17 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

17 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa —— Halkın Sest Şu Giden Yazı Nasıl Geçirdiniz? Bu yılın yazı da geçip — gidiyor. Canınız sıkılmasın amma, bir ay #onra sonbaharın Üşütücü melteme leri esmeye, yapraklar dökülmeye başlıyacak, Bu yaz mevsiminin son sıcaklarından bunalırken koca bir mevsimi nasıl geçirdiklerini — rast- geldiklerimizden sorduk we gu düşünceleri topladıkı * Hulk! Recep (Suadiyeo sa- kinlerinden) — Bana mi soruyorsunuz. Bu yaz flk defadır ikl ay için sayfiyoye çıka- yım dedim, bin kerre pişman oldum. Şehirde kulaklarımı patlatan, beynimi sarsan gürültülerden kurtulmak umu- dunda idi, © gezer bayım. Yağ- murdan kaçarkan doluya tutuldum. Ve anladım ki İstanbulda nereye gi- derseniz gidiniz, gürültüden kurtula- mazsınız. Ayrıca bu havâlinin sivri tinek — vızıltısı da — sinirleri bozuyor. Ne yapalımı, başa gelen çekilir? * Sabri Cemal Aksaray Çakır Ağa; — Bunu bana sormayın bayım, Kışın donan, yamın büzülürmüş. Ben de ba koca yaz mevsiminde öyle oldum. İşten den İşe mekik dokurum. Cuma ve Pazar tatil gün- lörl de evde — oturup — yorgunluk çıkardım. Zengin değiliz kl sayfiyeye gidelim. Yevmiyeyi kaçırmamak için tatil de yapamıyoruz. Anlıyorsunuz ya. Bizim için yaz ve kış farkı yok- tur. Bizim gibi ekmek parasmı peşinde dolaşanlar hergün çalışmaya mecbur- dur. * Enver (Hukuk Fakültesi ta- lebesinden ) — Azizim, ilk Imtihanda ikmale kaldım, — Görüyarasunuz ya. — kitap elimden düşmüyor. Bizim profesör birar aksicedir. Bu sebeple çok ça- ışmıya maecburum. Ba yüzdün de koca yaz mevsiminden bir şey anla- yamadım. Yalnız bir gece saz dinle- mek İçin bir bahçeye gttim, bin kere pişman oldum. Galiba eğlence yerleri flat Hetelerini tanzim edenler gü ilham alıyorlar. Çünkü flatlar ateş yet karşısında bizim 2800 Liranın Solgusu Suçlular, Yapılan Tetkik- lere İtiraz Ettiler Ecza kasalarından hazine za- rarına 2800 lira almak ve 2500 lira da âlmağa teşebbüs etmek- ten suçlu icra memurlarından Kadri ve Refet ile yine bu işten suçlu Herant ve Maranyanın du- ruşmaları ağırcezada tekrarlanmış, ehlivukufun sahte evrak üzerinde yaptıkları tetkiklere — suçlular iti- raz etmişlerdir. Bunun Üzerine no- terlikçe musaddak imzalar delâ- letile yeniden istiktap yapılmasına karar verilmiştir. SON 'POSTA (| DAHİLİ HABERLER Muayene Edilmeyen Otomobiller Tehlikelidir Belediye, Halkın Bunlara Binmemesini Bildirdi Şehrimizde bütün hususi ve taksi otomobillerinin senelik mua- yeneleri yapıldı, bozuk otomobil- lerin işletime —müsaadesi geri alındı. Muayene için verilen mühlet bitmiştir. Fakat belediyenin elde ettiği malümata göre, şehirde bir kısım taksi otomobilleri muayene kaçağı olarak çalışmaktadır. Be- lediye bu gibi otomobillerin teh- likeli olduğunu halkın bunlara binmemesinin temin — edilmesini alâkadarlara bildirmiştir. Bu oto- mobiller sefer halinde görüldüğü taktirde yarı yolda durdurulacak müşteri dışarı çıkarılacak ve şo- för hakkında kanun! takibat ya- pılacaktır. Belediye, muayenesiz otomo- bil gören halkın bunu Ihbar et- mesinide, çok yerinde bir tedbir olarak, istemektedir. Muayeneli — ofomobillerin ön camlarında yeşil bir kâğıt vardır. 