27 Haziran 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

27 Haziran 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

—— Mmimarlığınca f SON POSTA ŞEHİR HABERLERİ Atatürk köprüsünü yapılmasına başlanıldı İki gün sonra Almanyadan bir vapurla eski köpn'înünı Müfettiş Üniv_e;; ede, Mül- sökülmesini kolaylaştıracak bazı malzeme getirtilecek ' kiyede ve Güzel San'atlar Unkapanı köprüsünün sökül- mesine ve Atatürk köprüsünün inşasına başlanmıştır. Bir taraftan Halicin iki sahili- ni bir birine bağlayan eski ve ha- rap Unkapanı köprüsünün parmak- lıklarile zemin tahtaları sökülmek- te, diğer taraftan da yeni ( Ata- türk köprüsü ) nün beton kazık- ları inşa edilmektedir. Köprünün sökülmesine ve yeni kazıkların konmasına Unkapanı Unkapanı köprüsü parça parça sökülecek ve işe yarayabilecek parçaları Südliceye götürülecektir. Bu parçalarla Halicin Südlice sahilile Eyâb sahili arasında yeni bir köprü kurulacaktır. Unkapamı ile Azab kapısı ara- sında inşasına başlanmış olan Ata- türk köprüsü üç senede tamam- lanacaktır. Köprünün dubaları Balatta yapı- lacak ve bunlar işi biten kazıkların üzerine parti parti yerleştirilecek- tir. Bu suretle imkân nisbetinde zamandan tasarruf edilecek ve köprünün üç senede mutlak su- rette bitirilmesi temin edilmiş olacaktır. Atatürk köprüsü şimdiki köp- rüden iki buçuk metre daha yük- sek olacaktır. Bu sayede Aksaraydan Unka- panına inen Atatürk caddesi de biraz daha yükselmiş ve meyli Ayasofya ve Jüstin- yen sarayları tamir ediliyor Ayasofyanın tamiri için 15 bin lira tahsisat istenildi Bu sene müzelerde yapılması tekarrür eden tamirat için lâzım- gelen proje, keşifname ve plânlar müzeler mimarlığınca ikmal edil- miştir. Tamiratın fenni bir tarzda yapılması için önümüzdeki pazar- tesi günü müzeler umum müdürü Azizin riyasetinde bir heyet top- lanacaktır. Müzeler mimarı Kemal Altan, nafia mimarı Faruk, evkaf başmi- marı Nihat ve eski eserleri koru- ma encümeni azalarından mürek- kep olan bu heyete şehircilik mütehassısı M. Prost da iştirak edecektir. y Ayasofyanın tamire muhtaç olan y(lıı sıvaları, uçan minare külâhları ve kube kurşunları için 15,000 lira sarfedilecek ve tami- rat usta ve ehli olan san'atkârlara yaptırılacaktır. Ayasofyanın arkasında bulunan , eski öksüzler yurdu da bugünler- de belediye tarafından yıktırlarak ankazı bir müteahhide verilerek bahçenin tanzimine başlanacaktır. Camiin tamiri ile bahçenin tanzimi 1,5 ay kadar devam edecektir. Jüstinyen Bsarayları tamir ediliyor Ahırkapıda bulunan Bizansa nit Jüstinyen, sarayının da keşif- name ve resture plânları müzeler ikmal — edilmiştir. “Bugünlerde sarayın tamirine baş- Kğer biraz daha kaybetmiş olacaktır. Köprünün boyu beş yüz, ge- nişliği yirmi beş metredir. Köprünün iki tarafındaki yaya kaldırımlarının her birinin eni beşer metre olacak ve yaya kal- dırımları arasında on beş metre- lik bir yol bulunacaktır. Bu on beş metrelik yoldan her türlü nakil vasıtaları geçecektir. Möprüden tramvay geçirilecek- tir. Tramvay Atatürk caddesinden köprüye gelecek ve İstanbul ile Beyoğlu bu köprü vasıtasile ikin- ci bir defa daha tramvayla bir- leştirilmiş olacaktır. Köprünün ayaklarının Unka- panı cihetinde işgal edeceği saha- nın boyu 56 metredir. Unkapanı tarafının çöküklüğü böylece büsbütün giderilmiş ola- caktır. Köprünün Azapkapı cihetinde- ki ayaklarının sahilde tutacağı sahanın boyu daha az ve takriben otuz metre kadardır. Çünkü bu sahada toprak daha sağlamdır. Köprünün eskesinden iki bu- çuk metre daha yüksek - olması dolayısile Unkapanı cihetinden gelenlerin Kalafat yerine bir mer- divenle inmesi icab edecektir. İki gün sonra Almanyadan gelecek bir vapur eski köprünün sür'atle sökülmesi için lüzumlu bazı âletleri ve makineleri geti- recektir. Yelken uçuşu kampı Kamp 8 temmuzda açılıyor Dersleri ve imtihanları dolayı- sile İstanbulda açılan Türk Kuşu- nun Mayıs ve