30 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

30 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

krerererers AAA KA AAT AAA KA AAA AAA Büyük Atletizm Hareketı Yarınki Müsabakalarda Mehmet Ali Semih Yine Bulunamıyacaklar Alabileceğimiz Dereceler Neler Olabilir ? Yarın Taksim stadyemunda mevsimin ea büyük atletizm ha- reketi olan İstanbul - birincilikleri Yunanlı atletlerin iştirakile yapır lacaktır. Geçen sene ayni tarihte Ka- dıköy stadında yapılan bu müsa- bakalara Galatasaraylı atletlerin komite ile aralarında çıkan tek- nik bir hâdise dolayısile bu mü- sabakalarda yer almamaları, mü- sabakaların ehemmiyetini aralt- miştı. Ne yazıktır ki yine bazı se- bepler dolayısile sür'at koşuları- nın en çabuk adamları Semih ila Mehmet Ali yine bu müsaba- kalarda bulunmıyacaklar. Onla- rin biraktıkları boşluk ise doldu- rulamıyacak. Yunanlı Frangudis Balkanlarda yüz ve iki yüz metreyi herkesten çabuk koşmuş bir atlettir. Semih ve Mehmet Ali Balkan oyunlarında bu atletle çok defa güğüs göğse yarışlar yapmışlar ise de bepsinde Yunanlı atlet sanlim farkile de olsa girdiği müsabakalardan galip çıkmıştır. 800 ve 1500 metre mesafele rin Balkan birincisi Yorgakoplos İstanbulda geçen sene olduğu gibi formda ise bu mesafeleri rahatlıkla kazanabilir. Ta 1928 denberi topraklarımızda 800 met- reyi iki dakika Üç — saniyeden evvel koşan tek bir atlet çıkma- muştır. Yunanlının her — girdiği müsabakada elde ettiği derece bu zamandan deima yüksektir. Yarınki müsabakalarda bize Hlk zaferini yüksek atlayıcılar ve- rebilir. Yonanlı Patarakis ne kadar kuvvetli bir şahsiyet olarsa olsun bizimkilerden fazla yükselmiş bir atlet değildir. (1,80) irtifamı her zaman aşan Haydar, Sedat, Ci- hat'tan biri yüksek — atlamanın mutlaka birlncisi olacaktır. Uzun atlamayı Yunanlı Pata- rakisin kazanması ümidi çok kuvvetlidir, Bu mesafede en iyi atlayan Tevfiğin bu mevsim ara- mızda bulunmaması onun bu iş için ciddi bir hazırlık yapabilme- sine mani olmuştur. Henüz İzmir- den gelen Tevfik şayet idmanlı ise Yunanlı İle çekişebilir. Üç adım atlamada Pulyos — geçen seneki formünü henüz bulamadı. Günün en ze kli müsabakala- rından biri de Veysi, Nalli ve Yunanlı Silas ara sında yapılacak olan disk müsa vakası olacaktır. Diski 48 met reden uzaklara savuran — Silasın yanında — bizim Memlekette Olup Biten Spor Hırekctlerı Çanakkale ( Husust) — Türk Gücü takımlle, ortamaktep takımı arasında yapılan maçta iki sıfır galip gelmiştir. Türk Gücü yüksek bir oyundan sonra Tirebolu (Hususil) — Yeni açılan Altınsu ve Ateşspor kulüpleri her Cuma karşılıklı oyunlar yapmaktadırlar. Tirebolu gençleri idmanları daha muntaram bir şekle soktuktan sonra görel gençlerile husust maçlar yapacaklardır. atletlerin hiç olmazsa yeni bir Türkiye rekoru — çıkarıvermeleri beklenebilir. Ciridi yalnız başına atacak olan Karakaş ta bu büyük günde bir hafta evvelki rekorunu kirmağa çalışacaktır. 110 metre mania yarışında Yunanlı Mandikasın rekabetsizce yapacağı yarış heyecan doğur- maktan uzak olmakla beraber bu atletin yüksek kıymetini gös- terecek mahiyettedir Hulâsa ya- rınki atletik müsabakalar mem- leketin nadir gördüğü büyük bir harekettir. » Cuma günü yapılacak olan Istanbul atletizm bayramına işti- rak edecek Yunanlı atletlerden Mandikas, Yorgakoplas ile Silaz dün şehrimize ge'mişlerdir. Fram- gudis ile Patarakisin formları iyi olmadıkları için Yunan (federas- yonu bu seyahate müsande etme- miştir. Yunanlı atletler dün Taksim stadyomunda hafif bir idman yapmışlardır. Yunanlı Atletlerin Bazı Dereceleri Yarın müsabaka yapacak olan Yunan atletleri bir hafta evvel Atinada bu dereceleri elde et- mişlerdir: Yorgakoplos -800 — 2, 0. 8/10 ö 1500 — 4. 13. 