3000 Çocuk Belediyenin Himayesinde İş Sahibi Olacak Belediye çok önemli ve çok faydah bir iş yapmaktadır. Bu iş çocukları kurtarma yurdunun islâhı ve kadrosunun genişleti- mesidir. Bu Yurt tesis edildiği :llııdın bugüne kadar kaç çocuk imayeye alıncı ise hepsinin bir iş sahibi edildiği görülmüştür. Yurdun şimdiye kadar himaye ettiği çocuklardan biri Güzel san atler Akademisi resim şube- sine, ikisl Darüşşefekaya, ikisi Gedikli küçük zabit mektebine kaydettirilmiş, beşi Büyükdere fidanlığında çalıştırılmıya başla- tılmıştır. 10 çocuk kunduracı, 3 çocuk mürettip, 5 çocuk marangoz, 10 çocuk mobilyacı, 5 çocuk terzi ve | çocuk saraç olarak meslek sahibl edilmiştir. Yakında yurdun kadrosu ge- nişletileck, — Istanbulda — himaye edilmedik bir tek kimsesiz ve ser- seri çocuk bırakılmıyacaktır. Bu suretle yurdun hlmaye edilen ço- cuk kadrosunun 3000 ni bulacağı sanılıyor, İngiliz Talebeleri Gitti Birkaç gün evvel şehrimize gelen 43 Ingiliz talebesi, Marma- ra ve Ege denizinde incelemeler yapmak üzere şehrimizden ayrıl- mışlardır. kz Çok Çocuklu Ailelere Mükâfat Umumi Hıfnasıhha Kanunu mucibince çok çocuklu annelere para mükâfatı veya — madalya vermek lâzimdir, Sağlık Bakan- lığı böyle aileleri geçen yıllarda tezpit etmiş, bütçenin imkânı nis- betinde mükâfatlar - vermişti. Bu gibi alilelerin Sağlık Müdürlüğüne müracaatları devam etmektedir. Bu resimde gördüğünüz küçük- pazarlı Ahmet de altı çocuk sahibidir ve çok çocuklu alle- lelere mahsus mükâfattan kendisine de verilmesi için Sıh- hat Müdürlüğüne başvurmuştur. Kanun mucibince — mükâfat alabilmek için en az altı çocuk lâzım — ve bunların hepisinin bir anadan olması da şarttır. Darüşşafakaya Girmek İçin Müracaat Edenlar Darüşşefekanın kayıt muame- lesi dün bitmiştir. Bu yıl mektebe girebilmek İçin 325 kişi müracaat etmiştir ki bu miktar, geçen yıl- lara nisbetle çok azdır. Bunun sebebi de kayıt şartlarının ağır olması, ancak Üçüncü sınıftan, dördüncü sınıfa geçenlerin mek- tebe kabul edilmesidir. Kaydolunan namzetlerin imti- hanları 26 eylülde yapılacaktır. Suçlu Değilmiş Arap Mevlut namında birlsi, Yaşır adında bir kadını dolan- dırmak suçile beşinci müstantik- liğe veri'mişti. Arap Mevlut suç- suz görülerek serbest bırakılmıştır. Pazar Ola Hasan B. Üniversitedeki Bulgar Talebeler Evvelcede sütunlarımızda oku- muştunuz:' Bulgaristanda — dişçilik ve eczacılık fakültesi yoktur. Diş- çi ve eczacı olmak — isteyen Bulgar gençleri bizim Üniversite- ye gelerek tahsil görmektedirler. Fakat son zamanlarda — Bulgar hükümeti, hariçte yüksek tahsil görecek gençler hakkında birçok takayyüdat koymuştur. Bu sebeple Istanbul Üniversitesine tahsll için gelen Bulgar talebenin sayısı azal mak vaziyetindedir. Bulgar gazetelerinin yazdıkla- rına göre, hükümet imtihanından ! goönra dişçi mektepleri mezunları, Bulgarlstanda bu seneden itibaren ayrıca birer senede staj görmeye mecbur edilmişlerdir. * Bunu da şimdi Bulgar gazete- leri kanun olarak ilân etmektedir- ler. Bulgar Üniversitesinin, dişçi ile cezacı şubeleri yoktur. Buna