Haziran devresine iştirak edemeyen üniversite tale- belerinin İnönünde açılacak olan yüksek yelken uçuşu kampına iştirak ettirilmeleri kararlaştırıl- mıştır. Bunun için bunların İstan- bul Türk Kuşunda görecekleri ders ve talimlerin İnönü kampın- da ve kısa bir müddet zarfında yaptırılması kararlaştırılmıştır. Bu gibi kimselerin kampa iştirak edebilmeleri için kampın açılışı 1 temmuzdan 8 Temmuza talik edilmiştir. Türk Kuşu üyelerinden olan yüksek mektep talebeleri hava sınıfına ayrılma suüreti ile kamp- larını Türk Kuşunun İnönündeki yüksek yelken uçuşu kampında yapabileceklerdir. Bu kabil tale- belerden kampa iştirak edecek- lerin hava sımnıfına nakilleri de Milli Müdafaa Bakanlığınca yapı- lacaktır. Kampa iştirak edecek talebe- lerin gidip gelme masrafları ile 30 eylüle kadar devam edecek olan kamptaki iaşe ve ibateleri de Hava Kurumu tarafından te- min edilecektir. Bu fırsattan isti- fade ederek İnönü kampına iştirak etmek isteyen yüksek okul tale- , belerinin bu tarihten evvel Hava Kurumu İstanbul şubesine müra- caat ederek kayıtlarını yaptır- maları icap etmektedir. Yüksek tahsil umumi müfettişi şehrimizde akademisinde tetkikler yapacak Yüksek tahsil müfettişi umumisi Cevat dün sabah şehrimize gelmiştir. Cevat şehrimizde bulunduğu müddet- çe Üniversite, Mülkiye Mektebi ve Gü- zel San'atlar Akademisinde tetkikatta bulunacak ve elde ettiği netayici bir raporla vekâlete arzedecektir. Cevat dün kendisiyle görüşen bir muharririmize yapacağı tetkikat etra- fında şunları söylemiştir: u— İstanbulda üç gün kalacak, Ü- niversite, Mülkiye Mektebi ve Güzel San'atlar Akademisinde tetkikatta bu- lunacağım. Bugün Üniversite ile Gü zel San'atlar Akademisinde biraz meş- gul oldum. Henüz bir netice elde etmiş |değilim.» Müfettişi umumi Cevat, dün Üni » versitede yapılan profesörler toplantı - sına da iştirak etmiştir. Önümüzdeki tedris yılı senesinden itibaren hukuk fa- kültesi 3 seneden 4 seneye yani 6 sö -| mestirden 8 sömestire iblâğ edilecek | |ve bu suüretle çok fazla olan hukuk İdersleri 4 seneye taksim edilmek sure- tiyle hafifletilmiş olacaktır. Maarif müfettişleri döndüler İzmir ve havalisinde bulunan mektep lerde umumi bir teftiş yapmak maksa- diyle seyahata çıkan müfettiş Salih Ze- dün şehrimize dönmüşlerdir. Müfettiş ler tetkikleri esnasında elde ettikleri neticeleri bir rapor halinde hazırlaya- rak bugünlerde vekâlete bildirecekler-| dir. Istanbuldaki İzmirli Gençlerin tertip Ettikleri gezinti lstanbulda, İzmirli yüksek tahsil genç- leri için yapılacak olan yeni Ege büroları menfaatine tertip edilen Yalova gezintisi yarın yapılacaktır. Gezintiyi Dahiliye Ve kili Şükrü Kaya himayesine almıştır. Çok eğlenceli sürprizlerle dolu olacak olan Ege gezintisine mahrus biletler Şeh- zadebaşında Ege yurdunda verilmektedir. Kaymakamların ioplaııiısı Dün İstanbul vilâyeti hudutları dahilindeki Kaza Kaymakamları Vali muavini Hüdainin Başkanlığı altında bir toplantı yapmışlardır. Her ay yapılması mutat olan bu içtimada kaza ve vilâyet işleri hak- kında görüşmeler cereyan etmiştir. — Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler : Aksarayda; — (Sürüm). — Aldmdarda: ör). Bakırköyünde: (Mer - * (Cemil). Eminönün- de: (Hüsnü Haydar). Fenerde: (Vi tali). Karagümrükte: (M. Fuat). Kü çükpazarda: (Yorgi). Samatya Ko - camustafapaşada: (Rıdvan). — Şehre * mininde: (A. Hamdi). Şehzadebaşın. da; (Üniversite). Beyoğlu cihetindekiler : Galatada: — (Kapiçi). — Hasköyde: (Halk). Kasımpaşada: (Merkez). Sa- mnyerde (Osman). Şişlide (Maçka), Taksimde (İtimat, Kinyoli, Tarlabaşı). , Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: — (Şinasi). — Heybelide: (Tanaş). Kadıköy eski İskele cadde- sinde: (Büyük), Kadıköy Yeldeğirme- l ninde: (Üçler). Üsküdar Ahmediye » Eski ağır ceza reisi öldü Eski adliyecilerimizden sabık İstanbul ağırceza mahkemesi reisi Aziz dün ölmüştür. Bugün