14 Ocak 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

14 Ocak 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Yazı Çok Olduğu İçin Bugün Konamadı Yugoslavyaya Gelen İngiliz Filosu Sofya, 13 (Özel) — Belgrattan telefonla bura gazetelerine -bildi - rildiğine göre, Akdenizde İngiltere, İtalya tarafından taarruza uğradığı takdirde Yugoslâvyanın, Milletler Cemiyeti misakının 16 ıncı madde - sine göre hareket edeceğini İngilte- ve hükümetine bildirmesinin bir ne- ticesi olarak «19» parçadan mü - rekkep İngiliz kruvazör, muhrip we zırblıları şubatın bidayetinde Yugoslavya sahilini ziyaret edecek- lerdir. Bu İngiliz filosunun mürettebat sayısı 7 bin kişidir. Gazetelere gö - re, İngiliz filosu, Split ile Boka Ka- torska, Şibenik ve Vis adasını ziya:- yet edecektir. Her sene Yugoslâv - sahillerini yaz mevsiminde ziyaret etmekte olan İngiliz filosunun bu 1(lelıki ziyaretini şubat ayında yap- Masına burada önem verilmekte - dir. Filo, Yugoslavyaya İskenderi - yeden gelecektir. Burada çıkan WZora» gazetesine de Atinadan bil- 'dirildiiîu göre, Pire sahilinde bu - Munan 4 İngiliz harp gemisi de ma- nevralarına başlamak üzere dün sabah erkenden Yunan adalarına doğru açılmıştır. Bir Kız Kaçırma Teşebbüsü Samsun, (Özel) — Evvelki ıüıı burada güpegündüz bir kız çocu - ğunu kaçırmak istemişlerdir. Sabahleyin mektebe gitmekte o - lan Fatma isminde çocuk denecek 'kadar küçük bir kız yolda meçhul bir şahsın taarruzuna — uğramıştır. Şoför Rıza isminde birine ait bir o- tomobil kızcağızın yanına yakla - #ınca otomobilden meçhul bir adamf fl'lllnı!, kızı belinden yakalıyarak açırmak istemiştir. Kızın ve etra - fındakilerin feryatları üzerine mü - tecasir Fatmayı bırakıp kaçmıştır. Tahkikata başlanmıştır. Açılan Gözler... Bir Köylü, Seneler Sonra, EASeİ | 'ücutlarımız, ilhassa bizim vücutlarımız muntazam ve de -| endamı yerinde kaç kişiye rast gelebilirsiniz. Bunun sebebini spor N ; yapmamakta aramalıyız. Dünyanın her tarafında yaz ve kış spor- Bütün medeni dünyada yaşayıp yetişmiş olanlara dikkat edi-| ları vardır. Bizde me yaz, ne de kış sporları inkişaf etmemiştir. vaznlı spora muhtaçtır. niz. Boy bos yerinde, renk mükemmel. Vücudün fnduucuin. Kıdınvıekıkhıııiıinde,ıMM.Bud.v&ıılw spora İzmirde Hava Hücumu Denemeleri Bütün izmir Tam Bir Karanlık içine Gömüldü Binlerce Halk Tayyareleri Gördüğü Denemeler esnasında halkın toplandığı Karşıyaka vapur - iskelesi İzmir, 12 (Özel) — Gece saat tam yirmide İzmirin Karşıyaka mıntakasına bağlı beş ayrı nahiye - sinde hava taarruzlarına karşı ışık- ları maskeleme denemesi - yapıldı. İzmirin askeri ehemmiyeti bulun - ması itibarile, şimdiye kadar Tür -| lıyormuş gibi işi ciddiyetle takip e- kiyede yapılan denemelerin en e - hemmiyetlisi bu deneme olmuştur, ur Ve Ziyaya Kavuştu | denilebilir. K"l'lCıhımım. (Özel) — Kaza- Miza bağlı Sazak köyünden Kadir İsminde birinin gözleri senelerden #onra açılmış, zavallı adam bu su - :::l' dünyasına yeniden kavuşmuş- Kadir yedi sekiz sene evvel göz - leri kapandıktan sonra bir türlü bir Saat yirmiye on dakka var, Kar - şıyakadayım.. Halkta, fevkalâde zamanlara ait bir heyecan var.. Ge- nel savaş yıllarında müdafaasız ve silâhsız olarak bu heyecanı duyan İz- mirliler yapılacak denemeye büyük bir inan besledikleri için hazırlıklar yapmıştı. Evlerde grup grup topla - nan halk türlü dedikodu mevzuları ilâç temin edip te gözlerini iyileşti. buluyordu. Kimisi