29 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

29 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

'AS L RGRN GÖU L AĞOI H*A.LKıN DILİ : 6 000, 000 Alman Bugün son Posta — PAZAR — 29 xı.m'r İdare işleri c:lefoııu 20203 Fıyıu S kıım. Verecegi Reyle Avrupanın Mukadderatını Tayin Edecek Berlin Bildiriyor: “Bu Reylerin hepsini Kazanacak Olan Hitlerin Avrupaya Yapacağı Teklifler Son Ve Kat'i Teklifler Olacaktır ,, Hitlerin dün geceki nutku Almanlar “Eden'in sözleri modası geçmiş sözlerdir. Salı günü yapılacak teklifleri nazarıdikkate almayanlar bunun doğuracağı akıbetin mesuliyetini yükleneceklerdir,, diyorlar Habeşistandâ Kat'i Neticeyi Verecek Muharebelere Doğru.. İtalyanlar Tsana Gölü Yolile Adisababaya Doğru İlerliyorlar, Habeş İmparatoru Da Bütün Kuvvetlerile Onların Üzerlerine Yürüyormuş Askeri muharririmizin mütaleaları Bugün Fransız dış baknnı da bir nutuk soyleyecek. Flanden'in Reni tahliye etmedikçe Fransa! ALMANYADA SEÇİM NASIL YAPILACAK? Berlin, 29 (Hüsust) — H - ler martın — yedinci günü Alman - yanın Lokarno paktını yırttığını ve Ren nehri üzerindeki gayri askeri mın- takayı işgal ettiğini Rayhştağa bildir- miş, bunun üzerine Rayhştag reisi ge- neral Göring, Alman milletinin hükü- met tarafından tutulan siyaseti beğe- nip beğenmediğini anlamak için inti - habatın yenilenmesi lâzım geldiğini Böyleyerek Rayhştağı feshetmişti. ; “Almanyada bugün — kullanılacak reğ puslalarından biri. Puslanın üzerinde Hit- ler ve arkadaşlarının — isimileri — vardır. İntihab —niçin Yapılıyor ? Lokarnonun yırtılması ve Ren hav- zasının işgali, mühim neticeler vere - (Devamı V1 inci yüzde) Italyanın Şartları Zecri tedbirler kaldırılır, uğradıkları — haksızlıklar ayrıca telâfi edilirse Fransa ile beraber olacaklarmış Roma, 29 (Hususi) — Roma siya- *? mahafilinin kanaatine göre zecri ted- birlerin ilgası dahi İtalyanları tamami- le tatmin etmiyecek, İtalya Avrupa iş- lerine ve meselelerine yeniden karış- mak için kendisine yapılan haksızlık ları maddi ve manvei şekillerde telâfi Sini istiyecektir. yaniın Lokurno anlaşmasına iştirakini temin için İngiltere ile Fransa İtalya- Ya karşı yeni fedakârlıklar kabul et - Mek vaziyetindedirler. | Bu bakımdan İtal- | müzakereye girişmeyeceğini bildireceği zannolunuyor « <— Berlin caddelerinde Hitler'e rey verilmesini isteyen propaganda alişleri Berlin, 29 (Hususi) — Avrupanın bütün mukadderatı Alman milleti- nin bugün vereceği reye bağlıdır.. Maamafih Almanyanın Hitlere yüzde yüz itimat vereceğinden şüphe edilmemektedir. Hitler ve hükümeti bu süretle halktan alacağı vekâlet Ve selâhiyeta güvenerek Lokarno devlet ”- lerine yeni tekliflerde bulunacak, Avrupa buhranını ya halledecek, yahut büşbütün çıkmaza sürükliyecektir.. Bugün rey vetecek olan 46,000,000 Alman Hitlerin siyasetini tasvip etmekle bu siyasetin bütün neticelerini ve mes'uliyetlerini üzerine almış olacak, bu siyaset yüzünden harp da çıksa halk bununla karşılaşmayı bile göze aldığını gösterecektir. Alman seçiminin mânası budur. Hitlerin dün akşamki nutku Hitler dün akşam Kolonyada son intihap nutkunu söylemiştir. Bu nu - tuk 2 milyon halk tarafından