27 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

27 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

8 - Sayfa Geçen bilmecemizde kazananlar | H Eylâl tarihl! bilmecemizde kaza - nanları aşağıya yazıyoruz. İstanbulda bulunan talihii okuyucularımızın he - diyelerini Pazartesi, Perşembe günleri bizzat idarehanemizden almaları lâ - zımdır. Taşra okuyucularımızın hedi - jyeleri posta ile adreslerine gönderilir. BİR KOL SAATİ İstanbul erkek lisesi 3/A dan 62 Ahmet, KOKULU SABUN (Son Posta markalı) Kasımpaşa orta mektep 1/j den 390 M. Esat, İstanbul ticaret ilsesi 1133 M. Nuri, Konya encümeni dalmi üyesi Ömer Baysal oğlu Sacit, Samsun Di Amerikan kumpan « yası Cahit Ame. DİŞ MACUNU Cağaloğlu Mollafenari sokağı 42 de Ma- eide Uzunkaya, Çırçır Hacıhasan sokağında 18 de Enver, Beşiktaş Muradiye — mahallesi Kâğıthane yokuşu 1$ de Mehmet Ercüment, Bursa orta mektep 620 Cemil Özgergin. DİŞ FIRÇASI (Son Posta markalı) Ankara Özgen M. Demir sokak 4 Mu - zaffer, Ankara Leblebici mahallesti — Yenice sokak 48 de Neriman Akcabaşı, Beyoğlu Kuledibi Yazıcı sokak eskihamamda ban 16 da Süha Saydanbay, İstanbul erkek — lisesi $/A dan 385 Ekrem Olguner, ALOMİNYOM BARDAK (Son Posta hatıralı) Cağaloğlu Nuruosmaniye eaddesi 4 de Sı- dika Özdoğru, İnönü kız lisesi 2 nel sımıf Masume, Kumkapı orta mektep 1/L den Hurşit Sivas, İstanbul erkek lisesi 4/A 985 Tevfik Aybars. KALEM (Son Posta hatırah) z dan 44 üncü mektep 4/A dan 134 Nermin, İş- |*0 4 de Şükriye, Biverek P. 'T. 'T. şefi kardeşi Buphi Akıncı, KİTAP 1 inci mektep $/A dan BB Nezih Erkal, Cağaloğlu Nuruosmaniye caddesi 14 de Ce- mile Özdağ, Kurtuluş Karakol sokak 26 de Nizameddin, 44 üncü mektep 86 Sallha Ter- can, Cağaloğlu Hamam sokak 4 de Salme Tescan, Anakara Altıfbey mahallesi No, 193 de F. Tunç, Ankara itfalye meydani Soysal Ap. altında kahyeci Mehmet elile Şükrü, An- kara Samanpazar Öksüzce mahallesi Çadır- etoğlu sokak 28 Cemll, Siverek önyüzbaşı İr- Foça nüfus M. Galip kısı Jale, İzmir İki - çeşmeli Hacıhamza çıkmazı Yi de Enver A- takan, Fevzipaşa $. 51 gefi Adil kızı Şükran, kapı Arpaemini yokuşu 26 da Şükran Ak - sebzociler arasında 70 de kah - tanbul lisesi 1/E den 864 Nejat Özdağ, 44 ün- | *i Bay Ahmet oğlu Abdüsselâm, Yalı cad- cü mektep 311 Bürhan, İstanbul ticaret ilse- Si 1146 Cemaleddin. ALBÜM (Son Posta hatıralı) Süleymaniye Mehmetpaşa yokuşu 17 de Memduh, Nuruosmaniye caddesi 4 de Bir- lik evinde $ üncü kat Salih Tezel, Karagüm- rük 77 mel mektap 70 Munllâ Kurç, Ankara Orman çiftlği 10 uncu yıl yatı mektebi 33 Hamdı, Nevşehir orta meklep 527 Turgüt Özkan, Mardin ceza evi mildürü Vahit oğlu Babahaddin. CEP AYNASI (Son Posta markalı) Boşiktaş Ni taddesi No, 97 de Be - niye, İstanbul B. O. talebesinden 254 Rauf, İstanbul 15 inel mektep 5/A dan 160 Ner- min Turnaoğlu, Süleymaniye — Mehmetpaşa yokuşu No, 17 de Cemal, YUVARLAK DÜNYA KALEMTRAŞ (Son Posta markalı) Bultanahmet Mustafapaşa sokak No. 1 de Nihal, Bakırköy Kartaltepe Filiz sokak 8 de İbrahim Özbaşaran, Cumhuriyet orta mek- tep 448 Nuriye, Küçükayasofya Kaleci şokak 1 de Necati Salman, MUHTİRA DEFTERİ Kadirga 3 üncü mektep Hayrünnisa Dik- olcay, İstanbul Soltanahmet Nakilbent ma- hallesi Çayır sokak 16 B. Öz, 44 üncü mek- tep 1/B den 8 Kenan, Ankara Ziraat Ban- kası seyyar kontrolör Naci oğlu Semai, An. kara Hacıdoğan mahallesi Eğerciler sokak İdesinde sebzeci ve meyvacı vasıtasile İs - mall, İzmir