30 Ağustos 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

30 Ağustos 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Sayfa SON POSTA Ağustos 30 Balkan festivali 40 gün 40 gece şenlikleri meyanın- daki Balkan Festivali dün başlamıştır. Festivale iştirâk edecek olan heyetler- den Rumen ve Bulgar heyetleri de dün gelmişlerdir. Bulgar heyeti 16 kişiden ibarettir. Bunlar milli kıyafetleri ve millt muzi- kaları ile millt marş ve havalarını çala- rak trenden inmişlerdir. Heyet garda belediye turizm servisi memurları ta- rafından karşılanmışlardır. 20 kişilik Rumen kafilesi de öğle - den sonra Romanya kumpanyasına ait vapurla gelmişler ve belediye tu- rizm servisi müdürü Kemal Ragıp ile Şükrü Âlt tarafından karşılanarak hu- susi surette ihzar edilen otomobillerle Galatasaray lisesine götürülmüşler - dir. Misafirler saat 7,5 a kadar iati- rTahat etmişler, sonra hep birlikte kon- servatuvara giderek provalar yapmış- lardır. Gece Taksim bahçesinde festival başlamış, saat 8 de belediye tarafından Balkan Heyetleri şerefine bir ziyafet verilmiştir . Ziyafet 9 a kadar devam etmiş, başta vali olmak üzere her gruptan bir zat nutuk söylemiş, Balkan- Milletleri arasındaki samimiyet ve kardeşlik şe- refine içilmiştir . dün akşam başladı Saat dokuzdan itibaren de ayni yer- de festival eğlencelerine devam edil - miştir . Muallimler Rusyaya Tetkikata gittiler Sovyet Rusya maarif komiserliği ta- rafından — 40 kişilik Türk — muallim heyetini Rusyada bir tetkik seyahati yapmağa davet edilmişti. Dün maarif Vekâleti Mesleki Tedrisat Müdürü Rüştünün riyaseti altında olan bu hey- et Romanya vapuriyle Rusyaya hare- ket etmiştir . Kafile evvelâ Odesaya çıkacaktır. Odesadaki mektepleri, talebe sanatar- yomlarını, enstitülerini gezdikten son- ra ertesi gün Moskovaya gidecekler - dir. Moskovadan sonra birinci sınıf Rus şehirlerini gezerek oralarda enstitü ve mekteplerde tetkikatta bulunacaklar ve eylül nihayetine doğru şehrimize avdet edeceklerdir . Türk halı ve seccade sergisi açıldı Sergiden bir görünüş Türk halı ve seccade sergisi dün saat _13 de Ayasofya hamamında açıl -« mıştır. Bu münasebetle vali Muhiddin Üstündağ bir nutuk söylemiştir. Sergi büyük bir emek ve itina ile hazırlanmıştır. Çok kıymetli Türk halı ve seccadeleri teşhir edilen bu sergi Türk halıcılık san'antinin en ince eserlerini ihtiva etmektedir. Sergi davetliler tarafından çok beğenil - miştir. Beyoğlu Varidat Tahakkuk Müdürlüğünden: İsim Adresi San! Foti A. Fotyadis Galatada Kemankeş M. Rıhtım C. 45 No. Kefeli Hüseyin hanının birinci kat 7 No. sında Natta vapur acentası Foçinin yazı- l— Hakkımız yok mu? — hanesinde. Acen Bolediye fazia müzaherete Nikola Minakuli Galata Kemankeş Rıhtım C.45 No. Kefeli muhtaçtır! Hüseyin hanının birinci kat 1 -2 No. lu azeteler İstanbul belediyesinin yazıhanede vapur acentası Mavris yazıha- Bah bu yıl şehir sokaklarını tamir ve inde, acen' ıslaha fazla para tahsis edemiye - || Temis Tokli si- Kemankeş mahallesi Kara Mustafa Paşa ceğini