29 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

29 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

29 Birinci Teşrin SON PDSTA ————— ———— ğa nn Altın FışkıranMemleket : 20 Terfi Eden Vali Ve Poli HABEŞİSTAN |... birinci, Çanakkale valisi Nizamet- Orada Trenler Gündüz mta Kadri, Aydın Saim Özle mir, Afyon Durmuş, Erzincan Fah- . ri, Gaziayıntap Ali Riza ve ozgat| Gider, Gece Durur maria üçüncü De dk Bur.) İdur, Çankırı; Elâziz, Muğla, Antal- - — —— * oİya, Kütahya valileri dördüncü sını- Ağırlıklarımızı daha önceden hat bo-'dan müteşekkil bir sahaya geldik. (© | fa terfi etmişlerdir. Marmaris, Da -| yundaki Avaş istasyonuna gönderdik. | - Trenimiz kıvrıla kıvrıla ilerliyor ve ende, Genç, Kırkağaç, Ereğli, Be- . Biz de hazırlıklarımızı bitirdikten arazi de gittikçe alçalıyordu. Alçaldık- şiktaş kaymakamları birinci sınıfa #onra oraya gidecek ve kafileye lâzım!'ça da havanın ısındığını, hissediyor. e ir | olan develeri burada satın alarak ker- duk. Akşama doğru meşhur Avaş köp-| ray polis müfettişlerinden İM Şazeli tammmınipacaie İrüsünden birkaç kilometre ilerdeki Ac Cert nk eni Adisababadan hareket İ vaş istasyonuna geldik, Avaş nehrisin' müdürü Şerif e Hareketimizden bir gün evveldi. buradaki sahilleri gayet sarp ve dimdik gir $ Akşam olur olmaz maymunlarımın iki- olduğu için köprüyü uzaktan görmek | İkinci komiserlikten birinciye ter- sini de serbest bıraktım, Ökaliptüs fi-| kabil olamıyordu, fi edenleri danlıklarım, karanlıkta, kimse görme-| Cibuti ile Adisababa arasmda işüyeli! Çankırıdan Abbas, Balıkesirden den geçebilmeleri için akşamı bekle - trenler gün battıktan sonra durur ve Ömer ve Salâhettin, Aydından Kad- miştim. Gün doğmazdan evvel, ele geç-! geceyi oldukları yerde geçirirler, Zaten ri, Sivastan Emin Naci, Gaziantep- meden uzaktaki dağlara varıp hürri -! daha ileri gitmiyeceğimiz için biz de *97 Ragıp. i İ yetlerine kavuşacaklarını hesap ediyor.) Geceyi istasyondaki otelde gecir- ri komiserlikten ei dum. Bunları gündüz salıvermiş olsay-! meğe mecbur kaldık. Ferdası gün ci: terfi edenler: 2 dım, sokaklarda çocuklar tarafından yar köyleri dolaşarak, kafilemizi ta- iğ ay > re Şahin taşla kovalanacaklarına, hatta tutulup'mamlamak için lâzım olan develeri Niğdeli M.İ 3 3 ir e türlü türlü işkencelere maruz kalacak- satın aldık. Bu işte de, büyük müS-İ maz NH Milan yle çer Mi © larına biç şüphem yoktu. külâta maruz kaldık. Çünkü buralar tan Bekir Sıtkı, ii lez Yakup İpek gibi tüyler rın ahalisi hep müslümandı; ve ra- İl Ea 5 Kadri, Kocaelinden Mehmet Rüştü, Boyunlarındaki tasmaları çıkardığım Mazan ayı da girmişti. Bu dindar a- İstanbullas Cemalettin ve Seyfi, E- zaman, okşanmağa alışmış olan zavak. damlar. N re a veriş dirneden Cemal, Muğladan Nusret, hı hayvanlar, başlarını uzattılar, İpek NBR E deri kirin bu: Aydından İlyas, Kırşehirden Ragıp | İzmirin hararetle cereyan eden Cuma maçında bulunan gibi tüylü başlarını kaşıdım. Bir