25 Aralık 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

25 Aralık 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HALKIN KULAĞI HALKIN DİiİLIİI Son Posta —a BSene 8 — No, 2659 Yazı işleri telefonu : 202013 CUMARTESİ 25 — BİRİNCİKÂNUN 1937 İdare işleri telefonu : 20203 Fiatı 5 kuruş Fransaya ikinci notamız hazırlanıyor Fransa Hatay için verdiğim iz notaya cevabını bildirdi Suriye Başvekilinin yeni beyanatı dordu ko"a"mda oldu #Fransa - Suriye muahedesi olduğu gibi tasdik edilecek, fakat şekil üzerinde fedakârlıklar yıpıluılıhı' Ankara, 24 (Hususi) — Pransız hütü. #meti Hatay hakkındaki notamıza cevab Şermiştir. Bu cevaba tarafımızdan veri- Becek ikinci nota Hariciye Vekâletinde bazırlanmaktadır. Suriye Başvekilinin sözleri Haleb 24 (ALA.) — Ankara yolu ile Pa- risten dönmekte olan Suriye Başvekili Cemil Mardam Bey dün akşam buraya warmıştır. Cemil Mardam Bey, «Fransa ve Türki- ye, vazifemi büyük mikyasta kolaylaş- tırmıştır, iki memleket de istiklâlımizi tanımağa ve istiklâlimize müzaheret et- meğe hazırdırı demiştir. Fransa - Suriye muahedesi nasıl tasdik ediliyor? Şam, 20 (Husust muhabirimiz yazıyor) — Buriye Başvekili Cemil Beyin Parise yaptığı (Devamı 2 inci sayfada) Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Aras Mısırda-Saray - Kabine ihtilâfı aldı, yürüdü Yefd partisinin aldığı karar sureti saraya karşı bir ilânıharb notası mahiyetinde telâkki ediliyor Kahire 24 (A.A.) — Nahas paşa ve|miştir. Bazı Vefdciler toplantı sonun - Makrem paşa dahil olmadığı ha'de ye-|da evine giderken Ahmed Mahir paşa- ni bir Vefd kabinesi teşkilini düşünen JAhmed Mahir paşa, diğer ik! arkadaşi- Je beraber Vefd parlâmenlo grubunun aldığı karar sureti aleyhine rey ver - ya hücum etmişlerdir. Vefd parlâmento grubunun — aldığı karar sureti, saraya karşı bir ilânı harb (Devamı 11 inci sayfada) Deniz Bank kanununun Mecliste müzakersesi hararetli oldu Hatiblerin mütalealarına İktısad Vekili cevab verdi, İyer yer tezahürat yapılacak Deniz Bank yenne. Deniz Bankası denilmesi hakkında teklif üzerine lâyiha encümene iade edildi İsmail Müştak Mayakon “Ahmed Iİhsan Tokgöz Berç Türker Sadri Maksudi İ Ankara, 24 (Hususi) — Bugün Meclis- | teklif veçhile Ankara değil, fakat İstan. öe Deniz Bank kanun lâyihası müzakere | bulun olması lâzım geleceğine işaret et. edilirken Bere Türker (Afyon) söz ala-| miştir. Bak bankanın sermaye vaziyetine temas| Refik İnce Manisa deniz işlerile uğra- #derek demiştir ki: «Bu sermaye bir takım eski gemiler- Gden, dubalardan, fabrikalardan, rıhtım- lardan, demirbaş eşyadan ibaret olup nak- di sermayesi de devredilecek müessese- lerin kasalarında bulunan ihtiyaca kifa- yet etmiyecek az mikdarda nakidden iba- retlir. Türker Deniz Bankın tabit merkezinin şan muhtelif müesseseleri bir araya top- lamanın faydalı bulunduğunu anlatmış, Ahmed İhsan Tokgöz (Ordu) bankanın Bermayesi üzerinde mütaleasını anlatmış ve demiştir ki: — Buü işe büyük sermaye lâzımdır. 50 milyon, 100 milyon. Fakat kârla toplana- cak sermaye ile diye işe başlıyarak bü (Devamı I1 inci sayfada) (Hisar) vapuru faciasından ölümle 100 saatlik bir mücadeleyi müteakıb kurtulan ikinci gemici Temel “ Son Posta ,, ya tüyler ürpertici macerasını anlatıyor 'Adaya beş kişi çıktık, Karadenızde bir Yunan vapuru battı Yıldız - Karayel fırtınası yeniden bütün şiddetile başladı, hiçbir gemi Karadenize açılamıyor, iki vapurun ıkıbehnden haber yok Karadenizde - firtı- na devam etmekte. dir. Fırtına dün biraz hafifler gibi olmuş, fakat geceden İllba- ren tekrar şiddetlen- miştir. Karadenizde hava, kapalıdır. Zon- guldak İliman reişli. ğinden İstanbul li- man idaresine gelen bir telgrafta Zongul- dak ve civarında çid- detli Kıble - Lodos rüzgârı esmekte iken Yıldız - Karayele çe- virdiği ve çok şiddetli esmeğe başladığı bil- dirilmiştir. Gene — Zonguldak- tan verilen haberiere göre evvelki akşam oradan denize açılan Şule ve Sadıkzade vapurlarının — âkıbe- tinden haber yöktuür. Kar tipisi devam et- mektedir, Bu yüzden Karade- nize vapurların çik- ması geri kalmıştır. Denizciler bu rüzgârı da üç gün evvelki fırtına kadar tehlikeli görmekte: ( Kızılay günü Bugün bütün memlekette olduğu gibi İstanbulda da Temel anlatıyor: «Bir kayalıktan ibaret olam adacığa denizle çarpışa çarpışa çıktım!» — Karadenize çıkmak budalalık, de- mektedirler, Yeni kazalar Liman riyasetine dün akşam yeniden dört kaza bildirilmiştir: » 1 — İstanbul limanına merbut bir bu- çuk tonluk Ceylân motörü Karamürsel- de batmıştır. 2 — Göllük limanında Halilin sandalı batmıştır. 3 — Dört tonluk Turgud motörü Bod- rum civarında bat N & — 60 tonluk Dervişin mavnasmı, Er- dek limanında demirini taramış, Türkeli adası önünde batmıştır. (Devamı 11 inci sayfada) (Hisar) faciasından sağ kurtulan ikindi gemici Temel Çok müessir bir sahne Temelin babasına oğlunun sağ olduğu muıdssıni biz verdlk! Dün, Rizeli Temelin, batan Hisar va- purundan kurtulan ikinci vatandaş oldu. ğunu öğrenmişsinizdir ve bu haberi de bütün meslekdaşlarından evvel yetişti- ren Son Postanın dünkü nüshasında oku- duklarınız size anlatmıştır ki, tayfa Sey- feddinin kurtuluşile Rizeli Temelin kur- tuluşu arasında hayli büyük farklar var- Ör Kızılayın 60 ncı yıldönümü bugün bü- tün memleket dahilinde olduğu gibi İs- tanbulda da büyük tezahürat içinde tes'id edilecektir. Baat on dörtte Beyazıd meydanında toplanılacak, nutuklar söylendikten son- (Devamı 2 inci sayfada) Tayfa Seyfeddin, kazadan birkaç saat sonra, İmdada yetişenlerin gözlerine çarpmak talihine uğramığtır. Fakat tesadüfün bu emsalsiz lütfundan mahrum kalan Rizeli Temel, kazadan son- ra, azgın dalgalar azağında tam yüz saat (Devamı 11 inci sayfada) Temelin babam İsmail