe Gürültüsü üste caba Birkaç kişi toplanmışlar, Oynuyorlar; tango, ramba muhakeme zabtını tutan kâtibin yanma gelmiş ve dosyaları karıştırmıya ni ölümle tehdid rmanın önünden başında — şap- kit Bay Şevket Üç Suç Başkasına Suç Yüklerken Kendisi Yakalandı Samatyada oturan Ali adında bir genç, Zahide adında bir kıza sarkıntılkk suçunda yakalanmış, sorguya çekildiği zaman, kızın evine her zaman girip çıkar o duğunu, hem de ondan hastalı aldığını İleri sürmüştür. Fakat adliğr doktorları kizı muayere etmişler, kendisinde hastalık bu- lamamışlar ve namusundan şüphe edilecek vaziyette bulunmadığını da anlamışlardır. Öte taraftan Adliye doktor- ları Aliyi muayene edince ken- dısinde tedavi ettirilmemiş be'sc- gukluğu bulmuşlardır. Şimdi Ali bem geçici bir hastalığı tedavi ettirmemek, hem sarkıntılık ve hem de iftira suçlarından sor- güya çekilecektir. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi kalacak ecrzaneler pavlardır? Âsaf eczanesi ( Şahzadebaşı ), Su- ad eczanesi ( Karagümrük ), Nazım eczenesi (Topkapı), Etem Poertev ec- zavesi ( Akaaray ), Tolidi eczanesi ( Balat ), Hikmet eczanesi ( Eyüb ), Belkir eczamesi ( Kumkapı ), Kaad eczanesi ( Divanyolu ), Agob Minaa- yan eczanesi ( Bahçekapı ), Hasan Hulüsi eczanesi ( Zeyrek ), Çelo e0- zanesi ( Samatya ), Alâeddin Sıhhat ( Moda ) ve Rıfat Mümtaz ( Kadıköy Pazaryola ) eczaneleri, Şinasi Rıza eczanesi ( Büyükada ), İstasyon Mere kez eczanesi ( Bakırköy ), İskelebapı Merkez eczanesi ( Üsküdar ), Gerih eczanes (Tuksim Kumbaracı), Lüâmon- ciyan eczanesi ( T'aksim Missokak ), Aari İttihat cezanesi (Kura Okçu- musa caddoai- ), Kurtuluş — eczanosl ( Kurtuluş ), Yenitmran eczanesi (Ka- sımpaşa ), Yenitürkiye ectanesi (Ha- haoğu ). | mıştır. beşlamıştır. Hâkim Bay Salâhaddin Demirelli mah- kemenin mehabetini bozduğu iddiasile derhal Bay Şevket hakkında (24) saatlik bir tevkif kararı verdi ve kendisini kapı altına gönderdi. Akşam geç va- diğer suçundan dolayı sorguya çe- kildi ve bu suçtan gayrimevkuf olarak muhake- mesinin yapılmasına karar verildi. Bay Şevket dün geceyi tevkifhanede geçirmiştir. Pahalı Değilmiş Belediye Kömür Ve Odun Hakkında Bu Kararı Vermiş Mahrukat — fiatlarının -pahalı- lığına dair şikâyetler yapılıyordu, Belediye bu İşi tetkik etmiştir. Elde edilen neticeye göre mahru- kat fiatları pahalı bir varziyette değildir. Yerli kok kömürünün tonu 24 Eraya, mangal kömürü- nün kilosu 5 kuruşa, odunun çekisi 300 kuruşa, petrolun kilo- su da 21,5 kuruşa satıldığı anlaşıl- Kış başlangıcı - olmak dolayısile bu fiatler pek fazla görülmemektedir. Bu miktar Üze- rinde artma olursa, © vakit yeni tedbirler alınacaktır. Talebeler Ve Sinema Mekteblerde, pazartesi günleri öğleden sonra, mual'imlerin tale- beleri sinemaya götürmeleri muva- fik görülmüştü. Fakat muallim- lerin çok defa talebenin görebi- Teceği Elimlerin mevzuularını İyi seçmedikleri anlaşılmıştır. Talebe ancak terbiyevi ve içtimal - filim- lere götürülecektir. Kabul Edilmedi