28 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

28 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

R 6 Saylı ___SON_ POSTA Viyanad;?O senedir kadın elbisesile gezen erkek Deli Mi, Hayır! Doktorlar “ Büyük Sevgisi Onu Bu Viyana (Husu » gg «i) — Burada şimı O diye kadar eşine te- ş" sadüf — edilmiyen, garip, acaip bir a dam vardır. Bu a. damın — hususiyeti kadın — kiyafetindi gezmesidir. Çarşı da, pazarda, vaı ğ tesndüf edenler © - | nu ya kürklü bir manto, yahut yün bir eteklik ve bluz. ince çoraplar — ve yüksek topuklu la- karpinlerle, görür - ler. Bu adamın is - mi Yehamdır. ve söylendiğine göre tam 20 yıldanberi bu kiyafette gezmektedir. Yebamın hemcinslerine hiç bir zaran yoktur. Selâm verenlere mütebessim ve uy. val bir halde mukabele eder, konuşmak is- tiyenlerle sakin, seasiz bir eda ile konuşur. Kadınlara karşa bir erkek gözile baktığı yoktur. Diyeceksiniz ki, o halde bu adam gay- Fi tabii bir erkektir ve her gün eşine te. sadüf ettiğimiz, sonradan kadın olan er - keklerdendir. erkeklere karşı temayülü ol sa görek...D Hayır Yeham çoluk çocuk sahibi olmuş bir adamdır. Kat'iyyen kadınlık temayüli göstermez. Yüzüne boya sürmez, saçlarını kadınlar gibi uzatmaz. Giydiği elbiseler de 20 sene evvel ölen karısının 1914 modası elbiseleridir. Bütün bu garabetler içinde Yehamın hayatı karıştınlacak olursa şu acıklı hikâ- ye meydana çıkar: Yeham bundan 20 sene evvel genç ve güzel bir kazla evlenmiş. çok mes'ut bir aile ocağı kurmuştur. Derken büyük harp patlamış ve Yeham İtalyan cephesine sev- kedilmiştir. Artık her gün karsına aşk mektupları göndermekte ve karısından da ı-ı-'ııiidıhdıüııuhmeknıphnd - maktadır. Giderken karısını hamile bırak- tığı için aradan 7 ay geçtikten sonra bir oğlu dünyaya geldiğini haber almıştır. Yeham kansına © kadar kuvvetli bir bağla bağlıdır ki, bir hücum esnasında ya- ralandığı zaman onu karma karışık topra- H içinde elinde kansının resmile bul - muşlar ve hastaneye kaldırımışlardır. Ye- hücumda — kafasından oldukça Kocamdan Ayrıldıktan Sonra «Üç sene kocamla mes'ut yaşadım. Üç sene sonra işler altüst oldu. Kocam evlenmeden evvel tanıştığı — bir kızla tekrar buluştu. Evini, beni, — hattâ ço- cuğumuzu ihmal etti. Gün geçtikçe va- ziyet tahammül edilemiyecek — bir hal aldı. Ayrılmak üzere mahkemeye mü- ladı. Haline acıyorum ve tekrar dönüp onu kurtarmak istiyorum. Siz ne dermsi- «Yeni evliyim. Kocam mektuplarını müsaade etmiyor. Onun bu ha- Sadece Ölen Karısına Olan Hale Koymuş ,, Diyorlar zedelenmiştir. Ve aylarca süren tedavi es- nasında muhtelif şekilde buhranlar geçir - miş, mütemadiyen karısını çağırmıştır. Âmirleri bu vaziyet karşısında onu iyi- Jeştikten sonra çürük çıkarmağa ve Viya - naya iadeye karar vermişler, Yeham ni - hayet evine, sevgili karısına ve minimini oğluna kavuşmuştur. Mes'ut aile hayatı yeniden başlamıştır. Vatanperver bir adam olan Yebam Vi - yanada askeri dairelerden birinde vazi fe almış, karısı ve çocuğu arasında dün yanın en mes'ut adamı olarak — yaşamağa |başlamıştır. Fakat bir gün bu saadet bir denbire kararmış, oğlu çok tehlikeli bir has- talığa yakalandıktan sonra ölmüş, Yeham yavrusunun kederine katlanmağa çalışır - ken, ayni hastalık on beş gün içinde ka - asını da ahıp götürmüştür. Yeham o zaman günlerce evinden çık - mamış, yememiş, içmemii, mütemadiyen karısının elbiselerini öperek, ağlamış, © - nun tuttuğu eşyayı, oturduğu yeri, sevdiği geyleri okgeyarak yaşamıştır. Sonra bir gün karısının elbiselerini giyniş. gene günlerce Jodularda dolaşmış ve