17 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

17 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON POSTA sasesasa e saseeanaAA ALALAAAAA Ev Kadını Neler Bilmeli Çocuğa Ne Zaman Papuç Giydirilmelidir ? Çocuk sokakta taşların Üze- rinde gezinceye kadar kat'iyyen sert altlı papuç — giydirmemeli, mümkün olduğu kadar ayağını serbest bulundurmalıdır. * Dokuz Aylık Çocuğun Öğle Uykusu Henüz dokuz aylık olan bir çocuğu hergün saat Üç buçukta yatırmalı ve uyumasa bile bir saat yatakta istirahat etmellidir. * Tuvalet Fırçalarını Nasıl Temizlemeli? Fırçalar sıcak - sabunlü suda yıkanmalıdır. Suya bir parça da boraks ilâve edilirse daha iyi olur. Yağmur suyu bulunduğu zaman onu tercih etmelidir. Sa- bun doğrudan doğruya fırçaya #ürülmemelidir. Su köpürtülmeli- dir. Sabun sert olmamalı, çabuk köpüren cinsten olmalıdır. Yıkarken fırçanın arkasının uslanmamasına dikkat — etmelidir. Islandığı takdirde kılları döküle- bilir. Fırçayt suyun içerisinde ileri geri hareket ettirmeli ve parmak- larla hafif kıllara dokunmalıdır. Kiri dökülünce evvelâ sıcak sonra da soğuk su ile çalkalamalıdır. Slkeleyerek kurutmaya çalış- malı, fakat kat'iyyen güneşte, ateşte veyahut her hangi soğuk asesesare sas. sersaacanaa Bu Senenin En Şıl; Saç Biçimlerini Gösteriyoruz Eğer resimlere dikkat edecek olursanız, bir tanesi müstesna, hep ortadan ayrılmıştır ve saçlar alttan kaldırılmıştır. Bu sene saç modasıma en bâriz vasıfları bu ikisidir. Bundan sonra mıza istediğiniz biçimi vereblilirsiniz. Eğer a'tı aylığınız biraz uzamiş ise, yeniden yaptırmıya da niye- tiniz yoksa ve henlz saçlarınızı da kestirmek İstemiyorsanız başa saç dolanan tuvaleti tercih ediniz. Bunun bilhassa arkadan görünüşü çok şıktır. Örgü saç takmadır. Fakat siz takma saç kullanmak istemiyorsanız, saçın yerine -bir kürdele veyahut orijinal başka bir band kullanabilirsiniz. Eğer saçınız düz ve siyahsa o zaman saçlarınızı, uzun — saçlı resimdeki model gibi yapınız. Saçlar ortadan ayrılmış, alından çekilmiş. fakat şakaklarda yalnız kulakların ucunu meydanda bıra- kacak şekilde indirilmiştir. Bu saç biçimine küpe de pek iyi gider. Kulakların üstünü hafifçe öre tüp arkada toplanan saç biçimi; esmer, sarı bilâistismna her saça yapılabilir. Yalnız saçın tabii şe- kilde biraz dalgalı olması kâfidir. Uçlarına da altı aylık yaptırınca gayet pratik bir saç tuvaleti olur. bir vasıta ile kurutmaya uğraş- mamalıdır. — İyice - silkeledikten sonra bir gölgeye koyup kendi halinde kurutulmalıdır. Plâj Papuçlarınızı Ken- dinizYa pabilir Resimde iki çift pabuç görü- Yorsu suz. — Bunların ikisi de el İşldir. Gayet ucuz ve gayet kolay mieydan » gelmektedir. İsterseniz düz rsaxtea, İstersoniz her sıra- sını bir. başka renkten yapar ve her — elbisenizle veyahut — pijama- nızla giyebilirsi- niz. İkisinin de ör- tüsü — kroşedir. Çift kata yapıl- mıştır. — Birinde bir defada çıka- rılmıştır. Aşağı- dakinde İse iğne Üstüne alınmış ve iki defada ç- ipliğiniz ince çıkarabilirs'niz, karılmıştır. ise üç defada Tabanlar için taban astarı, man- Eğer tarı kullanabi' z Her iklsinin de atkıları sonradan yapılmış ve FNL Vi | Bu yılın en güsel Boynunuz Yaşınızı Gösteriyorsa Bazan yüz ne kadar genç kalırsa kalsın, göz kapakları ve boyun, yaşı açıkça ilân eder. Eğer sizin de boynunuz bu nevi- dense, akşam yatmadan evvel omuzlarınızdan — itibaren — bütün boynunuza limon suyu sürünüz. Sonra besleyici bir krem - kulla- marak omuzlardan it'baren çezeye doğru, yukarı yukazı — gitmek üÜzere masaj yapınız. Fazla krem- ir pamukla siliniz. Yalnız abaka bir krem bırakınız ve gece öyle yatınız. Yüzünüzde Lüzumsuz Saçlar Varsa Balmumunu erllüp — Üzerler'ne sürünüz. Donunca çekip çıkarınız. Balmumu ile beraber kıl'arın da çıktığını göreceksiniz. Eğer cilt teharrüş etmişse bir parça krem sürünüz, üzerine dikl miştir. örgn bitince evvelâ ondan boy ondan sovra tabanlara dikiniz, Evvelâ ayağı- nızı tabana basınız. Ördüğünüz parçaları ayağınızın üzerine koya- rak bir prova ediniz. Fazla kı- sımları varsa işaret ederek ona göre dikiniz. Yazın Saçları Nasıl Korumalı ? Şapkasız, dolaşmak, baş açık güneşte yatmak — denize — gir- mek o kadar zevk verir ki bunun sonunda saçlara gelecek kadar hiç düşünülmez. Bunların