30 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

30 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

- Öz Türkçe Yabancı Okulalara Gözümüzü Açalım! Yaza çize dilimizde tüy bitti, yaz. gacımızın ucü yozün tuttü: Yabancı...

HALKIN GÖÜZÜ HALKTİMKULAĞI HALREN-DİLİ Sene 5 — No. 1585 Yazı işleri telefonu 20203 Deniz Silâhları Çıkmazı Bu Çıkmaz Niçin Bir Tehlikedir? | Bütün mesote, hangi ulasun daha uzun top yapması Baksinden çıkıyor | Yazısı 8 inci sayfamızdadır )| 12 Kuruş Yüzünden Bir Cinayet Cuma günü sabahleyin Emin- önünde bir kahvehane önünde kanlı bir boğuşma oldu. Kâzım adh bir gencin vücudü * bıçakla kaâlbura çevrilerek 9 yerinden derin yara aldı. Kâzım Cerrahpaşa bastanesine — kaldırılmıştı. — dün hastanede ' öldül Bu — yaralan- ma ve ölümü doğuran sebeb de # 12,, kuruş gibi az bir paradır. Kâzımla İnebolulu Receb iki gün evvel ayai kahvehanede para ile lakambil oynamışlar. Kâzım, Re- cebe * 12,, kuruş vermiş, Cuma günü Receb Kâzımdan parasını istemiş. O da başka bir arkada- şile yine para ile kâğıd oynuyor- muş. İstenilen parayı vermemiş. Receb kâğıtların Üstüne oturarak; — Ya paramı verirsin veyahud size kâğıd oynatmam! demiş.Bunun üzerine İkl arkadaş kapışmışlar. Kahvehane sahibi bunları sokağa atmış. Sokakta boğuşma faslı devam etmiş ve Receb cebinden çıkardığı biçakla Küözimi yere sermiştir. Polis Recebi yakalamış ve Müddeiumumt Muavinlerinden Bay Nureddin tahkikata elkoy- muştur. Receb tevkif edilmiştir. Sporcuların İhtiyâcları Tesbit Edilecek Ankara, 29 (A.A.) — Idman cemiyetleri ittifakı umumi merkezi başkanı ve Erzurum saylavı Bay Aziz, bu hafta sonunda bir tetkik seyahatine çıkacaktır. Tetkike Izmitten başlaması mukarrer olan kurum başkanı sırasile Adapazarı, Bilecik, Afyon, Konya, Antalya, Adana ve Mersin mıntakalarını gezecektir. Bu seyahatin hedefi sporcularla yakından bir temas yapmak, ihtiyaçları ve dertleri öğrenmektir. Bay Aziz, alacağı | intıbalara göre, Ük umumi mer- | kez toplantısında bazı tedbirleri mevzuubaha edecektir Devlet l Demiryollarında Yeni Bir Tarife Hazırlanıyor Ankara, (Hususi) — Haber a dığımıza göre Devlet demiryolları yeni bir yolcu ve eşya tarifesi ha- zırlamaktadır. Bu tarife, halk, ti- caret biletleri ve aylık tenzilâtlı tarifenin değişik bir şekilde deva- mını temin edecektir. Devlet de- miryolları Üzüm, incir, portakal, fındık gibi ulusal ürünlerimizi ve yaş sebze ve saire gibi yiyecek, içeceğe ait memleket içinde çıkan ürünlerimizi çok aşağı bir tarife ile teşımayı, böylelikle hayat ba- ( Devamı 8 nci yüzde ) Mevsimin IIk Karı Mevsimin llk karı dün düştü. Öğleden sonra sulu bir halde ve kısa fas.lalarla şehre a2z mikdarda kar yağdı. Dün, en çok sıcak'lık '€en az sıcaklık (1) derece idi. Barometre, (767,5) milimetreden (766,5) — milimetreye — düşmütür. * düşüklük devam ettiğine göre, b Ğ b . uprü üstünde titreşerek gürüyenler havanın bu şekilde devam etmesi ve kar yağması ihtimali kuvvet- lidir. Dün rüzgâr, yıldızdan ve