27 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

27 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Öz Türkçöo: Kış Geldi Yoksulları Düşünelim Karakış — yaklaşıyor. — Handiyste, kapımızı çalıb; — Ben buradayım.. İşte geldim !
 Bir Ayının Yaptıkları Bir Köylüyîü—Ö"lîüâi:îkisini De Ağırca Yaraladı Muş, (Hususi) — Vilâyet mer- | kezine (7-8) saat...
 Yasak Dinlemiyenler Yabancı Mektebler, Hâlâ Bize Yabancı Dersler Okutuyorlar Vak'anın cereyan ettiği yer elarak bildirilen

İRALK IN GG ÖZÜ HALRIN K URAĞI HAFERN DİLi Bon Posta Snııı 5 — No 1582 20203 Yazı işleri telefonu — PERŞEMBE — 27 BİRİNCİ KÂNUN 1934 Bir Kadının Garib İddiası Öı Türkçöt: Kış Geldi Yoksulları Düşünelim Karakış — yaklaşıyor. kapımiızı çalıb; — Ben buradayım.. İşte geldim ! diyecek. Soğuğun, biliriz ki şakası yoktur. Kimi dayanıksız, desteksiz bulursa vurur yere.. Kışa karşı sağlam giyim kuşam, tok karın, pekleşmiş gövde leter. Yazın, zengine, züğürde, her ağaş bir. çatıdır, her pinarbaşı bir aktır. Ancak kış gelince, barınılır, me de pınar dibi Ocaklar — harıl — harıl toğuktan kanı çekilmiş da Gzlediği, aradığı sıcaklık verilmelidir. Yurdumuzun öyle verimsliz, öyle yoksul barkları vardır ki, buralarda, Handiyse, — Biz mi? Kül kömür geçiniyoruz. Kül.. Yalrn değil, çünkü — çoktan Yahıp kül olmaşlardır. Amma, kömür #özü, burada yakışık almaz. Çünkü, kömürü yalnız deve sırtına yüklens Mmiş çuvalların içinde görürler, Böye lelerine yardım gerek olduğunu biliriz. Arasira yüreğimizin cızladığı günler de vyardır. Sıcacık oldamızda, dişarde yağan karlara bakarak: — Tanrı yoksulların olsun! deriz. Sorsak ki bu yeter mi? Varlığı yerinde olanlarımız, kendi — gevrele- rindeki yoksu'ları arayıp — balsalar, kışın ağzında bir iki çuval kömürle neleri ekallirdi ? yardımcısı Yaz — ortamı dağıtacağımı a: eesesesa | Ortada Eseri Olmıyan Bir Cinayetten Bahsediyor Beyoğlunda — Aynalıçeşmade Çilekçi sokağında oturan Dome- nika adlı ihtiyar bir adam Cumar- tesi.günü akşami evinin kapısı içinde ölü olarak bulunmuştur. Aynizamanda da cesedin gözünde derin bir yara tesbit edilmiştir. Hâdiseye el koyan müddelumumi muavinlerinden Bay Ekrem bu ihtiyarın cesedini morga kaldirt- miş, bir taraftan da tahkikatına devam etmiştir. Müddelumumlliğin topladığı malümata göre bu adam (10) sene evvel Yüksekkaldırımda kitabcılık yapıyormuş. İhtiyarla- yınca kitablarını satmış ve evine çekilmiş. Hergün saat sekizde evinden çıkar ve dokuzda dönermiş. Mu- hitinde çok zengin ve fakat hasis bir adam olarak tanınmıştır. Ev de kendisinin Mmalıdır, Hâdise günü ihtiyarın komşu- larından Madam Eleniçe Müddei- umumiliğe müracaat ederek işin bir cinayet eseri olduğunu, katilin evde saklanmış olmasını ve evin taraçasından kendi evlerine ge- çerek kaçması ihtimali bulundu- ğunu söylemiş ve kendi evinin taraça kapısını sürmelediği gibi ayrıca iplerle de bağlayarak birtakım — muhafaza — tedbirleri almış. Müddejumumllik te Domi- nikanın taraça kapısını arkasından kapatmıştır. Madam Eleniçe ertesi gü- nü — tekrar Müddelumumiliğe ve polise —müracaat — ederek bir gün evvel kapattığı ve ip- lerle bağladığı kendi evinin ta- raça kapısıma çece açıldığını (Devsmi 11 inci yüzde ) Üniversitede dini bir sükü : İdare işleri, telefonu 20203 Fiatı 5 kuruş içinde söylemeler dinleniyor Şehid Kubilây Için Dün Şehrimizde De Parlak Merasim Yapıldı Üniversite Gençliği, İrticar Bir Defa Daha Lânetledi Menemende diklten Menkü taşı açılırken şehit Kubilây için dün, şehrimizde de