6 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

6 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

6 Eylür lüev.aı Lemiryolları ve Limanları İşietm) Unum idarssi ilâmarı IE Devlet Demirvolları Afyon 7 inci Devlet Demiryolları hesabına cer mühendis yetiş- Mek üzere Avrupaya Hohşule tahsiline gönderile- cek beş talebeye ait müsabaka şartları: 1 — Türk olmak N 2 — Yaşı 18 den küçük ve 25 ten büyük olmamak, 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede olmadığına, memle - ketin herhangi bir tarafında çalışmağa müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarının (Ankara, Haydarpaşa Eskişehir, İzmir, Adana'daki sıhhi etinden veya Devlet Demiryollarına kabul olunacak memurlarda bulun- Ması lâzimgelen sıhhi şartları gösterir matbu sıhhi rapor mühteviyatına Uygun olarak (tam teşkilâtlı bir hastaneden) alınmış sıhhat raporu ile an- fî — Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden müsabakaya girmek zenleı mekteplerinden bir güna ilişikleri olmadığına dair vesika güster- 5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına Gir alâkadar askerlik şubesinden vesikayı haiz olmak lâzımdır. alipler 19.9.936 tarihine kadar istida ile İstanbul mühendis mekte- 7 — İstidaya bağlanması lâzımgelen vesaik: A) Nüfus kâğıdı veya musaddak birsureti B) Gördüğü tahsili tevsik ettirecekevrakı müsbite C) Hüsnühal varakası (en son mektebin vereceği hüsnühal varakası ile o ihten sonra çalıştığı yerlerden ve ayni zamanda mahalli polis dairesin - den birer hüsnühal varakası alınacaktır.) D) 4 X 6,5 büyüklüğünde altı fotoğraf E) Aşi şahadetnamesi, F) 3, 4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik H) Babasının adı nedir? Nerede olduğu? S ise şimdiki, ölmüş ise ölme- evvelki meslek ve memuriyeti nedir? Ve nerede çalışmıştır? Şimdiki ve Ş n evvelki meslek ve memuriyetinden önce daha nerelerde ne gibi Nlerde ve ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir tercümei hal varakası, .8 — Müsabaka imtihanı 21.9.:936 tarihinde saat (9)'da İstanbul mühen- BU mektebinde yapılacaktır. 9 — Müsabaka imtihanı tersimi hendese, tahlili riyaziye, tahlili makine res. —( Mi hatti, fizik, kimya ve Türkçeden olacaktır. Bu derslerin şümulü mü - mektebi üçüncü sınıfına kadar olan programlara göredir. 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir, 11 — Müsebaka imtihanında kazanan talipler; Avrupedaki tahsillerinin heticesinden sonraki mecburi hizmetleri hakkında Devlet Demiryolları ida - inin istiyeceği şekilde taahhütname vereceklerdir. 12 — Tahsil plânı: Avrupada idarenin göstereceği fabrikalarda bir sene *aj ve bu müddet zarfında da lisan öğrenilmesi, idarenin tayin edeceği Hoh- L"-üı makine şubesinden 8 sömestrlik tahsili ikmal ve altı ay zarfında tihan vererek diploma almaktır. B—A i tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet De- Miryolları Umum Müdürlüğünden ve işletme müdürlüklerinden ve Mühen- mektebi müdürlüğünden istiyenlertafsilâtı lâzime alabilirler. (825) 1200 * * Devlet Demiryolları tarafından Cer kısmında çalıştırılmak üzere Avrupaya Teknikum tahsili için gönderilecek (20) talebeye ait müsabaka şeraiti: | — Türk olmak, 2 — Yaşı 18den küçük ve 25 den büyük almamak 3- Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede olmadığına ve memleketin herhangi bir tarafında çalışmağa müsait bulun- duğuna dair Devlet Demiryollarının (Ankara), (Haydarpaşa), (Eskişehir), (İzmir) ve (Adana) daki sıhhi hey'etinden veya Devlet Demiryollarına kabul olunacak memurlarda bulunması lâzımgelen sıhhi şartları gösterir matbu sıhhi rapor muhtevi- yatına uygun olarak (tam teşkilâtlı bir hastaneden) almmış sıhhat raporu ile anlaşılmak. Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden müsabakaya girmek isteyenler mekteplerinden bir güna ilişikleri olmadığına dair vesika göstereceklerdir. Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mani olmadığına dair alâkadar askerlik şubesinden vesikayı haiz olmak. Talipler 19.9.036 tarihine kadar istida ile İstanbul Mühendis mektebi müdürlüğüne müracaat edeceklerdir. İstidaya bağlanması lâzımgelen vesaik : A) Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti B) Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite C) Hüsnühâl varakası (en son mektebinin vereceği hüsnü- hâl varakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve aynı zamanda mahalli polis dairesinden alınacaktır.) 4 x 6,5 büyüklüğünde 6 fotoğraf Aşı şahadetnamesi 3, 4, ve 5Sinci maddelerdeki vesaik. Babasının adı? Nerede doğduğu? Sağ ise şimdiki, ölmüş ise ölümden evvelki meslek ve memuriyeti nedir ? Ve nerelerde çalışmıştır ? Şimdiki ve ölmeden evvelki meslek memuriyetinden önce daha nerelerde, ne gibi işlerde ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir ebeveyn tercümeihal varakası. Müsabaka imtihanı 22.9.936 tarihinde saat 9 İstanbulda Mühendis mektebinde yapılacaktır. Müsabaka imtihanı liselerdetamamen okunan hesap, hendese cebir, müsellesat, kimya, fizik ve Türkçeden yapılacaktır. imtihanda aynı derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir. imtihanda muvaffak olanlar Avrupada teknikum tahsili gör- meden evvel Devlet Demiryolları Eskişehir atelyesinde altı ay !hj _g&neaklerdb. ateiyesindeki ataj müddeti zarfında atajiyerlere iki | lüzime alabilirler. 30N POSTAÂ Savfa 11 - — İşletme Müdürlüğünden: 1-7 ci İşletme mıntakası ihtiyacı için iktiza eden balast 2490 sayılı kanunun 32, 33 cü maddeleri mucibince kapalı zarf usulile eksiltmeye çakarılmış ise de talip zuhur etmediğinden aşağıda gösterilen defa olarak eksiltmeye konulmuştur. ilân veçhile ikinci 2 — Balast alınacak ocakların yerleri ve toplama balast alınacak yerler ve buralardan alımacak balast miktar- larile gösterilmiştir. muhımmeıl bedelleri ve iktiza eden teminat mıktarları ve teslimat müddetleri aşağıdaki cetvelde 3 — Almacak balast, cetvelde gösterildiği veçhile altı grupa ayrılmış olup her gurup ayrıca ihale olunaca - ğından bu her gurup için ayrı ayrı teklif yapılacaktır. 4 — Elııılluıı Devlet Demiryolları balast mukavelenamesi, kapalı zarf usulile balast eksiltme şartnamesi ve Bayındırlık işleri genel şartnamesi mucibince yapılacaktır. İstekliler bunları Afyonda 7 ci işletme müdürlüğünde görüp öğrenebilirler, ve meccanen alabilirler. Ve izahat istiyebilirler. 5 — Eksiltme 16/9/936 tarihine tesadüf eden Çarşamba günü Afyon Şehir istasyonunda 7 inci işlelme bina- sındaki komisyonda saat 16 da yapılacağından istekliler 2490 sayılı kanuna ve 4 üncü maddedeki şeraite tev - fikan hazırladıkları muvakkat teminat ve teklif mektuplarını havı zarflarını mezkür tarihte saat 15 şe kadar Komisyon Reisliğine tevdi etmiş bulunacaklardır. — «975» Gurup Bulunnuğu Ocak vetop- Balast Muhammen Muvakkat Teslim müd- deti ay bedeli . Lira 1200 . 