müd.' > öiğimize şü ve nosan © ve Kâzim Şinasi, İstanbuldan Ömer Spor i öy Ee lan katırlarımızı tamamlamak için! âletti i det sonra kendilerini serbest görünce dg. Ausaya kadar sabretmeğe karar Fazıl, M. Celâlettin, M. Şevket, Ni- baştab aşağı Miele. öüdye beriye' yerdik. |yazi, 110 Raşit, 107 Raşit, 107 Ali '.. .. . .. .. bopladıkn sonra omuzuma uçmdıar Be diği a A ELA Dört Müh ım Kulübüm ' Yl eray ar z “| Ferdası gün ortalık ağarırken yo- 6 .. K l ugün Karşılaşıyor Sizin pie la çıktık. İki gün mütemadiyen yü- Boğazlarına tasmalarını takmadığı rüdükten sonra Vara Malka dedik. görünce şaşırdılar, Etraflarına bakındı-! leri bir köye geldik. Burada Hall is- lar, Onları yavaşça omuzumdan indir- inde bir Al lost Büyük bir! 31 29 1 ci TEŞRİN 935 177 t ş . iy “Tr ve iğ ik Ni rk | m gi ük Müren Galatasaray - Beşiktaş, Fener - Günl cire vurulmıyacaklarını, tamamile ser- dukça sağlam bir çiftlik binası yap - 9 eteği inka Ka İİ Karışık Takımları Maç Yapacakla! best olduklarını anlar gibi oldular. Te- mış. Fakat çoktanberi buradan git! Evkat |Exani |Vasa İİ Vakit | vanl (Vasat Di 1i6 rediiğ öde ede yanınslni uzaklaştılar, | miş olduklarından meyva bahçeleri, || Güne; 6 36) muşam7— ij), Bir kaç gün sonra başlıyacak olan! yanırlar. Maç yapılan gün ve #8 Her üç dört adımda bir duruyor, arka: bakımsızlık yüzünden birer orman (| Öğe (67 (4157 4 ale a e da oyuncuların hız ve neşesi lerma dönerek bana bakıyorlardı. Son halini almış ve bina da yıkılmağa | !ktodi | 9 39| 14 50| neti |1 36) 447 İlmak üzere bugün dört büyük klübünde olursa, netice de hayırlı bir bakıştan sonra garip garip sesler çı- başlamıştı. Bekçi olarak burada eski | W— —— -— se” karışık takımları karşı karşıya özel Binaenaleyh, her zaman riy8” kararak duvar üstüne tırmandılar ve yine ceneralını bırakmışlar, fakat |ları elde edemezdik, Ea ey ği ai saplara istinat edilemez. Ve * dr m in o da, buradaki issiz ve yalnız ha - Danakil çöllerinde tay'ev DE EN: “| beple, bugün, iyi bir maç Eze ME > ein in İİ rank bagli bg CEMEL Bari beş gün Ke Ausada, sul. | #laşmış olan bu dört klübün karışık imali gok kuvvetlidir. hayvanları bir daba görmedim. £—— |7e gitmisti İY, kötü çiftlik binasına | anın mirafiri olarak kaldık ve biraz takımları o zaman şöyle bir durum) pg. ask on beşte, Taksi Faragonun çakal yavrusundan maa, |77109tiX Burada bir iki gün kalıp| dinlendik. Ondan sonra sultanın bi. 18 Oynamıslardı: Galatasary-Fener- ii z da hiç bi dini kalma | PİZ€ Yol gösterecek bir Danakilli!ze verdiği rehberlerin delâletile a-| Pahçe takımları Beşiktaş - Güneşe Yomunda başlıyacaktır. hiç bir yabani ye “(bulduktan sonra tekrar yolumuza|sıl Danakil çöllerine dalarak seya- karşı, İstanbul mıntakasının bir m koyulduk. Avaş nehrini takip ederek | hatimize devam ettik. Danakilin bu! | İlk maçın aksine olarak, bugün, T-İ. Cİ. İstanbul bölgesi b8İ ze İstasyonda | Ausaya doğru ilerliyorduk. Her ko-| kızgın çöllerinde birçok