31 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

31 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SON POSTA 10000 Kişiyi Dolandıran Bir Adam Bir mahkeme havadisi bulmak isteğile adliye binasının tenha ko- ridorlarında — dolaşıyordum. — Bir kanepede oturan iki kişiden biri beni tanıdığını belli eden bir va- ziyetle seslendi: — Havadis arıyorsunuz galiba? Size mahkemelik bir mevzu ve- rebilirim. Sonra büyük blir sır verir gibi yavaşça fısıldadı: — Onbin - kişiyi bir adam! Beynimin içi derhal harekete geldi: — Ne?171. — Evet.. 10 bin kişiyi do- landıran... Ben sözünü kestim; — Kim bu kahraman 7. O, hiç istifini bozmadı ve: — İşte, dedi, ben, © adam benim. Sonra maceralarıni anlatanla- mın merak uyandıran edasile söze girişti : — Burada bir matbaaya renkli ve şık piyango biletleri bastırdım. Bu biletlerden on binden fazlasını bir çantaya yerleşti doluya çıktım. Orada, İstanbul lular gibi her şeyin aslını, faslını araştırmazlar. Muhayyel bir teş- kilât namına bu biletleri birer liradan satışa çıkardım. Dehgşetli rağbet buldu. Çünkü biletlerin arkasında piyango mükâfatı olarak otomobiller, hanlar, hamamlar, apartımanlar vardı. İki ay içinde on, on beş vilâyet dolaşarak tam 10,000 bilet sattım. Ve on bin lirayı cebe yerleştirince Tstanbula atladım. — Piyango çekilmedi mi? — Yok Canım; ne piyangosul Şüpheyi gidermek — için yine bir llste bastırarak muhayyel nwr mera ve şahıslara muhayyel he- diyeleri Isabet ettirip dolaştığım vilâyetlere gönderdim. Mesele de kapandı, gitti.. Fakat bu büyük dolandırıcılık karşısında ben sessiz kalamazdım. Bu sahtekârı haber vermek benim vazifemdi. Seslendim: — Kalkınız! — Nereye? — Sizi müddelamumliliğe ve- receğim. Bir kahkaha attı. Ve yanın daki arkadaşını dürterek: — Çık Hrayıl! Dedi. Bana da anlattı : — Arkadaşla babis tuttuk. O, gazeteciler atlamaz diye Iddia etti. Ben de aldatırım dedim. Ve işte görüyorsunuz ki bahsi kazan- dim. Fakat hayır, ne ben atlamış- tim, ne de o bahsi kazanmıştı. Bu iki arkadaş şu dakikada adli- yenin loş koridorlarında kumar oynuyorlardı ve bu anlaşıldı, hâ- dise de mahkemeye İntikal etti, yakında duruşması başlayacak. dolandıran Bozkır Ormanları Karaman, (Hususi) — Buranın Bozkır ilçesi ucu bucağı bulun- mıyan ormanlarla kapalıdır. Bu ormanlarda yetişen ağaçlar ke- reste imaline elverişli olduğundan bu çevre içinde kereste fabrika- ları da çoktur. Yalnız ilçe etra- findaki ağaçlık mintaka — 9000 hoktarı geçer. Â Geredede Bayındırlık Çalış- maları ilerileyor Gerede (Özel) — Burada Uray işleri günden güne ilerilemekte hazırlanan beş senelik program başarılmaktadır. Kasabanın, Saat Kulesi tamir edilmiş ve boyana- rak güzelleştirilmiştir. Şehrin su ihtiyacı da temin edilmiş ve yangın tehlikesine karşı su depo- ları yapılmıştır. Buranın en güzel gezinti yeri olan Ramazandede çamlığında yapılan park da biti- rilerek açılmıştır. Halkevimizin çalışmaları İmren uyandıracak bir durumdadır. Evin #por şubesi muntazam bir prog- ramla çalışmaktadır. Bolu spor şubesi tarafından yapılan çağrı (davet) kabul edilmiş ve yapılan maçta berabere kalınmıştır. Halkevi bir öz dil kursu da açarak bütün Gerede halkını se- vindirmiştir.. Bu — kursa devam edemeyen halka Öz türkçe yazılı kâğıtlar dağıtılmakta ve muhtelif üsüllerle İstifadeleri temin olun- maktadır. Öz dil kursu öğretmeni An- kara hukuk fakültesinden Kemal Buluttur. Kemal Bulut ayrıca her hafta muhtelif (kanu - mevzu) lar dahilinde ilgili konferanslar ver- mektedir. İlçemize bağlı Mengen komu- nunda da Uray ve Halkevi ça- lışmalarına Öönem verilmektedir. Köy yolları bu çalışmaların b rinci safındadır. 