6 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

6 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

'SON POSTA | Maarif Vekili Dün üniversitede meşgul oldu t Dün Üniversitede Maarif Vekili Saf- * fet Arıkanın riyaseti altında ve rektör Cemil ile Fakülte dekanlarının da işti- — Tük ettiği bir toplantı yapılmıştır. K Toplantıda Üniversitenin yeni şene — tedrisatına dair yapılacak bazı tadilât ,ve değişiklikler görüşülmüştür. Bun - dan sonra Hukukun 4 seneye çıkarıl « ması için hazırlanan program gözden geçirilmiş ve son şekli verilmiştir. Bir cambaz ipten düştü Anadoluhisarında Küçüksu çayırın- a ip cambazlığı yaparak halktan top- ladığı para ile geçinen Adanalı Râif cambazlık yaptığı ip koparak tepesi- üstü yere düşmüş, kulağının arkasın - dan ağır surette yaralanmıştır. Râif i- fade veremiyecek bir halde Nümune hastanesine nakledilmiştir. M Müskirat âmilleri cemiyeti intihabı Müskirat âmilleri cemiyetinin idare heyeti müddeti bittiğinden yenileri se- çilmek üzere yarın cemiyet merkezin- de bir toplantı yapılacaktır. Sanayicilerin muamele vergileri Muamele vergisi kanununda yapı - lacak değişikliklerin kendilerine ait o- lan kısımlarının nasil olması lâzım gel- diği hakkında her kısım sanayi erba - bından ileri gelenlerinin ayrı ayrı mü- talealarının alınmasına devam edil - mektedir. Yarın konserve - fabrikatörleri, salı günü makarna ve bisküvi fabrikatör - leri, perşenbe günü de lâstik fabrika « törleri odada toplanacaklar ve dinle- meceklerdir. Takas suüstimali tahkikatı Takas suiistimaline ait evrak bu - günlerde - vilâyetten müddeiumumi - liğe verilecektir. Şürayi devletin lü - zumu muhakeme kararını tasdik ettiği suçludar arasında gümrükten de altı kişi vardır. Devlet şürasının hakla - tında men'i muhakeme kararı verdiği suçluların müruru zamandan istifade ettikleri anlaşılmaktadır. Ş Ayasofyada bir çınar yıkıldı Ayasofya müzesinin önünde İstan- bul Muhibleri Cemiyetine dit çınar a - gaçlarından birinin büyük dallarından bir kısmı birdenbire büyük bir gürül- tü ile yıkılmıştır. Yapılan tetkikte ağacın kurt yemesi yüzünden çürüdüğü ve — yaprakların sikletine tahammül edemiyerek yıkıl- dığı anlaşılmıştır. Ev ve elişleri sergisi hazırlığı 29 birinciteşrinde Ankarada açıla - cak olan Ev ve Elişleri sergisine işti « rtâk edecek san'atkârlarla görüşmek ü- zere İstanbul Sanayi Müfettişi Dâniş dün akşam üzeri Yalova yolile Bur - saya hareket etmiştir. Pangaltıda bir kaza Pangaltida Kaya sokağında 48 nu- maralı evin dış tarafında boya yapmak- ta olan boyacı Hambarsum duvardaki bir çiviyi tutmakta iken çivi yerinden çıkmış ve Hambarsum yere düşerek a- ğirca yaralanmış ve derhal Şişli Etfal bastanesine kaklırılmıştır. e rerererermneseeeesenenene Suadiye Plâj Tiyatrosunda Halk Opereti Bu akşam 21,45 de HALİME Yarın akşam Kadiköy Süreyyada Rahmet efendi GON 0ALN Amelelerle . hasbihal Enis Behiç dün işcilerle iş kanununun hükümlerini anlattı 17 haziran 1937 de meriyet mevki- ine girecek olan iş kanununun tatbi - katı etrafında görüşmek üzere dün sa- at İö'de Ticaret Odasında bir.toplantı yapılmıştır. Bu toplantıda davet üzerine İstan - bulun bir çok fabrikalarında çalışan a- mele arasından seçilen murahhaslar bulunmuşlar, İktısat Vekâleti İş Bü - rosu Şefi Enis Behic tarafından veri- len izahatı dinlemişlerdir. Enis