Haydarpaşa lisesi muallim mektebi | kısmı müdürü Bay Hamdi - vazifesin- den istifa etmişti. Bay Hamdinin | istifasmı kabul edilmemiştir. Karşılıklı Iddia Nuruosmaniyede Şeref soka- ğında (18) numaralı odada oturan Bayan Hayriye, Mahalle Bakkalı Hüseyinin dükkâmna gitmiş ve aralarında çıkan bir münazaa- dan sonra Hüceyini dövmüş ve tahkir etmiştir. Dün Sultanahmed ikinci Sulh Ceza mahkemesinde bu davaya bakıldı. Suçlu, ası! davacı kendisinin olduğunu bakkal tarafından ken- disine fena bir muamele yapıldı- | ğanı söyledi. Muhakeme şahidlerin çağırılması için başka güne bıra- | kıldi, Günün Tarihi Saylav Seçimi İ Ve Kadınlarımız Bu Sefer Kadın'ar Da İkinci Seçici Olacak Fırkaya girmek Üzere müracatl eden birçok ünlü kadınlırın - kayıtltt rma devam olunmaktadır. di hayetleri hergün — top müracsatları neticelendirmekted Bu defaki Saylav seçiminde ikinel seçiciler arasında birçok — Fırkalı bar yan bulunacaktır. Okuma İşleri Muğla, 19 Vilâ, etimiz içinde —ayın onbeşindenberi yir- mi altlı köy ve kasabada ulus okulları açılmıştır. Bu yerlerden yalnız 16 yerdeki ulus okullarınâ 130 kadın ve 545 erkek gitmeke tedir. Iktısad Bülteni Belediye iktısad müdürlüğü, hef ay başı çıkmak üzere şehir iktısadi« yatı bülteni isimli, küçük bir broşür etmeğe başlamıştır. Bu broşürün ayısı çıkmıştır. Belediye bun- ra, heray içindeki gıda mad- delerinin Hiatlarını, değişiklikleri bu broşürde yazacaktır. Ticaret Odasında Son Toplantı Ve Yeni Meclis Seçimi Ticaret Odamı meclisi dün Bay Sa- deddimin başkanlığında bir. toplantı yapmış ve bu toplantı İle dört senelik çalışması nihayet bulmuştur. Dünkü celsede Zahire borsasın'n 935 bütçesl (12) küsur bin lir-, Tıcaret ve Sanayl odasının da (169,303) lira olarak tesbit edilmiştir. Odanın bu yıl masraf büt- çesinde bir miktar tutum yapılmış, esnaf cemiyetleri mürakaba bürosu için verilen T! bin liralık tahsisat bu sene, & bin liraya İndirilmiştir. Yeni Seçim Ticaret ve Sanayi odası yeni mec- Ha azalığı İçin yapılan seçim bittiği için dün rey saadığı açılmıştır. Yapı- Ian taznifte, intihab heyetince göst rilen namzedlerin ekseriyetle bir müatahib olarak seçildikleri aai mıştır. Bu birinci müntah'pler yakında amıl oda meelisini seçecektir. Hapis Ve Para Cezası Lâzari isminde bir çocuğu | yaralıyan şoför Hayri dün Asliye Üçüncü Ceza Mahkemesinde 3 ay hapis ( 100 ) lira para cezasına mahküm oldu. Ayrıca davacıya (80) lira da tazminat verecektir. Yeni Alınan Vapurlar Vapurculuk girketinin Lold Triyos- #no kumpanyasından — satın aldığı Bulgarya ve Kampidoglio vapurları on güne kadar limanımıza gelmiş olacak- tır. Bu vapurları getirecek kaptan ve mürettebat bugün Tılyeste, le ve Pazar Ola Hasan Öteki ev biraz loşça, Dinleyelim yöyle hoşça.. Bir kavgaya tutuşmuşlar; İçerideki kan koca Şu yandaki apartıman, Duruşu da fazla yaman Bir tek katı yüz İTiraymış Uzak olsun benden aman! # B. Diyor Acab mereden bu kahkaha, Uzak değil bu ev aha; Anlaşıldı. kömürcünün Atıyor bir tane dahal,