28 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

28 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Ege Mektepleri : Genç Kızlar Nasıl thışıyor izmir Kız Lisesi Bu Yıl 23 Dıploma Veriyor hınlı Husust mubhabirimiz- den ) — Sabahın serinliğinde, Eğe denizini önüne alan geniş bir bah- gçede grup grup ders münakaşası yapan kızlar arasından biri beni direktör odasına getiriyor. Imti- ban odaları önünde ter döken çocuklar öyle yorgunki, zorlu du- rumları çehrelerinden okunuyor, Kız lisesi direktörü ayakta mi- meyizlerle konuşurken birkaç da- kikasını bana ayırabildi. Bulunduğum kültür mücssesesi Üniversitelerin en olgun ve çalış- kan talebelerini hazırlamakla son kazandığı için bu nokta üzerinde durmağı zarur! ve lüzumlu bulu- yorum. Direktör Haydar anlatıyorı — Bu yıl, diyör, epeyce yor rulduk. 23 mezun vereceğimizi kuvvetle Ümit ediyorum. Ne ka- dar hoşa giden bir hâdiseki biz- de yetişen çocukların hepsi de dalma muvaffak oluyorlar. Geçen seneki 25 mezunumuzun hepsl bilâ istisna muhtelif üniveritelere devam ettiler. Avrupu imtihanla- rına girenftalebelerimiz muvaffak olarak diğer liseler çocuklarına nümune olacak kadar bâriz bir ayrılık güsterdiler. Bu seneki mezunlar da, tek istisnası olmadan —Üniversitelere devama karar vermişlerdir. Ço- cukların en fazlası doktor olmağı düşünüyorlar. Kalan kısım kim- yaker, eczacı, mühendis bu- kukçu olmağı tasarlıyorlar, Iki kişi de edebiyata devam ede- çektir. Şimdiye kadar lisemizden 122 mezun verdik. Bu yıl mezunlarile bu sayı 155 olacaktır. 122 mezunun yüzü üniversitelere devam ederek merun olmuş, mühendis, hukukçu, doktor ve kimyaker olarak 808- yala karışmışlardır. Hepsinin de hayatın ve sosyalın değişik bölüm- lerinden muvaffak - oluşları - giz- lemeğe lüzum görmeden söylü- yorum - göğsümüzü kabartıyor. Çok yakın senelerde bu sıra- larda ders gören çocukların, beş altı yıl sonra yine ayni kürsllerden söz söyleyişleri ve yarının çocuk- larım — yetiştirmiye — savaşmaları güurur duygularmızı arttırıyor. ( lz- mir kız lisesinden yetişenler ) ku- rumu adile bir de birliğimiz vardır. Üniversite sıralarında değişik ba- kım'ardan zorluk çekenler bu ku- rumun yardımını görerek tahsiline devam imkânlarını temin etmek- tedirler. Mektep sıralarında iken fazla sıkıştırdığımız için bizl içerilik mu- ahbazelerle ittiham eden çocuklar hayala atıldıktan sonra bu sıkış- manın faydalarını görüyorlar. Söz aramızda,| bizim çocukların hepal de cevherli.. Bunu, alınan iyl randmandan anlamak mümkün oluyor. * Kız lisesirden ayrılırken güz- lerim fizik imtihanının kapısında bekleşen bilgili çocuklara takılır yor. Hepsl de dekatlon müsaba- kasına hazırlanan atletler —gibi sararmış.. ( Son Posta )n imti- hanlar hakkında açtığı ankete verilen — cevapları — hatırlıyorum: Bizim çocuklar imlihanlarda ha- kikaten fazlaca sıkıştırılıyor, gibi... Imtihan usüllerinin değiştirilmesi zaruretini bu imtihan kapısı da sari çehreli çocuklarile — âdeta haykırıyor. — Adnan Bilget Yukardae: Izmlir kız Usesinin öğretmenleri, aşağda: Liseden bu gıl diploma alamlar Şatodan Hapıshaneye... Fransada Bir Kadın Do- landırıcılık Rekoru Kırdı Fakat, Nıhayet