Buca istasyon caddesi 45 Lâtife Ülman, İzmit harp silüh ve vasıtaları K. lığı Dirtnei şubede Veli kız Hatioe, Uşakta tüc - tardan Münip Erkara oğlu Kemal Erkara, Balıkesir Martlı mahallesi Medine sokak 9 da Rrtuğrul, Sivas sıhhiye dairesi bitişiğinde evde 7 de Rüveyde, Tozkparan Tepebaşı cad- desi 38/40 Behar, Ankara Hacettepe Yol- daç sokak 40 da Eşber, Kayseri - Ayniyat teftiş komlsyonu Ziya oğlu Noist, Ankara Doğanbey mahallesi Andaç sokak 12 de Kor- tel, Kadıköy Kuşdili Cumba sokak 8 de Or- han, Ankara Cebeci — cumhurbaşkanlığında İorkestra üyesi Rauf Özgür, Pertevniyal lisesi 127 Sermet, Mahmutpaşa mahallesi sokağı 16 da Kenan, 43 üncü mektep 52 Ömer Pa. ;mk. Eskişehir Erle alamı Tupun soknk 75 de 'Türkân, Yedikule Kuyulubakkal 71 de Ga « lip, Yozgat dikici M. Feyzi oğlu Hulüsi, An- kara Yenicam! Nazım mahallesi Ulukanı cad. 115 de Hüseyin, Fenerbahçe klübünün hesaplarında usulsüzlük yok Fenerbahçe Spor ktübü müessisleri Hey- etinden: Fenerbahçe Spor — klübünün bu Eylâlün 26 mci pazar günü sabahi saat 10 da klüp merkezinde fevkalâde olarak toplanan mü - ezsisler hey'eti, klüp idaresini! ve hesapları- n) mevzuu müzakere ederek bu idarenin ve hesapların tamamen usule muvafık ve mun. tazam olduğunu memnuniyelle görüp idare hey'etine teşekkürle müzaheretini teyide ka- Tar vermiştir. “ Son Posta ,, nın edebi tefrikası : 44 Tıpkı büyük anneler gib:, hayran olup ömür sürecek. İlerde, ço- cukları olunca, lmcasınıl Yazan: SELÂMİ İZZET — Güzeldir diyemezsin ya? — Fevkalâde sevimli, cana yakın, hayatını onlara vakfe-İkendine hâs bir alımı var. İnsanı çe- decek... Onların da babalafına hayran|kiyor, kendine bağlıyor... olmalarını istiyecek ve onlara bunu telkin edecek... Sevimi çoluk çocuğa karışmış tasavvur ediyorum. Hali göz- — Bunu sen söylüyorsun... — Ben güzelden anlamam mı?.. — Güzellik hususunda duygularımız lerimin önüne geliyor, Erkeğinin ve c-| başka. Sevim çok güzel bir kadın ola- Vinin, çocuklarının esiri bir kadın... |cak... Mademki evlenmek istedim, de- Mazlum düşünceli bir sesle: — Hiç fena değil, dedi. Kısa bir sessizlik oldu... Gönül, son okunu atmadan önce biraz düşünüyor olacaktı. Birdenbire sordu: mek ki beğeniyorum... — Geç oldu ama temiz oldu. — Anlamadım. — Sevimin güzel olduğunu anlamak için, onun güzelliğini gürüp beğenmek — Mazlum, sen kolay kolay kız be-|için yirmi dört sene bekledin... Neyse, ğenmezdin... — Gene beğenmem. mademki memnunsun, mes'udsun, ar- tık diyeceğim kalmadı. Ben de senin — Hayar, kenğ_l kendini tekzib ettin. | fikrine iştirak ediyorum. Benim eniş- Kendine daha. güzel bir kadın intihab| tem olacaksın.. bu hayatımın en büyük edebilirdin... Öyle bir gülüş güldü ki, kalbim sız- ladı. Yaralandı, kanadı... Bu sefer Mazlum öfkelendi: — Kötü kalbli sürprizi kalacak... Sustu. Mazlum mukabele etmedi. Gönül doğruldu galiba: — Annem çağırıyor. Gitmeden evvel ınmazdımı seni... Bu | bir şey daha sorayım: Bu yeni akraba- derece kötü kalbli olduğunu tasavvur. lığımız arkadaşlığımızı daha sağlamlaş- edemezdim.. — Bunda ne kötülük var?.. hrınık. değil mi? Bunun aksini iddia K YZA *Candan istekler daima yerini bulmuş sayılır Hayrebolw dan AH Can imza- sile soruluyor: Felâketten mahal yoktur. Öz istekler, yarı meydana gelmiş sayılabilir. BAALU Neş'esizlik saadete yer bırakmaz Kütahyadan Nu reddin Erkurd im- zasile soruluyor: 1 — Hayatta ni- çin muvaffak ola - tuyorum? 