50- 60 metro uzunluğunda Üç tane büyük köprü yapılmıştır. 24 köy Mengene te- lefonla bağlanmıştır. Ve yeni bir yatı mektebi yapılmaktadır. I- şaati bitmek Üzeredir. Geredede Ramazandede çamlığından bir görünüş İnegölde Sarrafı Dolandıran Sait Meğer Başka Suçlar Da İşlemiş İmiş İnegöl (Özel) — Sarraf Esadı dolandıran Sait garip bir adam- dır. Babası 40 yıl önce Ermeni- den dönmüştür. Saidin sağ kolu- nun bazusunda arap harflerile yazılmış (Ya intikam) cümlesini bir de hançer resmini taşıyan bir dövme, göğsünde de yine arap harflerile yazılmış ( Ya ölüm ) cümlesini taşıyan bir başka döv- me vardır. Saidin —yakalandığını duyan Bozöyüğün Teke mahallesinden Halit adlı birisi zabıtaya müracaat etmiş ve Saidin kendisine ait elbiseleri, potinleri ve şapkayı çaldığını söylemiştir. Sait isnat edilen bu suçu da itiraf etmiş ve bunları satıp paralarını yedi- ginl söylemiştir. Tahkikat derin- leştirilmektedir. Biga Köylerinde Son Posta Hacıpehlivan Köyünde İşleri Gençler Ellerine Aldılar Biga ( Özel ) — Hacıpehlivan çiftliği adını alan ve bir adıda Filibeliler olan göçmen köğü 130 evli ve TI0 - - nüfuslu kalaba- lık bir köydür. Verimli top- raklarından her yıl alınan ürün hele İspanya cinsl nohutları pek — şöhretli- dir. Hacı Pehlivan isminde birin- a Köy öğretmeni Ali den vaktile satın alınan bu çiftlik, Razgat — göçmenleri — tarafından kirk elli yıl önce köy haline konulmuş ve o zamanlar çok sık olan bu ormanlık köklenerek tarla yapılmış, bugünkü şeklini bulmuştur. Köy ilk kuruluşunda düzgün olarak kurulduğu ve sokakları da kaldırım döşendiği İçin kiremit örtülü kârgir ve ahşap evleri ile adeta küçük bir şehir örneği gibidir. Bu köyün halkı, bilgiye çok meraklı oldukları için birkaç yıl | önce güzel bir okul yaptırmışlar. dır. Üç devreli olan bu okula, altmıştan artık çocuk devam et- mektedir. Büyükler de — kadınlı erkekli ulus okullarında okuduk- ları için yeni yazıyı bilmeyn yok gibidir. Köyün içinden boyunda dört beş değirmen var- dır. Havası ve süuyü çok güzel olduğu için gençleri gürbüz ve kanlı canlıdır. Ormanlarda ahlâtlar aşılanmış, armutlar — yetiştirilmekte bulunmuştur. Mer'a için bırı ları ormanları, keçi yetiştirmeye pek elverişlidir. Köy işlerini yeni yetişen okur yazar gençler ele almış ve köyün her devir ilerleme yolları arantmıya başlanmıştır. Her şeyde, her yer- de, her işte bir yenilik göze çarp- makta, köy heyetince gelecek yıllar için güzel işler tasarlan- maktadır. Elbüstanda Radyo Elbüstan ( Özel ) — Gençler Evi bir radyo makinesi getirt- miştir. Bu makine burada gl.lyuk bir ihtiyacı karşılamakta, Elbüs- tanlılar bu sayede. dünya haber- lerini saati gaatine Öğrenebil- mekte, musiki ihtiyaçlarını tatmin etmektedirler. | :ıçoı derenin Istanbul Öğretmenleri Samsunda Samsun (Özel) — — Anadolu içinde geziye çıkan (60) Istanbul öğretmeni buraya — geldiler ve Samsun Ööğretmenleri