2 Mayıs 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

2 Mayıs 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

KU AĞAT G eçen gün boş bir — saatimde radyoyu — karıştırırken güzel bir oyun'keşfeitim. Eğer Ti başka bir veya birkaç lisan bil nız bir radyo başında siz de ber Hd ederek kendi kendinizi eğlendire - bilirsiniz. Saat 8 ile dokuz arası birçok Tadyoların havadis ve konferans ver - dikleri zamandır. Bu saatlerde radyo - yu açınız. ve radyonun — ibresini her merkezde birkaç ye durmak üzere mütemadiyen döndürünüz... Dün akşam sekiz buçukta İstanbul radyosu havadis vermekle meşgüldü. Londra meşbur — bir seyyahın (Deve) mevzulu konferansını, Paris de nezle - ye dair tıbbi bir müsahabeyi hakledi - yordu. İşte benim yaplığım tecrübenin ne- ticesi: İstanbul: — Umum? kâtibinin istifa edeceği şayiaları çıkan Milletler Cemi- yeti..... Londra: — Eski zamanlarda insan - lara büyük yardımları dokunmuş, fa - kat bugün artık unutulmaya yüz tut » Mmüuş bir hayvandır. Paris: — Bir bardak sıcak suya ko- ar 4 | olan Hitler - Mussolini mülâkatı.. yup ıçırlz Nezleniz derhal hafifler, İstanbul: — Yakında vuku bulacak Londra: — Hızlı giderse tahammülü olmıyanların midelerini bulandırır. İ - yice bağlanmadan doğru durmaya im - kân yoktur. Paris: — Bir çok hastalıkların baş - langıcı sayılabilir, dikkat edilmelidir. İstanbul: — Fit ki umumil g gittikçe büyümektedir. Arablar... Londra: — Bu vaziyette sırtlarına bir yük konacağını bilirler. Şikâyetle - ri bundandır. Paris: — İlkönce ehemmiyet veril - mez, fakat bilâhare ehemmiyeti anla - şılır. İstanbul: — Çinde şiddetli muhare- beler olmaktadır. Japonlara göre Çin eşkeri.., Londra: — Hem at, bem inek, hem koyun yerine geçer. Bütün yükleri o taşır, eti yenir, sütü içilir, tüylerinden kumaş, derisinden ayakkabı yapılır... Paris: — Fakat takib ettiğiniz usul- den fayda görmezseniz burnunuzu çe- kiniz! İsmet Hulüsi — Bunları biliy Şarab içinde ölmeyi tercih — eden adam İngiltere — kralı Dördüncü Edvar- K Ç' İ e dın kardeşi Kla- £ Tans dükası müte- madiyen saltanat makamı aleyhine isyanlar tertib edi- yordu. Parlamento bu adamı muha. keme etti ve ölüm çezasına çarptı. Fakat mevkiinin icabı olarak, kendisine, bu cezanın şeklini ta- yin etmek hakkı verildi. Klarans dükası içkiyi seven bir adamdı. Ölümünün de o gekilde olmasını istedi. İçmesini sevdiği şarabda boğulmayı tercih etti. İngiliz par- lamentosu da onun bu dileğini kabul etti. * Meoyva haşerelerine karşı elektrikle mücadele “Amarikada meyva hagerelerine karşi elektrikle mücadele ederler. Bu suretle muhafaza edilen elma ağaçlarının mah- Genç kız Karakteri... — Ben evlenme çağındayım, maddi va- den istifade etmek Mstedim. Acaba bu mu- haverede kullanılan bu cümle benlm için bir Ttehber olabilir mi? Bir hüküm ver - mekte bu sözlere istinad edebilir miyim? e Yukarıda okuduğunuz satırları İzmirli bir erkek okuyucumun mektubundan âl- Gım. Kendisine cevab olarak: — Hayır, bahsettiğiniz muhavere esna- gında işittiğiniz cümle genç kız hakkın- Ga doğru bir fikir edinmiye kâfi değildir, Biyeceğim. Buünün iki şebebi vardır. Birincisi — bir gök genç kızların bu gibi muhaverelerde gamimi düşüncelerini gizlemeleri, Ikinei- Bi de izdivaçtan evvel esas karakterlerini ftamamen iktisab etmemiş olmalarıdır. Modaya uymak, monden görünmek, bazan eksantrik tanınmak birinci hare - ket tarzının âmillini teşkil eder. or mu İdiniz? — |): Musıkıdoıı hoşlanan ve hoşlanmıyan çiçekler Bazı çiçeklerin musikiye karşı bü- yük