2 Hangi mezleği tu- tayım? 3 — Evle- Hirsem mes'ut o - "İkisi zayıf düşüncelerden doğar. 2 — Bir ticarethanenin emin ve sadık bir adamı olarak iş verilebilir. Dürüst « lüğünden iIstifade mümkündür, 3 — Neşesiz kaldıkça saadete yer kal- mıyacaktır. aa Neş'e muvaffakiyetsiziiğe karşı kullanılan bir silâhtır Adana okuüyuücü. larımızdan — Hik - met karakterinin tahlilini istiyor: Neş'e ile hayatın müşküllerine kar gı koymak, mü - vaffakiyet- sizliğe karşı açıl « mış bir nevi mü - cadeledir. Ciddi « yeti ve samimiyeti, zekâsile birleşince muvalfakiyet ihtimalleri artabilir. Son Posta Fotoğraf tahlili kuponu Sesi munisleşti, tatlılaştı... Bu var-| Kendime bakıyorum, yü: dığı netlceyi beğenmişti. Biraz evvelki hücumlarını bu suretle örtüyor, unut- turuyordu. Esasen bütün söyledikleri- ni arkadaşlık gayreti ile söylemişti. Eğer Mazlumu bir arkadaş, candan bir dost gibi sevmeseydi, ağzını açmaz, bir şey söylemezdi... Maksadı Mazlumun saadetiydi. İsteği Mazlumun mes'ud ol- masaydı, başka ne gaye ile konuşur- du?. Ne hakla ileri geri söz söylerdi: — Öyle değil mi Mazlum?.. Sen de bunu takdir ettin elbette... Gönülün Mazlumun üstündeki nüfu- zunu bir kere daha kavradım. Mazlum: — Elbette Gönül, dedi, sana karşı beslediğim güzel hislerle evlenmem a- rasında hiçbir münasebet yok. Seninle arkadaşız, dostuz. Bu dostluğumuza ha- lel gelmiyecektir... Kurnazlık mı, yoksa şuursuzluk mu? Mazlumun bu sözlerine şimdi ben ma- na vermeğe çalışıyorum. Bu sözü ne - den söyledi ve niçin söyledi? Ne de » mek istiyordu?.. Her halde bana kalırsa ©o dakikada Mazlüm kendinde değildi; kendinden geçmiş, kendini kaybetmiş, tam bir şuursuzluğa düşmüştü. Bunun için de ona kızmıyorum, darılmıyorum, gü - cenmiyorum. Amma, ona acıyorum. Bu merhametim, aşk hislerime karışınca daha insani oluyor ve daha derinleşi - Yor.. Gönülün, Mazlumun yanından kalk- tığını anladım, kapınım arkasından çe - i Eyİâl 27 Türkiyedeki Hataylılara İlân Dahiliye Vekâletinden: Sancak arazisi dahilinde doğmuş olanlarla, babaları Sancak arazisi dahilinde doğmuş olup da, Sancak Statüsünün mer'iyete gireceği 29 teşrinisani 1937 tari- hinde 21 den aşağı yaşda bulunan kimseler, bu statünün 12 nci maddesi ahkâ- ma mücibincec, Sancak vatandaşlığını iktisap edebileceklerdir. Bu şartları haiz olanlardan Sancak vatandaşlığını iktisap etmek istiyenlerin 29 Teşrinisani 1937 den itibaren Sancağa gidebilecekleri ilân olunur. — <3486> «6320> ADEMi İKTiDAR ve BELGEVŞEKLİĞİNE KARŞI HORMOBiN Tabletleri , Her eczanede arayınız. (Posta kutusu ) 1255 Hormobin Galata İstanbul İstanbul Tramyay Şirketinden: Üniversite ve Yüksek Mekteb talebelerine Tenzilâtlı tarifeden istifade etmek hakkını bahşeden ve evvelce verilmiş olan 1936/1937 mekteb senesine mahsus yeşil kartlar 1937/1938 senesi için değiştiri- leceğinden, Üniversite ve Yüksek Mekteb talbeleri 15 İlkteşrin 1937 tarihinden evvel yeni kartlarını almak üzere Tramvay Şirketinin Galatada, Tünel arkasın- da, Söğüt sokağında Hareket Kalemine vesikaları ile birlikte gelmeleri ilân olunur. Direktörlük İstanbul Telefon Direktörlüğünden 4000 aded Ankara Telcfon rehberi bastırılmak Üzeredir. Memleket iç ve dışı- na tevzi olunacak bu rehberin iş adamları ve Ucarethaneler için kuvvetli bir propaganda vasıtası olacağını izahtan müstağni görürüm. İlân şeraiti İstanbul Telefon rehberinin aynıdır. Kayıd muamelesi ve izahat almak için Müdüriyet Abonman Dairesine bizzat veya (02) No. roya telefon edilmek suretile müracaat lâzımdır. Rehber kısa bir zamanda tab'a verileceği için istical buyurulmasını rica ederim. Müdüriyet Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 — Kurumumuzun önümüzdeki kış mevsiminde kalöriferli binaların kalöri- ’."k, kalörifer olmıyan binaların da kok kömürü sobasile ve 165 gün müddetle ısıtılması işi kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 2 — Muhammen bedel 32,000 otuz iki bin lira olup muvakkat teminat 2100 Hiradır. 