haber verdiler. Hiç üzül - || te filopatis C. si 75 Nolu Ali Akber hanının birinci nîıdıı_ı._Bııuuşuzbİxtanbnlbıl_e- kat No. 3 de Go adlah ç azla aalarn dre : || Frederik Viller Galata Kemankeş mahallesinin Kara Mus- bildiği yıllar da olmuştur. Neti - tafapaşa caddesi İktısat Han No. 9- 10 ce birdir, No.lu yazıhanede. Aceni Aksaray yanah çeyrek asrı geçti. || Sotorgflot Galata Kemankeş mahallesinin Kara Mus- Cihangirin ne vakit kül olduğunu hatırlamak bile güç. Bu iki semt- ten birinin ana caddeleri, öteki - nin ise yan sokakları elân yangı - nın küllerini taşır, kışın çamur - dan geçmek imkânsızdır. * Bununla beraber belediyemizi mua- haze etmeyi bir saniye bile düşün- müyoruz: Nüfusu sekiz yüz bini geçmediği halde sekiz milyonu istiabedecek kadar büyüyen, ala- bilmekte de büyümekte devam e- den bir şehirde beşinel sınıf bir Avrupa şehrinin varidatile bele - diye ne yapabilir) Bu vaziyette dahi şehrin suyunu eskisinden bol ve muntazam bir hale getirdiyse, birinci, hattâ ikinci sınıf sokakla- rı temiz tutuyorsa, aydınlatıyor - sa, fazla olarak bazı ümran, inşa, canlılık hareketleri de yapabili - yorsa Muhiddin Üstündağa te - şekkür etmeliyiz. Daha fazlasını mı istiyoruz, her şey- den evvel varidatı çoğaltmıya, şehrin genişliğinin de önüne geç- meliyiz. İlk tedbir inşaatı şehir içine hasretmektir, diyoruz. Hakkımız yok mu? Sigorta sahtekârları Müddeinmumiliğe verildiler Sigorta dolandırıcılığına ait tahki - kat ileçlemektedir. Dün maznunlar - tafa paşa caddesinde Hovagimyan hanının 2 inci katında Yaptırılan tahkikat neticesinde ticaretlerini terkettikleri anlaş arıda isim, adresi ve işleri yazılı mükelleflerin 934, 935 senx | kazanç beyannameleri tetkik ettirilmek üzere mezkür senelere | defatir ve vesaiki müstasheben ilân tarihinden itibaren 15 gün | fında Galata Maliye Şubesi tahakkuk başmemurluğuna müracaat lemeleri ve aksi takdirde vergilerinin ve'sen takdir suretile tarh | leceği ilân olunur. “805,, tanbul dördüncü icra memurluğundan: Tamamına yeminli üç ehli vukuf tarafından (382600) üç yüz seksen iki altı yüz lira kıymet takdir edilen Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinin eski ve | Caddeikebir ve Tiyatro - Sahne sokaklarında tapu kaydına göre bir tarafı ,Pronens Ermeni kilişesi, bir tarafı bazineyi hassa dükkânı, diğer tarafı Tiyabı | Sahne sokağı ve cephesi Caddeikebir ile hudutlu ve elyevm bir tarafı Tokatl oteli, cephesi İstiklâl caddesi - Caddcikebir, arka tarafı Sürp Pronens kilisesi, d tarafı Tiyatro - Sahne sokağı ile mahdut Galatasaray civarında Tokatliyan —( ittisalinde yeni 170, 172, 174, 176, 4, 6, 8, 16 hususi 2, 2, 3, 4, 4, 5 ve eski 16, 20, 21, 1 ilâ 6, 17, 18, 19, 25, 22, 1 ilâ 6, 23, 24, 190, 1, 2, 8, d, 5, 6,7 9, 10, 11, 12, 13, 14 tapu numaralarile murakkam İstiklâl caddesinde ve bü pasajı içerisinde ve Tiyatro sokağında kâin mağaza ve dükkânları ve üzerleri asma kat odalarile bunlarıı üzerinde apartımanları müştemil (Hıristaki Han Pasajı) ve nama diğer (Site dö Pera) namile maruf