nihayet ayni kılıkla dışarıya çıkmıştır. Polis, bütün halkı peşine ikliyen bu adamı evvelâ yakalıyarak timarhaneye at- mak istemiş, fakat doktorların verdiği ra- por neticesinde Yeham serbest bırakılmış- tır. Bu raporda Yehamın — deli olmadığı, yalnız çok kuvvetli bir aşkın esiri olduğu bildirilmekte ve hiç bir zararı dokunmuya- cağı hakkında teminat verilmektedir. Yeham kadın elbisesile serbestçe gez - mek ve polis tarafından rahatsız edilme - mek arzusile hükümete de baş — vurmuş, kendisine müsaadeyi mütezammın bir ve- sika almıştır. Yeham şimdi 60 yaşındadır ve kansı- nn elbiselerini ihtimamla kullanarak tek başına yaşamaktadır. Kendisine bu vazi - yet hakkında her hangi bir şey soran er - keğe daima gunları sorar: — Siz evli misiniz?.. Hayır mı?. O hal- de aşkı bilmiyorsunuz?. — Evli misiniz?.. O halde karınızı sevmiyorsunuz?. Tetanostan Ölüm Mehmet oğlu Durmuş adlı bir - işçi yapı iskelesinden düşerek ayağı kırıl- mış, ve Cerrahpaşa hastanesine - kal - dirilmiş ,fakat orada tetanostan — öl - müştür. Müddeiumumilik Tabibiadli- lere cesedini muyane ettirmiştir. İn- şaat sahibi ve usta hakkında tahkikat yapılmaktadır. | | | | reketi beni güpheye sevkediyor. Çünkü ben bir karı koca örasında artık bir sır kalmaması Jâzım geldiğini zannediyo- rom. Anamla babamdan ben böyle gör- düm. Haksız mıyım? Gül Esas itibariyle düşüncenizin doğru olması lâzm amma, hayatta bu böyle değildir. Karı koca arasında da gizli kalabilecek şeyler vardır. Bir erkek, ka- rısı da dahil olduğu halde, bir kadına söylenmesini muvafık görmediği ve yal- lerinin karıları tarafından — bilinmesini istemezler. Daha bunun gibi bir çok se- beplerle karı koca - biribirlerinin mek- tuplarını açmaktan — menedilmişlerdir. Ne kadın kocasının mektubunu açabi- Kr, we de erkek karısının. Maamafih karı koca anlaşabilirler ve biribirlerine muhaberelerini açmak salâhiyetini vere- bilirler. Kocanızın sizden mektuplarını mahrem tutmak istemesi, mutlaka fena bir niyeti olduğuna delâlet etmez. v -H Fatihte Nigâr: yapınız, vaziyeti öğreniniz ve ona göre hüküm veriniz. 'TEYZE muvaffakiyetli Fandan kısa hir zamon öace İagöl terenin Faranboroğ tayyare karargâ - hında bir tayyare, içinde hbiç kimse bulunmadığı halde uçtu ve bütün ha- reketleri radyo ile idare edildi. «Arı kraliçesi» adı verilen bu tayyare ken: disine verilen bütün kumandaları yap- tı. Motörleri muntazam işledi. «Yük- seli İn! Sağa dur! Alçall» tarzında mihanikti vasıtalarla aldığı bütün işa - retlere göre hareket etti. Tayyare iki bin kadem yüksekliğinde olduğu hal- İde yere inmek için aldığı emri derhal yerine getirdi ve zerre kadar aksaklık, göstermeden yere indi. Bu tecrübenin muvaffak olması ü- zerine Arı kraliçelerinin sayıları ço - ğaltıllı. Bu çeşit tayyareler, karadan tayyare gemilerinden kemen yökseli * yorlar, Radyo istasyonu bunları on millik bir saha içinde idare ediyor. Şimdi de bu sahanın genişletilmesi için çalışılmaktadır. Bu çeşit tayyarelerin yapılması ve idare edilmesi robot (makine adam) harbinin başlangıcı sayılmakta ve ile- ride harplerin bu çeşit robotlar arasın- da vuku bulacağı anlaşılmaktadır. Azami yüz sene sonra tekâmül e- decek olan robot harbinin nasıl yapı - lacağı şimdiden de tasavvur edilebili - yar ve gü şekiklemilüebyor: Raobotlar harbinde, tapçular, emin yerlerde mevki alarak mermi atmak için kumanda - beklemiyeceklerdir. Topçu askeri yerine, çelik mahfaza içinde işliyen bir makineden adam bu- lunacak, bu makineden adam - yadyo ile idare olunacaktır. Robot mitralyözler harp