iki me- rasim yapılmıştır. Bunlardan biri Üniversitede, diğeri Halkevin- de yapılmıştır. Üniversitede saat (13)de konferans — salonunda, Halkevinde de saat 15 de topla- nılmıştır. Bundan başka, Fdün mekteb- lerde de talebeye inkılâp hakkın« da konferanslar verilmiş, Mene- men hâdisesi çocuklara anlatıla- rak inkılâb — gençliğinin irtica karşısında daima ezici bir kuvvet olduğu ve olması lânmgeldiği ifade edilmiştir. Üniversitedeki toplantıya he- men bütün profesörler, Rektör, ( Devamı 15 incl yüzde ) Yasak Dinlemiyenler Yabancı Mektebler, Hâlâ Bize Yabancı Dersler Okutuyorlar Karaağaçta Bay İhsan Kemale — aid olup yıkılan bir | miş. Geri kalan ( 450 ) koyun — soğuktan muhafaza için duvarın altında kalarak zilen ( 160 ) koyunun hazin ça bir odun deposuna konmuş, yağmurun - tesirile bikâyesi şudurı bu depo yıkılmıştır. ( 161 ) koyum ölmüş, ( 76 ) tanesi Bu zat (500) koyun getirtmiş, bunların bir kısmı kesilk | yaralnnmıştır . ği e da darlık çekenlerin - ocaklarını iki parça odunla canlandırabilen canlara he mutlul. — && Bir Ayının Yaptıkları Bir Köylüyü Öldürdü, İkisini De Ağırca Yaraladı Muş, (Hususi) — Vilâyet mer- kezine (7-8) saat mesafede bu- lunan “Kızıilmescid,, köyünde bir ayının kazması — yüzünden çok acıklı bir hâdise oldu. Elde etti- ğim tafsilâtı yazıyorum: Geçen gece saat * 19 ,, da gayet iri bir ayı * Kızılmescid ,, köyüne gelerek koyuaların bulun- duğu bir ağıla hücum ediyor. Hayvanların sağa sola kaçmasın- dan ve basıl olan gürültüden bir tehlike olduğunu anlayan köylü Osman oğlu Zübeyir; derhal dışarı firhyor ve koyu karanlıkta bu dev gibi ayı ile karşılaşıyor. Bu vaziyet karşısında şaşıran ve bir şeye karar veremiyen zavallı Zübeyir; kendisini ayının kolları arasında buluyor. Bir hamlede Zübeyiri altına alan ve ezmeye başlayan koca ayı ile gece karan- lığında kuvvetli bir'boğuşma baş- hyor. Biçare Zübeyir tek bapıan Muş ve civarında ayı çoktur, resim, avct bir okurumnzu vurduğu ayılarla beraber gösteriyor bir şey yapamıyacağını anlayınca derhal feryada başlıyor ve imdad istiyor. Zübeyirin sesini ilk önce köyün bekçisi olan kardeşi Meh- med duyuyor, koşarak geliyor. Ağabeyisinin bu feci vaziyetini gören Mehmed; hemen ayının ( Dovamı 18 Inci yüzde ) Üluslar »ram vaziyetin “ düzeleceği beklenirken Afrikadan gelen haberler veziyeti karışık gösteriyor. Geçenki müsademeden sonra İtalyanların Ha- beş topraklarında ilerledikleri bildirie liyor. Bu hâdisenin mühim bir ihtilâf doğuracağı muhakkaktır. Gerek bunu bildiren ve rrel İtalyan kaynakları- nın aksivi iddia eden haberleri |aşağı- dadır: Paria, 26 (A.A.) — Maten gazete- sine göre İtalyan kıt'aları Habeş top- raklarında ılırlcnııktıdk Habeşistanın bu hususta Uluslar aram derneği ge- nel kâtibliğine verdiği nota bugün bütün hükümetlere yollanmıştır. halyanların Tekzibi Paris, 26 (A.A.) — İtalya etçiliği İtalyan kıtaatının Habeş toprağında harekâtı hakkındaki haberlerin tama- men asıleiz olduğunu bildirmektedir. Vak'anın cereyan ettiği yer olarak bildirilen Notr dan dö S.yon mektebi Maarif müdür'üğüne yapılan bir ihbarda Pangaltıdaki Fransız Notr dam do Siyon mektebinde Fran- sız tarihl okutulduğu ve talebenin bu tarihten imtihana tabi tutul- duğu iddia — edilmiştir.. Bunun üzerine Maarif müdürlüğü mekte- be iki müfettiş göndermiş ve tahkikat yaptırmıştır. Müfettişler- den birisşi mektebin (9) uncu sınıfı- nin açık mavi şubesine girmiş ve talebeye Fizik, Kimya ve Gra- mer okuyüp okumadıklarını sor- ( Devamı 16 nci yüzde )