7 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

7 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN acözü | BALKINM KÜ A HALRKIN Dİ Sene 5 — Nn. 1769 — PAZAR -—7 TE.IMUZ lngılız [talyan Ihtilâfı Şıddetlenıyor 'İtalyanlar r Cenevreden Ayrıl- mayı Düşünmekle aeeeescemerenar eu Bir İşaret Hava Kurumu Aynı Zamanda Bir Benzin Meselesidir Ankara, 6 ( Hususl ) — Büyük bir hava ordusu kurmamız; onu işletecek — olan vasıtaların ulusal kaynaklara dayanmasını gerektir. mektedir. Bunların başında ben- BZ Afl'r:dır makamlarla temas etmek Üzere İzmirden bir sanayi- cimiz Ankaradan gelmiştir. Bu İş üzerinde —epey — zamandan beri çalışan ve bir proje hazırlayan bu teknisiyen diyor ki: ( Devamı 9 uncu yüzde | gae (—Habeş Hudutlarına 4 'Mütemadiyen As- —& ker Gönderiyorlar ılğ İtalyanlarla Beraber Fran- sızlar Da İngilizlere Çatmaktadırlar Parls 6 (ALA.) — İtalya Habeşistana taarruz ettiği takdirde — Ingilterenin — Italyaya karşı ekonomik tedbirler alacağı hakkında İngiltereden bir takım haberler gelmektedir. Temps ga- zetesi bu haberleri şöyle tefsir ediyor ; « Gerek - Milletler Cemiyeti, gerek İngiliz siyaseti noktainaza- rından bu derece çapraşık ve halledilmesi nazik bir meseleyi, bazı İngiliz mahafilinin bu su- retle ortaya atmakta ısrar edişleri güç anlaşılır bir şeydir. Cenevre andlaşmasının esası üzerinde, başlıca devletlerin sulhü korumak Üüzere elbirliği etmele- rinin bugün her zamankinden daha İüzümlü olduğunu kiğdü fakâr edemez. Ancak İngiliz ka- binesinin bunu bu kadar geç anlamış olması ve İngilterenin pek yakin bir marzide imzalamış olduğu arsıulusal bir anlaşmayı açıktan açığa bozarak bunun hü- | Devamı 9 uncü yüzde | anal Doit e n » L AD Permanant Meselesı Yine Ortaya Çıktı Istanbuldaki <i Makinelerin De Muayenesi İIsteniyor Maamatfih Bir Kııııı Berberler, Bu Elektrikli Makinelerin Büsbütün Kaldırılmasının Iyi Olacağı Kanaatindedirler Permanant yapmaya Yarayan makine, Ondülüsyon makinelerinin ka- dınların |hıll|ğl pahasına bazı kazalara sebep olduğu görülmüş, Ankara Belediyesi bu makineleri toplattırmıştır. Filvaki Istanbulda da en kenar semtlere kadar berberlerde bir ondülâsyon ma- kinesi vardır. ve bu makineyi bilsin bilmesin, ber rastgelen kullanmaktadır. Mak'ne iyi kulk- lanılmadığı takdirde saçları Beri- leştrmekte, kıza bir zamiz sonra işte ya gerlbüşyekli mesnedir kırılıp dökülmesini mucip olmakta veyahut da ondülâsyon yapılırken aynı hal vaki olmaktadır. Bu iş berberlere de zarar vermiştir. Çünkü ondülâsyonlu kedın tuva- letleri en az 2, en çok altı ay sürdüğü — için berberler az iş yapmaktadırlar. Bunun için berberler cemiyeti ticaret odası esnaf şubesi müdür- Jüğüne ve belediyeyo ayrı ayrı ikl müracant yapmışlardır. Bu müra- ( Devamı 8 inci yüzde | Beraber... . — Sokakta Kalan Hasta Koca Şohlrdo Kendini Tedavi Ettirecek Yer Bulamadı Dün akşam aat altı bu- çukta Sıhhiye müdüriyeti ö- nünde Niyazi isminde — ve N köylü olduğu © kilığından belli olan bir adam #Ç birden — yere O yıkilmış ve e- radakiler tara- fından sıhhiye müdürlüğünün duvarı dibine çekilip yatırılmıştır. Düzceden gelmekte olan Ni- yazl belindeki çıkan “Çıbamdan dolayı tedavi görmek için İstan- bula gelmiş, bir çok hasta evle- rine baş vurmuş, yer bulunmadığı beyanile kabul edilmemiş, sefil ve perişan bir halde yollara düşmüştür. Nihayet dün akşam sıhhiye müdüriyetinin. önünden geçerken birdenbire dermanı ke- silmiş ve yere yuvuıınıı.hı. Bu hal, bize, yapılacak mühim işlerden bir tanesini daha hatır- latıyar. Musolininin Uçağına Yıldırım düştü Roma, 6 (A A.) — Musolini uçakla Salerneye giderken uça- ğının telsiz antenine bir yıldırım düşmüştür. Uçağa bir yey olma- mış fakat telsiz memuru bayı!