neticesi olarak bir defa saçlar sertleşir, rengi donuklaşır, par- laklığını kaybeder. Gerek - saçlar ve gerek başın cildi kupkuru olur. Bunlar olacak diye saçlarınızı açık hava ve güneşten mahrum etmeyi bir dakika bile aklınıza getirmeyin. Yalmız bu netlcelerin Öönüne geçmiye uğraşınız. Bir Defa saçlar tuzlu su - İle bırakılmamalı. Deniz banyosundan sonra tatlı su ile yıkanmalıdır. Yatmadan evvel saçlarınızın dibine bademyağı gibi yağlı bir madde sürerek masaj yapınız, Hattâ bazıları bademyağına ipek bir mendil batırip saçlarını bununla sardıktan sonra deniz banyosuna girlyorlar. Şik saç modeflerinden İki Kalçalarınızı Ve Belinizi Zayıflatmak için Kadınların ekserisi biraz ken- dilerini burakınca kalçadan şiş- manlarlar. Ve pek çokları kalçayı zayıflatmanın imkânsız o'duğunu zannederek hemen korseye mü-. racaat ederler. Halbuki beli ve kalçayı zayıflatmak İçin de bır takım hareketler var, Meselâ: Bü- tün vücudunuzun ağırlığını yana yererek sol tırafınıza yatınız. Sol ayağımızı arkaya sağ ayağınızı da öne doğru açınız. İkisini birden kapayınız. Bu makas hareketini soltarafta bir kaç kerre tekrar eltikten sonra sağ tarafınızın Üs- tüne yatınız ve aymi şeyl orada da yapınız. tano daha Bu harekete muntazaman de- vam ederseniz kalçanızın ve be- linizin farkedilecek derecede im çeldiğini göreceksiniz. » Ne Yemek Yapsam? Kır Yemegi Kaşer Peyniri Fatlıcan Bu yemek için kullanılacak patlıcanların ufak boy — olması lâzımdır.. Bu boy patlıcanları haşlanacak. Soğuyunca uzunlama ortadan yarılacak, içleri çıka- rilacak. Eğer — fazla çekirdeki ise bu çekirdekler atılacak, Lir patlıcan da ayrıca kebap olarak Pişirilecek. Eğer patlıcanlar dört tane ise bir kebap patlıcan kâ- fidir. Kebap olarak pişlrilen bu patlıcan da kabukları soyulduk- tan sozra tahta havanda iyice dövülecek, diğer taraftan da bir miktar patates ve yabut et ma- kinesinden geçirilerek iyice ezi- lecek. Bir miktar kaşer Peyniri rendeienecek. Kaşer peyniri, pa- tates," kebap patlıcan ve diğer patlıcanların içi hep bir araya karıştırılacak, İçine istenl!Ai*i ka- dar da yumurta kırılacak, turz, biber, baharat filan da katılacak bir tepsi yağlanacak, boş patlı- canlar buna sıralanacak ve sonra içine kaşık kaşık hazırla doldurulacak. Bir parça nildiği kadar da yağ kızdırılıp Üstüne dökülecek, fırına günderi- lecek. * Ciğerli Patlıcan Dolması Karaciğer, böbrek, yürek iste- nilirse dalak bir parça da kıvırcık yağı hep beraber makineden çe- kilecek, patatesler haşlanıp plşiri» lecek ve kabuğu filan soyulup püre gibi ezilecek, çiğerlerle bu patates karıştırılacak, maydanoz, baharat ilâve edilecek, bir miktar yağ kızdırılıp katılacak. Bu suretle hazırlanan iç, içleri oyulmuş dol- malık patlıcanlara dolduralacak, tencereye sıralanacak, suyüu — ve yağı konulup pişirilecek. * Kebap Patlıcanla Karnıyarık Patlıcanları, küle gömerek veyahut ateşin stünde pişirerek kebap edin. Her tarafı yumuşa- yınca hamen soğuk suyun içine atıp kabuklarını soyun. Saplarını istünde bırakın. Sonra bunları yayvanca bir kabın içine sırala- yın karınlarını yarın, arasına kav- rulmuş veyahut hafif olmasını İsterseniz bir parça yağ ve suyun içinde — kaynatılarak — pişirilmiş kıyına ve soğan doldurun. Doma- tesleri yuvarlak yuvarlak kesip, berbirinin Üstüne bir tane koyun. Tuz biber bir parça da yağ ilâve edin bafif ateşte pişirinn. Hem gayet lezzetli ve hem de patlıcan- lar kızarmadığı için gayet hafif olur. * Tepesi Kenarından Ayrı Şapka Şimdiki halde pek çoklarımız, bir taşla iki değil hattâ daha çok kuş vurmağa çalışıyoruz. Elbise yaparken, şapka #lırken bir kaç yerde kullanılabilecek gibi olma:- sına çalışırız. Bunun için size bir kolaylık öğretelim: Şapka yaplı: rırken kenarını tepesine eğreti olarak yapıştırtın ve elbiseleriniz- den erta kalan parçalardan ke- narlar yaptırtın. Elbisenizi değiş- tirdikçe —şapkanızın kenarını ona uygun olarak değiştirin. Bu süretle bir şepka ile bir çok e'- bisenizi giymiş olursunuz. Tepe için eski şapkalarınızdan birini de kullanabilirsiniz. Eğer kenar iste- miyorsanız o zaman yalnız tepeyi giyer, etrafına ya bir tül veyahut bir kurdelâ sararak bere ve yahut kevarsız sapka biçimine de soka- bilirsiniz, < DEÜÜMÜD ö — SADAi S İNit UNĞ SÜĞ Üdün