sahnesin - de çalışırken roboto idare — edenler kilometrelerce uzakta durarak — onun hareketlerine hâkim olacaklardır. Büyük harp sırasında en — tehlikeli işlerdenbiri, devriye işi idi. Bu işi teh- Robotlar Stratosferi likesiz bir hale getirmek için devriyeler de robotlaştırılacaktır. Robot devriye manzara ve — sesleri kaydeden cihazları taşıyor ve düşman hattı üzerinde istendiği kadar dola - şarak, bütün gördüklerini ve işittikle rini birlikte getiriyor. Biz insanın kalbine, ciğerine, kur * şun isabet eder, yahut bir mermi par- ROBOT | Yarın Cephelerde İnsanlar Yerine Makineden Adamlar Dövüşecekler MA Ö4 l | Mart 28 TLAR HARBİ İngilterede telsizle idare edilen tayyarelerin uçuşlar yapmaları yeniliklere yol açıyor bir. çok Robatlar tamir ediliyor çası çarparsa o insan ölür, Asker va - zifesini yapan robot ise böyle değildir. Röbetun kalbi yerine, yeni bir kalb takılır, yahut hasara uğrayan her han- gi uzvu yerine yeni bir uzuv konulur. Harp cepbesinde bu çeşit hasarlara uğrayan robotları tamir için teşkilât yapılacak ve burada çalışan fen adam- ları robotları tamir ederek yeniden cepheye sevkedeceklerdir. Robotlar, insanların hiç bir vakit yetişemiyecekleri sahalarda dövüşmek imkânmı haizdirler. Meselâ — robot tayyareler, Stratosfer mıntakasında dövüşebilirler ve insanların tahammül de dövüşüyorlar edemiyecekleri bu sahada havanın ha- fifliğinden istifade ederek akla sığmı- yacak sür'atle hareket edebilirler. Bir millet bu sahada dövüşebile - İcek robat tayyareleri yaptıktan sonra dünyanın öbür ucunda bulunan düp- man bir millete karşa robotlarını bir kaç saat içinde gönderebilecektir. Gök yüzüne çıkmanın bir de oradan düşmesi vardır. Onun için robof tayyareler de gök yüzünden yer yür züne düşecek, ve açık havada eğlenei insanlar, bir robot tayyarenin — yerf düşüp parçalardığını göreceklerdir. Fakat robotların yere düşüp parçar lanmaları insanların düşüp parçalan malarına benzemediği için bunlara hiş kimse acımıyacaktır. Asıl mesele, muharebenin bu şekli alacağı zamanı tayin etmektir. Bu hal yüz sene sonra mı, beş yüz sene sonra mı olacak, bunu şimdiden tayine imkân yok. Belki de o zamana kadar insanlat tamamen medenileşir ve harpten vazi geçerek robotları da muharebeye sür " meğe lüzum görmezler. Jimnastik Şenlikleri 20 mayısta yapılacak olan — orta ted-e risat jimnastik baytamı için mekteplerda hazırlıklara başlanmıştır. Bu yıl jimnastik bayramı 'Taksim stad- yomunda yapılacaktır. Bunun için bütüâ mektepler beden terbiyesi muallimleri bay* zama iştirak edecek talebeyi bazırlamağıtt ve her gün akşam paydosundan sonra ta- lebeye İsveç jimmastiği üzetine ekcersiz « ler yaptırmıya başlamışlardır. Bu yıl kabul edilen kiyafet; kız talebe için siyah kilot, beyaz bluz, dizden aşaği kısa beyaz çorap, başa siyah file ve beyağ lâstik ayakkabıdır. Erkekler için ise beya$ fanilâ, beyaz keten pantalon. ve beyad Tüstik ayakkabıdır. İhracat Mallarının Navlunu Denizyolları idaresinin tarifesini tet € kik ve tesbit etmek üzere Vekâlet tara * fından tayin edilen komisyon İstanbul ta * rikile sevkedilecek olan, tiftik, yün, _ıımııı ipliği gibi, bazı ihracat mallarının savlıfi Batları üzerinde yan yazıya tenzilâ yapıP masını kararlaştırmışlır. Komisyon pazartesi günü tekrar “oplar nacak, yolcu ücretleri etrafında ka.ar ve recektir. Deniz Ticaret Mektebi İktısat Vekâleti yarının denizciler?” ni yetiştirecek olan Yüksek Deniz Ti caret Mektebinin kadrosunu m : yüksek mektepler derecesine çıkarmı$” tır. Mektep proğramında yeni islâhaf yapılacaktır. |