22 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

22 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

l Gönül işleri I ı Ev erini Bekliyen Ev Kadınları ( Baştarafı 5 inci yüzde ) yemek veyahut berhangi diğer bir arzusuna karşı hep evini methetmiş, onu dışarı çıkmaktan vazgeçirtmişti. Zevallı bayan, iyi bir ev ka- dimi olduğunu — biliyordu. Onu kimse de inkâr edemerzdi. Fakat arasıra bu evin yükünü sırtından atsa, ona evi altüst edecek gibi görünen bir karar verdi, biraz odasımı — dağnık, mutfağını kirli bırakıp kocasına uysaydı.. Onun dalma uyuşuklu- ğunun yerine geçecek olan bu hareket kocasımı evde tutmak için pırıl pırıl camlardan daha çok işe yarayacaktı. TEYZE BHabeş, Bir Daha Uluslar Kurumu- na Başvurdu (Baştarafı Sinei yüzde) Italyan anlama ayrılığımı gidermek arzusundadır. Eden'in Roma'ya gitmesi bu anlama ayrılığını giderecek olan içten - samimi - konuşmalara kapı #çmış olacaktır. ngiliz sıyasal çevenlerinin fikrine göre, İ gilterenin İtalyaya Habeşistanda geniş ekonomik kazançlar sağlaması muhtemeldir. Diğer taraftan Eden, Muxoliai'ye İngiliz - Alman deniz andlaşmasını izah edecektir. Fransa vö İtalyayı özgür hareket etmek fikrinden vazgeçirmek — için İagilir ve Alman eksperlerinin, Al- man deniz yapıları programını uzum bir devreye oyıracakları umat edil- mektedir. Bu ilgi ile yedi senelik bir devreden bahsedilmektedir. Londra, 21 (A.A.) — Nev-Croneh- le'in yazdığına göre Edenin Romaya gitmesi hakkında — tezelden — karar verilmesi İtalyan - Habeş anlaşmaz- hığının tehlikeli bir gekilde gelişmekte olmas:adan ilerji gelmektedir. Eden, İtalyanın yeniden Uluslar sosyetesin- den çıkmak tehdidinde bulunmaması İçin çalışacaktır. Mahküm Edilen Kumarcılar Hüseyin, diğer Hüseyin, Yu- suf, Ramazan, Bayram ismindeki beş kişli Tahtakalede bir aşçı dükkânının Üstünde kumar oyna- mak suçile mahkemeye verilmişler, beşi de para cezasına mahküm olmuş!ardır. Bir Yangın Başlangıcı Dün saat 16 da Ebüssuut cad- desindeki ayna fabrikasına bitişik Si numaralı evde yangın çıkmış, beş itfalye otomobili derhal yetiş- miş, fakat çabucak söndürülmüş- tür. Ateş yere atılan bir sigara- dan çıkmıştır. Bir Yumrukta Hayatını Tehli- keye Koydu Samatyada oturan gazete mü- wezzii Serop İle, ba'ıkçı Kirkor, alacak yüzünden yekdiğerile kavga etmiş'er, Kirkor, Seropa bir yum- rük atarak yere düşürmüştür. Bu düşme neticesinde Sero- pun başı büyük bir demire rast- layarak tehlikeli surette yaralan- mıştır. Polis, Kirkoru yakalamış, Se- ropu da tedavi altına almıştır. erereerseeereLAnALAnE * Küçük Kiralık Köşk — Hava ve Manzaârasi mükemmel, bah- çe, banyo, elektr'ği mevcut, mobilyeli A odası olan müstakil küçük bir köşk kiratıktır. Üç da verilebilir. Şişli Eifal kastancsi ksrşısında dektar Şevkethey sokağı 3 Madam Galeriniye Maliracant Buğday FiatlarındakiBuhran Maamafih Vaziyet Istikrara Gitmekte- dir. Borsada Ne Soylenıyor? Buğday fiatlarındaki buhranlı vaziyet devam etmektedir. Bor- saya yumuşak buğday gelmemekte, bu yüzden beyaz ve yumuşak buğday fiatları yüksekliğini mu- hafaza etmektedir. Birgün evvel en âlâ yumuşak buğday 6 kuruş 17,5 paraya satıldığı balde dün 6 kuruş 39 paraya satılmıştır. Fa- kat bu satış büyük bir yekün teş- kil etmemektedir. Dün borsaya 289 ton mal gelmiş, ancak 125 ton yumuşak buğday satılmıştır. Bun- lardan 5S0 tonu 6 kuruş 30 para- dan, 75 tonu da 6 kuruş 5 para ile 21 buçuk para arasında satıl- mışlır. Buğday, mahsul ve ekmek vaziyeti. etrafında bu işlerle uğ- raşanlarla görüştük. Borsa kâtibi umumi vekili ve muamelât şefl Tevfik dedi ki: — Buğday flatları