10 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

10 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

AM SON POSTA Yeni bir hal yaptırılıyor Keşifnameleri hazırlanan bu hale 80 bin lira harcanacak Kerestecilerde yapılan ahşap meyva hali Eylül nihayetine doğru yıktırıla- cak ve yerine modern ve kâgir bir hal yaptırılacaktır. Yeni halin projesi, plân ve keşifna- meleri ihzar edilmiştir. Yapılan keşif- namelere göre yeni hale 80,000 lira sarfedilecektir. Buğday ihracı başladı Harice buğday ihracatı başlamıştır. İlk parti olarak Mersinden İtalyaya ki- losu beş kuruştan sert buğday sevke- Yunanistan, Suriye, Filistin de buğ- day alacaktır. Yunanistana bir yılda 30 bin ton kadar buğday gönderilecek- tir. Bir yalancı şahit tevkif edildi Sultahmet birinci sulh ceza mahke- mesinde yapılmakta olan bir hakaret davasında şahit olarak dinlenen Saba- hat adında biri yalan yere şahadette bulunduğundan tevkıf edilmiştir. Yaş meyva ihracı tetkikatı Firigorafik tesisatlı antrepolar vü - cuda getirilmesi için yapılan tetkikat dün bitmşitir. Heyet bugün Edirneye - gidecektir. Doktor Bade, müşavir Zeki Doğan ve meyvacılık mütehassısı Mitat'tan iba- ret olan heyeti tetkikiye Edirnede ka- vunculuk üzerinde tetkikat yapacak - tır. Türkofis baş müşaviri geldi 'Türkofis baş müşaviri Sami bazı ih- racat işlerini tetkik etmek üzere şehri- mize gelmiş ve tetkiklerine başlamış - tır. İstanbulda ikisadi tetkikat Cumhuriyet Halk Partisi — İstanbul Merkezi, şehrimizin iktisadi vaziyeti etrafında esaslı şekilde tetkikat yap- tırmağa karar vermiştir. Bu maksatla İktısat Müdürü ve Ticaret Odasile di- ğer bazı dairelerin iştirâkile Parti'de bir komisyon kurulmuştur. Bu kamis- yon dün ilk içtimaını yapmış ve tet - İtriyatçıların dilekleri Sanayiciler muamele vergisinden kendi lehlerine bazı tâdilât istemek - tedirler. Bu hususta görüşmeler yapmak üze- re muhtelif gruplara ayrılan fabrika - törler dün de toplantılarına devam et- mişlerdir. Dün ıtriyatcılar içtima etmiş ve di- leklerini tesbit ederek ticaret odasına bildirmişlerdir. Ticaret ve sanayi oda- sıda bu hususta ayrıca tetkikat yap - maktadır. Tamir ettirilecek sarnıçlar Lâlelide Mesihpaşa camiinin bulun- duğu yerde bir ev inşası için yapılan temel hafriyatında bazı eski duvarla - rın meydana çıktığı müzeler idaresine ihbar edilmiştir. Bu ihbar üzerine İs - — tanbul müzeleri umum müdürü Aziz mezkür yere gitmiş ve yaptığı tetkikat- ta bu duvarların eski Mirleon kilisesi. nin yanındaki büyük sarnıcın duvarı olduğu tesbit edilmiştir. Bunun üzeri- ne keyfiyetten belediye haberdar edi - lerek kazı ameliyesi durdurulmuştur. Geçende de Divanyolunda bir te - mel hafri sırasında cesim bir sarnıç meydana çıkmıştır. Müzeler müdürü buranın bir plânını yaptırarak beledi- yeye göndermiştir. İstanbu'un muhtelif — semtlerindeki büyük — ve — metrük — Hakkımız yok mu? Şehir içinde adam boğulamaz! İst.'mwldı şiddetli bir yağmur yağ- dı, inişli yokuşlu sokaklardan sel balinde aktı. Bir vakitler tabil âfetler karşısında şehrin basık yerleri göl haline döner, dükkânları gu basar, cad - denin bir kenarından öbür