Behic, iştilere iş kanununun tatbikatını an - latmış, bu kanunun işciler için temin ettiği menfaatleri tebarüz ettirmiştir. İşcilerle hasbihal memleketimizde ilk defa yapılmaktadır. İşciler gördük- leri alâkadan mütehassis olmuşlardır. Enis Behic - salı günü İş Daireleri Büroları etrafında tetkikatta bulunmak üzere Ege mıntakasına hareket ede - cektir. Tire kayma Bir — müddet evvel Tire kay - makamlığına ta- yin edilen bele - diye — müvazene şubesi — müdürü © Cemal Dinç ye - ni vazifesine baş: lamak — vaziye - tindedir. Cemal Dinç İs tanbul belediye - " sinde Bbulundu - Yeni Tire kayma- ğu müddet zar - kam Cemal dinç fında kendisini herkese sevdirmiş, ar- kadaşlarının hürmet ve muhabbetini kazanmıştır. Çalışmaktan zevk alan bu idare â. mirinin Tirenin imarı ve ilerleyişi sa- hasında büyük hizmetleri görüleceği muhakkaktır. Kendisine belediyedeki wazifesinde olduğu gibi yeni vazife - sinde de muvaffakiyetler ve başarılar dileriz. Hava şehitleri Dün âbide önünde yapılan bir törenle ruhları taziz edildi Uçak haftasının :ıdnlumıı dün saat 15 de 'T. H. K. Fatih kamunu tarafmdan Pa- tih parkında hava şehitleri amıdı. önünde parlak bir tören yapılmıştır. 'Törene binlerce vatandaşın huzurunda lit- falye bandosu tarafından çalınan İstiklâl marşile başlanmış, Türk Hava Kurumu na- mina Kenan Akter ve Rüştü Diktürk tara- U fından beyecanlı birer söylev verildikten sonra hep bir ağızdan söylenilen Cumhuri- yet margile törene son verilmiştir. Üsküdarda sünnet düğünü Üsküdar Kızılay Şubesi 10 eyiüi 1936 per- şembe günü akşamı Salacak Kızkulesi par - kında sabaha kadar devam etmek üzere bir müsamere tertip etmiştir. O akşam Üskü - gdar'ın fakir çocukları Kızılay tarafından süne net ettirilecektir. Kurşun hırsızlığına meydan verilmeyecek Tarihi kıymeti hâiz eski eserlerin bazı kimseler tarafından kurşunları eö- külerek, parmaklıkları çıkarılarak sa - tıldığı ve bu suretle harabiyetine se - bebiyet verildiği Vali ve Belediye Reisi Muhiddin Üstündağın nazarı dikkatini celbetmiştir. Muhiddin Üstündağ bu kabil yolsuzlukların şiddetle önüne ge- çilmesi için kaymakamlıklara emir ver- miatir. Gümrük stajı İki gümrük müdürü Alman- yaya staja gidiyorlar Galata ithalât gümrüğü müdürü Methi ile Galata yolcu salonu müdürü Cevat, bir kaç güne kadar Almanyaya gideceklerdir. İki müdür, Almanyada muhtelif yerlerdeki gümrüklerde staj ve tetkik maksadile altı ay buluna - caklardır. Kendilerine bu müddet zar- fında çalışacakları yerlerin gümrükle- rinde ne gibi yeniliklere dikkat etme- leri lâzım geleceği hakkında izahatı hâvi bir rehber verilmiştir. Almanya hükümetinden gelen ce - vapta iki müdürün yerlerinin hazır ol- duğumu ve-hemen hareket etmelerin- de hiç bir mahzur olmadığı bildirilmek- tedir. Vekâletin verdiği direktif dahilinde bir rapor hazırlamakta olan Galata it- halât gümrüğü müdürü Methi işini bir an evvel ikmâl için çalışmaktadır. Müşterek bürodan ayrılan cemiyetler Müşterek esnaf bürosuna dahil ce- miyetlerden kömürcüler ve inşaat us- taları cemiyetleri müşterek bürodan ayrılmışlardır. Gümrük tetkikatl Bir müddettenberi mezunen şehri - mizde bulunan Gümrükler Umum Mü- dürü Mahmut Nedim, yarın akşam An- karaya dönecektir. Umum Müdür, dün Gümrükler Baş Müdürlüğüne gelcrek uzunca müddet meşgul olmuş, Baş Mü- dürden izahat