hanın bütün müştemilâtile | dolayı 929 tarihli icra kanunile 2280 numaralı kanım hükümlerine tevfikan s8 _h-_ıo&ümu&hmmma rek 936 sencsi eylül ayımın otuzuncu gününe tesadüf eden çarşamba günü saat den 16 ya kadar İstanbul dördüncü İcra dairesinde birinci açık arttırma ile « yapılacaktır. İşbu artırma birinci olup 929 tarihli icra kanununa göre hisseye isabet eden | bammen kiymetin tamamımı bulduğu takdirde ihalesi yapılacaktır. Aksi bi ikinci artırmaya konularak yapılacak bu ilânci artırmada 22850 numaralı ka bükümlerine göre hisseye müsip muhammen kaymetinin 9 75 ini bulduğu takdi müşterisi üzerine ihalesi yapılacak ve kıymeti bulmadığı halde zatiş geri bırakıl caktır. dan 13 kişi ve beş mevkuf hakların- da ilk tahkikatın Aaçılması - talebiyle müddelumumilik tarafından 6 ncı müstantikliğe verilmişlerdir. Ağaç — Ağaç mecmunsının 17 nei sayısı bugün çıktı. Necip Fazılın (Kendimise dair) ve Profesör Mustafa Şekibin (Dehâ ve ça - kşma yazıları büyük ehemmiyettedir. Ayrı- ca Ahmet Hamdinin eşsiz bir hikâyesi ve Sa- lih Zekinin bir tercümesile (Klasikler ve kla- sisizma) etüdü, Asaf Hület, Cevdet Kudret, Cahit Bılkının yazıları, karikatür ve resim, Hukuk Gazetesi — Cevat Hakkı Özbey ta- rafından Türkçe ve Pransızea neşredilmek- te olan Hukuk Güzetesinin Ikinel sene on be- şinect nüshasa çıkmışlır. Bu nüshada Profe- sör Erzurum Saylavı Sulm Ali Dilemrenin Ad- N Tıbba, Profesör Mustafa Reşit Belgesay'ın ı!.ıvıcı-e Federa! Mahkemesi kararlarma, Pro- Yesör Ali Kemal Bibir'in Deniz Ticaret Hu - kukuna, Profesör Neymark'ın Arsıulusal Ti- carede, CevatHakkı Özbey'in Ticaret ka - nunlarına ait makaleleri ve etüdlerile, İstan- bul Mektupçusu Osman Nuri Ergin'in, Şörayı Devlet Azasından Cudi'nin daha gair kıy - metli zevâtın yazıları ve tatbikat kısmmda da istifadeti içtihadlar, kararlar vardır. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler : Aksarayda: (Sânm). Alemdarda: (Eş- ref Neşet). Bakırköyünde: (İstepan) Beyazıtta: — (Cemil) Eminönünde: (Bentason). Fenerde: (Vitali). Ka - kte: (M. Fuat). Küçükpazar gi). Samatyada: (Erofilos). Şehremininde: (Nâzım). Şehzadeba - şında: (Asaf). Beyoğlu cihetindekiler: Galatada: (Sporidis). Hasköyde: (Bar- but). Kammpaşada: (Vasıf). Merkez nahiyede: (Kanzuk, Güneş). Şişlide: (Halk). Taksimde: (Taksim, Nihat) Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: — (Şinasi). Heybelide: (Tanaş). Kadıköy Pazarvolunda: (Ri- fat). Modada: (Sıhhat). Ürküdar Çar- sıboyunda: (Ömer Kenan). Gayri menkulün vergi borçları ile belediye resimleri, icare ve yirmi senelik ev taviz bedeli müşterisine aittir. Artırma bedeli peşin olup artırmaya iştirük ed ceklerin mezkür hisseye isabet eden muhammen kıymetinin 9ç 7,5 nisbetinde | akçası veya milli Bankaların teminat mektuplarını tevdi eylemeleri lâzımdır. Gayri menkulün yukarıda zikredilen mağara ve dükkânlarmın hepsinin mu tazam camekânları mevcat olup apartıman dairelerine Tiyatro - Sahno sokağını bir ve pasaj dahilinden iki methal kapısile çıkılır. Pasaj