Yakayı Ele Vererek 18 Aya Mahkum Edıldı Fransanın Döle şehrinde çok meraklı bir sahtekârlık davası görülmektedir.Davanın kahramanı Markiz Rola de Rozika asalet unvanını kendisine takıp takıştı- ran bir kadındır, Markiz günün birinde bu şehir cıvarında tanınmış bir şatoya yers leşmeği aklından geçirir, düşünür, taşınır, sahibini bulur, başlar ve uyuşurlar. Konturat imrzalanır ve kendi de derhal yeni şatosuna yerleşir. Hizmetçileri- ne emirler — vermiye — başlar. Çiftçilerle görüşür. Ava çıkmak İiçin — hazırlıklara — bile başlar. Artık herşey yolundadır. Ka dının ikl güzel çocuğu da bu hayattan memnundur ve hiçbir şeye hayret etmezler, Yemyeşil ormanlar, geniş arâe zi.. Hizmetçiler.. Daha ne istiye- cekler?.. Tatlı günler, hattâ haf talar “geçer... Fakat bu |sıralarda şatonun eski sahibi boş yere parasını bekler — sabırsızlanır,.. Araştırır, taraştırır. Kadını koydu isen bul.. O, çoktan habersizce geldiği gibi DSN KUZNİZAĞ h İA SARK DOlu pazarlık Azıl adı Rene - olan yalancı Markiz uçmuş, gitmiş.. Bundan sonra, İş polise kalmıştır. Tahkikat, tetki- kat başlar. Nihayet bu meşbur Markizin cüretkâr bir sahtekâr ve macera- peresten başka bir şey olmadığı meydana çıkar, çıkar amma, ka- dın da ozamana kadar yüküLü yapmış bulunur. Çiftliğe alt birçok koyunları, bir biçimine getirip satar ve pa- ralarını cebine yerleştirir. Polis tahkikatı — neticesinde Markiz unvanını taşıyan bu ka- dının Pariste doğduğu, kadınlar peşinde koşan bir tüccarin Rene isminde kızı — olduğu meydana çıkmıştır. Kadının bütün hayatı ma- ceralarla doludur. Rene çok gi- rültülü bir hayatttan sonra, bir aralık Moris adında paralı bir maliyeci ile tanışmış ve evlenmiş- tir. Fakat bu da çok sürmemiştir. Moris ölmüş ve kadına oldukça büyük bir servet bırakmıştır. Dul kadın avucundaki büyük servet ile lüks hayata atılmış, — yüksek sosyetelere girerek kendini tanıl- mış, Öteye beriye iapeler savur- maya başlamıştır. Nihayet kadının hesapsız sarfiyatı karşısında pa- ralar günün birinde suyunu çek- miştir. Güzel kadın — bir sabah yatağından kalktığı — zamam on parası kalmadığını, mahvolduğunu anlamıştır. Fakat, zeki kadım — kendini yelse kaptırmamışlır. Bir aralık ortadan kaybolmuş, Cezaire gi- derek orada birtakım gizli, bileli işlere girişmiş — ve Klod d'Azi ismini almıştır. Bu arada bir suç- tan dolayı bir müddet — mevkuf kaldıktan #sonra tekrar — ortaya atılan maceraperest — kadın, bu defa asalet perdesi altında mace- ralara atılmıya vermiş, eskiden tamıdığı Lüi işminde birisin vası- tasile Heri- Lül Rola dö Rozika unvanlı züğürt bir Lehli — Marki ile nişanlanmıştır. Kadın bu izdi- vaç İçin de ihtiyara 400 bin frank vermiş ise de bu — parayı nikâh gününe kadar yine kendisi muh- tolif vesilelerle almıştır. Nikâh meraslimi Pariste yapılmıştır. Ka- dın ihtiyar Harkiyi otelden otele taşıdıktan sonra günün birinde ortadan kaybolmuş, parasını öde- mediği 80 bin frank'ık lüks bir otomobil ile sözde satın aldığı şatoya gitmiştir. Fakat bu dolandırıcılık sahte- kâr kadının, son macerası olmuş bunu kıskıvrak yakalatarak malr kemaye veriimiş he 18 ay haşsa mahküm olarak hemen hapisare- ye atılmıştır.