almıştır. İstanbul Gümrükler Baş Müdürü Mustafa Nuri de dün akşam İzmire ha- reket etmiştir. Mustafa Nuri İzmirde bazlı tetkiklerde bulunduktan — sonra Ankaraya gidecek ve ay başma doğru İstanbula avdet edecektir. Sigorta sahtekârlığı tahkikatı Yaşıyan sigortalıları ölü göstererek 'nyon Sigorta Kumpanyasından bu sigortalıların paralarını alan Önnik İp- likciyan ve arkadaşlarını — tahkikatile altıncı istintak dairesi meşgul olmak- tadır. Bu suçtan zan altında bulunanlar Omnik İplikciyan, Doktor Âsaf, Dimit- ri, İzmaro, Şemseddin, Didar, Feyzi, Karabet, Şerif, Şevket, Vuçino, Şazi- ki, Misak Emanoilidis, Aram Murad - yan, Kapi, Armanak olmak üzere 17 kişidir. Bunlardan Onnik, Âsaf, Di - mitri ve İzmaro mevkuf bulunmakta - dir. İstintak dairesine zan altında bu - lananlar celbedilmekte ve ifadeleri a- hnmaktadır. Ğ Kabataşlılar cemiyet kuruyorlar Kabataş lisesinden mezun olanlar dün Eminönü Halkevi salonunda top- lanarak vücude getirecekleri cemiye - tin nizamnamesi üzerinde görüşmeler yapmışlardır. Müvakkat bir idare he - eti de seçerek dağılmşılardır. Nöbetçi Eczaneler Bu gec nöbetçi olan eczaneler şunlar- dır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda (Şeref), Alemdarda (Esat), Bakırköyünde (HNM), Beyazıtta — (Asa- dor Vahram), Eminönünde (Salih Neca- tD, Fenerde (Hüsameddin), Karagüm- Trükte (Kemal), Küçükpazarda (Necati), Bamatyada ( Teofilcs ), Şehremininde (A. Hamdi), Şehzadebaşında (Hamdi), Beyyoğlu cihetindekiler: Galatada (Sporidis), Hasköyde (Bar- but), Kasımpaşada (Vasıf), Merkez na- Hiyede ( Kanzuk ), ( Güneş ), Gişlide (Halk), Taksimde (Taksim itimat), Üsküdar - Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükada(Merkez), Heybelide (Yüsuf) Kadıköy Baki iskele enddesinde (Büyük), Kadiköy — Yeldeğirmeninde ( Üçler ) , Vsküdar çarşı boyunda (İttihat), Bir çocuğun mektep değiştirmesi zannedildiği kadar kolay değildir «İhtiyar bir okuyucumuzdan dikkate de - Çocuklarmızı okutmayınız demeğe mü* ğer bir mektup aldık. Kendisi uzun müddet | âdil! zayılmaz mı devlete hlsmet ettikten sonra İstirahat kö - şesine çekilmiş bir zâttır. Eski kanuna göre tekâüt edildiği için eline üç ayda bir 87 lira geçer. Günde bir lira bile değildir. Kezdisi diyor ki : Bu para ile hastahklı bir kırımı, lisede o - kuyan bir oğlumla, ilk ve ortamekteplerde okuyan iki kızımı idareye çalışıyorum. Üç Şocuğun mektep masrafının ne demek öl - duğunu söylemeye hâcet yok. Ben ölmiyecek kadar yiyecek, hastalanmıyacak kadar gi - yecek tedarikinden —üciz iken — örtamektep müdürü bir haber gündermiş: — Kız talebeler Kandillı moktebine nekle- dileceklerdir, bunum için 25 kuruşluk bir, 5 kuruluk bir, 1 kuruşluk da bir olmak üzere üç Pul ile İki tane vesika fotoğrafı Hizım! de - miş, Düşündüm: Ben Boğazın Rumeli kıyısında #turuyorum, çocuklarımı da orada okutuyo- Tum, şimdi gidecekleri mektep ise Boğazın A- nadolu kıyısında. Ben üç çocuğa yol vapur Parası nasıl tedarik odebilirim? Bu vaziyette bu emir: 'Yine düşündüm: Çocuklarımın okudukları mektepte tedrti sat mühtelit idi, kızların başka bir mekietii nakledilmelerinin, sobebi, muhtelit tedrisat* ta mahzur görülmüş olmasından doğmuş O labilir. Fakat bu takdirde de 6o mahzuru M etmek Jâsımdır. . * Bu vaziyetimi gözönüne alınız, ve alâkâ * darların gözleri ününe koyunus!» * San FPosla