25 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

25 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

«$ Mayis W Borsada I Hafta Içı'na'eı Neler Duyduk? Piyasalarda aumumi bir durgunluk vardır. Her madılenin vasiyetini aşağıda ayrı ayrı bulacakaımız . Afyon — Yeni rekolte hak- kında — gelen — haberlar iyidir. Piyasadaki alâkadarlar — bu yıl mahsulünün 8000 sandık etrafın- da olacağını oranlamaktadırlar. Bu suretle memleket içinde dışa- rıya gönderilmesi icap eden stok miktarı birkaç ay sonra 12000 sandığa varacaktır. Tiftik — Tiftik piyasasında son yedi gün içinde oldukça faa- liyet vardı. Göze çarpan alıcı Sovyet Rusya ticaret mümessilli- ğgidir. Ruslar hafta içinde kilosu 66,5 kuruştan 1000 balya kadar Avrupaya gönderilmek Üzere İş- lenmiş oğlak tiftiği aldılar, ay- nızamanda - tiftik piyasasında 54 buçuk kuruşa kadar mübayaatta bulundüler. Almanya alışlarının başlamadığı şu sıralarda Sovyet- lerin alıcı oluşu piyasada mem- nuniyet uyandırmıştır. Fakat per- şembe günü geç vakit Rusların artık tftiklere alıcı olmıyacakları yolunda çıkan haber — Üzerine elinde malı olanlar biraz Üzül- müşlerdir. Yapağı — Yapağı piyası- sında durgunluk — berdevamdır. Hafta içinde kilosu 39 kuruştan Sovyetler bir kaç partl mal aldı- lar fakat sonra durdular. Başka taraftan da talep olmadığı İçin Piyasa bu vaziyette kaldı. Yerli fabrikalar bazı küçük yeni mah- Bul partilerini tecrübe için satın — almakta İseler de piyasada bun- ların bir tesirl olmayacağı aşl- kârdır. Buğday — Buğday piyasa- #ına çok az mal gelmesine rağ- men çok gevşektir. Ekatra be- Yazlar için veri'ecek flat 4,625 kuruştur. Bu düşkünlüğün sebebi yandan piyasamıza un gel- mesi diğer taraftan da buğday öğütülmesinden olda edilen ke- Pek ve razmol gibi maddelerin satışlarında rastlanan rorluklardır. Arpa — Arpa piyasasında hareket yoktur. Son haftalar içinde Haydarpaşaya gelen arpa arı çok azalmıştır. Yevmiye gelen bir iki vagon mal da yerli Yemlik ihtiyacı için satılıyor. Fiat kilo başına 3,50 kuruş etrafında- dir. Çuvallı Samsun malları dört kllnıqı kadar alıcı bulmaktadır, aoyaya İihracat İçin istek Yoktur. Hafta içinde bazı partiler İtalya için yüklenmiştir. Buradan ek devam edecek olursa İhra- Satın devamı beklenebilecektir, Fındık — Fındık piyasasında Stok kalmamıştır. Cüzi - olarak tlinde malı kalanlar iç fındıkla- Tina 60 kuruş etrafında fHat İsti- Yorlar, Üç ay sonra idrak edile- tek olan yeni rekoltenin bereketli ği haber verilmektedir. Taşköprüde Yeni Bir Kulüp », faşköprü ( Hususi ) — Taş- Prüde Gökırmak namı altında b Spor kulübü açılmıştır. Bütün bi aba gençliğini bir araya top- '."l bu kulüp yakında faaliyete V:uı“:tir. Kulllpııs;ı:ı ol;r;k © ve voleybole aha Tİyada ebemmiyet vîncoktlr. 