18 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

18 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON POSTA Kadıköyde —Muhakkak Bir Define Var Yazan 1 Hatice delp Bahçcmn Ön Kapısı İle Arka KapıııArısında Yol — Hayır ruhum.. Hayır kız- ma.. Burada görmedim, İçeride dansediyordu. Gördüm... Bir da demin bahçenin şu koru tarafına gidiyordu. — Kendisine — refakat etmek — istedim. Amma başım biraz dönüyordu. Edemedim. Bir pot kırarım dedim. — Yalnız mı idi? — Evet yalnızdı ? * Içerde de yoktu.. Hiç bir yer de yoktu. Bir müddet onu ötede beride aradıktan &onra nihayet şah annesins götürdü: — Küâmran Hanımın şalı bahe çe kapısında buldum. Kendisini arıyorum bulamıyorum nerededir acaba gördünüz mü? — Şolımı bahçe kapısında mı buldunz kondisi yok mu?, x» — Kâüâmran nerede? — Kâmranı gördünüz mü ? — Kâmranı gören olmamış mı ? Bahçede, sahilde kenarda her yerde, her yerde., Bütün davetli- ler bilâ istisna genç kızı arıyor- | lardı. Annesli babası deli gibi Idiler. — Acaba — rahatsızlanıp ta €ve mi döndü dersiniz ? — Size haber vermeden.. — Kâmranı gören olmamış mı ? — Kâmran Hanım.. Nerede? Küçük hizmetçi kız da telâş- tan haberdar olmuştu : — Kâmran Hanımı biri gelip aradı ona bir mektup yollamışlar. — Mektup mu ? — Evet.. Ona mektubu ben verdim. — Mektubu kim verdi sana, — Bana kapıda duran Ibrahim ağa verdi. — Ibrahim ağa Kâmran He- nım için gelen mektubu size kim verdi? — Bir çocok verdi. Paşam on yaşında bir çocuk.. Bağet Hasan Ağanın oğlu. — Bağcı Hasan Ağanın oğlu nerede? — Burada — kapıda duruyor demir parmaklıktan içerisini seyre uğraşıyor. Hasan Ağanın oğlu on yaşla- tında yarı — köylü yarı mahalle Çocuğu bir şeydik: — Sen bir mektup getirmişsin © mektuBu sana kim verdi? — Mektubu bana otomobilin şoförü verdi. — Hangi otomobilin şoförü. — Ne bileyim ben bir otomo- bilin şoförü. — O otomobil nerede ? — Gitti., — Adamı tanımıyor musun?.. Otomobil bir taksi ml idi. Hu- susi mi? — Husust otomobil di. Siyah bir şey. Taksal galiba.. Taksi.. Takal. Bu çocuk ya budala idi. Ya- hut otomobili tarif etmemek için tenbih almıştı. Maamafih daha fazla aptala benziyordu : — Otomobile bir küçük hanım bindi mi 7?. — Yok canmım şoför verdi, gitti. Telâş gitgide artıyordu, Bah- kâğıdı Yoktu... Fakat... çede şurada burada yapılan araş- tırmalara rağmen Kümranı bul- mak imkânı yoktu. * Esasen bahçenin ön kapısı He arka kapısı arasında bir yol yoktu... Ön kapıdan arka kapıya gitmek isteyen birfotomobilin mu- hakkak — geniş yola çıkması. Ve sonra çıkmaz bir sokak olan — ve — mihayeti ressam Atıfın - köşkünün arka — kapı- sına kadar gelen başka bir yola sapması lâzımdı. Niteklm hâdisenin de böyle ol- duğuna daha o gece çağırlan polis memurları karar — vermişti. Çünkü Osman Foyzi şa'ı arka Bahçe kapısında bulmuşlardı ve daima hiçte kullanılmıyan bu bah- çe kapısı tamamile