tarafından hararetle karşılaştılar. (20) öğret- men İisede, diğerleri otellerde misafir edildiler. Misafirler şere- fine gece Halkevinde bir toplantı yapılarak çay verildi.. Gündüz otomobillerle şehrin her tarafı dolaştırıldı. Öğretmenler Atatürk anıtına çelenk koydular. Denizlide Bir Genç Eniştesini Öldürdü Denizli, (Özel) — Develi kö- yünden Denizliye pazara gelmek» te olan Ali yolda kayınbiraderi Hüseyin tarafından bıçakla öldü- rülmüştür. Cinayetin sebebi Hü- seyinin evde iaşe için ayrılan iki kile buğdayı satmak İstemesi ve Alinin de buna mani olmasıdır. Katil yakalanmıştır. Armutluda Bu Yıl Zeytin Ürünü Az ). Sllsiglllllrlll Karılarını Aldatan Kocalar *Kocam işi Icabı ikide bir. Ana- doluya, guraya buraya gider. Şimdiye kadar onun bu hareketini tabii bulu« yordum. Fakat bir kaç gün evyel İz- mire gideceğim, diyo çıktı. Ertesl gün İstanbulda olduğanu öğrendim. Bu haber beni şaşırttı. edemedi. Bu yüzden İki çocuğum var. Ko kalmadı. He yapacağımı şaşırdım. Ne yapayım? Nedret Bu defa aranızda bu mesele- nin böyle bir şekil alması, koca- nn bu hareketini tekrardan uzaklaştırmaya kâfidir. Şimdiden sonra onu daha yakından takip eder, kendisile daha yakından alâkadar olur ve eve bağlanma- sını temine çalışırsınız. » Bayan M. H. Insana, arkadaşlarına bakarak hüküm verirler, Arkadaşınız her- kes tarafından ,fena tanınmışsa sizi onunla birlikte — görenler, sizi de onun gibi sanırlar, istemi- yerek kendinizi lekelersiniz. Ba- banız, anneniz haklıdır, arkadaşı- nızı İyl seçiniz ve kendinize Mizumsuz yere çamur sıçratmayınız. * Halide Nuri: Bu genç size birşey yapamaz. Resimlerinizi neşrettiremez. Teh- ditlerine kulak asmayınız. Yalnız bu hareketiyle #sizi sevmediğini isbat etmiş oluyor. Siz de ona göre ihtiyatlı olunuz. * Ankarada M. $. E. Aranızdaki yaş farki ehemmi- yetli değildir. Birbirinizi sevdiktet sonra mes'ut olmanıza mani teşkil etmez. Bence şimdiden mişanlanı- mız. İki sene sonra da evlenirsiniz. TEYZE Armutlu (oıel) — Burada ve | sananaanancanamıncu buraya yakın yerlerde; bu yıl, geçen senekine nisbeten zeytin çok azdır. Herkes — fazla itina ettiği halde yine az mahsul alın- mışlır. Bunun sebebi zeytin ağaç- larının bir yıl çok, ertesi yıl az mahsul vermekte olmasıdır. Şimdi, horkes zeytinliğini çapalamalıla meşguldur. Zeytinler bir aya kadar toplanacaktır. Gelecek yıl zeytin mahsulünün fazla olacağı umul- an_çşş BüTÜN ÜLkeYİ HERGÜN DOLAŞIR! Bir Doktorun Günlük Notlarından Varis Bir hasta müracaat ett'. Ayaklarında ağrılardan, bilhâssa gece fazlalaştığı İçin uykusuzluk- tan şgikâyet ediyordu. Muayeno ettim, Kan deveramı muntazam değildi. Ayaklarından — yukarıya, bacaklarına doğru büyük siyah kan damarlarında boğum boğum düğümler ve gişlikler vardı dahâ Gst kınmda deri (cilt) Üzerinde ince slyah damarcıklar gözükü- yordu. Ayakta durmak ve çalışmak mac- buriyetiade olan bu amele hasta kadında (Varis) vardı. 1 — Lâstik çorap tavsiye ettim. 8 — Damarına kinin — giringalâarı yaptım. 3 — Mümkün olabildiği — kabar istirahat etmesini tavsiye — Gttim. 4 — Bacaklarına gece ilik tuzlü su banyoları yapmasını — tenbih ettim. Çumartesi (©) notları kesip saklayınız, yahut e yapıştııp kolleksiyon yapır zamanınızda bu notlar bİr tor gibi imdadımıza yetişebilir. dex M