normaldir. Fiatların yüksekliği Iddia edile- mez. 6 kuruş 30 paraya yapılan satış ta buğday fiatına — mikyas olamaz. Bir malın fiatının yüksek olduğnu Iddia edebilmek için o malın bektolitre, menşe, çavdar, g'otem, randman, renk, dolgunluk itibarile ve satış, tesellüm, öde- me şekilleri ile aynı olan diğer bir maldan üstün bir fiatla satıl- miş olması İcap eder. Böyle bir vaziyet yoktur, elbette çavdarı az, rengi İyi, hektolitresi fazla mal - çavdarı çok, rengi bozuk, hekto- Kitresi düşük maldan pabalı satılır. Bu buğday fiatının yükseldiğ'ni WHade etmerz. Türkiyenin her vilâyetinde, battâ her kazasında yetişen buğ- dayın evsafı da fiatı da başka baş- kadır. Bu fiat ve evsaf ayrılıkları gözönüne ulımınca buğday fiatın- da anormal bir yükseliş olma- dığı görülür. Borsa mübayeacılarından Zeki de dedi ki: — Buğday fiatlarında bu gün- lerde istikrar vardır. Fiatlar üze- rinde durulabilecek bir yükseliş ve İniş göstermemektedir. Bu böyle devam edecektir. Tâki Zi- raat Bankası satışlara başlasın, © zaman flatlar 6 kuruşa düşer. Ziraat Bankası satışlara başlama- sa dahi Temmuzun ilk haftasın- dan sonra fiatlar kendiliğinden düşecektir. Çünkü yeni mahsul çıkacaktır ve çünkü bir. kuraklık tehlikesi ve kıtlık ihtimali yok- tor. - Fiatların bugünkü duruma yükselişinin sebebi de köylünün bir kıtlık ihtimalini düşünüşü ve İstan- bula gelmek üzere hazırlanmış olan vagonlarla buğdayları yük- sek fiatla alışıdır. Mubayaacı — Abdülhakim de demiştir ki: — Fiatla da yükseliş devam etmemektedir. Hattâ bilâkis dü- şüldük vardır. Fakat bu düşük- lük kayda deymiyecek kadar az- dır. BEugünkü vaziyetin sebebi Istanbulda stok buğday bulunma- ması, Ziraat Bankasının satıştan çekilmesi, Anadoludan da buğday gelmemesidir. İstanbul yumuşak buğdayı tutmaktadır. Ser buğ- Zahire borsasında muamele variyeti, alım ve satım daylarda gloten miktarı daha faz- ladır. Fakat Istanbul Belediyesinin çeşnisi yumuşak buğdaydır. Niçin böyledir. bilmem. Fakat şu mu- hakkaktır ki buğday fHlatı yüksel- dikten sonra Belediye çeşnisi ile ekmek — çıkmamaktadır. Çünkü bu günkü fiatlarla çeşniye göre ekmek yapılsa kilosu 10 kuruşa idare etmerz. Fiatlar normaldir. Yeni mah- sul çıkıncada sert buğdayın fiatı düşecektir. Yumuşak buğdayın Hatı düşmez, çünkü Anadolunun y yetişdiren mın- kuraklıktan mütcessirdir, mahsul azdır. Adanada Da Buğday Ve Ekmek Ucuzladı Adana. 21 (A.A.) — Geçen: lerde buğday değerinin kilosu 4.5 kuruşa kadar yükselmesi üze- rine ekmek de dokuz kuruş ol- muştu. İki gündür buğday - 3-3.5 kuruşa düştüğünden buğün ek- mek da 7,5 kuruşa indirilmiştir. Halde Dükkânların Kira- lanması Devam Ediyor Belediyenin yenl yıphrdığı sebze hali temmuzun birinci günü açılacak ve şimcIiki hal de kapa- hılarak derhal yıktırılmaya başla- nacaktır. Evvelisi gün daimi en- cümen toplanarak halin yazıhane- ,lerinden bir kısmile, kıfanthane, kahvehane, lokanta ve mahal ebici dükkânlarını kiraya verdi. Daimi encümen şartları değiştirmediği için birçok kabzımallar dükkân tutmamaktadırlar. Fakat Kara- mürselden ve daha bazı yerlerden müstahsiller,» yazıhane — tutmıya gelenler ve arttırmanın tehiri için de — telgraf — çekenler — vardı. Lokanta kıraathane, kahvehane, ve mahallebici dükkânı tahmin edilen değerlerinin çok Üüstünde müşteri buldu. (400) lira tahmin edilen kıraathane (1920) ve (1400) lira tahmin edilen kahvehane ( 3085 ) we ( 480 ) lira tahmin edilen — mahallebici — dükkânı ( 1408 ) ve ( 300 ) lira tahmin edilen lokanta da (900) liraya ihale edilmiştir. Bunlardan başka da (12) yazıhane eski kabzımallara ve müstahsil mümessillerine (241) ve (301) rer liraya verildi. Ihaleye dhıı dı devam edildi. Yine kab- zımallar cemiyeti raisi ve idare azası arttırmaya girmediler, fakat kiralanan yazıhanelerin adedi (26) yı buldu. Encümen birçok müra- caat te grofiarı karşısında müte- baki yazıhane'erin ihalesini on gün sonraya bıuraktı. Bu karardan sonra da gelenler oldu. Fakat onlara da muayyen günde gelme- leri bildirildi. Kabzımalların art- tırmaya girmemek için söz birliği yaptıkları ve hattâ bu hali de Kadıköy haline çevirecekleri bak- kındaki haberler dün de — ihale encümenine kadar gelmiştir. Bu kurum namına azadan bay Haydar evvelsi gün de Şarbay muavini ve encümen — başkanı Nuriye gelerek şu itiraz yap- mıştır: Kabzımallardan teminat akçesi ve hüsnühal kâgıdı istenilmemelidir. Bay Nuri bunlara, bunun müm- kün olmadığını bildirmiştir. kabzımalların İtirazları Kabamailar — esas - itibarile balin yapılmasına itiraz etmemek- tedirler. Onların - itirazları Bele- diyenin istediği ( 1500.) — liralık | |Yedinci Yerli Mallar Sergisi Her yıl olduğu gibi bu yıl da yedinci yerli mallar sergisi 18 Temmuz Perşembe günü Galata- saray lisesi salonlarında açılacak ve S Ağustosa kadar sürecektir, Sergi bu yıl da satışlıdır. İştirak #etmek isteyenler hergün Sanayi birliğine müracaat edebilirler. Hava Kuru- mu İçin Hava Kurumu için çalışma devam — etmektedir. — Türkofis Istanbul Şubesinden Âkil ve Şefik 48 zer, Mustafa Nuri 42, Faruk 36, memur Vasfi ve Snadet ile Bakırköyünde Emeklialbay Atıf, Selânik Bankası Dirktörü Moiz Levi, Başmüfettişi Karasu yirmi- şer, Bulgar Hastanesi Direktörü Lazarof 25 lira taahhüt etmlş- lerdir. Yalovada Ismail Hakkı 300, Ferhat 200, terzi Safa 150, ben- zinci Tahsin 120, benzinci Ahmet Halil oğlu Hüseyin, bakkal Ibra- him, kartal Ibrahim yüzer, oto- büsçü Halli, Hikmet Akın altmı- şar, eczacı Ziver, fotografcı Ha- san, tüccar Hidayet ellişer, yağcı İamall 45, arabacı Adem d5, ga- zinocu Hayri 40, basmacı Ahmet 35, Fehmi Çam, keresteci Tahsin, Ahmet Bayraktar, Ömer Can otuzar, otelci Hacı, bakkal Maz- lam, çorapçı Ferhat, tuğlacı le- mali, berber Hüseyin, aşçı Enver, aşçı Şevki yirmi beşer, bakkal Aziz, bakkal TIsmoll, ekmekçi Hüseyin, bakkal Ahmet, bakkal — Reşat, —aşçı — İsmail, ekmekçi Hüseyin bakkalAhmet bakkal Reşat, aşçı Ismali, Yakup Acar, bakkal Abdullah yirmişer Hra taahhüt etmişlerdir. 22 kişl- de ayrıca 181 lira taahhüt et- miştir. teminata — karşıdır. Diyorlar kü Biz itimada değer tüccarlarır. Simdiye kadar müstahsilin beş parası bizde kalmamıştır. Bele- diya bu teminatı almakla ameli bir iş yapmış olmuyor. Bilâkis kabzımalları sıkıyor. Farzedelimki yeni — haldeki — kabzımallardan birisi bir müstahsilin parasını vermemiştir. Belediye bu müs- tahsile aldığı teminat parasından verme &a âhiyetini haiz midir? Bu ancak bir mahkeme kararile ola- bileceği için hiçbir kıymeti yok- tur. Maamefih biz aykırı 'bir vaziyet almıyoruz. Satışlarımızı yine halde yapacağız. Belediyeciler Ne Diyorlar Eclediyecilerden salâhiyetli bir zat muharririmize demiştir ki: — Kabzımallık tarihe karışı- yor. Bunların yerini sağlam temi- natlı ve belediyenin talimatına uygun çalışan ve yeddiemin haline konan komisyoncular alacaktır. Zabtüraptla — belediye — burada çalışacakların mutemet bir komis- yoncu sıfalile yaptıkları işlerin murakabe edi'mesi lâzımdır. Yeni halde yoni nizam ve zamanımızın icap ettiği yenli kaideler lıtbık edileceklir. Yeni Bir İdare Heyeti Burada zahire ve ticaret bor- sasında olduğu gibi müstahsi! ve komisyoncuların mümessillerinden - mürekkep bir idare heyeti ve yine bir hakem heyeti de olacaktır,