ışıklar maskelen- Tememiştr. Nihayet bir kaç gün ev- Yel Ankaraya giderek Nümune ha | tahanesine yatmıştır. Göz doktoru | ları savuracağını, kimisi tayyare -|yelik kısa bir müddet içinde Karşı- Vefik tarafından yapılan ınuvıff..' lerin Karşıyakayı gizlemek için du-|yaka deneme mıntakası karanlıkla- kiyetli bir ameliyat neticesinde Ka-| man yapacağını söylüyor, tahmin -|ra büründü. Halk, ışıkları maskele- dikten ve deneme başladıktan son « ra tayyarelerin zehirli gaz bomba - dirin gözleri tamamen açılmış, za-|ler devam edip duruyordu. =|l sevine sevine köyüne dönmüş- Bir Gemi Battı, 35 Kişi Boğuldu . Nevyork, 13 (A. A.) — Astoria İstasyonu, Lowa adındaki 1389 ton- geminin fırtınadan battığını ve 35 kişiden mürekkep mürettebatı - | Bin mahvolduğunu bildirmektedir. İS'TER balik avlamaktır. İNAN | Arkadaşın biri Atinaya gidiyor. Onu Pirede bir deniz klü- || büne götürüyorlar. Burada klüp âzâsının en büyük eğlencesi bir fırsatını bulup kotra ile Marmaraya kadar gelmek ve burada Marmara dünyanın en zengin balık havuzlarından biridir. İSTER Deneme başlıyacağı sırada Kar- şıyaka, Bostanlı ve Hacı Hüseyin - ler mıntakaları sokaklarında sağa sola koşan polisler, belediye zabı - ta memurları, imdadı sıhhi teşkilâtı tıpkı bir seferberlik hazırlığı yapı - diyorlardı. K İlbay, şarbay, emniyet direktörü ve diğer alâkalı yüksek memurlar deneme mıntakasında — hazırlıkları büyük bir dikkatle takip ediyor, e - mirler veriyorlardı. | Saat tam yirminin üzerinde... Bu | sırada ışıkları maskeleenmiş olarak | Karşıyaka iskelesine yanaşan kör - fez vapuru denemenin başladığına | dair ilk işaret düdüğünü çalarken | Hacı Hüseyinlerden atılan top, fab- rika düdükleri ve kilise çanları halktaki heyecanı artırıyordu. İlk işarete uyularak iki, üç sani - |gördüğü halde tayyare on binlerce | mekten ziyade söndürmeyi İSTER tercih âzâsı da balık avını balık avına çıkan ne İNAN Yunanlılar bu denizlerin zenginliğine hayrandır. Deniz klübü Sonra bu arkadaş tahkik ediyor ve öğreniyor ki Yunanlı- ların bu kadar özendilleri Marmara sahillerinde Türklerden İSTER İNANMA! Vücudümüzü seviyorsak, sıhhatimize itina — etmek istiyorsak ehemmiyet vumılıyiı. & Bükreş Hahamını Öldürmek İstiyen * Adam Sofya, 14 (Özel) — Bükreşten bildirildiğine göre, hahambaşıya 4 el silâh atan adam yakalanmıştır. Tahkikat neticesinde mütearrızın, profesör Kuzanın taraftarlarından Avrel Yönesku adında bir üniversi- te talebesi olduğu anlaşılmıştır. Hahambaşıyı, suikastçıya göste - ren diğer iki kişi ise henüz buluna- mamıştır. Mütearrız, mütemadiyen suikas- tı, Allahın emrile yaptığını tekrar- lamasından dolayı isticvabı müşkü- lâta uğramaktadır. etmişti. Halkın bu hareket şekli, bü- yük memuriyetler tarafından veri « len direktiflere karşı inanını gös « termesi itibarile çok şayanı dikkat - tir. Dakikalar geçiyor, ortada alelâ -ı de durumu ihlâl edecek en ufak bir hareket bile yok.. Uzaktan gürültü- sü işitilen tayyarelerin, ışıklar iyi maskelendiği için Karşıyakanın ye- rini tayin edemedikleri yayımtı ka- bilinden kulaklarda dolşıyor. Nihayet saat yirmiyi yedi dakika ! geçe, Seydiköy tayyare meydanın -| dan hareket eden bir tayyarc, bu - lutlar içinden ayrılarak Karşıyaka- nın üzerinde göründü. Tayyarenin solunda mavi, sağında kırmızı, or « tasında beyaz ışık vardı. Ön binler- ce Karşıyakalı tayyarenin gelişini ve mıntaka - üzerinde süzülüşünü kişilik halk yığınlarını göremiyor - du. Renkli