sıkıntılar | Galatasaray - Beşiktaş karışık ta -| “* 1 Cİ. İs ği j Ertesi gün ortalık ağarmadan evvel nakladığımız yerde Rosina devele - çektikten sonra nihayet Eritre hu -|kımları, Fenerbahçe - Güneşe karşı lığından: Taksim stadyomu * Pastori otomobille geldi. Birlikte Alâki rin yüklerini indirtiyor, yolda rast - dutlarını aştık ve Kukuli dedikleri oynıyacaklar, İlk nazarda hangi ta-| bölge ile yasa mucibince köyüne kadar gittik ve trene bu istas- geldiğimiz yerlere dağıtmak üzere bir köye vâsıl olduk. Burada bir İtakİrafın bu işde ağır basacağı kolay ko-| mukavelenameyi yaj nd yonda bindik. Rosina ile diğer hizmet- Adisababadan satın aldığımız hedi-| yan ileri karakolu vardı. Kukulide| lay kestirilemez ce kaldırılan müttefiklik gilerimiz ve eşyalarımız da bu Yelerin bulunduğu sandıkları kendi bazı meden ocakları ve bunlardan Niyazi, Salâhattin, Rasih, Şaban, | geri verilmiş olduğu bildirilir: trende idi. Bizi teşyi etmek üze. Yanı başına yerleştiriyordu. Bunlar, /şıkarılan madenleri sahile naklet -| Fikret şeklinde dizilecek olan hü -|. z i re Vi”erle Farago da istasyona gelmiş-. bütün yolculuğumuz esnasında çok mek üzere Kızıldenize kadar uza - * lerdi. Kendilerile vedalaştım. Fermorla | i9imize yaradı. Bir dizi boncuk, bir'nan bir dekovil hattı vardı. Kukuli- cum hattı hemen hemen İstanbulun 3» z iş i Jandı- i ir gı vedala; jmendil ve yahut ta birkaç metro de bir gece kaldıktan sonra deko -|5" Kure SR sp . yk rm kaput bezi dağıtmakla, bu vahşi ka-' yille sahile ve oradan da yerli ka «| ”" bir hat olarak GEÇ ŞAPAR, Son Po f de ref N Ye ee bileleri kendimize dost yapıyor ve! yıklarla Musavva limanına geldik. |. Bunlara mukabil Galatasarayın i grdıya şangırdıya ilerliyordu. Sürati, | salimen yolumuza devam edebili -| Burada Rosina bizden ayrıldı ve ü$ oyuncusu, Sovyet maçları dola - TL bir deve katarını süratinden farksız. yorduk. Asmara tarikile tekrar çiftliğe dön-| Yısile İzmirde bulunduğundan Ha- —— di. Öğleye doğru Mojo denilen bir i- dü. Pastori de Musavvada kaldı. | Yati, Hakkı, Gündüz, Şeref, Eşref) eki Zabtiye, Çatalçeşme | tasyona geldik. Yolcuların rahat rahat Ül m O akşam arkadaşlarıma ve yol.| halinde bir hücum hattı dizmek za- İSTANBUL yemek yiyebilmeleri için tren bu istas-| (Birkaç hafta, Avaş sahillerini ta-| da bize çok büyük hizmetleri dokun-| rureti husule gelecektir ki bu hat : ali ieii w yonda tam bir saat kaldı. kip ederek, yol aldıktan sonra, ni- muş olan rehberimiz Abdülkadire | diğer karışık takım hücum hattın - w senli bütü8 / Sarp tepeler hayet Ausa sultanlığı arazisine gir-| veda ederek Napoliye hareket eden | dan nisbet kabul etmez bir şekilde mahfuz ve gesi X İstasyon, yeşil bir ovanın ortasında! dik. Oldukça münevver olan Ausa idi. Diz boyunda yükselen yeşil otlar, sultanı, bizi karşılamak üzere hu - sürü acı ve tatlı hatıralarla dolu o-) Fenerbahçe - Güneş müdafaası ise rüzgârın tesirile deniz gibi dalgalanı - dutlarına