kena - rına hamal sırtında geçilirdi. Mütemadi çalışmalar, — gayretler, himmetlerle halkın gülünç, sıkıcı, eza verici vaziyetler karşısında kalmasının önüne, geniş mikyas- ta geçildi. Fakat görüyoruz ki dert henüz ta- mamen ortadan kalkmış değildir. Kasımpaşa, Ortaköy Aksaray elân su baskınının getireceği tehlikele- re maruzdur.. Ve bu defakı teh- lkeye de Kasımpaşada iki can kurban gitmiştir. * 20 inci asırdayız, 800 bin nüfuslu bir şehirde yaşıyoruz, bilgimiz var, kafamız işliyor, bununla be - raber gene basit bir sel karşısın- da iki canı kurban veriyoru: mek ki elân mühim bir eksiğimiz var. Bu eksiğimiz de yapılması lâ- zım olan işler arasında en mü - himmini, ehemmiyette derecesi da ha geri olana tercih etmemektir, diyoruz. Hakkımız yok mu? Yağmur Üsküdar Yollarını harap etti Geçen günkü yağmurlardan Üskü- dar ciheti büyük zararlar görmüş. Bürhaniye, Çavuşdere, Kuzguncuk, Küplüce, Bülbüldere yolları birdenbi. re gelen sellerle tamamen bozulmuş ve bozulan yolların mühim bir kısmın- dan araba bile geçememektedir. Üsküdar kaymakamlığı yolların kış- tan evvel yapılması için çalışmakta - dır, Dünkü kazalar İstinye havuzunda bağlı bir vapurun direğine tırmanmış olan tayfadan A - postol direkten anbara düşmüş, ağır surette yaralanmıştır. * Beyazıtta Vahanın fabrikasında çalışan Rifat oğlu Şükrü elini makine- ye kaptırmış, yaralanmıştır. * Şoför Rüştünün idaresindeki çöp kamyonu ile şoför Nazininin idaresin- deki taksi otomobili Saraçhanebaşında çarpışmışlardır. ÖOtomobil hasara uğ - ramış, yolculardan Mehmet oğlu Feh- mi yaralanmıştır. * Üsküdar sandalcılarından Cevat sandalı ile Salıpazarı önlerinden geçer- ken sandal devrilmiş, sandalcı etraftan yetişenler tarafından denizden çıka - rılmıştır. * Samatyada, Beyazıt mahallesin - de oturan Cemal kızı 12 yaşında Mak- bule pencereden sokağa düşmüş, ağır surette yaralanmıştır. 4 Sarıyerde üç arkadaş, Sabahad - din, Celâl ve Hayreddin Turan cadde- sindeki boş arsada bir incir ağacına çık- mışlar, dal kırılmış üç çocuk yere dü- şerek ağır sürette yaralanmışlardır. Nafia Vekilinin tetkikleri Şehrimizde bulunan Nafia Vekili Ali Çetinkaya dün telefon direktörlü- ğüne giderek bazı tetkiklerde bulun - muştur. tartılmak yüzünden kavga Eyüpte salça fabrikasında çalışan Muammer ile Osman arasında kantar- da tartılmak yüzünden kavga çıkmış, Muammer kunduracı bıçağile Osmanı karnından tehlikeli surette yaralamış, yaralı Cerrahpaşa hastanesine nakle - dilmiş, Muammer yakalanmış, hakkın- da tahkikata başlanmıştır. ;lîı:luı yaptırılmaktadır. Bu plânlar ikmâl edilir edilmez belediyeye verile- cek ve sarnıçlardan bazıları tamir et- sarnıçların | tirilecektir.” Floryanın imarı Gelecek yıl villâ şeklinde ikişer katlı evler yapılacak Floryaya ait imar projesinin ilk kıs- mi bir aya kadar bitirilecektir. Pro - jenin ikinci kısım inşaatına da bundan nenin arkasına birer kabine daha ya-| pılacaktır. | İnşaat projesinde tren yolunun ar -| kasındaki geniş arsaya yapılacak villâ şeklinde bahçeli ve iki katlı küçük ev-| ler de vardır. Bu suretle Florya güzel bir sayfiye haline getirilecek, evler de (altı