geçenlerde de söylemişti ki, hai Bi mektepten çıkan talebenin hânyi moktü” be devam edecefini tesbit eden karar 4 de bir karardır, bazı mekteplerin boş Kkal manria mukabil batı mekteplerin hıncabilii dolmalarının önüne geçecektir. Fakat Bi içok isabetli olan kararın da tatbikte malif P surlu tarafları çıkabilir. Yukarıya mektubunu koyduğumuz okuyü” cumuzu alâkadar eden meselenin bu irtibatı olup olmadığını bilmiyoruz, fukat ' olursa olsun neticede o kararla birleşmekti dir, ve öyle görülüyor ki ortada mühim D mesele vardır, Emlâk ve Eytam Bankası ilânları - Kiralık Esas No. si Mevkü ve Nev'i Emlâk Depozito eski 34-36, yeni 48-50-No. lı eski araba fabrikasının diğer kısımı. 60 lira Tafsilâtı yukarıda yazılı yer bir yahut üç sene düddetle kiraya verilmek üzere açık arttırmağa konulmuştur. İsteklilerin ihaleye müsadif 16-9-1936 Çarşamba günü saat onda şube * mize gelmeleri, — (402) İst. Posta T. T. Başmüdürlüğünden: İstanbul radyosuna idarece vaziyet edilmiştir. Yeniden abone kaydolmak istiyenlerle müddeti biten radyo abonelerinin ve sair alâkadaların bundan — sonra doğrudan doğruya en yakın Posta Telgraf Merkezlerine ve hariçtetfi gelecek veya dahilde imal edilecek radyo makinelerinin damga muamelesİ için de mahallin Posta Telgraf Başmüdürlüğüne bir istida ile müracaallâf lâzımdır. Şu vaziyete göre Şirket tehsildarlarının abonelerden artık hiç bi nam ve suretle para tahsil etmelerine hakları kalmamış olduğundan bunla ra yarplacak tediyat kabul edilmiyecektir. | Radyo neşriyat programlarına şimdilik eskisi gibi devam olunacak vt —| yeniden hazırlanmakta olan programların tatbikine de yakında- başlana * caktır. | Sayın halka malümaten bildirilir. — «1040» ğ el eee n GK EİSER A ea e Devlet Demiryolları Adana İşletmesinden; , İşletmemiz mımmtakasında aşağıda mevki, miktar, muhammen bedel Vf teslim müddeti ile muvakkat teminatı yazılı üç mahalde Balast ihzar VE !oılimihpılıiııfuulilıvoıynqndmıkümduikmeyehnmqh. Eksiltme 25 Eylül 936 Cuma günü saat 10 da Adanada İşletme Müdüf” Kiğünde yapılacaktır, z Kunyl’ | Şartname ve mukavelename projesi parasız olarak Ankara, şa ve Adanada İşletme Müdürlükleri yol başmüfettişliklerinden İsteklilerin 2490 No. lu A. eksiltme ve ihale kanunu mucibince V şartnamede yazılı vesaik ve idaremiz veznelerine yatırılmış ımıvılıh!_' minat makbuzu veya örneği şartnamelerde ilişik formülde Banka temitifi mektubu ve fiat tekliflerini havi zarflarmı üzerlerinde bangi .ı..ıı-ını:'Jı balast için olduğu yazılmak suretile eksiltme saatinden bir saat “ makbuz mukabilinde Adanada İşletme Müdürlüğüne vermiş olmaları mektup sahiplerinin de eksiltme saatinde hazır bulunmaları. — (976» Mevkü — K.M. — Beher M3 — Müddet Mıktar Muvakkf Muhammen bedel TBBİ“: Sarayköy 350-359B. — 85 K. 4Ay 5000 — 3187 Haclari -S0SÜB 065 8 , 6000 — 431 Ceyhan — 412 120 , 6 »- 8000 — 72000 Posta, Telgraf ve Telefon fabrikas! Müdürlüğünden : Deveboynu ve Kruvazman demiri ve benzerleri eşyanın ımh:g larında kullanılmak üzere 1385 adet çam tahtasiyle 335 adet pinar ile satın alınacaktır. Muhammen bedeli 1225,25 liradır. Eksiltme 7 Eylül 1936 tarihine rastlayan Pazartesi günü sant on elbd dır. me%hmd»ümeyııümkü. H_ıül—ncııummd%l'ndmiıuetmuvıkhl_ ge | natlarını vezneye yatırmak suretiyle fabrikada müteşekkil komis”' K müracaatları, — (555) el