kadar memurlar gönder “İlan Habeş ülkesini arkada bıraka -| şöyle olabilir: yordu. Ovanın ötesinde berisinde ZARİ si Hediye olârak e da ka -'yak yüzümü Avrupa ufuklarına çe - Mehmet Reşad, Esat, Reşat, Fa- hörgüçlerine benziyen bir takım sap) e" ve, <eve Yüklerile eu, süt ve un) virdim. ruk, Yaşar, Hüsamettin. didi SP da yollamıştı. Bunlardan mada, ta- 3 Ed Sırf Avaş nehrinin ve şimdiye ka- sis i ü : D tepeler yükseliyordu. Bütün bu ova- 7e et ihtiyacımızı temin etmek Üze-'dar hiç bir Avrupalının geçmeğe Görülüyor ki bu müdafaa hattı da ya. 1400 | E 14001 2 bir vapura bindim ve benim için bir | hafiftir. ABONE FiAâ da tek bir ağaç bile yoktu. Ancak ara» e öeklaz'dn süğirle bir.ö Bağır'd e Ene s* | Sovyet futbolcularına karşı İstanbu- © ğ ğiri ir o ar da'muvaffak olamadığı arazinin iyi v | ECNEDİ da sırada fazla büyümüş, fakat kuru- koyun göndermişti. Bunlara muka -| kötü bir haritasını yapmak için A- lun yaptığı maçlarda yer alan oyun! yarak bodur kalmış diken çalılarına bil, biz de sultanın adamlarına bol| disababadan kalkarak A Da, |colardar yapılmış olacaktır. | © Abone bedeli peşindin Ad” rastlıyorduk. Ufükta mavimtırak bir bol hediyeler dağıttık. ir e göllerinde ri siirsykr bir). Galatasaray - Beşiktaş müdafaası değiştirmek 25 kurüştU” 4 J fiş tabakası dalgalanıyor, trenden ür Birkaç gün sonra Awsa sultanı biz-| seyahate katlanmıştım. Bu küçük o için de şu oyuncular üzerinde konu) ii j ken ceylân sürüleri sağa sola kaçışı. zat konakladığımız yere kadar ge -|serimde karilerime, Habeşistanda ve şulmaktadır: NA © yordu. Uzaklarda, sis tabakasının ar-|lerek bizi gayet samimi bir surette) bilhassa Adisababadaki hayata dair| Avni, Nuri, Hasan, Kadri, Fahir,| ilânlardan mes'uliyot lefon :20203 > z Z ww kasında, ufku çerçeveliyen bir dağ sil. karşıladı ve çok iltifat etti. Hatta bi-| birkaç portre çizdim, kendi intiba -| Fevzi. Bu şekilde yapılacak sir. bir) Sevap Seri map ye ' . silesi görünüyordu. zim şerefimize askerlerine bir de/larımı anlattım. Ausa ve Danakil|müdafaa, lüzumu kadar kuvveti isa i Avan ki x resmi geçit yaptırdı. Köylere adam | çöllerinde yapmış olduğum coğrafi yılamaz. Maamafih oyuncular öze- gren EZE ei i göndererek bize lâzım olan devele.| tetkik ve müşahedelerimi ve geçti -İrinde yapılan bütün bu hesapların) graf 4Sov; Biraz daha ilerledikten sonra mahru- çi ve katırlafı derhal tedarik ettirdi. |ğim yerin haritasını nasıl çizmeğe| bir buçuk saatlik oyun içerisinde ti şekilde, sönmüş volkan tepelerine ts-| Gerçi biraz fazla para verdik ama, | muvaffak olduğumu başka bir ese-| büsbütün başka bir şekilde tecelli 5 EN YİN el İl e Gl ğini Suk iie ika ane İk ya aş lay ağ aaa sw #almdiğlm eğik sadüf etmeğe başladık. Gitgide bunla-| kendi başımıza köylere çıkmış ol -İrimde izah edeceğim. etmesi de mutemeldir. Çünkü futbol rin ade arttı ve nihayet büsbütün lâv-i saydık, belki de günlerce bu hayvan- —SON— gibi sporlar, biraz da ruhi halete dar)