açık duürü- yordu. Polis tahkikatını tamik edince ©o gece civar köşklerin dalma hiç bir otomobil geçmiyen sokaktan bir — otomobil sesi duyduklarını söylediler. Ösman Foyzi ta iler- deki ışıkta gördüğü arabanın bu sokaktan mı çıktığımı yoksa iler- den mi geldiğini tayin edemiye- Kirım Harbinde cek bir vaziyette Idi, Bu bir — kaçırılma miydi? Genç kız kendi. ayağile arka kapıya gitmişti, fakat ona gelen kâğıt ve bu kâğıdı getiren in- sanlar kimlerdi? Ve İşte © geceki bu hâdise Istanbulda — başlıyan — esrarenglz hâdisata mukaddeme oldu. $ — Huriye, Huriye... — Ne var anne.. — Kalk bakayım... Kapıyı bir kurcalayan mı var? — Allah, Allah gecenin bu saatinde kapımızı bizim kim kur- calar... — Aç kız gözünü... Kalk di- yorum. Kim olacak, akşam çae- yırda peşine takdıklarından bi- ridir. — Aaaa... Anan... Üstüme iyi: lik sağlık! Genç kız yatağının içinde doğ- ruldu. İşden bozulmuş, çatla- mış fakat her bir parmağı gül gibi karmızı — ellerile gözlerini uğuşturdu: (Arkası var) Ölen Fransızlar Kırım harbinde ölen Fransız askerleri için dün Feriköy Fransız mezarlığında bir ruhant tören yapıldı ve hükümetimiz de temsil edildi. Resim bu töreni gösteriyor. Amerikada : Bütün Amerika Matem İçinde Dünyanın En MeşhurTay yarecisi Nasıl Öldü? Amerikanın ve dünyanın en meş- hur tayyarecilerinden Villey Post bir uçuş esnasında düyüp Gldüğünü dün kısaca bildirmiştik. Bagün de bu facian'n tafellâtını verişoruz : Nevyork, 17 (ALA) — Bugüna bir uçak kazasında ölen uçman Villey Post, Birleşik Amerikanın en tanınmış ve cesur uçmanlarından birl idi vo Rusya ile Amerika —arasında kısa yüğrümlerle ( merhalelerle ) bir uçuş tecrülbesi yapıyordu. Sebep Meçhul Vaşington, 17 (ALA, ) — Öğrenil. diğine göre uçman Post, Eskimolardan Panto Bazrev yöntemini (lstikametini) sormak için yere inmiş — ve tokrar havalandığı vakit, uçağı, anlaşılamı- yan bir sebeple 20 metre yüksekten yere düşerek parçalanmıştır. Bütün Amerlka matem içindedir. Deniz Silâhları Ve Amerika Paris, 17 (ALA.) — Deniz silâhla. rimi azaltma konferansında uyüşüle madığı takdirde Amerika hükümeti, Aleuten adalarında ve büyük Okya- nostaki diğör Amerika — adalarinda tahkimat yapacaktır. Japonlar deniz yapılarını tahdit ederlerse Amerika, Japonyayı tatmin edecektir. Tepebaşı Belediye bahçesinde Perşembe: Cuma — Cu- matresi, Pazar günü akşamları saat 21 da k, İstanbul, Şişliye tramvay vardız. TAKSİM Beldiye Bahçesi 17 Ağustos Cumartesi ve 13 Ağustos Pazar #kşamları eat £1,30 ve Pazar matlne saat 17 1/2 da Süreyya Opereti tarafından TARLA KUŞU Öperet 3 perde. Orkesira, bale Meşrubat 40 - 60 kuruştur. Dühuliye yoktur. hüdisesi- | Dünkü müsabakalara iştirak eden takımlardan ikisi Spor : Turkıye Yüzme Birincilikleri Dünkü Müsabakalarda İstanbul Birinci Oldu Kocaeli 39, İzmir Ve Bandırma 18, Çukurova 12 Puvan Kazandılar Türkiye denizcilik