10 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

10 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa SÖN PÖSTA Halkın Sesi Papas Mekteble- w rinin Bir Kararı Ve Halk Papas mekteblerinden — bazıları faaliyetlerini durdurmuya karar Yermişlerdir. Bu kararın halk Arasında hasıl ettiği aksi tesir güdür. Bay Resim ( Cığaloğlu, mekteb- sokak) — Papas mekteblerini faali- yetlerini tatil etmiye karar vermeleri ehemmiyetli sayılacak bir hadisedir. Yalnız, bu mücssenelerin kapanması kanaatimce fazla bir kayıb olmiya- caktır. Çünkü, sadece İlsan — Öğret- mekle temayüz eden bu mekteblerin yerini, resmi mekteblerimiz tutmak- tadır. Kültür. Bakanlığı, llse ve orta mekteblerdeki ecnebi Hsanı tedrisa- tına büyük bir ehommlyot — vermiş, saatlerini çoğaltmıştır. Liseden mezun olan bir talebe, eenebi dili bakımından tam bir bilgiye sahib olacağına göre mesele yoktur. * Bay Hidayet (Tüocar, Balıkpazarı)— Bilmiyorum, —papas — mekteblerimin faydası nedirz? Devletin açtığı mek- tebler dürürken, çocuklarımızı bu moesseselere göndermekteki manayı da anlıyamıyorum. Yalız, muhakkak olan bir şey varsa, bu mekteblerin kapanması ile kültür sahasında fazla bir şey eksilmiyecektir. * Bay Hüzsrev (Mahmudpaşa yoküşu)— Papsa ve sörlerin mabed haricinde gimdi taşıdıkları kıyafeti giyememeleri dolayısile, meleketimizi terketmiye ve mekteblerini kapamıya karar verdik- lerini okudum. Bu karar beni yakın- dan alâkadar ediyor. Çünkü bunlardan birisinde okuyan küçük bir kızım ver. Lisan Öğrensin diye bu mektebe yazdırdım. Kızimı arasıra imtihasa çekiyorum. Lisan cebhesinden zararsız. Fakat diğer bilgilerini pek xzayıf ve hafif görüyorum. Hele tarih bilgisi çok toş. Buradan alıb resmi kiz mekteblerinden birizine vereceğim. , 24 Saatin Hâdiseleri smail ve Hasan adlkı iki kardeş — Beylerbeyinde — otoran dişci Bay Zekinin hindilerini çalarak — savuşurlarken — yakalan» mışlardır. *« Çoban Ruşen ve arkadaşı Ali, Paşabahçede su şirketine aid kurşun boruları çalarak ka- garlarken yakalanmışlardır. * Ali adlı bir balıkcı Kum- kapıda Arif ve Zaveni adlı iki arkadaşının elbise — vesairelerini çaldığından yakalanmıştır. * Makbule adlı bir kadın Balatta misafir gittiği Hadicenin evinden 18 lira para çaldığından tutulmuştur. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : — Şü tercümana dikkat et- vene Hasan B.! Eski Seyrisefainin Borçları Komisyon İşini Bitirdi, Malğye Bakan- hğı Borçu Yedi Yılda Ödiyecek eden komisyon, mesaisi hakkında bir rapor hazırla- mıştır. Dün alâkadar bakanlıklara gönderilen bu raporlarla, eski idareye aid borcların ve alacakların bilânçosu tesbit edilmiştir. Şubatın birinde çalışma- Bını bitiren tasfiye heyeti, elindekl evrakı da dün Eski Seyrisefain Idaresinin ioııblmüy;l Ayasofyanın Halıları Selimiye Camiine Döşendi * “Ayasofya müze haline getiril- dikten sonra, buradaki kıymetli halılar kaldırılmış ve Edirnedeki Selimiye camiine götürülmüştür. Mimar Sinan'ın eseri olan Selimiye camiinin halıları muhtelif devirlerdeki düşman istilâlarında alınmış veya harab edilmişii. Bu suretle, en kıymetli camilerimiz- den biri olan Selimiyeye tarihi kiymeti haiz halılar