dinlenilmiştir. — Hitler Almanyanın büyük harpten beri geçirdiği günleri anlattıktan sonra milli hayata yeni- bir te- mel kurmak lâzım geldiğini anlatmış ve bu temel ancak aklıselim — üzece kurulabilir» demiştir. Hitler bundan sonra Kolonya halkına hitaben şunları söylemiştir: «Artık Almanyanın hür topraklarında yaşıyorsunuz ve bu hürriyetten bir daha mahrum kalmıyacaksınız.» Alman gazetelerinin neşriyatı Berlin 28 (Hususi) — Alman gazeteleri şunları yazıyorlar: “Almanya yarın reyle — hükümetin mevkiini sağlamlayacak ve hükü- met salı günü beynelmilel vaziyeti slâh için tekliflerini bildirecektir. Bu teklifler Almanyanın en son teklifleri olacaktır. Almanya Mister Edenin son nutkunu, modasıi geçmiş düşüncelerin ifa desi saymıştır. — Almanya bütün devletlerle sulh içinde yaşamak vereceği ve yarın vereceği reylerle bunu ispat edecektir. Almanyanın bu - dileğine karşı gelenler vaziyetlerinin gereklendirdiği mes'uliyeti yükleneceklerdir. Flandenin bugün söyleyeceği nutuk e ĞNM Görer a öerşrie Paris, 29 (Hususi) — Flanden bugün Fransaya ve bütün dünya ef- kârı umumiyesine hitaben bir nutuk söylenecektir. La Repuplik gazete - sine göre, Flanden Fransanın ancak Ren havzası tahliye — edildiği tak - dirde Almanya ile müzakereye girişebileceğini anlatacaktır. Fransa bu esastan geri dönmiyecektir. (Devamı V1 inci yüzde) Londra, 28 (AA.) Habeşlerin tahminine göre, şimaldeki başlıca tehlike, simali garbi'de Tsana gölü istikametinde belirmeğe başlayan İtalyan kendini gösterecektir. Bu tehlikenin önü- taarruzu ile ne geçmek üzere imparator, kuvvetlerinin kısmı küllisini Ashangi gölünün garbına ve Gondar'ın 175 kilometre şarkına doğ- ru yürütmektedir. İ Tahminlere göre, İtalyanlar, merkezi Dessie'de bulunan dağlık araziden ziyade, Amhara ve Salab vilâyetlerinden geçerek Adisababaya . varabileceklerdir. Çünkü bu vilâyetler arazisi askeri harekâta daha zi- yade müsaid bulunmaktadır. Takazze ve Sehit mgynakları mıntakala- | Tıana gölü rından geten mühim İtalyan kolları şim- di, yeniden bombardıman — edilmiş olan Gondan istikametinde yürümektedirler. Bu kolların sağ cenahımi korumak üzere teşek- kül etmiş olan muhtelif İtalyan kuvvetleri, Mısır Sudanı hududünü takip ederek cenu- ba doğru yürümektedirler. Diğer bir kısım ltalyan kuvvetleri de, sol cenahta herhan- gi anf bir hâdisenin vukubulmasına mani olmak üzere; Semien mıntakasının temiz- lenmesine devam etmektedirler Reuter ajansının Adisababa muhabiri telgrafla bildiriyor: «Çok mevauk bir membadan öğrendi- iime göre, Habeş kuvvetlerinin kısmı kül. (Devamı 11 inci yüzde) İsmet Imönünün Afyondaki nutkundan sonra İzmir kızları da asker olmak istiyorlar İzmir kız enslitüsü talebesinden Saadet İzmir, 28 (Son Posta) — Başba * * & Bir genç kızın yazdığı satırlar: “Ben Holivut görlü değilim. Yurdum tehlikeye düşünce elbet te asker olacağım, vuracağım ve vurulacağım. Askerlik dersi isteriz. Havacılık ve zehirli gaz dersi isteriz.,, Izmir kız enslitüsü tnlebesinden Türkân -|Ege gençliği ve bilhassa kız talebeler a- kan İsmet İnönünün Afyon âbidesi rasında uyandırdığı heyecan çok ge - açılış töreninde verdikleri söylevin | niştir. (Devamı 4 üncü yüzde)