ay müddetle yazlık kiraya verile - cektir. Sovyet Rusya tiftik alıyor Sovyet Rusya hesabına iş yapan ta- cirler tiftik piyasasında görünmüşler ve 10 ton kadar nümunelik teftik al - | mışlardır. | Sovyetlerin yakında mühim mikdar- :d:ı tiftik alacakları anlaşılmaktadır. Piyasa normal vaziyeti muhafaza et - mektedir. Kadıköy su şirketinin satın alınması işi Kadıköy Su Şirketinin satın alın - ması etrafındaki hazırlıklar ilerlemiş - tir, Sular İdaresi Direktörü, belediye şirketler komiseri ve nafia başmühen- 'disinden mürekkep kamiayon maliye müfettişleri tarafından şirketin malze- me ve hesapları üzerinde yaptıkları tet. kikata ait raporu gözden geçirmiş ve |kendi mütalcalarını hazırlamağa başla- |mışlardır. Rapor yakında Nafia Vekâ- letine arzedilmek üzere belediyeye ve- Mezarlıklar ıslah ediliyor Mezarlıklar müdürlüğü, mezarlık - ların islâhı etrafında faaliyete geçmiş- tir. Evvelâ şehir köşelerindeki mezar- lıklar temizlettirilerek çirkin manza - ralardan kurtarılacaklardır. Bunların bazıları da tamamen kaldırılacaktır. Topkapı, Edirnekapı ve bilhassa Ka- racaahmet — mezarlıklarının - etrafına duvar çevrilecektir. Bu suretle mezar» lıklara hiç 'kimes ğirmiyecek we icabı halinde mezarlıkların kapısı mezarcı - lar tarafından açılacaktır. Amerikalılar modern Türkiyeyi filme alıyorlar Bir Amerikalı film kumpanyası mü- messili âletlerile birlikte şehrimize gel- mişti. Bu kumpanya hükümetle yap- tığı temas sonunda yeni rejime ait filmler çekmeğe müsaade - almıştır. Derhal işe başlıyan bu kumpanya ev - velâ maarif hayatımızı filme alacak, ortamaktep, lise ve ilkmektepleri dola- şacaktır. Bundan sonra devlet mücs - seselerinde çalışma şekli de filme a - lmacaktır. Bu suretle modern Türkiye resimle tsbit dilmiş olacaktır. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi bczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Şerefi. Alemdarda: — (Ali Ruza), Bakırköyünde: (Merkea). Beya - zıtta: (Asador Vahram). Eminönünde: (A. Minasyan). Fenerde: (Hüsameddin). Karagümrükte: (Kemal), Küçükpazar - da: (Necati). Samatya Kocamustafapa- şada: (Ridvan). Şehremininde: (A. Ham- d). Şehzadebaşında: (Üniversite). Beyoğlu cihetindekiler: Oalatada: (İzmet). Hasköyde: (Barbul). Kasımpaşada: (Vasıf). Merkez nahiye - de: (Kanzuk, Baronakyan, İtimat). Şiş- lide: (Necdet). Taksimde: (Taksim). Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: (Merkez). Heybelide; (Yu- sut). Kadıköy Muvakkithanede: (San ; || det), Kadıköy Söğütlüçeşmede: (Osman Hulüsi). Üzküdar İskelebaşında: (Mer - kez). ——— —— sonra başlanacak ve mevcut 36 kabi Fi Yarın akşam İPEK Halkımızın en çok sevdiği MARTHA EGGERTH'in nefis bir filmi ile yeni sinema mevsimine başlıyor GÖNÜL DEDİKODULARI ==e ilâve oiarak : Paramount dünya havadisleri, Londrada imzalanani - muahedesi, Polonya - Fransız ittifakı hazırlığı, yeni müunevralar, Kuin Mary vapuru mavi kordelâyı kazanıyor ve saire... Bu akşam: S A R A Y Sineması Yeni kış mevsimini İRENE DUNNE ve RİCHARD DİX tarafından temsil edilmiş KAHRAMAN HAYDUD Aşk ve macera filmi ile açıyor. Bu filmin lüks ve zenginliği ile pek mü- kemmel