döşenmiş olmaktadır. Afyon Alımı Afyon İahisarı İdaresi piyasadan #fyon almıya başlamıştır. Galata Yolcu Sa- lonu Genişletiliyor Galatadaki yolcu salonumun bugünkü Ihtiyaca göre genişleti- | leveğini — yezmışkla — Tamirata dünden itibaren başlanmış, bir kısım duvarlar yıkılınıştır, Verile- cek yeni şekille yolcu salonu iki misli genişliyecek, giriş ve çıkış yolları tamamen — ayrılacaktır. Salon için hazırlanan yoni plân, elde mevcud tahsisatla kısmen tatbik edilebilecektir. Öğrendiği- mize yeni salonda muayene İşle- rini kolaylaştıracak bazı yensl tertibat ta yapılacaktır. Helvacıyı Yaraladı Evvelki akşam Beyoğlunda bir yaralama hâdisesi olmuştur. Top- hanede oturan Ali adında bir hamal, Tepebaşında — rastladığı Cemal adlı bir keten helvacıyı, bheanüz anlaşılamıyan bir sebebden kolundan ve bacağından yarala- mıştır. Cemal e kaldırı- mış, Ali de yakalanarak tahkikata başlanmıştır. « Bak — seyyah no — soracak olursa hemen kitab açıb cevab veriyor.. Maliye Bakanlığı Mazbatalar Yeni Saylavlara Bu Hafta Sonunda Verilecek Yeni seçilen Istanbul saylar- larının mazbataları dünden itiba- ren intihab teftiş heyeti tarafından hazırlanmağa — başlanmıştır. Bu hafta sonunda, yeni saylavlara marzbataları verilecektir. Istanbul Şehir meclisi azasın- dan birkaç zatın saylav seçilmesi dolayısile, mecliste münhal kalan azalıklara yedekten bazı zevat geçecektir. Dalmi encümenden de üç zat saylav olmuştur. Şehir meclisinde, daimi encümene gire- cek Üç zat için yeniden İntibab yapılacaktır. Nöbetci Eczaneler Bugece nöbetci sozaneler şçunlardır: İatanbul — tarafu — Karagümrükte (Sund), — Şehradebaşmda — (Hamdi), Aksarayda (Edham Pertev,, Topka- pıda (Nazım), Samatyada (Teofilos), Zeytekte (Hasan Hulüsi), Fenerde (Emilyad), Eyübde (Hikmel), Kum- kapıda (Belke), Divanyolunda (Esad), Bahçekapıda (Salih Necati), Bakır- köyünde (İstefan “Terziyan). Boyoğlu tarafı: Galatasarayda (Galatasaray), Yüksexkaldırımda — (Vinikopulo), Fın- dıklıda (Hilü), Şişlide (Şişli), Kasım- paşada — (Yenituran), Halıcıağlunda (Yenitürkiye). Kadıköy tarafı; Moda« da (Alâsddin), Pazaryolunda (Rifat Muhtar). Üsküdar tarafı: İmrahorda (İmrahor), Büyükadada (Şınasi Riza) gczaneleri. Kömür Zehirinden Bir Zavallı Daha Öldü Kasımpaşada Bay Şükrünün burgu fabrikasında çalışan bekçi Raşid, fabrikada ölü olarak bulun- muştur. Yapılan muayene netice- sinde Raşid'in körmürden zehirle- nerek öldüğü anlaşılmışlır. Karaköyde de Ahmed adında bir goför, henliz nasıl olduğu an- laşılamıyan bir şekilde zehirlenmiş, hastaneye kaldırılmıştır. —— eee »« O kitab herhalde Istanbulun l rehberi folacak değil mi? ı Deniz yolları idaresine devretmiş ve komisyonda çalışan memurların vazifelerine nihayet verilmiştir. Seyrisefainden alacağı olanlara doğrudan doğruya tediyat yapacak ve bu borelar yedi sene zarfında ve alacaklılara verilecek yüzde beş faizli hazine bonolarına karşılık olarak ödenecektir. Fazla Vapur Uğratılması İsteniyor Armudlu ve civarındaki zeytin müstahsilleri, alükadarlara müra- caat ederek Armudluya fazla yapur uğratılması İsteğinde bu- lunmuşlardır. Bugünkü tarifelerle, Mudanyaya kalkan vapurlar yalnız haftada