1200 3600 No. su hat lama yerleri Miktarı Klm. M3 L Eskişehir 40 4 000 1000 Afyon 94 4 800 — 1000 H Afyon 227 900 3000 Akşehir Nİ İzmir Afyon IV İzmir Afyon V İzmir Afyon V İzmir Afyon teminat 180 270 185 4 000 1200 186 4 000 223 - 249 1000 1000 5000 167 — 282 3000 400 —- 500 8400 T n o CND . - ı L - < istiklâl Lisesi Direktörlüğünden: 1 — İlk, orta ve Lise kısımları için Kız. ve Erkek, yatılı ve yatısız tealbekaydına başlannmıştır. için hergün saat 10 dan 16 ya kadar okula müracast edilebilir. asdikname İle ayrılan talebenin almacaktır. Okula girmek isteyenlerin 'e olunur. kaydını yeniletmiyen eski talebenin mü- b — İsteyenlere kayıd şarllarını bildiren tarifname &înumllr. Şehzadebaşı, polis karakolu arkasında. Telefon: 2218 YENi NESiL İLK OKULU - YUVA - KIZ - ERKEK Tesisindenberi gösterdiği muvaffakiyetler Kültür Bakanlığınca takdir buyu- rularak bu yıl resmi okullarla müadeleti de tasdik olunmuştur. Yabancı lisanlara ehemmiyet verilir. Kayıdlara başlanmıştır. Pazartesi, Perşembe günleri öğleden sonra müracaat edilmelidir. Adres: Cağaloğlu Mollafenari cadd. No 34 Gecel - Günsel - Kız - Erkek (Eski : İnkılâp) YUCA ÜLKÜ LiSELERİ Kuranı ve Direktörü: Nebi oğlu Hamdi Ülkümen Kayıd muamelesine başlanmışlır. Cumarlesi ve pazardan buşka hergün 10- 17 arasında okula müracaat edilebilir. İsteyenlere tarifname gönderilir. Cağaloğlu, Yanıksaraylar - Telefon : 20019 P.T.T. Fabrikası Müdürlüğünden: İdare ihtiyacı için imâl olunacak Deveboynu, Kruvazman ve kaim demirleri için muhtelif nevide demir ve şartnamesinde yazılı sair eşya açık eksiltme yoluyle satın alınacaktır. Eksiltme 7 Eylül 1936 tari - hine rastlayan Pazartesi saat on beştedir. İsteklilerin şartnameyi gör-« mek için her gün eksiltmeye iştirak için de eksiltme günü muayyen saatten evvel 2318, 24 lira muhammen bedelin 9ç 7,5 ğu olan 174 liradan ibaret muvakkat teminatları vezneye yatırmak suretiyle komisyona (556) müracaatları. Boğaziçinde Vanıköyünde iskele Ca. 2 odalı mahal Kadıköy Zühtüpaşa Bademaltı So. 45 sayılı Ev Yukarıda mevki ve No, su yazılı vakıf yerler 31/5/937 sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık artırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 13/9/936 Per- şembe günü saat 15 dedir. İsteklilerin Kadıköy Vakıflar Müdürlüğüne mü- racaatları «916n : buçuk lira yevmiye verilecektir. 13 — Müsabaka imtihanında kazanan talipler; Avrupadaki tahsillerinin neticesinden sonraki mecburt hizmetleri hakkında Devlet Demiryolları idaresinin isteyeceği şekilde taahhütname vere- ceklerdir. 14 — Tahsil plânı: Altı ay Eskişehir atelyesinde staj, bir buçuk sene Avrupada idarenin göstereceği fabrikalarda staj ve lisan öğrenilmesi. İki buçuk senede idarenin göstereceği teknikum- larda beş sömestrlik makine şubesini ikmal ve diploma alınmasıdır. 15 — Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden ve İşletme — Müdürlük- lerinden ve Mühendis Mektebi Müdürlüğünden isteyenler tafsilâtı (824) L C a T e Balastın cinsi 4 Ocak kırma balastı 6 Ocak kırma balastı 4 Ocak kırma balastı 6 Toplama ve kırma balastı 6 Toplama ve kırma balastı 7 Ocak kırma balastı UVANTiN KANZUK Saç boyaları Kumral ve siyah olarak - sabit ve tabif renk yerir. Ter ve yıkan- makla çıkmaz. Yegâne zararsız ve tanmmış sihht saç - boyasıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul TiFOBiL Dr. Ihsan Sami Tifo ve paratifo hastalıklarına tu- tulmamak için ağızdan alınan tifo haplarıdır. Hiç rahatsızlık vermez. Herkes alabilir. Kutusu 66 Kr. LUMBAGO SİYATİK ağrıları TESKİN ! ve izale eder. Har eczanede arayınız hei aai li Doktor Ibrahim Zati Öget Belediye karşısında, - Piyerloti eaddesinde 21 numarada hergün öğleden sonra hastalarını kabul CÖTNER L Ş T LA N STi