3 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

3 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

hat Haziran SON POSTA Sayfa 15 uduz Vak'aları Arttı Belediye, Geceleri Için Yeni Bir Kö- pek Mücadelesi Açmak Kararındadır | — Bd Bostancıda Bir Köpek 50 Tav Ynİlmiıı Kuduz bir sincap tarafından sırılmış bir çocuğa serom tatbik ediliyor Aşağıda: Kuduz bir beygir, muayeneden evvel '.s'"l günlerde kuduz hastane- | köpeklerle ihtilât etmek — suretlle 'de yatırılarak ve ayakta tedavi Sdllen hastaların sayısı uartmıştır. Atınlarak tedavi edilen hastalar %dnn gelmiş olanlardır. Bun- Teri Istanbulda yatıp kalkacak Ve yarası hafif olanlar yatr ='mlklı. ayakta tedaviye tâbi İmaktadırlar, Hasta sayısının artış nisbeti aya bakılımca altmışı yaçı :hldlr. Geçen ayda bir evvelki da (50) fazla basta kaydedil- " Buna göre İki ayda hastar Böye Mutat sayıdan ( 110 ) fazla gelmiştir. t Bu, çok Ürkütücü bir vaziyet- ı; ye gelenlerin en çoğu ekler tarafından ısırılmış olan- * Bundan başka ayı, inek, dek, fare ve kedi tarafından Kalmuş olan bastalar da vardır. Paki tarafından ısırılanlar, kö- ler tarafında — ısırılanlardan ’_' gelmekte ve yapılan mua- tlerde de ısıran * kedilerin ş oldukları anlaşılmış bulun- ..ı—'ldır. Bunun için sokaklarda w'" itiyat edinmiş ev kedi- en de sakınmak, hattâ oy- :'k" bile olsa kedi ısırdı mı: bakkak kuduz tedavi mülesse- M"" d:oıııılı. kabilse 1mran beraber götürmek |â- ::î- Kedi beraber götürülmese K edinin kaybolmasını temin x"'İllı tedavi mücssesesi sa- öld kuduz. — tedavisile meşgul ..:*'ı hastalığının sirayet etme- ku; İçin tedbir almak vazifesi verilmediği için kuduz —N_*İ yapamamaktadır. Bu Ütti vazifesi — Belediyeye %L] Belediye de ancak sokak tri ile ve sathi bir surette —“delı etmektedir. :hıbllki kuduz ev köpekler'm 'lıı: Vvardır. Sabahları sokağa hej *” köpekleri sokak köpek- ı.ı' © oynaşırken kudüz almak- den " Sokak köpekleri de köylere ; *len ve — şehirde kalan kuduza yakalanmaktadırlar. Bunun için Belediye yeni bir kuduz. mücadelesi açmıya karar vermiş bulunmaktadır. Bu müca- dele hem şehir içinde, hem şehir dışında yapılacaktır. Şehir içinde temizlik işleri amelesinden ayrr lacak — bir grup — geceleri bütün sokakları dolaşa- cak ve rastgeldikleri — başıboş köpekleri zehirleyeceklerdir, şehir dışında da kir bekçileri, korucur lar, jandarmalar başıboş köpeğe rastgeldikleri zaman vurup öldü- receklerdir. Maamafih kediler mücadele harici kalmaktadır. Kuduran kedi (48) saattan fazla yaşayamayacağı için ev kedilari kısa bir zaman evde uğu Parçaladı saklanıp hariçle ihtilâtlarına mey- dan verilmediği takdirde kedi kuduzunun önüne geçilebileceği umulmaktadır. Şimdi yeni bir kuduz sirayet- çisi daha türemiştir: Sincap. Bir çok kişiler evlerinde kedi gibl Sincap beslemiye başlamışlardır. Eksöerisi dağlarda tutulap gelen bu (2-3) ay sonra kendiliğinden kuduz zuhur etmek- tedir. Bunun için mütehassıslar Sincap — beslenmemesini — tavsiye elmektedirler. * Birkaç gün evvel Bostancıda sahibi — tarafından — terkedilmiş bir köpek Bostancı İmamının (50) tavuğunu parçalamıştır. İmam bu