25 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

25 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SON POSTA sersererAA AA LAL AA AAA Dünkü | Beşiktaş Kulübündek Spor Stadyumda Hararetli Karşılaşmalar Galatasaray — Haydarpaşa liseleri dün müşterek bir spor bayramı yaptılar.. Bu güzide iki lişenin atletleri koştular, atladılar, attılar; — futbolcüleri Üç takım halinde karşılaştılar. Dünkü mü- sabaka ar bize mektepler arâ- sında arzu edilirse nasıl bir spor bayatı kurulabileceğini kolaylıkla gösterdi. Atletik müsabakalar mevsi- mia ilk — hareketi olmak ve hemen hemen Türkiye şampi- yonları haricinde bir kodronun karşılaşmış olması itibarile kay- de şayandır. Alınan — dereceler atletizm hayatları henüz başla- mış — olan genç atletler için hatırı sayılacak bir kıymettedir. (100) ve (200) metroda büyük muvaffakiyet — gösteren Galata- saraylı Fikret bize ilerisi için ümit verecek koşular yaptı. 400 metroda — Taha benüz formini bulmamış olmakla bera- ber yaptığı derece mevsim başı için eyidir. Yarım mukavemet koşusunda gözümüze en çok çarpan Muallâ oldu. Yarın — esnasındaki gidişi ve tahammülü ileri için çok Ümit — vericidir. Galatasaray — bayrak takımı baştan kazandığı i sonlara kadar devam ettirerek büyük bir farkla yarışı kazandı. * En küçükler arasında yapılan futbol maçı yarmışar saatten tam bir saat oynandı, Iki takım sıfır sıfıra berabere kaldı. İkinci takımlar maçında H:L darpaşa Galatasarayı — bir mağlüp etti. Günün en mühim oyunu bi- rincl takımlar arasındaki maç idi. Galatasaray — lisesi — kulübünün birinci takımında oymyan Mügyev- ver, Necdet, Kadri, Fahir gibi oyuncular vardı. Oyun Galatasa- vekerese e eserARa serun ee sesASeKERenEneA Galatasaray - İstan- bulspor.. Şi'd Maçları Yapılacak 1932 Senesi Istanbul şild şam- pyonluğunun nihal maçı yarın Taksim sitadyomunda Galatasa- ray — İstanbulspor arasında tek- rar edilecektir. Nihat maç İçin evvelce çalışan bu İki takım sıfır sıfıra berabere kaldıkların- dan tekrar - karşılaşmaları — icap ediyor. İstanbvlsporun güneş ku- lübile birleşmesi mevzubahs ol duğu şu sıralarda yapılacak olan bu maç için yepyeni bir vaziyet yarısındayırz. Spor muhitinde çıkan şayiala- ra göre İstanbulspor bu maçda =ıq kulübüne —mensub - olan vvetli oyuncularla takımını tak- viye edecek, bu suretle pek tabil olarak hükmen mağlup olacaktır. Güneşle birleşilmesi Üzerine iki kuvvetli fikrin ayrı ayrı mücade- le ettiği şu sırada birleşme aley- hinde bulunan tarafın da - şild hükmen lüzum görmeden estki ve malüm kadrosuyle oynamak arzusu var- dır. Bu iki zıt fikirden hangisl- nin ıılobı çalacağı ancak saha- da belli olacaktır. Istanbulspor birleşik bir takım halinde sahaya çıkarsa bunda bir kasdı mahsus sezen Galatasarayda bu maçı yapmamak fikrindedir. Dünkü maçtan bir salfhayı gösteren resmimiz rayın hücumile başladı. Daha lik dakikalarda Hayı lisesi kale- sini çenber biçine alan Galatasaray- hlar ağır basmıya ılar. Bu aydarpaşa sağ müdafli kendi kalesine bir sayı yaptı. Haydarpaşa Lisesi kalecisinin fedakârane oyunu Galatasaraylı: lara sayı fırsatı vermiyecek kadar Füzeldi.Sağ açık Necdet aldığı pası 8$7 inci dakikada İkinci sa olarak kaydetti ve devre iki «i bitti. Ikinci devre Haydarpaşa- hlar biraz toparlandılar ve Gala- tasaray kalesi önünde yaptıkları bir tehiikeli bücumu