dahili sağ birinci kaps girilerek mermer merdiven ile çıkılan asma katında zemin katındaki mağaza dükkânlar üzerine gelen odalar mevcut ve yine bu asma kattan İstiklâl caddeı nazır olan kısmındaki odalar müstakil asma kat apartımamı olarak ayrı bir di halindı EMı Merdiveni takiben gelen birinci katta karşılıklı iki apartıman ve onu - tekil ikinci katta gene karşılıklı iki apartıman ve onu takiben de üçüncü katta © karşılıklı iki apartıman mevcut ve bunlar kısmen Pasaj dahiline ve kasmen İstil caddesine nâzır ve her bir apartıman dairesinin antiresinden girilen koridor üzerin mutfak, banyo, abdesthane, kiler ile esasen ve sonradan ayrılmak suretile beş, © yedişer odaları ibtiva etmektedir. Gene İstiklâl caddesinden girilen Pasaj methalinin sol tarafından ayrı bir w diven ile çıkılan asma kattaki İstiklâl caddesine nazır olan odalardan gene müsta bir asma kat apartıman dairesi mevcut olup burası halan terzi imalâthanesi ola kullanılmaktadır. Gene Pasaj dahilinde orta kapı methalinden mermer merdiven ile çıkılan apı tımanların birinci asma katından sonra takiben gelen birinci katta gene karşıl iki apartıman ve takiben ikinci katında gene karşıhklı iki apartıman ve onu takil Üçüncü katında gene karşılıklı iki apartıman daireleri mevcut ve bu apartımanla da antire ve koridorları üzerinde mutfak, kiler, banyo, abdesthane ve altışar odal vardır. 'Tiyatro - Sahne sokağından çıkılan öçüncü apartıman dairelerine gene merr merdiven ile çıkılarak birinci asma katın da yazıhane olarak kullanılan odalar bunu takibeni çıkılan birinci katta karşılıklr iki apartıman dairesi ve gene — çıkı ikinci katında — karşılıklı —iki apartıman — daireleri ve — Üçüncü ka gene karşılıklı iki apartıman dairesi mevcut olup kısmen İstiklâl caddesine ve men Tiyatro - Sahne sokağına nazırdırlar, Bu apartımanlarda mutfak, banyo, kiler, abdesthane hane ve essas ve ayrılı altışlar, yedişer odaları muhtevi bulunm aktadır. Her üç apartıman dairelerinden çıkılan gayri menkulün vüsi daraçasında bizm çi odaları, su deposu ve zemin katında da vâsi sahrıncı bulunmaktadır. Elektrik su tesisatı mevcuitur. 929 tarihli iera kanununun 19 uncu maddesine tevfikan ipotekli alacaklılar diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin işbu haklarını ve hususile faix masrafa dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı mü bitelerile birlikte memuriyetimize müracaatla kaydettirmeleri, aksi takdirde hakl 'tapu sicillerile sabit olmıyanlar — satış bedelinin paylaştırılmasından hariç kalacı ları ve kira ve saire hakkında daha fazla malümat almak istiyenlerin 933/127 dot mumarasile memariyetimize müracaatları ilân olunur. Burdur Belediye Reisliğinden : Burdur Belediyesine 225 metre 70 lik iki Rekor ve her yirmi beş m rede ağızlıklı ve 24 telli en iyi cins bezhartum pazarlıkla — almacaktır. cins hortumu bulanların 15/9/936 da yüzde 7,5 kuruş teminat para teklifnamelerile veya bizzat saat 14 de Burdur Belediye Encümeninde | zır bulunmaları ilân olunur. 4«665W