- mıştır. Yunan Kralı Kra- liçeden Ayrıldı Bükreş, 6 (A.A.) — Eski Yu- nan kralı Jorj hakkında - ayrılık kararı verilmiştir. Kral, bu kararı S gün içinde temyiz edebi lecektir. Habeşistandan Çı- kan Çıkana Vaşington, G (A. A) — Ame- rikanın Adisababadaki maslahat- ğgüzarına ekserisi Mııyoıııı olan bazı Amerikalılara memleketi ter- ketmelerini tavsiye etmek ve bun- ların güveni için gerekli gördüğü tedbirleri almasına izin verilmiştir. 198: a İdare işleri telefonuz 20203 Fiatı 5 kunıı Son Posta Atatürk dün Floryaya giderek yeni tesisatı gözden geçirmiş- lerdir. Çok Mühim Bir Hukuk Meselesi Bu Dört Mahküm İdam Edilecekler Mi? Bunların Hükmü Derecattan Geçmiş Ve Tasdik Olunmuştur Fakat İçlerin- den Biri Suçlu “ Yalnız Benim ,, Diyor Veli Izmir, 6 (Hususi muhabirimiz- den) — İzmirz cera evinin müm ferit höcrelerinde adâletin cömert teceliisinden mütereddit gözlerile Hakkı ve hayat uman dört sehpalık insan korkunç saatler geçirmek- tedir. Bunlar Ödemişli Idam mahkümlarıdır. — Arada — sırada yiyecek (ve aaire getiren gardi- yanların yörüyüşlerinden, bakış- larından mevhum manalar çıka- ran bu idamlık insanlar geceleri kâbus dakikaları geçirerek içlen- mektedirler. Bu dört arkadaş, bundan üç yıl önce bir gece vakti l şarbaylık dairesi yakınında Meh- medin evini silâhlı olarak basmış- lar, Mehmedi, karısı Zebrayı ve küçük hizmetçisi Haticeyi- öldür- müşler para ve altınlarını çak mışlardı. Hâdise karanlıktı.. Zabıta ip- ucu bulmak için çırpınıp duru- yordu. Hâdise yerinin yakınında | Devamı 8 inci yüzde ) Ressam * Çallı Ibrahim bir h- babıtin kaynde nasihin remmini yapınıştı. Resim - bitince, sordu: — Nasi, benziyor mu? Ahbabı: —O kadar benzemiş ki, yimdi — kavgaya — tutuşağız geliyor! gibi * Zade Sait Bey, bir« gün, Abdülbak Hâmidin mektup- larından bahsederken: — Okudum.. demiş, içinde bise de kurgunlar var. Hâmit bunu duyunca gülümsemiy: Komal Paşa Çerez Kabilinden Üç Fıkra —a Çallı — ahbabına | | dedi, | Müzedeki Eşya Satılamaz Bu, Gelen Müte- hassıstan Galat Bir Haberdir Ankara 6 (Hususi) — Müze- deki dağerli eşyalarımızın satıla- çağı hakkında bilhassa yabancı gazetelerdeki — neşriyat — Üzerine salâbiyetli bir zat dedi ki: “Bu her halde müzelerimizdeki eşyanın — değerini — tespit — için getirttiğimiz mütehassıslardan ga- lattır. Kültür Bakanlığı — bunu elimizdeki değer biçilmez kıymetli ( Devamı 9 uncu yüzde )| — Evet | de- miş; doğru ! bu kurşunlar ocun saçmalarına kar- şılıktır. Recai Zade Ekrem Bey, Arnavut- luk İsyanı esaasında, Arnavutlu- ğun istiklâline taraftar olan Kosva vilâyeti eşrafından biri ile konu: şuyormuş. Canım? demiş; Arnavutluk müs- takil yaşayamaz kil © çorak top- raklara ne eker, ne biçersiniz? Muhatabı, mağrar bir tavurla: — Barul ekerizl. deyince, Ektem Bey: — O zaman da saçına biterl. 0e- verimiş. vabını Tıflı