28 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

28 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

sesini yukseltıyor' Avrupa, Almanyanın cevabını, Almanya seçi- min sonunu bekliyor Italya Londra projesine hâlâ cevap vermedi, hem Lokarno devletleri ile hem de Almanga ile arası açık * * * General Göring dünkü nutkunda “Fransızlar size taarruz mu ettik, hakaret mi ettik, neye ayaklanı- yorsunuz? Silâhlarımız kuvvetlidir. Bize taarruz eden bunlarla karşılanır,, dedi İNGİLİZLERE GÖRE ALMANYANIN VAZİYETİ — Mösyö Flanden, Almanya - bir santim bile geri dönmez, dönemex, dönmeyecektir. ( Evening Standard ) Londra, 28 (Son Posta) — Vaziyet şu şehkilde hülâsa olunabilir: - Avrupa, Hitlerin yeni tekliflerini, Hitler önümüzdeki pazar günü yapılacak Alman intihabatının neticesini bekliyor. İtalya hâlâ Londra tekliflerine cevap vermemiştir. İtalyada selâhiyettar bir Zat, Sinyor Grandi tarafından parafe edilen tekliflere cevap vermiyeceği - Hi söylemiştir. Bu suretle İtalya Lokarnoyu tanıyıp tanımadığını söylememiş o- luyor. İtalya bahriye nezareti müsteşarı deniz — inşaatından bahsederken tinşaat zamanı değildir, çünkü tepemizde (Nord sesi) varı demiştir. Nord- lardan maksat Almanlardır. Bu suretle İtalyanlar hem Lokarno devletleriy- le, hem Almanya ile aralarının bozuk olduğunu göstermektedirler. General Göringin Nutku Berlin, 27 (Husust) — General Göring bugün söylediği bir nutukta Re:* Din işgali meselesinden bahsederken Fransaya hitaben şunları söylemiştir * #Size taarruz mu ettik? Hakaret mi ettik? Yoksa başka bir şey mi yaptık? Yıpmudıku ne diye ayaklanıyorsunuz?Almanlar bugün, yarın değil, önü - (Devamt 15 inci yüzde) Almanlar lİtalyaya da çatmıya başladılar İtalyanın Avrupadaki kınşıklıklardın istifade ederek Avusturya ve Macaristan ile anlaşması küçük itilâf | gibi Almanyayı da kızdırdı İtalyanın garbt Avrupada vaziyetin ışmasından istilade ederek Avus - turya ve Macaristan ile yeni bir an - İ a yapmasının tesirleri garbi Av- |B | Tupa ufukları açılıp vaziyet — tebellür | ettikçe daha fazla kendini göstermek- te, İtalyanın bir taraftan küçük — itilâl devletlerini diğer taraftan Almanyayı Rücendirdiği anlaşılmaktadır. Dünkü telgraflar küçük itilâf dev tlerinin, İtalyanın Tüna havzasında âm bir rol oynamasını iyi karşıla - FDevamı 15 inci vüzde) Köylerde 200 den fazla ev yıkıldı, sarsıntılar hâlâ devam ediyor Nüfuzça zayiat yok, fakat hayvan telefatı fazla. Köyleri boşaltan halk çadırlarda yatıp kalkıyor Kars 27 (A.A.) — Son iki gün içinde Kağızman ilçesinin Digor hududuna ya-j kın Kötek kamununun iki köyünde zorlu ve sürekli zelzeleler olmuştur. 84 ev, 106 ahır ve samanlık tamamen yıkılmış, 104 ev ve 124 ahır ve samanlığın duvarları genişçe çatlamıştır. Zelzele başlar başlamaz halk derhal dışarı çıktıkları için insanca zayiat yoktur. Fakat hayvanat telefatı pek fazla olmuştur. Felâketzedelere yapılan yardımlar Mehmet Ali (solda) ve karısı ile küçük Nermin (sağda, geride) iki analı çocuk Kan tahlilinin neticesi anlaşıldı Nermin isimli bir kaz çocuğuna iki ananın sahip çıktığı malümdur. Mah- ıkrıueye akseden bu davada söz tıbba verilmiş, bu suretle ortaya kan tahlili (Devamı 15 inci yürde) Yer depremi bölgesinde bütün halk çadırlarda barınmaktadır. Kızılay ilk yardım olmak üzere felâketzedelere 200 çadırla para — göndermiştir. - İlbaylık — tarafından alınan tedbirler sayesinde felâketzedelere tam zamanında ve faydalı — yardımlarda bulunulmuştur. Dünkü yeni sarsıntılar Kars 27 (A.A.) — Dündenberi Kötek kamununda ve yeniden bazı köylerinde çok zorlu yer deprenmesi sürekli bir şekilde devam e'mektedir. Bu deprdin emma- sında 159 ev ve ahir kısmen ve tamamen yıkılmıştır. Ve bir kısmı — çatlamalı suretile sakatlanmıştır. Hayvanat telefatı fazladır. Yer deprem bölgesinde bütün halk çadırlarda kal makta ve kendilerine gereken yardım en seri vasıtalarla yapılmaktadır. || ZSTIYORUZ! Sokaklarda dılencı hücumu Ayasofya Müzesinde Yeni Araştırmalar Yukarıdaki resme biraz dikkatle ba - kan gözlerin isyanla büyümemeleri, te- essürle yaşarmamaları için taş olma - ları lâzımdır. Bir an için, bir dilenci hücumuna uğ- nyan ber üdamdağına bir yabancı ob duğunu farzedin. Ve onun, bu dilenci deryasına düşüp te hakkımızda edine - ceği tabil intibaın dehşetini tasavvur e- din. İstanbulu öyle bir diyar sanacaktır ki orada kaldırımlara düşmüş biçarelerin, bir Tokma ekmek ihtiyacile açılan kan- az elleri boş çevrilmeğe mahkümdur. terenler arasında — onlardan hiç birisini göremezsiniz. Bizde dilenci, sefil olan biçare değil, sefaleti maden gibi işleten açık gözdür, Bizde dilenciliğin mektebi ve dilenci - nir apartımanı vardır. Ve bizde dilencilik iğrenç olduğu nir- bette kârli bir meslek haline girmiştir. Dilenciliği meneden kanunlar vardır. Ayasofya mihrabında kuralan muazzam iskele (Yazısı 15 inci yüzde ) YENİ TEFRİKAMIZ Dilenciliği men için nizamnameler yapıl- miış, talimatnameler kaleme alınmış, e - mirler verilmiştir. Fakat bütün bunlara Yazan : Osman Cemal Bugün başladı Osman Cemalin en güzel eseri, son senelerin en rtağmen dilencilik kalkmamıştır. Dilen - ciler bugün dünden daha çoktur. Ve o fakirlerine acımıyan diyarda, se- falet o hale gelmiştir ki, sokağa çıkıp ta bir dilenci kafilesinin hücumuna uğra - Bu kanunların, nizamnamelerin, tali - matnamelerin tatbikı, kâfi değillerse, ye- nilerinin yapılması ve halkı sade soy - mamanız imkânsızdır! makla, rahatsız etmekle kalmıyan, hay- güzel romanı Vüksü İstanbulda, bir lokma ekmek, | siyetimizi, bir dilenci haysiyetinin bile al biz ecak çorba ihtiyacını duyanlar yok | tına düşüren bu merhamet simsarlarının 9 uncu sayfamızda değildiz. Fakat avuç açmâk ziletini gös| merhametsizce cezalandırılmalarını: okuyunuz! ISTIYORUZ