Galatasaray sol müdafü hatah bir şekilde kesti, verilen GSerbest vuruştan istifade eden Haydarpaşalılar ilk ve son sayılarını yaptılar.. Tekrar canlanan Galatasaray- hlar, 33 üncü dakikada Necdet vasıtasile Üçüncüyü, biraz sonra Münevverin güzel bir şutile dör- düncü sayıyı kaydederek oyunu dört bir kazandılar. Müsabaka- ları müteakıp atlet ve futbolculara kupa ve madalyalar tevzi edildi. Kayseri Muhteliti- Tayyare Fabrikası Maçı Kayseri, 24 — Kayseri muh- teliti ile Tayyare Fabrikası spor- cuları arasında yapılan — futbol maçını, sıfıra karşı birle Kayseri muhteliti kazanmış ve konan ku- payı almıştır. Beşiktâş birinci takımı mnastik kulübü baş- kanlığının 23 Nisan tarihli bir Iânında: Kulüp nizamatına rlayetsizlik- ten ve kayıtlarını yenileştirmedik- lerinden dolayı kulüp azalarından ,bir kısmının kulüpten ihraç edik 'diğini ; kulüple alâkası kalmayan bunların kendilerine aza süsü ve- rerek köngre akdı için imza top- ladıkları ; Bu hareketin - kulüp şahsiyeti hükmiyesini ilzam etmiyeceğini ; Eğer, kulüpçe müseccel azanın bu dış zümreye iltihak ederek kom gre akdinde bulunurlarsa, onların da kulüpten ihraç edileceği yazılı idi. Dün aldığımız — aşağıdaki mektup, vaziyeti şöyle aydınla- tıyor : 1 — Kulüple alâkası — kesildi denilen aza hakkında kulüp baş kanı, büyük bir yekün tutan lis- te İle mımtaka — merkerzlerine evvelce müracaat etmiş, oradan makös — cevapla dönmüştür. Bu- na bu kadarla cevap vereceğiz. 2 — Bugün kulübün futbol birinci, ikinci, genç takımları ve atletler, güreşçiler, boksörler, eski ve yeni müessisler ve Beşiktaş jimnastik kulübünün Mült oyun- cuları kanun dairesinde İstanbul vilâvetine, oradan da — Türkiye Cümhuriyeti iç Bakanlığına müra- caat ederek Beşiktaş jimnastik kulübünün; kanunun öz dileği dairesinde nizamnames'nin ve ku- ruluşünün aslâhini — istemiş, — iç Bakanlık buna karşı kanun! müta- laasında, gençliğin bu yerindeki dileğini tasvip dahi etmiştir. 3 — Hatbuki; 17 Ağustos 934 tarihindeki Beş:ktaş jimnaslik ku- Hübü müessesat içltimamda, o za- manki ve bugünkü kulüp başkanı kolübün nizamnamesinin kanunu medeni hükümleri — dairesinde, ıslahı, kulübümüzün fahri reisi Bay Receb Pekerin arzuları iktizasından — olduğu ve bunun için bir komite teşkil edilmesini teklif ederek müessesatça hey'et- çe kabul edimiş ve bu işe; Ab- dülkadir. Ziya, Mazhar, Nazım baylar seçilmiş ve keyfiyet kulü; azasına da bildirilmiş olduğu hal bugüne kadar bu yolda en ufak bir hareket görmiyen kulüp azası fahri reislerinin bu önderlik arzu- sunu — kulübün — bu — başkanı ağzından duymuş olmakla, bugün- kü dileğini o büyük İsteğe uydur- mak İstemesinden başka bir şey mpmamakta — olduğunu, — kulüp a hatırlatmak ve söyle- mekte iftihar duyar. 4 — Hele iç zümre, dış zümre tabirlerine hayret etmemek elden gelmiyor. Kulüp başkanı, hiç şüphe etmemelidir. ki; Beşiktaş jimnastik — kulübünde artık iç zümre, dış zümre kalmamıştır ve yoktur. Tam bir birlik, candan tam bir dilek vardır. Biz Türk ençleri Cümhuriyet kanunlarının, şudı bahşettiği hakları istiyoruz. Binaenaleyh bu İzahat kar- i ikiliğe Dair ga * Muhtelif Maçlar Burdurda 23 Nisan bayramı münasabe- Burdurun Yıldırımspor — kulü- askerler arasında — yapılan ol maçı beraberlikle netice- lenmiştir. tile bile futb Gedizde Uşakın Gençler Birliği takımı yirmi kişilik