14 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

14 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN HALRIN HAPR'm şistan Pay Edilecek Ingıltere, Pariste Çok k Önemli Görüşmeler Yapılacak Bir Yandan Da İtalya Erzak Satın Alıyor Parla, 14 (Özel) —Habeş-Italya gerginliğinin sıklet merkezi Pa- rise intikal etti. Bu gerginliğin ve Habeş-Italya harbinin önüne geç- mek için İngiliz, Fransız ve İtal- yan delegelerinden mürekkep bir konferans burada toplanmak Üze- redir. İngiltere delegesi Eden bu- raya geldi. Eden konferansa In- giltere hesabına şu teklifi ya - pacak: 1 — Habeşistanı bu üç dev- let arasında nüfuz mıntakalarına ( Devamı 6 1incı yüzde ) eee renesercereseserrerece reneaermnaA e Leri ncam Yukarda: İzmirin altımordu kalâbü kaplanı Sabahattin, altta Altınor. dudan Ziya (Türkiye futbol gampiyonasına alt €n son haberler İ0 umcu sayfada epor “#ütunundadır.) Harp İstemiyor Dunya Barışı Amerika Bakanına Göre Nasıl Kurtarılır? Vaşington, 13 (A.A) — Uluslar güven hissine olduğunu yet uh harp aletlerini bir tarafa bırakarak bunların yerine iyi komşu'uk esasına dayanan bir İliberal tecim siyasası koyarlarsa, — dünyanın daha çabük #salâha kavuşmasının mümkün olaca- gn bildirmiştir. İki Mehmetler Karşı Karşıya Çoban Mehmet Dinarlıya Meydan Okuyor! Dedi Ki: Dinarlı Mehmet, Sırtını Yere Getirdiğimi Unuttu Mu ? Dinarlı Mehmet pehlivanın İs- tanbula gelmesi ve güreş yapmak İstemesi Üzerine pehlivanlarımız- da haraket ve heyecan baş gös- terdi. Pehlivanların biribirlerine meydan okumaları aldı, yürüdü. Şimdi herkeste merak uyandıran ve sabırsızlıkla beklenen maç, göze çarpmakta — olan Dinarlı Mehmetle Çoban Mehmet arasır- da yapılması kararlaştırılmakta bulunan güreştir. Dün biz bu hususta federaı- yon namına bu İşlerle alâkadar ve salâhiyettar bir zate baş vur- duk. Bize denildi ki: — Dinarlıyı çağırarak yapa- cağı güreşler hakkında fikrini sorduk. Türk Hava Kurumu men- faatino Istanbul, Ankara, Izmirde birer güreş yapmiya hazır bulun- duğunu söyledi. Bu üç güreşten birlsl veyahut ayrıca dördüncü bir güreş Çoban Mehmetle ya- pılacak. — Bu güreşin şekli? — Dinarlı Amerlkanvâr! ser- best güreş İstiyor. Bu şekli biz de görmek İstiyoruz. Eakat Ço- banla yapılacak güreşte Dinarlıyı büsbütün kendi oyanuna birak- miyacağız. Bu güreş bazı kayıtlar dahilinde serbest yaptırılacak. Çobana kalsa, o, her türlü şekle razı. Fakat Çoban Mehmet bizim heran için güvemimiz bulunması lâzımgelen bir pehlivanımızdır. Ya- rın başka milletlerin resm? maçları» na gönderilecek. Bir iddia uğruna, tehlikeli bulunması ihtimali olan | Devami 9 uocu sayfamızda| dedikodusu hergün guıtılerdı; Çoban Mehmat “Son Posta, mu- harririne anlatıyor Anadoluhisarı Kanlıca Vı Kındllll Buraların Bilet Ücretleri Ucuzlatılacak Geçende burada toplanan bir komisyon, Haliç vapurları şir- ketinin durumunu gözden geçirip iacelemiş ve bir rapor hazırla- yarak Ekonomi Bakanlığına gön» dermişti. Ankaradan gelen haber- lere göre, Bakanlık bu raporu tetkik etmektedir. ve sonunda kesin bir karar verecektir. Bundan başka Ankara özel muhbabirimizin bildirdiğine göre ( Devamı 8 inci yüzde) ' aş Ba Verd Görünüşe Göre Habe- İdare işleri lli 20203 Fiatı $ kunıı Cennete çevrilmek istenilen Ahırkapı sahillerinden bir görünüş Belediye Milyonlar Kazanabilir Ahırkapı Sahillerini Kıy- metlendirmek Mümkün Burası Modern Binalar Yapılarak İstanbulun Cennetı Olabilir —4 — Taksimdeki Cümhuriyet Anı- tına muhteşem bir fon teşkil edecek olan ulusal tiyatroya ku- racak — paranın bulunmasına gelince.. Altıncı Noter biraz düşündü. Bir iki yutkundu: — Sürp Agop arazisi bir kenara dursun, dedi. Orası da- ima bir kıymettir. Asıl marifet kıymetsiz araziyi kıymetlendir- mek ve havadan milyonlar temin edebilmektedir. İşte ben bunu toklif ediyorum. Sarayburnu ve Sarayburnu ile Ahırkapı arası İstanbulun en gü- zel noktasıdır. Bugün bu sahadaki arazlde birkaç metruk bina ile yarı yıkılmış birkaç İnek ahırım- dan başka yapı yoktur ve bütün ( Devamı 9 uncu yüzde ) Engizisyon Papazı [Meurındın] değişmemiş. yalnız Emnıyet Dıroklorlüğu- nün Gazetemize Bir Tezkeresi Gazetenizin 12/8/935 gün ve 1805 sayılı nushasının — 2 incl sütüununun baş tarafında ( İstan- bul polisnde bir hâdise, suçsuz vatandaşlar nezaret altına alın- mış, adliye tahkikat yaptı, polis nezarethanesinde — on iki kişi bulundu. ) Başlığı altındaki yazı içerisinde Müddelumumi muavin. leri bir de asliye ceza mahke- mesi azâsı bulunduğu halde ne- zarethane teftiş edildi diye yazı yazarak efkârınmumiyeye — polis hakkında fena izler birakılmak İstenildiği görülmüştür. Tamamen asılsız. olan bu ba- ( Devamı 3 üncü yüzde ) — Zamanımıza göre dünya hiç değişen şu işkence âletleridir.