federasyonu tarafından — tertip edilen 1936 yüzme şampiyonası dün Moda havuzunda yapıldı. Bu müsabakalara: Ankara, Izmir, Kocalli, Çukurova, Samsun, Trabzon, Bandırma ve Istanbul mıntakaları — yüzücüleri — İştirak etiller. Geçen seneye nazaran yüzme yarışlarına giren mıntaka yüzücü- leri bu sene daba kalabalıktı. Dün yapılan : müsabakalar 100, 200, 1500 ile Türk bayrak yarışı idi. 100 metrede İstanbuldan Or- han 1. 7. 2 ile birinci, Bandırma- dan Şakir 1. 14. 2 ile ikinci, Ko- eneliden Sıtkı 1. 14. 9 ile üçüncü oldu. 200 metre — kurbağıalamada Kocaeliden — Yusuf 3, 20., 3 ile birinel, Istanbuldan Ömer 3. 33 ile ikinci, İzmirden Süha üçüncü geldi. 1000 metre mukavemette e- tanbuldan Halil — 24. 14. 9 ile birinci, Bandırmadan — Mehmet 26. 3 ile ikinci, — Kocaeliden le- mail 26, 39. 2 ile öçüncü oldular. Sekiz mıntakanın iİştirak ettiği Gç müsabakada son hatta kadar müsabikler — tarafından — yalnız 1000 metreden yarışın on dör- düncü turunda İzmirli Orhan mi- sabakayı terketti. iyl bir antrenör mezareti al- tında çalışan İstanbul yüzücüleri dünkü müsabakalarda iyli derece almışlardır. Bandırma ve Kocaeli yüzücüleride çok muvaffakiyetli müsabakalar yapmışlardır. 100, 200, 100 şeklinde yarı- şılan Türk bayrak müsabakası ilk mesafede İstanbul taraıımdan büylük Bbir farkla diğer mıntaka- lar açıldı isede 20 kurbağlamada Kocaeli yüzücüler bu farkı son metrelerde tamamile kapadı Son yüz metre serbest yüzmede başbaşa giden Istanbul yüzücüsü son metrede ufak bir Farkla yarışı İstanbul lebine bitirdi.. Neticede İstanbul Agâh. Öıı. Fuat 6.5 ile birinet, Kocaili İe- mali, Yusuf, Ali Haydar 6.7.2 ile ikânci, İzmir, Hüsamettin, Cevat, Resim 758.5 ile üçüncü oldu... Bir enstantane Bandırma ve Samsun takımları bu yarışta diskalifye edildilar.. Son müsabaka atlama ola- rak yapıldı.. Birinciliği İstanbuldan — Fahrl 128 puvanla, ikinciliği Ankara- dan Salih 63,46 ile üçüncülüğü Izmirdez. Raesim 60.90 ile almlştır. Dünkü müsabakalarda İstan- bul 60, Kocasli 39, İzmir ve Ban- dırma 18, Çukurova 12, Ankara 9, Samsun altıncı olarak 1 puvan almıştır. Trabzon dünkü müsaba- kalarda hiç puvan alamamıştır. Cezalı Sporcular Kurtuldular T.L C. L İstanbul Bölgesi Futbol Heyetinden: 1 — Yeni işe başıryan heyetimiz ene zarfında muhtelif gekil ler dolayısile Futbol heyeti tarafından cezalandırılan oyuncuların eezalarının ref'ine karar vermiştir. 2 — Bu oyuncular tebliğ tarihins den itibaren herhangi bir müsabaka ve ahvali saire döleyisile en ufak bir ceza aldığında eski cezasının da yeni cezasına ilâva edileceğini — bil- dirirlz. Acıklı Bir Ölüm Kolordu eski Başbaytarlarından mütekalt Albay Mustafa Zeki tutule duğu — hastalıktan — kurtulamıyarak Çocuk haztanesinde vefat etmiştir. Cenazesi dün kaldırılarak, merasimde bir. müfreze asker tarafından son ihtiram yapılmıştır, < Mevlâ rahmet eyleye