köpeği xehirlemek için Istanbula gölmiş, eczanelerden zebir almak istemiş, fakat yasak olduğu için kendisine zehir verilmemiştir. Bu- nun Üzerine imam belediyeye mü- racaat etmiş, fakat belediye de Bostancı belediye hudntları hari- cinde olduğu için bu köpeği ze- hirliyemiyeceğini bildirmiş, imama da zehir verilmemiştir. » Kuduz hastahanesi başdoktı Bay Zekâl hastabanede ted:'; edilen hasta sayısının çoğalması etirafında şunları söylemiştir: — Söylediğiniz gibi hasta sa- yısı artmıştır. Bu artış hem İstan- bulda, hem de taşrada göze çarp- maktadır. Isırılanların en çoğu şehir ve kasaba harlcinde ısırıl- mıştır, Bunun sebebi mevsim dola- yasile halkın kırlara yayılışı, ku- duz hayvanların da kolayca wira- cak Insan bulmalarıdır. Işla şayanı şükran tarafı ısırı- Tanların ihmal etmeden hastaha- neye müracaatlarıdır. Bunun için faydalı tedavi mümkün olmakta, ölümlü neticeler kaydedilmamek- tedir. Bulgaristanda Gizli Cüm- huriyetçilik Hareketleri Sofya, 2 ( Husust) — Burada, yeniden, Kıral ve Başbakan Toşef aleyhinde bir sürü iİtham dolu beyannameler — dağılmıştır. Bu defaki mektup ve beyannameler yalnız hükümet adamlarına değil, gazete idarehanelerine de dağıtıl- mıişttr. Neşri burada menedilmiş olan bu beyannamelerden birinin muhtevlyatı şudur: * 19 Mayısta yapılan ve bu- günkü Başbakan Andre Toşefin iş başma gelmesini intaç eden 19 Mayıs hükümet değişikliği ecnebi nüfuzu ve parasile olmuştur. Bu- nun için de Sofyadaki bir Italyan fabrikası vasıtasile İtalyadan iki milyon liret almmıştır. Hükümetle Şşeker fabrikaları arasında çıkan anlaşamamazlığın halli için şimendiferler bakanı İle ökonomi bakanı, bu fabrikalardan 10 müyon leva komisyon almiş- lardır. » ; Bu mektuplar Kıral ve Başba- kan Toşefle hükümetini hedef tutmaktadır ve ıılıq'ıldıııı göre cümhuriyetçilerin eseridir. Maama- fih Başbakanın Diğa gazetesine verdiği beyanatta * zabıta, bu gibi mektupları yazanların yaka- Tanması için çok siki tedbirler almıştır.,, Demesine rağmen hiçbir Ip ucu ele geçirilememiştir. Karamanda Bayındırlık Çalışmaları Karaman, (Hususi) — Burada durup dinlenme bilmiyen bir ba- yındırlık çalışması vardır. Halkta yeni yapt yaptırmak hevesi uyan- mıştır. Belediye de yolları geniş- letmeğe, bozuklarını tamlr - ettir- meğe karar vermiştir. İstasyonla şehir arasındaki büyük Şosanın tamirine başlanmıştır. Bin Bir Kötü Marifetli Bir Papas Sahtekâr, Namus Düşmanı.. Her Şeyi Olan Zervos Nihayet Yakalandı. Zervos iki kıyafetile;: Hem eivil, hem papas Selânikten yazılıyor: Bir kaç gün evvel burada, nadir bir tinet taşıyan ve papas kılığile dolandır- madık kimse bırakmıyan bir adam yakalanmıştır. Bu adamın on ka- dar lami vardır. Ve zaman zaman tüccarlık, baş papas'ık, muallim- - lik, profesörlük yapmıştır. Gönlül maceralarından, kadınlarla düşüp kalkmadan da geri kalmıyan do- landırcı Zervosun esrarengiz ve karışık olan hayatı evvelâ Izmir- de başlamıştır. İzmirde tüccar sıfatile birçok kimselerle beraber dolandırıcılık yaparken ele geçe- ceğini anlamış, Yunanlıların - mirden firarı ile kurtularak Atina- ya ayak basar basmaz sahte vesika