bir kafl.e ile Gedize gitmiştir. Edirnede Edirne, 24 (A.A.) — Önümüz- deki Cuma günü Edirnede Trakya- nın muühtelif yerlerinden gelen spor kulüplerinin iştirakile büyük bir atletizm müsabakası yapılacak birlaciliği, ikinciliği ve üçüncülüğü kazananlara Trakya umumi müfet« tişliği tarafından mükâfatlar verl- lecektir. Hazırlıklara devam olun- maktadır. Marzifonda Merzifon, ( Hususi) — Amaz- yada bu mıntakarın spor İşlerini Türkiye federasyonuna bağlamak için büyük bir spor kongresi yapılmıştır. Bu kongreye her ka- zadan 3 mümessil iştirak etmiştir. Kongrede bir mıntaka merkez heyeti kurulmuş, bu heyet te fut- bol, atletizm ve güreş kollarına ayrılmıştır. Mıntaka merkez heyetine de Vali, Halkevi reisi, Ortamektep müdürü ve kâtibi ve varidat müdürü seçilmişlerdir. şısında ve kanun nazarında ileri sürülen iddiaların derecei kıyme- tini efkârınumumiyenin takdirine terkederiz. Başiktaş jimnastik — Beşiktay Jimmastik kulübü 23 senelik — kulü Ü- arasından ve mülesslir azasından ve mllli takım kale- ellerladen Osaman Sıddik Balkan Oyunları Mült Atletlerimizle Konuştuk Eylül ortalarında — yapılacak altıncı Balkan oyunları hakkında en başta gelen atletlerimizle ko- nuşmağı, onların bu müsabakalar hakkında neler — düşündüklerini burada yazmağı faydalı bulduk. Balkan oyunlarınmı ülk — defa memleketimizde yapmış oluyoruz. Bugüne kadar #por tarihimizde bu kadar büyük bir hareket kay- dedilmiş değildir. Türk spor var- hğını Balkanlara yayacak olan bu oyunların diğer milletlere nü- mune olacak bir şekilde cereyanı büyük küçük herkesin yardımına bağlıdır. Rakiplerile sahada ko- şacak, atlıyacak olan sporcularır mızin muvaffakıyeti masıl - arzu ediliyorsa, teşkilâtın — organizat- yonda, halkın göstereceği alâkada da, o nisabette ehemmiyet vardır. Bu itibarla burada fikirlerini neşredeceğimiz atletlerimizin söz- lerine, onların yapacakları müsa- bakalar hakkındaki düşüncelerine ayrı bir ehemmiyet vermek lâ- zmmgelecektir. Memleketimizin en çabuk ada: mı Semih bize şunları anlattı: Biz bugünkü faaliyeti her se- ne yapıyoruz. Henüz milli takım atletlerine izin alınmamıştır. İşin” den çıkan yorgun bir' adamdaü baftada altı gün idman istemek haksızlık olur. Nitekim idmanlara milli takımdan ziyade müptediler geliyor. Atina ve Zagrepteki son oyunlara giden Teoharidis, Kas rakaş, Papadopolos, Polyos hiç idmana gelmediler, Bilmem ki seyahat olduğu zaman mı ortada görünecekler?.. Idman ciheti hulâsa edilirse birçok atletin hazırlığından başka birşey yok.. Bizim bir teknik ko- mitemiz vardır. Bunların tasavvur hâlindeki hazırlıklarını işidiyoruz. Yapılacağı vadedilen işleri her gün duyuyoruz. Halibazırda hiç birşeye - başlanmamıştır. - Balkan oyunlarını üzerize alan komite mev- cut olan faaliyeti bilmem ki bize bildirebilir mi? Onların muntazam faaliyetlerine mant — ola, ne ise herkes bilmelidir. Bizim gürdüğümlüz yalnız prog- ramın — mevcut olmasıdır. Saha yok; düş yok, masaj yok.. Bu — Cürin, bütün bu nole sunlığın — mes'u> liyeti kime aittir? Bütün bunların — haricinde teknik komitenin, feda- B rasiyonun el ile — tutulacak faaliyet olduğunu zaneis — mek tarihe ka* rışan seneler* de olduğu gib. Balkan — oyunla* rında — mübimi | mevki — alacağır mızi zannel kadar bir zam Samih (kısa boylusu) ortada seki atletlerden Ranf ve M. Ali - dan ibaret