işaret saçan Türk gök - lerinin koruyucusu, beş işaret mın - takasında ışık taraması — yaptıktan sonra her birinin mıntaka merkezi üzerinde ayrı ayrı durdu ve hepsi - ne de kırmızı havai fişekler atarak denemelerin muvaffakiyetli geçti - ğini ilân etti. Eğer bu beş mıntaka- da yanan ve görülen tek bir ışık görülseydi, hatalı mımtakaya tay - yare tarafından mavi fişek atıla - caktı. Ad. Bil İNANMA! — | en zevkli eğlenceler arasına sokmuştur. bir kayık, ne bir kotra, ne bir yat vardır. Sözün Kısası Azar Azar Ölüm Ek - Ta Tayyareci Lindberg'in, bundan bir kaç yil evvel, tabit Amerikada, bil - mem hangi şehirde, haydutlar çocu « ğunu kaçırdılar. Maksatları, babasin- dan mühimce bir para koparmaktı. Bu para haydutlara ödendiği halde, çocuk iade edilmedi; öldürüldü.. Bu Amerikanvari şenaat ve dena- eti bütün dünya nefretle takbih etti.. Canevlerinden vurulan ana babaya bütün bir cihan acıdı.. Amerika zabıtası canileri aylarca, yıllarca aradı, fakat ele geçiremedi. Başka memleketlerdekinin zıttına o - larak, Amerikada zabıta zayıf, caniler kuvvetlidir. Ceza korkusu — olmadan €en mütecasirane cinayetleri istiyenlere yeni dünyaya gitmelerini tavsiye ederiml. Lindberg gibi şöhreti dünyaları dol- durmuş bir adamın - çocuğunu — önce kaçırıp, sonra da alçakçasına öldüren- leri bulamamak cihan efkârıumumi - yesine karşı çok utanılacak bir aciz demekti. Onun için, Amerikan de - tektifleri günün birinde, Hauptman adında birini - katil budur, diye - ya- kalayıp, mahkemeye dayadılar. Delillerin kıtlığına rağmen, Jüri heyeti bu adamı ölüm cezasına mah - küm etti. İ Ve tam bir yıldır, Hauptman, ora- daki idam vasıtası olan elektrikli san« dalyeye oturtulacağı günü bekliyor. Mahküm olduğu günden bu güne kadar, kâh affını ümit eden, kâh ce- — inanan ve — zasının tahvil edileceğine kâh ümit ve imanını'büsbütün kay- beyleyen bu, esasen suçlu olduğu şüp- heli, zavallı adam, her an azar azar ölmektedir. Bu bir yıllık, daimi şüphe içerisin- de, yeis içerisinde geçen ömrün, idam — cezasına nispetle ne kadar ağır, âci, feci olduğunu ufacık bir çocuk — bile teslim eder. Cezası - Amerika zabıtasının na « — müusunu kurtarmak için - affedilemi « yecek olan bir mahkümu böyle ya - şatmakta, ölümden evvel ona bir de işkence geçirtmekte ne mana var? Zaten bundan sonra, Hauptman — affedilse bile, onda ne şuur, ne hayat — sevgisi, ne yaşamak enerjisi, ne sos « yeteye kargı emniyet, itimat ve mu - — habbet kalmıştır. İnsan, bu adamın clim serencamıni düşündükçe, Amerikalı doğmadığına yüz bin kere şükrediyor!. 3xez kabilinden : İstiyerek Kırtlan Pot Şair Ahmet Haşim, eskiden — edebiyat Aleminde şöylece adı geçmiş bir bayanı hiç sevmez, fakat nedense evine — devam ederdi. Bir gün, hep beraber o bayanın salo- — munda toplu bulunduğumuz bir sırada, be- yanın, kendi gençliğinden dem vuracağı tuttu. Ezilip, büzülerek, muşmulaya dönmüş kocasını işaretle: — Kocamla benim aramızda, on sekiz yaş fark vardırl. Deyince, Ahmet Haşim, dayanamadı.; Yalandan bir hayretle: — Sahi mi, hanım efendi?. dedi. Hal buki ben sizin hemen onun kadar genç ol duğunuüzu tahmin ederdim!. Tifli Avusturya Ve Çek Görüşmeleri Başlıyor Viyana, 13 (A. A.) — Şuşmig'in Hlmek G cuma günü Prağa yapacağı ıcyılıl—'.— N Avusturya ile Çekoslovakya ara « sındaki mukareneti tevsik edecek « tir. En iyi kaynaklara göre, görüşmeleri, Tuna havzasının eko- nomik vaziyetini sağlamlaştıracak. Küi e Prağ —