22 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

22 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN KULAĞI "i HALKIN DILİ Şene & «« No, 2567 serearen TARİH KURULTAYININ İKİNCİ GÜNÜ Prf. Pittard, Wazı işleni talafonu : 20203 “Anadolu, medeniyeti aldığımız mukaddes topraktır,, dedi Umumi toplantıya Profesör Âfet riyaset etmiş, Profesör Pittard ve İbrahim sonra ecnebi âlimlerden bazıları tezlerini okumuşlardır Necmi Dilmenden Profesör Pittard tezini okurken Türk Tarih Kurultayı Azası tezlerini tebliğ Doktor Hümld Koşay Âlaca Höyük haf - riyatının neticeleri bakkında seksiyonda bir tebliğ yapmı Collâ de France de Prehistuar profe - sörü L'Abbe, H. Breuil seksiyonda «Avrupa, Asya ve Afrika arasında iltisak noktası Tür. kiye. mevzulu bir tez irad etmiştir. Profesör | tezinde Türkiye topraklarının, Paleolitik de- | virde, diğer Kıt'alarda olan kültür münase -| betlerinin izahına çalışmış ve bundan beşka, yazının doğuşunu hazırlıyan Şematik san - | atin menşelni Orta Asyaya kadar götütmüş- tür, Yeni buluşlar Profosör Şevket Aziz Kansu'nun «Ankara (Devama 10 uncu sayfada) Kongreden intibalar Dün ne oldu bugünneolacak? Öğleden evvel saat 9,30 da soksi- yonlardan A grupu toplandı: 1 — Hâmid Koşas, Alacahöyük haf- riyatının mühim neticelerini projek- siyonlu olarak anlattı. 2 — Profesör Brewil Avrupa, Asya ve Afrika arasında iltisak noktası o- lan Türkiyenin paleolotik devrini an- latmış, yazının doğuşunu hazırlıyan şematik san'atın menşeini Orta Asya- ya götürdü. (Devamı 10 uncu sayfada) Kongre vesergide | İlim dünyasını neler gördüm? Yazan: Ercümed Ekrem Talu Evvelki — gün, Dolmabahçe sara- yanın at kat salo- nunda, Tarihin En büyük Adamı, Av- rupanın her tara- fından gelmiş saç- lerin de a ikineci tarih kon- gresini âçtı. Ondan önce de, ayni Yüce İnsan, 60 yıllık varlığın- da, yalnız ve yal- Ercümend Ekrem Talu nız riya ve tabasbus tezahürlerine şah- | karşılamaktan kurtulamıyanlar bu yük- (Devama 2 nci sayfada) dinlerken... Yazan: Kadircan Kaflı Türk Tarih Ku- rumunun bir tezi E var: Bugünkü bü- tün medeni mil- letlerin — kaynağı, Türklerin ana va- tanı olan Orta As- yadır. — Bugünkü medeniyetin esas- larını doğudan ba- tıya götürenler de Türkler ve Türk soyundan olanlare dır, Kadircan Kaflı En müşahhas hakiftatleri bile şüplu (Devamı 8 inci sayfada) ÇARŞAMBA 22 — EYLÜL 1937 İtalya Akdeniz kontrolüne iştirak ediyor, Amerika ve İngiltere Japonyaya birer nota gönderdiler ..........ya on Posta _M”. işleri telefonu : 20203 Fiau 8 kuruş Atatürk, İsmet İnönü ve Celâl B ayarla birlikte tarih kongresi müzakere lerini takib buyuruyorlar Kara borsadan döviz alanlar Hükümet meseleyi ciddi- yetle tetkik ediyor Ankara 21 (Hususi) — Hükümet na- zarı dikkati celbetmeğe başlıyan bir içe ehemmiyetle el atmış pbulunmaktadır. Döviz tahdidatı karşısında pasaportunu (Devamı 8 inci sayfada) Rusyada bir ay Içinde 183 kişi Kurşuna dizildi Moskova 21 (A.A.) — Havas ajansı bil- diriyor: Mahalli gazetelerin neşriyatı hu- lâsa edilirse, 4 ağustostan 4 eylül tarihi- ne kadar geçen bir aylık müddet zarfın- dâa bu sene 183 kişi ihanet, casusluk veya sulkasd cürmüyle - kurşuna - dizilmiştir. Bunların 51 i Leningrad muıntakasında vukubulmuştur. Diğer taraftan federasyona dahil cum- huriyetlerden beşinin reisiyle onunun başvekili 1986 danberi azlolunmuştur. Yeni zabıta romanımız Valide Sultanın Gerdanlığı Bugüne kadar okuduğunuz milli za- bıta romanlarının en güzeli, en heye - canlısı ve en şayanı dikkati bu eser o- lacaktır. Onun için bütün mütehassıs - lar: «İlk mükemmel zabıta romanımız» demekte müttehiddirler Cumartesi başlıyoruz İsmet İnönü bugün Ankaraya gidiyor | Dün Atatürkün localarında Tarih Kongresini takip eden İsmet İnönü, akşam Başvekâlet Vekili Celâl Bayarla birlikte Heybeliadaya gitti Bir buçuk ay me zuniyet almış olan Başvekil İsmet İn - | önü, dün Dolmabah- çe sarayma gelerek Reisicumhur Ata « türk'e mülâki ol - muştur, Atatürk'ün docalarında Türk Ta rih Kurultayının ko. nuşmalarını takip e- den İsmet İnönü, cel senin kapanmasın « dan sonra Başvekâ - let vekili ve İktısat Vekili Celâl Bayar- la birlikte motörle Heybeliadaya git - miştir. Başvekil — İsmet İnönü ve aileleri bu gün şehrimizden An karaya hareket ede- ceklerdir. İsmet İnönü tarih sergisinde Celâl Bayarla konuşuyor Herriot ile görüştüm “Herşey gibi sulh de eskiyor, fakat onu yenilemek İçin harp şart değildir,, Yazan: Muhittin Birgen e Bi reket versin ki o da bana yardım etli; ya- g nından geçen garsön- dan kahve istedi ve fransızea — konuştu. Fransızca konuşması #erhal hafızamı can- landırdı ve tanıdım: Edvard Herrlot! Tanır tanımaz ken- disi ile konuşmıya karar verdim. Ben bu meşhur FPransız devlet adamını bizim inkılâbın ilk senes d, tinde İstanbulda, ga ha “gözümü o kadar AY Hertotim dört mukdelif post , 5 C eee ısırıyordu ki kendisini tanımak için ha- mıştım. Bununla beraber hafızamın al fızatnın bütün kuvvetile ısrar ettim. Be- (Devamı 2 inci sayfada) Viyana, 18 «Grand Hotel» in büyük salonunda otu ruyorduk. — Yanımız- daki kanapeler gru- punda iriyarı bir im sana ve onun aşina çehresine gözüm ta. kıldı: Bu kimdi? Zih- nimi yordum, yor- dum, — çıkaramadım. Benim isim ve resim ( hafızam çok zayıftır. Bunun için, önce ken. |