16 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

16 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Ahırkapıdaki kale bedeni İstanbula Nefes Aldırmalı ! Galip Bingöl Yeni Bir Teklif Daha Yaptı -5- Muhafazal asarı atika enecl- Mmeninin el sürdürmediği yıkık dökük bir taş yığını halindeki “dişleri düşmüş sırıtan kafilel sur,, (Galip Bingölün kanaatine göre, Istanbul Bayındırlığının en önemli engellerinden birldir. O, şehrin sadece güzelleşmesine ve bayındırlaşmasına değil, te- nelfüs etmesine de engel olan bu ( Devamı 9 uncu yüzde ) — — CUMA — 16 AĞUSTOS Italya Para Sıkıntısı Çekiyor! On iki Adalar,isyan Kor- kusile Tahkim Edilmiş | Habeşin Paylaşılması Plânı Tanzim Olundu Röyter Ajansı tarafından: “İtalya Hükümetinin on ikl adada örfl idare ilân ettiği, bun- lardan “Leros'u silâh ve mühim- mat deposu haline getirdiği, tab- kimat yaptığı,, hakkında verilen haberi dün “Son Posta,, da oku- dunuz. Bu sabah bu mesele Üze- rinde, daha ziyade malümat sa- hibi olmasını tabit görerek Atk naya baş vurduk. Muhabirimizin verdiği haber şudur: Atina, 16 ( Özel) — Bugün Meryem ananın öldüğü günür yıldönümüne tesadüf ettiği içik burada bütün daireler kapalıdır, gazeteler çıkmamıştır. Binaenaleyh bu meseleyi derinleştirmek müm- kün değildir. Bununla beraber 24 saat te- tilden sonra bu akşam çıkacak olan gazetelere sordum, — onların da haberi ve kuvvetlendirecek durumda olmadıklarını öğrendim, Yalnız ssrasını söyliyeyim: Roy iarla haberi burada da çık- miştir, — İstanbulda — neşredilenin iynıdır, yalnız içinde: Ralya hükümeti bu tedbirleri adaların Yunanlı halktan şüphe- lendiği için —yapmıştır, cümlesi vardır. Kendi hesabıma ben Royter ajan: sının bu habe- 'ri — doğrudan | doğruya ada- ' lardan değil, fakat — daha önce yapılmış ve — İstanbul Ç gazetelerine de geçmiş bir ha- beri yenilemek & süretile Atina- € dan almış o- masından şüp- heleni yorum. 4 Bununla bera- ber Italyanın Hajbe şistanda hastalanan as- kerlerini Itak Bir Habeş ku- yaya çevirme- mandanı yerek adalara getirmeyi daha — münaşsip gör- müz olduğu —muhakkaktır ve adalarda geçenlerde çıkmış olan lsyan hareketlerinden «sonra «sülel tedbirler aldığı da muhakkaktır. Afrikadan İtalyaya |Dönen Hasta Askerler Atina, 16 ( Özel ) — Mısırdan buraya —gelen haberlere göre, Eritre'den Süveyş yolile geçen (Devamı 6 1ncı yözde ) Şimdi De “Mülâyim,, Meydan Okuyor Kendine Güvenerek Diyor Ki: Dinarlıyı Bir Biçimli Yerinden Yaka- larsam Ona Selâvat Getirtirim! Şu pehlivanlarla konuşmaya biraz daha devam edersem yazı yazamıyacak hale geleceğim, Çünkü pehlivanlar; - galiba Yazacağım yazılarda kendi taraf- larını tutmaklığım İçin - benl kuv- vetlerine İnandırmaya kalkışıyor- lar. Bunu bilfillaspat için Dinarlı, #erbest Amerikan güreşinin en tehlikeli oyununu göstermeye kal- kışmış, ve kaburgalarımı — birl- birine geçirmişti. Dün de