15 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

15 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN Gölü: HALKIN-KULAĞ HALKTN-DİBİE — 05 — PAZARTESİ — 15 TEMMUZ — ikili TEMMUZ Ben Posta 1935 ç Sere 5 -— No. 1 1777 Habeş i beride Mülâkat Habeşistan Ekonomik Ve Si yasal İstiklâlini Feda Edemez Italyanın ın Hazırlıkları Devam Ederse, Biz Müdafaa Tedbirlerin Baş Vuracağız int, an Jurnal gazete- De lane, Habeş sase ile İtalya ile olan ihtilâf bakkında görüşmüş, bu mühim mülâkatı gazetesine (yazmış, biz de oradan, bunu mücmel ! surette alıyoruz. Mülâkat mü- bimdir ve gelecek hadiseleri aydınlatmaktadır: Imperator beni sarayda, saat dokuzda bekliyordu. Habeş lm- peratorunun hergün sabahın | beşinde iş ba» Yap sabze va mayvasım İhraci eldden bir wesele olda Yaş Sebze Ve Meyva şına gelip ge ce yarısına ka- ii eni Saye Bu Yıl, Bu Mühim İhracat Meselesini pe ea Türkofis Halledecekmiş Msi daşürdi, Türk ofisi Avrupaya yaşmey- | sini bir raporla vekâlete bildi- Bu da gösteri- va vesebze nakli işini bu yıl mu- | recektir. yor ra üm hakkak A) > bu lid Bu totkikattan ve yapılan te- d reti kat'iyede isi bitir | sökbüsl ileti döne. biye” Lürür Yarisi “Bu La 9 bielerden - alimam “ neticeye göre gelecek yıl turfanda meyva ve sebzelerimizi diğer Balkan devletlerinin tabi tutuldukları ta- rar Bzerine yapılan çalışmalarda da müsbet ueticelere varılmıştır. katen bu adam- dır. Imperator Bu işle meşgul olmak üzere ls- | rife ile Berlin ve Viyanaya gön- sok — gençtir. tanbula gelmiş olan Hayrettin | dermek mümkün olacaktır. Yani Yalışıltıdır ve Habeş Imparator. | Şükrü yaptığı tetkikatı. bitirmiş | Bulgaristandan Berline bir vagon balis Habeş kanındandır. Bilhas- | Devamı 8 imel yüzde | ve dün Ankaraya dönmüştür. | kaça gidiyorsa buradan da aynı Hayrettin Şükrü tetkikatı netice | Devsmı 9 ünsü yüzde | Karnından Çocuk Çıkan Bir Erkek Cesedi Bu Harikulâde Vak'a, Bir Müddet Evvel, Hahamhanede Görülmüştür En karanlık görünen davala- emrenin sanyo sanan eee nane saman, rm hallolunduğu ve en kör s8- | Tayyarede Ateş nılan düğümlerin çözüldüğü yer, bir mahkeme huzurudur. 16 vie za Fakat mahkeme huzurunda, Amsterdam, Eri ) — Bir daleti, ars Holanda uçağı, uç İş anına dü- eaietin PO şerek ateş almıştır. Uçağın içinde lak ışıgile bile bulunan 16 kişi ölmüştür, Mişonaçinir cesedi önüm- de o Hahem aydınlar ii RE rnavutluk Ve Balka #srarengiz, hâ- Andlaşması diseler var» Atina, 14 (Özel) — Arnavut- dır. luğun Balkan andlaşmasına gir. Bu hâ mesi için yapılan teşebbüslerin diseler - iyi son vermek Üzere olduğu Pa- deki zi- ris'ten gazetelere bildirilmiştir. 2 an Atina - İstanbul takımlarının ranlığın Maçı e di Atina: alime; tafs'l nn. öz Mealli şüphe sayfamızdadır yokki Tıb- ez İya jektör gibi tarar, ve YARIM AY Jşığa boğar. Tyler — Bu itibarladırki, 15 İc re e, — ” rengiz hâdiselerin en ii durdurucu vakayıa, Tıb- | sayısı, mecmuacılığın bir koyu karanlığını kuvvetli bir pro- | (Devamı 9 uncu yüzde ) şaheseridir. İdare işleri telefont: 20203 Fit 5 Kara Anaların Derdi Emzikli Bir Aç Kadınla Konuştum nik, elbisesi liyme ğini emziriyor; — Ab yumurcak diyor bana öyle geliyorki göğsümden südü- mü değil, vücudümden ciğerle- rimi almak istiyor. Nişantaşının o Meşrutiyet