3 — İhale Yüksek Enstltü Rektörlük binasında toplanan komisyon tarafıtıdan 14/10/937 tarihine rastlayan Perşembe günü saat 16 da yapılacaktır. 4 — Teklif mektuplarının ihaleden bir saat evveline kadar makbuz mukabi « Jinde komisyon reisliğine vermeleri ve ihale sartinde komisyonda hazır bulun- maları. 5 — Daha fazla izahat ve parasız şartname almak istiyenlerin Enatitü daire mü- dürlüğüne müracaatları ilân olunur. «856L> <6482> İnhisarlar U. Müdürlüğünden 1 — Cibali fabrikası memur ve amele lokantasile Şemsipaşa bakım ve işleme evi ahçılıkları eksiltmeye konulmuştur. HN — Eksiltme 5/X/1937 tarihine rastlıyan Salı günü saat 14 de Kabatlaşta le- vazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. ILI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden ıhnıhı_lu. IV — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme pi (6302) ralarile birlikte adı geçen komisyona gel-meleri ilân olunur. cudumla, gözlerimi, benliğimin ifa * desini tetkik ediyorum... Sahiden çirkin miyim? Ablamın söy- lediği kadar çirkin miyim?. Beni Maz- lumun güzel bulması kabil değil midir?. Beğenmedim; hayır kendimi hiç be- ğenmedim, Yüreğim üzüldü. Aynada sapsarı, renksiz bir yüz, hiçimsiz bir yüz, yaşlı, nemli manasız iki siyah göz, yayvan, kenarları kırışık bir ağız gör - düm. Bu manasız başı laşıyan vücu - dun da hiç bir ifadesi yoktu. Gösteriş- siz,*Çalımsız bir kızdım. Nöbetci Eczaneler Bu gece nöbetçi olam eezaneler şutular - dır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: , (Ziya Nurt), Alemdarda: (Sırrı Asım). Beyazıtta: (Haydar), Ba- matyada: (Brofilce), Eminönünde: (Be- şir Kemal). Kyüpte: (Arif Beşir). Fener- de: (Emilyad). Şehremininde: (Nâzım). Şehzadebaşında; (İ, Hakkı). Karagüm- Tükte: (Kemal). Küçükpazarda: (Hu - lüsi). Bakırköyünde; (Hİ4âD, Beyoğtu cihetindekiler: Tünelbaşında: (Matkoviç). Yüksekkal - dırımda: (Vingopulo). Galatada: (Mer. kez). Taksimde: (Kemal-Rebul). Şişli- de: fPertev). Boşiktaşta: (Naf Halid). Kadıköy, Boğaziçi ve Adalardakiler: Üsküdarda: (İmrahar). —Büyükadada (Şinasi Rıza), Heybelide; (Tanaşi, Sa- riyerde: (Nuri). rum: Acaba bana m3 öyle gıli;_mr? A- caba kendimi yanlış mı görüyorum? Ablamin tesiri altında kalarak fena mı hükmediyorum?.. Aynanın karşısında ne kadar dur - sam, kendime ne kadar baksam, yanlış hüküm verdiğime kendimi ne kadar inandırmağa çalışsam nafile. Görünen köy ne kadar kılavuz istemezse, benim gördüğüm Sevim hakkında da hüküm vermek için hâkime lüzum yok. Olsa bile ablam kâfi. Evet, Gönülün hakkı var; Güzel değilim... Ya Mazluma ne diyelim?.. Mazlum beni, ne kendimi gördüğüm gibi, ne de Denizyolları İŞLETMESİ Acenteler'i — Karaköy — Köprübaşı Tol. 42362 - Sirkeci Mühürdarzade Han Tel, 22740 İSKENDERUNLU MERSIİIN POSTASI 28 Eylülden itibaren Sirkeciden Salı günleri saat 10 da kalkacak Mersin postaları programlarına ilâ- veten İSKENDERUNA kadar gide- 4«6487 ceklerdir.