saniyede (10) metre sür'atle es- miştir. Dış denizlerde oldukça hatırı sayılır. bir fırtına vardır. Fakat, posta vapurları yollarına devam edebilmektedirler, Bir Türk Kimyageri Hicazda Kahire, 29 (Hususi) — Ibnis- suud Hükümeti Türkiyeden bir kimya — mütehassısı — celbetmiye karar vermiş ve Kimyaker Bay Salâhaddinle bir mukavele yap- mıştır. Bay Salâhaddin Mekkeye gitmek Üzere Mısıra gelmiştir. Hav yapmıyan, ütü tutan, çok dayanan en İyi desenli lik Türk Kumaşı z « YÜNİŞ«. Satış deposa: Yeni Postahane cüddesi Tayyare Piyangosu karşısında Zeki Riza mağazası Telefon: 20485 1934 Tdare içleri — telafemız “cirrer Son Posta — PAZAR — 30 BİRİNCİ KÂNUN 202)3 Fiatı 5 kuruş —a Venfizelos Suikasdi Muhakeme, Bu Defa Yine Kaldı Geçen Sefer Jüri Azası Gelmemişti, Bu Defa Da Hâkimler * Muhakema celsesi ve başlıca maznunlar Atina (Hususi) — Bay Veni- zelosa karşı evvelce yapılan sui- kastın muhakemesi geçen gün geriye bırakılmışta. Çüönkü meç- hul eller tarafından atılan bom- baların tesirile 30 jüriden on dör« dü mahkemede hazır bulunmak Öz Türkçe istememişti: Bu defa tekrarlanan muhake- me celsesi, mahkeme ezalarından ekserisinin bulunmaması yüzün- den yine kalmıştır. Hükümet bu davanın, Atina ve Pire şehirle- ( Devamı 8 inel yüzde ) Yabancı Okulalara Gözümüzü Açalım! Yaza çize dilimizde tüy bitti, yaz- tumumuza, aykarı gidiliyor. Birçoklarında Türk tarihinin bir masal gibi öğretildiği, yard bilgisinin *“ister belle, ister bellemel,, gibilerden Gstün körü geçildiği bu okulalarda in yeri Avustralya — kadar ir. Çocuklara oümburluk rihi, böyük Fransız devriminde göster.lir. Robespieri, Miraboyu, yaptığı İş- lerle; enikonu sayıb dökenlere, yeni Türkiyenin hangi yılda doğduğu so- rulsa, doğru karşılık ahnamaz. Şimdi, bu oldu mu? Toprağında yaşadıkları, bayrağının Bzçles - gındıkları Ülkenin adı Türkiye oldu- gunu, bu tatlısu frenklerine na vura vura, daha böyle yıllar yılı söye liyecek m'yiz? bir veya — birkaçını — öğretmek İçin; geçinmek darlığına bakmıyarak, bo- ğezindan kestiği akçe İle onları bu okulalara veren babalara az mı öğüd verildi? Az ı söy'endi ki: Türk doğanları Türk olarak ölme- lidirleri — Adınızı taşıyanlar, — Türk kafasına aykarı yetişmeleri, — birgün Türklüğün temelini sarsabilir. Bu korkuyu, bütün babalar içinizde tapımalıstnız! — Ögüdümü dinlemeyip çocuğunuzu —yine yabancı okulaya verecekseniz, biç olazsa onu gözünü- zün Önünden uzak tutmayınız. Ne belletiyorlar, Neler öğretiyorların; Ne- leri unutturmağa, çalışıyor'ar, iylce öğ reniniz. Yoksa, sonu kötüdür. Hem siz, Hem de Türklük irişkin kafalı birer oğuldan olursunuz.,, Bu öğüdlere kulak vermeyenler iyi bilsinler kis Türk toplu'uğu, kiş'lerin bir araya gelmesinden doğar, İpin ucunu birer ikişer bırakırsak çok geçmez, on yedi Çocuğuna geçer yabancı dillerden milyonu engine sa'anz. — 44 ı Hazır Cevab.. ı F H — Karıcığım ata sözüdür : — Sen yaparım |.. “Dişl kuştur, yuvayı yapan ! ,, bayrama mantomu almazsan bak o zaman nasıl yuvanı