8ON POSTA “Sporcular Yüce Öndere Saygılarını Sundular F enerbığu Stadında Parlak Meraşim Yapıldı Istanbul sporcuları dün Ulu Önderimiz Atatürke sevgi ve saygılarını, müuhteşem bir #por tezahürile sundular ve çok önemli bir Atatürk bayramı canlandırdı- lar. Bütün kulüplerimizin büyük | bir dikkatle başardıkları bu kut- lulama, başından sonuna kadar heyecanlar içinde geçti. On buçukta Taksimde topla» nan kulüplerin murahhasları elle- rinde taşıdıkları çelenklerle Abi- deye kadar şehir bandosunun arkasında — yürüyerek — geldiler. Şeahir bandosunu, çelenkleri taşı- yan heyetler, onları Galatasaray ile Istanbul liselerinin izcileri ve Güneş kulübünün denizcileri takip ediyorlardı. Maruf #sporcularımız- dan Hlhamicin kumandasile hare- ket eden kafile, Taksim anıtının etrafını çevirmişti. Kumanda ile çelenkler birer birer saygı ile kondu. Birinci çelengi güreş ve futbol federasyonu kulüpleri, onu bütün kulüplerin çelenkleri takip etti ve bu suretle on sekiz çelenk kondu. Bunlar, Hilâl, Altınordu, Süleymaniye, — Beykoz, — Idman Yurdu, — Beşiktaş, Galatasaray, Fonerbahçe, Vefa, Avcılar Kuru- mu, Güneş İstanbulspor, Beyoğlu spor, Taksim Yeni Yıldız, su sporları kulüplerinindi. Merasim şebir — bandosunun istiklâl marşile nihayetlendi. Kadıköyünde Taksimdeki merasimden sonra sporcular ve on bine yakin se- yirci Kadıköyüne, — Fenerbahçe stadına akın ettiler, orada Ata- türk #por bayramının devamını seyrettiler. Merasime saat llçte Altınordu sporcularının yürüyü- gile başlandı. Sıra ile Robert Kollej atletleri, Beşiktaş kulübü eskrim, atlet ve futbolcuları, Hilâl sporcuları, Feneryılmaz futbolcu- ları, Güneş kulübü, tenis, deniz- cileri ve futbol takımları geçti. Galatasarayın Çoban Mehmedin taşıdığı bayrağı Bi izci, atletler, voleybolcular, basketbolcular, boksörler, biniciler, kayakçılar, denizciler, eskrim ve dört takim futbolcuları takip etti. Istanbuk spor 50 izci ile tenis, futbol ve atletlerile geçtiler. Süleymaniye İki Iuibolrııh- mile geçit yaptı. Bunları Fener- lıılıçı’:lçn 7 fütbol takımı takip etti. Futbol sahasında muntazam bir surette yer alan sporculardan sonra istiklâl marşile cireğe Türk bayrağı çekidi ve #tedyomdaki Atatürk büstüne güzel bir çelenk konuldu. Fenerbahçe umum! kâtibi bu büyük günden dolayı bütün Fe- merbahçelilerin sevgi ve muhab- betlerini bildirdi, bugünü yaratan Atatürke minnetlerini sundu ve bir Fenerli atlet and içti. Bun- dan sonra Güneş kolübünün baş- kanı Cevat Abbas Gürer çok önemli bir söylev vererek Yüce Önderimiz Atatürkü derin bir saygı ile andı. Atatürk Spor Bayramı Çok — Muhteşem , Oldu - — L - p Dün Fenerbahçe stadında yapılan spor tezahürlerinden. Üstte: Bayrak merasimi, altta geçit resmi ( köşede: Çok önemli bir aöylev veren Cevat Abbas Gürer ) Ciritçi Karakaş Rekor Kırdı Galatasaray- Fenerbahçe Muhteliti De Yenildi Dün Fenerbahçe — stadında Atatürk spor bayramı şerefine olgun bir müsabaka günü yaşan- dı. Atletizm ve futbol karşılaş- maları seyredildi. Dün en yüksek «spor hareketi Karakaşın cirit atmada bize he- diye ettiği yeni rekorla oldu. Mevsim zarfında yaptığı Idman- larda muntazaman terakki eden Karakaş, kendine ait olan cirit rekorunu 56,64 atmak suretile kırdı. Yüksek atlamada Necdet, Haydar, Sedat, disk —atmada Veysi rekor tecrübesi yaptılar. Büyük günün son müsabakası Galatasaray ve Fenerbahçe muh- telitlerile Beşiktaş ve Güneş muh- telitleri arasındaki futbol , maçile