rağmen Bulgar hükümetinin koy- duğu takayyüdat, dişçi ve eczacı- ların Tıp Fakültesinden yetişmesi- ni, yani doktorlar — arasından ayrılmasını temin etmiştir. Hava Niçin Çok Sıcak ? Rasathaneye Göre Sebep, Lodos Rüzgârıdır Bir haftadanberi lstanbulda yi- ne boğucu ve _U—— bunaltıcı yaz sı- / XX cakları hüküm ı ş sürüyor. Yazın en şiddetli sıca- ği evvelki gün kendini göster- miş, hararet de- recesi — gölgede 32, güneşte alt- mış üçe kadar yükselmiştir. Fakat dün bu derece biraz düşmüş, geceden çıkan bir poy- razla sıcaklık gölgede 27, güneşte 58 olarak kaydedilmiştir. Bu sı- caklar Hakkında Rasatbane mü: dürü Fatin bize demiştir ki: — Bü sıcakları gayrıtabit bulmak doğru değildir. Her yıl bu mevsimde sıcaklar, bu dereceyi gösterir. Ancak bazı mevsimlerde lodosun pek az esişi, yazı serin geçirebilir. Fakat son birkaç gündenberi de lodos tam kuvvetile esiş yaptı ve dereceyi 32 ye kadar yükseltti.,, Ağustos 17 —— Bir Iki Satırla Miısir. Tahvlll Kahire, 16( AA ) — Yüzde 8 falş ve ikramiyeli Muar Kredi Fonsiya tahvillerinin dünkü çekilişinde: yı tahvlillerinden numara 5$0.000 frank, 1903 yılı tahwlle lerinden 699,059 numura 50,000 frank, 1911 yılı tahvillerinden 170,566 numara 50,000 frank kazanmışlardır. Avusturya Konsolosu Avusturyanın İstanbuldaki Kontoe Tosluk İşleri Şoefi dö Winter bir ay mezuniyötle Avusturyaya gitmiştir. Emlâk Komisyoncuları Emlâk komlsyoncuları dün göce saat 20 de Babek bahçesinde bir xle yafet vermişlerdir. N vci * Apartımanlarda Sığınak Yapılmış ve yapılacak apartıma!: ların mahfuz birer odalarının xı.-hI:lI göozlara karşı korunma sıgınağı — olas rak kullandırılması düşünülmektedir. * * * Yeni Bir Vapur Vapurculuk şirketi Sakarya vapue runu satacak yerine İzmir battı içla yeni bir vapur satın alacaktır. * * * Türk Malları İ Selânik — sergisine — gönderilecek Enrontres nümuneleri dün Sanayi birş liği tarafından Türk ofisine tesllit edilmiştir. * »* * Tocirlerin Fikirleri Şehrimizde incelemeler yapmakta olan Fransız maliye mütehaasısı dün ticaret odasında tacirlerle konuşm gümrük beyanaamcleri ile muhteli vergilerin cibayeti hakkında fikirlerini sormuştur. * * * Yumurta ihracetı Yumurta ihracatçıları, bundan sone ra yumurta ihraç edecekleri memles - kette müsaade almadıkça ihracat yapamiyacaklardır. * * * İstanbul Limanında Liman umum müdürlüğü 10 yıllıl çalışmalara ait bir İatatistik hazırlâ, miya başlamıştır. Eski liman şirketinim tasfiyesi için alacaklıların yapaca; müracat müddeti bitmiştir. * * * Adalarda Şenlikler Adalarn güzelleştirme cemiyeti 25 Ağustos Pazar günü Heybeliada plas fında deniz şenlikleri tertip etmiştir. * * * Kömür Göndereceğiz Brezilyadan mömleketimize giren kahve mukabilinde oraya kömür gön- dermemiz işi kararlaştırılmak üzeredir. - * * Telefon Sosyetesinde Telefon B0 mukavelesi dün telefon şirketindş perafe edilmiş ve şirketin tesellüm muamelesine başlanılmıştır. * * * Yeni Posta Kişeleri Posta Tel üdürüyeti Galata posta - kişele kolay ve kullanışlı bir gekilde tertibine karar vermiştir. * * * Doçontlik İmtihanları Üniversitede — açılacağı bildirdiğimiz doçent | siteşrinin 18 inci gü