bir gün Armudluya uğra- maktadır. Bu yüzden Armudlu yolcuları, Gemlik yolile hareket etmek mecburiyetinde kalıyorlar. Zeytin müstahsilleri, dileklerinde bütün bu civar halkının ayni arzuda bulunduğunu da bildirmiş- ler, sevkiyat mevsiminin de yak- laşması dolayısile seferlerin bir an evvel arttırılmasını istemişlerdir. Bu Soğukta Denize Düştü, Kurtarıldı Anadoluhisarında Bay Mek- med Alinin yalısımda hirzmetcilik yapan Makbule, yalının deniz ka- pısıni açarken denize düşmüş, fakat kurtarılmıştır. Holanda Gemisi Kaptanı- nın Ziyaretleri Limanımıza — gelen: Holandanın Hendrik mekteb gemisinin süvarisi bay Hinmdirsin dün öğleden sonra, Vali muavinini ve İstanbul kumanda- nımı ziyaret etmiştir. General Halisle, Bay Rükneddin de gemiye giderek bu xziyareti lade etmişlerdir. Seyyah Geliyor Önümüzdeki — Çarşamba — günü Kmanımıza Konikştaya isminde bir Alman Trans Atlantiği gelecektir. 180 Amerikalı seyyah getirecek olan bu Teans Atlantik 16 bim ton büyük- lüğündedir. İki Sarhoş Tarlabaşı caddesinden sarhoş olarak geçmekte olan Arab Sabri ve Arnavud Kemal sarhoşlukla düşmüşler, Sabri başından ve Kemal de yüzünden yaralanmış- lardır. Hasan B. — Hayır dostum, Istanbulun rehberi değil, adâbı mü seret kitabı. Günün Tarihi | Kömür İstibsalâu; Artıyor Zonguldak havzasının kömüt ğ tihsali bu yıl 1 milyon 650 bif , çıkmıştır. Geçen #eneye nazaran j de 25 nisbetinde bir artma vardir İş Bankasının Zonguldakt? duğu antrasit fabrikasının | bitmek — Ürzeredir. Fabrika, duğru işlemeye başlayacaktır. Konya Umumi llocl”j Konya, 9 (A.A.) — Konya V moeclis seçimi bitti. Bay Receb Pekoer Bir müddettenberi .eıııim'ırîa İuman Fırka — Genel - kâtibi Peker, bu akşam Ankaraya cektir. Koylerde Muhtar İnti Ulupelid: Şilede (Hususi) — ralarda muhtar intihabına lanmıştır. Intihablarda fırka zedleri kazanmaktadırlar. Sivasta Köpek Mücad Sivas ( Husust) — Bel şehirde dolaşan bütün başı köpekleri öldürmeye karar Edirnede Türkofis Tütüncülüğümü Tedkik Ettiriyor Edirne, ( Hususi ) — Iki Bakanlıbı Türkofis tütün şu şefi Bay Mümtaz Edirnede V kanmakta ve tütün müstahsill demet ve denk yapma usı göstermektedir. Bay Mümtaz bit rada yeni tüötün kanununun tat”” katını da tetkik etmekte, Ti Odasile ve Inhisarlar — idarı temaslarda bulunmaktadır. Bay Mümtarz tedkikatı nıîljı sini bir raporla bakanlığa arz cektir. Rapor memleket tütünelt lüğünü ıslâh etmek için ılmıBJ icab eden tedbirleri ihtiva cektir. lahisarlar idaresi de Edirnedt” tütün mübayaasına başlamıştır. Divrigi (Kaymakamı Divrigi ( Hususi ) — Mnı# bulunan kaymakamlığımıza yaman —Kaymakamı Bay tayin edilmiş,, gelmiş, yeni fesine başlamıştır. Karaya Oturan Bir Vapur Yunan — bandıralı 1200 ti İyonyon vapuru Pireden Kö: İ giderken, dün, Boğaziçinde Yenikl givarında akıntılardan karayı oturffü ve Türk gemi kurtarma — girketif Ç Büyükderede — istaayoner ( Lanidf vepurundan yardım istemiştir. wapuru bunun Üzerine kaza yâ Â yasl gelerek gemiyi salimen yüzdürmü Yunan gemisi bugün Köstenet? doğru yoluna devam etmiştir. j Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: . Vereceği cavabı. © muaşerete uygün bir tarz mek için kitaba bakıyor...