ma- hallesi denilen semtin küçük ve mütevazı evlerinden bir tanesinin odasındayım. Temiz perdeleri şi- şiren rüzgâr Mecidiye köyünün üstünden doğru esiyor. Bu evin sahibi Zekiye emzirdiği çocuğun mütemadiyen © hırçınlanmasından müteessir: — Hay Allah cezanı versin! Diye yavrusuna inkisar ediyor. — Neo diyorum; çocuğunuz ( Devamı 9 uncu yüzde ) Bizim dilimizde ıslahı o gereken başlıca şeyler den biride he- himlik — ıstılah. tarıdır.Eliüize masilsa bir bekim raporu geçecek (olsa, okuyup ânlamanıza katiyen imkân yoktur. Buna dair şöyle tahaf bir fıkra anlatırlar: Adamın biri, hasta olan karısı için bir hekim çağırmış. Hekim, © zamanın Âdetlerine göre hastayı müsyeneden sonra, koyduğu teş- hisi merak ile bekleyen kocama: — Efendim! demiş. Refikaniz Paris, 14 (A.A.) — Çok güzel bir hava payıtahta şenlikli ve canlı bir manzara vermektedir. Bütün pencereler üç renkli bayraklarla dalgalanmaktadır. Ahali, saat 8,30 da cümhurluk başkanı ile, hükü- met. elçiler ve resmi şahsiyetler huzurunda başlıyan geçit törenini seyretmek üzere Etual meydanına ulaşarak ana caddelere ve bulvar- lara akın ettiğinden bomboş ka- lan sokaklar da donanmış otobüs- ler geçmektedir. Deniz, hava ba- kanları ile birlikte o cümhurluk başkanı saat dokuzda gelip zafer takının altından, meçhul askeri selâmlıyarak geçtikten sonra Foch caddesine İnip askerin önünden geçmiş ve Champ - Elyse'ye gel miştir, Geçit töreninden evvel bazı kimselere nışanlar verilmiş, subay» ları resmi tribünün önünde sıra- lanmış olan yeni hava kuvvetlerine bayrakları teslim edilmiştir. Saat 9,30 da geçit töreni başlamıştır. Halk Cephesinin Gösterişli Paris, 14 (A.A.) — Halkçı cephenin nümayişleri bu sabah Montruj kapısı yanındaki stad- yumda büyük bir toplantı ile saat dokuzda Hukuku beşer birliği başkanı B. Victor Bach'ın bir söy- İsvi ile açılmıştır. (Devamı 3 üncü yüzde ) Fransada 14 Temmuz Yazan; Suat Derviş Yerleri tahta bir odadayır. Üstü temiz bir örtü ile örtülmüş bir mindere sırtını dantel yastiklara dayamış, çıplak syakları çamur içinde, saçları dağı- liyme bir kıs çocuğa oturuyor. yine mindere ilişir gibi oturmuş bir kadın var. Onun biraz ötesinde Kucağında bir bebek, bebe- Anaların büyük dertlerinden biri de yıdasızlıktır, giyememektir. O, gi- yemeyince yediremez Zülrünsül selâsı | üladadı Glketti | ile ; müterafik veoai azmı kö- beri o harkefiye duçar olmuşlar. Kendilerine lâ sım gelen munlecat tertip edile- öeklir, ölenin ln e bit şey hekimin si ark kalmış. Hekim gitti sonra, od a ven ol » Damat © pe — Ne yapacak? demiş. Hastayı ağır görünce, onun yerine kendisi sayıkladı, çıktı gitti Tıflı Greta Gurler. Haydutlara 20 Bin Dolar Vermeye Mecbur Oldu Londra, 13 (Özel) — Artist 1 Greta Garbe- ya, on bin do- lar vermediği takdirde öldü- rüleceğine dair bir tehdit mehtubu gön- derilmiştir. Polise ha- ber verildiği takdirde teh- didin o yerine getirileceği de ilâve edilmiş- tir. Arlist pa- rayı vermiş, fakat zabıtayı haberder et- miştir. Para, pestahaneden alındığı halde zabıta hay» Çreta Garbo dutları yakalayamamıştır. Greta- dan ikinci parti olarak on bin dolar daha istenmiştir. Greta Garbo bu parayı da vermeğe mecbur olmuş, sonra sin'r içinde Amerikadan memleketi olan Is- veç'e hareket etmiştir.