nibayetlendi. Galatasaray - — Fenerbahçe muhteliti Fener formasile, diğer muhtelit beyaz gömlekle sahaya çıktılar. Oyuna Galatasaray - Fener muhteliti hücumla başladı. Bütün süratile devam eden maç Beşiktaş müdafaasında cereyan ediyordu. Galatasaray - Fener aleyhine verilen bir firikik bedii tarafından kurtarıldı ise de topa hemen yetişen Rasih onuncu da- kikada ilk sayıyı yaptı. Galata- saray - Fenerbahçe takımı bu sas yıdan sonra daha sıkı hücumlara başladı. Solaçık Danyalın kale içlerine kadar götürdüğü bir akın hatalı bir şekilde kesildi. Hake- min verdiği serbest vuruş on dör- düncü dakikada Fikret tarafından dışarı atılmak suretile kaçırildı. Yirmi beş dakika süren bir taz- yikten sonra Beşiktaş muhtelitine çekilen bir firikik te Münevvere geldi ve topu hiç durdurmayan Münevver bu süretle ilk sayıyı yaptı. Galatasaray - Fener kom- binezonunun gittikçe artan tazyi- kinden bir an kurtulan Beşiktaş muhteliti otuz ikinci dakikada Hakkı vasıtasile ikinci sayıyı ka- zandı. — Fener - Galatasarayın hâkimiyetl altında geçen ilk deve re Beşiktaş - Güneş muhtelitinin 2-1 galebesnile bitti. Ikinci devrede Güneş - Beşik- taş muhteliti müdafaaya Hüsnüyü, mubacim hattına da Rebliyi ala- rak sahaya çıktı. Iki tarafın kar- şılıklı hücumlarile geçen bu dev- rede Güneş - Beşiktaş muhteliti bir parça daha ağır basmıya başladı. Otuzuncu dakikada pe- naltıdan Güneş - Beşiktaş muh- Üzerinde başlamıştır. Sırfa Bisiklet Bisiklet Fede yonuna Yaz Ankaradan Gelen £ culara Da Geçmiş ( Istanbul bisiklet heyetin Üp ettiği Taksim ile - yolu üzerindeki yarış dün tin müşaade vermemesi | yapılamadı. Hazırladıkları bakanın yapılabilmesi için yarış yerini bile temin ede bir heyetin düm düştüğü v pek acıklı (d Ankaradan | Istanbula kadar gelen yar dün elleri, kolları bağlı Me köyünde saatlerce boş yere leyip durdular. Heyet ri Istanbulda bulunmamasındaı meydana gelen bu yanlışlık yette çalışanların, bilinme maksatla, yarış yerini değiş! leri yüzünden olmuştur. £ en kalabalık bir zamanında hangi bir kazaya meydan v mek için vilâyet bu müsab müsaade etmemiştir. Evvelce tesbit edilen Me köyü yarış hareket yeri < kalsaydı büyük fedakârlı Istanbula kadar gelen ve bı sabaka için hazırlananlar bı rıştan mahrumi kalmış olmiy lardı. Bu müsabakalar için karadan sekiz müsabık geln Ankara Gücünden: K Galip, Eyüp, Niyazi. Güvençspor kulübünden kiye birincisi Talât ile Nurl Gençler Birliğinde Ago Asep. İzmitten de Türkiye cüsü Orhan vardı. Güvençapor kulübü bisik leri iki gün sonra Anadolu nesine çıkacaklardır. Müsabaka bu sabah ayn teliti üçüncü sayıyı yaptı. Mı vaziyetten — kurtulmya — çı Galatasaray - Fener — mul yeniden hücumlara geçti. yedinci dakikada Necdelin ladığı topü Şaban ikinci Beşiktaş kalesine soktu ve r baka bu netice İ'e bitti. Takımlar şu şekilde idi: Galatasaray - — Fenerl muhteliti : Bedil, Lebip, On Mehmet Reşat, Esat, Ibr. Necdet, Münevver, Fikret, Şı Danyal. Feşiktaş - Güneş muht Mehmet Ali, Nuri, Faruk, F Hasan, Reşat, Eşref, Şeref, R Hakkı, Salâhattin. Maçı Beykozdan Şadi etti. Dünkü futbol maçından bir enstantane