2/10 Mandikas 110 manla — 15 Silas — Disk — 48.47 Patarakis — uzun atlama — 6,72 Dünya Yarı Orta Şampi- yonu Yenildi Nevyork, 20 (A.A.) — Barney Ross, şimdiye kadar dünya yarı orta boks sampiyonluğunu muhafaza etmiş olan Jimmi Mak Larniyi sayı hesabile yenmiştir. Balkan Ogünları Hakkında... Disk - Atıcılarımızdan Naili Diyor Ki... Atletizm Makineleşmek Değildir.Mane- vi Tarafı Vardır Ki Bizde Eksik Budur Eniyi Disk atıcılarımızdan Naili Balkan oyunları hakkındaki düşüncelerini anlatıyor: “ Önümüzdeki Balkan oyun- | larında Türk takımının Atletizm- de alacağı neticeleri, şimdiden bilmek kabil değildir. Bütün spor işlerimizde sistem, teşkilât, prc g- ram lâzımdır. İş Atletizrm Fede- rasyonundan başlar. Balkan bi- rincilikleri bizde olacakmış. Bu- gün bütün Yunanistan bilir fa- kat bizde nüfusua on binde birl bilmez. Bugün oyunlara deir bü- tün Ulusa broşürler dağıtılmış bulunmalıydı. Numaralı yerlerin bi- letleri şimdiden salılığa çıkarıla- | caktı. Temsilt afişler yapılıp lâ- | zungelen yerlere yapıştırılmalıydı. Dışta sefaretler vasılasile propa- | ganda çoktan başlamış olmaliydi. Spor bir kültürdür. Onu aha- liye aşılamak lâzım ki ahaliden sporcu yetişsin. Şu halde ilk ev- velâ balkın iştiraki ve konforu temin edilmeli. Atletizm fede- rasyonu bu hususta şimdiye ka- dar tertibat alnuş bulunacaktı. Ikinci mühim mesele hazır bu- lunacak seyircilere iyi müsabaka temin etmektir. Çekişme çetin olmadığı yerde alâka ölür. Bu önüne geçilemiyen psikolojik bir hüdisedir. Şu halde Ulusal At letleri iyi bir hale getirmek lü- zımdır. Federasyon iki antrenör- le mümessil takımı çalıştirmak- tadır. Yalnız #porda esas saha Idmamı değildir. Atletler ve Fe- derasyon arasında teşriki messi lâzımdır. Toplantılar şarttır. Atlet- ler elbirliğle çalışmakla büyük bir iş başarabileceklerine kanaat getirmelidirler. Yoksa kuru idman yapmakla ancak bazı adetler, bir nevi makineleşmiş vücut elda edilir ki, bu bence sporun esas gayelerinden pek uzak düşer. Son Kolej #eçmelerinde At- Ankaraya Giden Bir Boksör Boksör Fahrettin Amatör boksörlerimizden Fah- rettin Haziran başında Ankarada birkaç müsabaka yapacaktır. Bok- sörümlüzr birkaç güne kadar An- karaya gidecektir. Disk atıcılarımızdan Naili Moran letlerimizde — mesleklerine. karşı şevk göremedim. Alâkadar yok ki alâka göstersinler. Iki değil, yirmi antrenör getirtilse işin (or- günizasyonu, administrasyonu) e- sassız olduktan s#onra yine netk ce bu olacaktır.. Rusyada her stadın Üzerinde (Dünya rekor- larına yetişmek ve geçmek) iba- resinin büyük harflerle yazılı ol- duğunu gördüm. Bütün gaye hle- siyata bağlıdır. Bize lâzım olan işte alevdir. Ve o alevi vermek Federasyonun Ulusal gayesi, amacı olmalıdır. Kendime gelince, haftada ye- di gün — idman yaparım. Çalışma programım on dört kısma ayrılmıştır. Sabah- layın alanda, akşamlayın Beyoğ- lu Halkevinin jimnastik salonum- da çalışırım.. Ve bu program bana çok iyi yaramaktadır. Kolej seçmelerinde diskte aldığım 30, 15 metrelik netice benim için normaldir. Mevsim sonunda 42 yi bulabileceğimi tahmin ediyorum. Federasyonum — ket'iyetle İşe girişerek ciddi ve lüzumu göste- rildiği şekilde çalışacak olursa çok umarım ki buü seneki Balkan oyunlarında Türk atletleri üçüncülüğü alablisinler.,, Naili Moran Biziklet Foderasyonunun Bir Tebliği 31-5-1935 tarihinde Turing kulüp tarafından İstinye ile Zim- girlikayu arasında bisiklet müsa- bakaları tertip edildiği görülmek- tedir. Federasyon ve heyetimizden tzin alınmadan yapılmakta olan bu yarışlara ittifakımıza dahil ku- lüp Üyeleri girdiği takdirde kan- dileri nizamname mucibince ceza- landırılacaktır. Keyfiyet ileride heyetimiz ta- rafından tertip olunacak yarışlarda mağdur olmamaları için birleşik kulüp üyelerine bildirilir.