cenazesi kaldırılacaktır. Merhum Azizin cenazesine İstanbuldaki bütün ad- liye erkâmı ve müntesipleri iştirak edecektir. Sermayedarları Türkiye İŞ ve ZİRAAT Bankaları olan ve bir milyondan fazla sermaye ve ihtiyatı tamamen Türkiyede bulunan ANADOLU SiGORTA ŞiRKET Sigortalarınızı tam bir itimadla verebileceğiniz öz bir Türk müessesesidir. Yeni postane karşısında Büyük Kınacıyan Han - Telefon 24293/4 Çumrüa Asliye Hukuk Hâkimliğin- den : Çumramın — Arıkören — köyünden Osmun oğlu Hasan tarafından müddei aleyh ayni köyden Mustafa kızı ve Hasan karısı Fatma aleyhine açılan ihtar davasının yapılmakta olan mu- hakemesinde müddelaleyhin iki sene evvel köyünü terkederek - giltiği ve halen ikametgâhımın meçhul bulun- düğü mübaşir meşruhatından anlaşıldı- gından tebligatın ilânen İcrasına ka- rar verilmiş olduğundan muhakeme- nin bırakıldığı 9/7/936 perşembe günü saat iİl de Çumra asliye hukuk mah- kemesiude hazır bulunması aksi halde muhakemenin giyaben yapılacağı ilân olunur. Taksim bahçesinde Halk Opereti Bu akşam 21,45 de TELLi TURNA Program her hafta değişir Pek yakında Rahmat Efendi CK LA Haziran 27 Kumkapıda bir ..) , * taraça çöktü Kumkapıda Havuzluhamam 80 kağında 5 No.lı evde oturan seye yar satıcı Serkisin karısı Meryem evinin taraçasını süpürmekte iken taraça birdenbire çökmüş 6 metro yükselikten yere düşen Meryemin kolu ve bileği kırılmış derhal Cerrahpaşa hastahanesine kaldırıl- mıştır. Bir kadın kuyuya düşerek boğuldu Nişantaşında Muradiye cadde- sinde Dere sokağında oturan Meh- medin kızı Mürvet dün bahçesin- deki kuyuya kazaen düşerek bo- ğulmuştur. Mürvetin cesedini itfaiyt kuyudan çıkarmış ve adliye dok- toru Salih Haşim cesedi muayene ederek defnine ruhsat vermiştir. Aldığı bakırları satan kalaycı mahküm oldu Üsküdarda oturan Talâtın bakıt takımlarını kalaylayacağım diye alıp başka kimselere satmak ve rehin etmek suretiyle emniyeti suiistimalden maznun Üsküdarli Memhet dün bu suçundan dolayı bir sene hapse mahküm olmuştur. İki esrar ve bir ercin kaçakcısı mahküm oldular Balıkpazarında esrar satarken yakalanan İsmail 9 uncu İhtısas Mahkemesinde 8 ay hapse ve 1338 lira para cezasına mahküm ol muştur. * Beyoğlunda eroin satmak« tan suçlu Tahir de bir sene hapis ve 200 lira para cezasına mah- küm olmuştur. * Tepebaşında esrar satar: ken yakalanan Avram 8 ay hap- se 200 lira da para cezasına mah« küm olmuştur. Davutpaşa otobüs kazasının tahkikatı Evvelki gün Çatalcadan gelir. ken Davutpaşa kışlası askeri fırını önünde bir hendeğe yuvarlanan otobüs yaralılarından 13 ağır yaralı Gureba hastahanesinde tedavi gör- mektedirler. z Bu kazaya el koyan müddei« umumi muavinlerinden Cevdet tah- kikatını ikmal etmek üzere dün belediye fen heyetinden bazı mü- tehassıs zevat ile birlikte kaza mahalline giderek bir keşif yap- tırmıştır. Fen heyeti bu keşiften sonra raporunu tanzim ederek müddeiumumiliğe verecektir. 13 ağır yaralıdan 12 sinin sıhhi va- ziyetleri selâha doğru gitmekte- dir. Yalnız Hulüsi oğlu Nacinin amudu fıkarisi kırıldığı için ha- yatı tehlikededir. Büyükadada merkep yarışı Adaları Güzelleştirme Cemiyetinden: Büyükadada 28 Haziran Pazar günü — Sa- bahleyin ve öğleden sonra şehir bandosu em müntehip parçalar çalacaktır. Baat 18 de Büyükadada — gayet eğlenceli merkep yarışları yapılacaktır. Büyükada Karakol meydanından hareketi Kadı Yoran eaddesinden geçerek Yat klüe bü ve oteller önünden iskele meydanıma ve Oradan başlangıç noktasına evdet olmak ü- gere iki tur yapılacaktır. üçüncü kursda en geç gelen merkep süva- risi kazanacak ve kendisine hatıra kabilin- den bir hediye verilecektir. Diğer yarışlarda da birinciye ve ikinelye birer madalye verilecektir. Kısa hizmetliler çağırılıyorlar Eminönü Askerlik Şubesinden: Orta eh- liyetnameli kısa — hizmetlilerin 1/Tem - muz/936 taribinde ihtiyat subay okuluna sevkedileceklerinden şubeye gelmeleri i - lân olunur.