şarkıları ve mizanseninin ibhtişamı calibi dikkattir. İlâveten : ÇIN PORSELENLERİ tamamen renkli SİLLY SENFONI (Kiralık Emlâk) Evkafı mülhakadan Topçubaşı Abdülmümin vakfından Tophanede Kıhçali mahallesinde Topçular caddesinde 324 No.lı arsa. 326 No. dükkân » » » » 328/2 : arsa Beyoğlu Hüseyinağa mahallesinde Sakızağacı caddesinde 53- Noft evin yarı hissesi. Yukarda yazılı vakıf mallar 31 / Mayıs / 937 sonuna kadar kirayâ verilmek üzere arttırmaları uzatılmıştır. İsteklilerin 14 / Eylül / 936 Pazartesi günü saat 14-30-da Beyoğlu. Vakıflar Direktörlüğü Akarat kalemine gelmeleri. (1138) . . se Jeee Nat v ee Tahlisiye Umum Müdürlüğünden: — Anadolu ve Rumeli Tahlisiye mıntakalarındaki nakliye hayvanlarınıs ihtiyacı için açık eksiltme usulile 28,000 kilo yerli malı arpa — satım alınacaktır. Muhammen bedeli 1,400 lira ve muvakkat teminat miktarı 105 liradır. İhalesi 17/9/1936 tarihine rastlıyan Perşembe — günü saat 15 de Çinili Rıhtım hanında Tahlisiye Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. Şartname sözü geçen Ko misyondan parasız verilmektedir. (870) . zpe b — Keşif bedeli 384 lira 16 kuruş olan Üsküdar Beykoz yolunun tevsil dolayısile yola giden Vaniköy caddesinde 94/96 No.lı yalının bahç& dıvarının yapılması açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif evrakı v€ şartnameler Levazım Müdürlüğünde görülür. ! İstekli olanlar 2490 No.lu kanunda yazılı vesika ve 28 lira 80 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 14/9/936 Pazartesi günü saat 14 de Daimi Encümende bulunmalıdır. «B., “8ö8,, ** Beher metre murabbama 5 lira değer biçilen Cihangir yangif yerinde Havyar sokağında 31 inci ada da yüzsüz 24 metre 64 santisi sahasındaki arsa alâkadarları arasında satılmak üzere açık arttırmay$ konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. İstekliler 924 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 21/9/936 Pazartesi günü saat 14de Daimi Encümende bulunmalıdır. B) — (1018) * * Senelik muhammen kirası 8 lira olan Bulgurluda Çinaraltı sokağındA - 42 metre 96 santim murabbaı sahasındaki arsa teslim tarihinde? itibaren 937 senesi Mayısı sonuna kadar kiraya verilmek üzer? zarlığa konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür Eddi olanlar 60 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile berabef 21/9/936 Pazartesi günü saat 14 de Daimi Encümende bulunmalıdır: (B.) (1013) * * Hepsine 100 lira kıymet biçilen Unkapanı Elvanzade mahallesind Yeşiltulumba sokağında Söleyman Subaşı mektebi ankazı satılmak üzere açık arttırmaya konulmuştur. Şartnamesi Levazım MHM görülür. İstekli olanlar 750 kuruşluk ilk teminat makbuz; V&? mektibilö - beraber 2170/930 Pazartesi günü saat t4de- Delff Encümende bulunmalıdır. (B.) (1017) ü İ diye PİSİ Bir tevkif | eai î';mîmd:' Yalova ceza mahkemesi tarafından Halk Oper' hakkında tevkif kararı verilmiş olan Cuma — akşalf Yalova mezbahasının eski memur - 21.456 dö larından Mehmet oğlu Rifat dün zabı- ŞiRiN TEYZE ta tarafından Aksarayda yakalanmış, Git Bn__.“uıd. Yalovaya gönderilmek üzere müddei- umumiliğe teslim edilmiştir. iskele tiyatrosu”