Mülâyim — pehlivan elimi, pazusunun olanca kuvvetile #ıkarak on parmağımı — çürük Muza çevirdi, ve adı gibi mülâyim bir rakip olmadığımı ıspat etti. Parmaklarımın acısını, Mülâ- yimi * kızdırarak çıkarmak — İste- dim, ve sordum: — ,Dinarlının nasıl çalıştığını Okuduktan sonra - Ürktüğünü ve Röreşmekten vazgeçtiğini söylü- Yorlar pehliyan. Bu rivayetin aslı var mı ? ( Devami 8 inci yüzde) Pazar günü Dinarlı ite ilk boy öl- çüşecek olan Mülâyim pehlivan Başbaâkanımızın Şark Gezisi Ve Bir Tavzih Başbakan İsmet İnönü şark vilâyetlerimizde yaptığı inceleme gezisinden şehrimize dönmüş bu- lunuyor. İsmet İnönü Hasankaleyi de ziyaret ettiği zamana ait gözetemizde bir yazı çıkmıştı. Elyerm izinli olarak seyahatta bulunan ve bu yazıyı Dinarda oku- yan Hasankale kaymakamı bize bir telgraf göndererek, o yazının gazeteye bir bedhah tarafından gönderildiğini ve aslı olmadığını söyleyerek diyor ki: “ Yuca Başbakan Hasankaleye uğradıklarında her yerde olduğu gibi bir derin saygı ve sevgi ha- vası içinde coşkun tezahüratla karşılanmış ve ugurlanmıştır. Hiç bir fevkalâde tedbir alınmadığı gibi kanunsüz, yolsuz ve münasobet- ( Devamı 8 inci yüzde ) 1935 İdaze işleri telefonu: 20803 Flak SiReiYİ lnırıı Üçler 10,30 Da Toplanıyor Paris 15 (AA.) — Laval'in İngi- liz delegeleriyle olan konuşmaları 19a kadar sürmüÜştür. Laval bu görüş- mesinden sonra gazetecilere de- miştir ki ; * 1906 Habeş anlaşmasını imza eden tç devlet delegeleri Cuma gücü Dış Bakanlığında saat 10,30 da toplanacaklardır, Şarkt Afrikada Italga ordusunun cephane sandıkları Esrarlı Cinayetin Yeni Suçluları İzmir Ağır Cezası Sorguya Çekti Izmir, 15 (Özel) — Ağır Ceza var hâkim ge- salonu, yine fevkalâde günlere | ce vakti dövük mahsus bir kalabalıkla dolup bo- müştür. Hâkim şanıyor. Dinleşlel yerlerinde göz | ölünceye ka- leri çelen bir nokta kadın, erkek | Çar en ufak bir birçok Urlalıların bulunuşudur. tahkikat yap- Son altı yıl içinde 27 celsesini | mıya, hâdiseyi Urla cinayetine tahsis eden Ağır sıcağı sıcağına Coza hakyeri, bu defa aynı cina- meydana — çıs karmıya lürum görmeyen Urla adliyesi neden sonra bu işe el atmıştır. Bü- yet münasebetile bambaşka suç- luları sorguya çekiyor ve tam beş saat suçluların sorgülarile meşgul oluyor. Yedi suçludan d vekili Feh- mli hâdiseyi şöyle anlatmıştır: — Urla hâkimi Ihsan Ziyanın ölümü, aradan geçen yıllara rağ- men bir kördüğümü olmaktan kurtulamamıştır. Sayın başkan, bir nokta üzerinde durmak isti- yorum. Hesaba katınız ki Urlada ( Maslak Yolculuğu !. ) Urla cinayetinin geni suçlalarından tün delillerin avukat Fehmi ortadan kay- bolduğuna kall olan bu zevat tahki- kata girişerek asıl suçluları değil, bizim gibi masumları bu suçla alâkalı göstermek — istemişlerdir. ( Devamı 10 uncu yüzde ) — Nereye böyle? — Otomobille Büyükdereye gideceğim. — Koltuğundaki benzin mi? — Hayır, tentürdiyot .