He kendisinin Izmir Rum Tisesi muallimlerinden olduğunu isbat etmiş, ©o zaman iktidar mevkilnde bulunan General Piastras'ın yavaş yavaş teveceühlini kazanmış, kendisine ayda 3500 drahmi mazuliyet ma- aşı bağlatmıya muvaffak olmuştur. Şeytana taş çıkartan bu adam nedense — bir müddet sonra, 1924 te ismini değiştirerek yine sahte Üniversite diplomasi!e Koanret lisesine muallim tayin edilmiştir. Fakat orada da şeytanından İstl- fadeyl bir kenara bırakmamış, Korent metropolidini kandırarak kendisini başpapas tayin ettirmiş, yine muallimliğini yaparak dolgun bir maaşa koomuştur. Papas kılığına getiren Zervos bu arada günah çıkartmıya gelen kadınlara- da korta yapmıya başlamış, aşk ve muhabbet maceralarına dalmıştır. Bu arada Papasa tutulan Ko- rent zenginlerinden dul Madam Evangeliye ile gizlice yaşamıya başlamış, fakat kadının güzelliğin- den ziyade servetine tutulan Zer- vos çarpacağını çarptıktan sonra bir gün ansızın Atinaya kaçmış- br. Buna mukabil — güzel dul arkasımı birakmamış, bir hayli uğraştıktan sonra oenu Atinada bulmuş, ve beraber yaşamıya başlamışlardır. Zervos yine boş durmamış, daha kârli işlere baş- lamış: Bir taraftan sahte Ünib> versite diplomaları yapıp satıyor, diğer —araftan da — muhacirler için sahte vesikalar tertip edi- yordu. Bütün bu işlerden başka Zervos tüccarlarla da — muhtelif emtia ahş verişlerine — girşmiş, bir çok kaporolar koparmışlır. Bu sırada hüviyetinin keşfedilmek Bzere olduğunu sezen sahte pa- pas derhal kapağı Selâniğe atmış kendisini Gümülcinede bir mek- tebe tayin ettirmeğe muvaffak olmuştur. Gümülcinede kalmak istemiyen Zervos yine papas kıl- ğgile Selâniğe dönmüş, bir kiliseye girmiş, bir müddet sonra aklına eski güzel dul geldiği için Atina- ya dönmüştür. İşte nihayet çekir- ğenin Üçüncü sıçrayışında polle kendisini tanmımıştır. Fakat tren- den inerken yakalanacağı sırada, Selâniğe — kaçmaya — muvalfak olmuştur. Fakat Yunan polisi on isimli ve sahte kılıklı Zervosu nihayet Selânikte — istasyondan çıkarken yakalamıştır. Eşek Eti Ticareti Aldı, Yürüdü Geçenlerde şehrimizde eşek eti kesip satan bir şebeke yaka- londı. Bunu, birkaç evvel aynı şekilde iş gören mirde ikinci bir şebeke takip etti. Eşek eti kaçakçılığının arkası kesileceği — zannedilirken, zabıta şehrimizde — yeni bir eşek eti kaçakçılığı daha tesbit etti. Bu vak'a da şöyle olmuştur: Küçükpazarda Kantarcılırda bir kasap dükkânında — eşek eti satıldığı haber verilmiş, — polis icap eden tertibatı almış ve ansı- zın bu kasap dükkânını aramiış- köşeye saklanmış bir hayli mik- tarda eşek eti bulunmuş, kasap hiç itiraz etmeden, bu etlerin eşek eti olduğunu itiraf etmiştir. Kasap, bununla da kalmamış, eşek etinin közpe ve gevrek bir et olduğunu, — lezzetini de çok sevdiğini, kendisi evde yemek Üzere bu etleri — alıkoyduğunu öylemiştir. Bunun üzerine bu etler müse- dere edilmiş, kasap ta sorguya çekilerek hakkında — tahkikat evrakı tanzim edilmiştir. DOYÇE ORİENT BANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyedeki şubeleri: G.iıh - istanbul - İzmir Deposu: İst. Lütün Gümrüğü * Her türlü banka işi *