hassasiyetleri olduğu iddia olu- nuyor. Meselâ sik- lamenlerle karan- filler — musikiden hoşlanmıyorlar. O kadar ki müzik sesi gelen tarafın aksine eğiliyorlar. Buna mukabil diğer bazı çiçekler de var ki, bunlar da, musikinin geldiği tarala baş eğmektedirler, A * Bardak yerine eskiden öküz boynuzu kullanılırdı Her milletin ha- yatında ilk mede- niyet adımı atılır. ken bardak diye küllanılan — nesne hayvan boynuzla- n olmuştur. Bil- hassa öküz boynuzu bu hususta büyük bir rağbet kazanmıştı. nokta ise kadın hayatında erkek rolünün henüz kendisini hissettirmemiş olmasın- dan doğar, İki âmilden birincisi hakkında tafallâta girişmiye Jüzum görmüyorum. Fakat ikinct nokta hakkında bir hatıra- mı anlatayım; Benim bir çocukluk arkadaşım vardı. Allesin! pek erken kaybetti ve akraba eli- ne düştüğü için mektebi daha ilk tahsilin ortasında biraktı. O sırada İzmirde bu - lunuyorduk. Benim memur olan babamı takiben diyar diyar dolaşmak mecburi - yetinde kalışım yekdiğerimizi gözden kay- betmekliğimize sebeb oldu. Bu çocukluk arkadaşıma ayrildığim zaman tam 25 sene sonra İstanbulda rasigel - dim, artık üç çocuk annesi bir ev kadını idi ve kendisini tesadüfen gittiğim — bir alle zalonunda bir muhavere esnasında tanıdım. Asıl hayret ettiğim nokta — 25 yillk bir ayrılıktan sonra buluşma değil, Arkadaşımın geçirdiği istihale oldu. Bv- velâ çok düzgün ve muhakemeli konuşu- yordu. Sathiliği göze çarpmıyan bir kültür aile kadını olur, ya- da iyi yetişmiş bir genç kız sizin eli- bir kadın haline gelir. De « İşte size cevabım. SON FOSTA İKADIN Çok güzel bir eşarp modeli Bu eşarpı «örümcek örgüsü» denilen ga seyrek örgüden yapabilirsiniz. Kalın olmıyacağı için mevsime uyar, Yaza ka - dar rahat rahat kullanabilirsiniz. Örgü Şöyle yapılır: Bir uzun ilmik, bu ilmiğin tek katına battıktan sonra bir sık iğne. Bir daha u- zun ilmik ve sık iğne. Bir sıra önceki u- zun ilmiğin başladığı yere batılır. Niha » yete kadar bunun tekrarı. Üstüne örülen sırada yalnız birer uzun ilmik ve birer sik iğneden sonra ikili sıranın teşkil et- tiği zikzakların başına batılır. Gene ayni yere, Yani uzun ilmiklerin başladığı yer- lere, Yemek bahsi: Badem tatlısı 125 gram badem. Dört veya beş tane acı badem. Üç yumurtanın beyaz ve sarısı. 125 gram tereyağ. 150 gram ince toz şeker, Bir kahve kaşığı un. Ufak bir bardak rom. Bademlerin dörtte birint dört beş acı bademle birlikte dövünüz. Bir kâseye ko- yunuz. İçine bir yumurtanın sarısı ile be- yazını koyunuz, tahta kaşıkla Ince, düz- gün bir hamur halini alıncıya kadar çal- kalayınız. Bu hale gelince 125 gram eri- Tekirdağlı İsveçli güreşciyi mağlüb etti Kara Ali de Amerikalı Şermanla 45 dakihka süren bir müsabakadan sonra berabere ledı | | ' | ; Dünkü müsabakalarda karşılaşan Şerman, Negrin, Tekirdağlı ve Kara Ali yanyana İlk güreşi Bursalı Mehmedle Edirneli Süleyman yaptı. Daha ilk dakikalarda fazla oyun bilmemekle beraber Bursalı Mehmedin daha kuvvetli olduğu görülü- yordu. Nitekim iki güreşci beş dakika a- yakta itiştikten sonra Edirneli Süleyman alta düştü ve 6 ncı dakikada tuşla yenil- di, İkinci güreşi Adapazarlı Servetle ara- bacı Mehmed yaptı. Servet ilk dakikada rakibini yere aldı. Ve mütemadiyen ©- yun tatbik etmek istediyse de Mehmed, bütün bu oyunlara aâanudane mukavemet ederek yenilmedi. Ve on dakikalık ilk devre bu şekilde bitti. İkinci devre başlar başlamaz Servet bu sefer daha hızlı işe başladı ve dördün- cü dakikada rakibini yenmek Üzere iken Mehmed pes etti. Nihayet sıra günün büyük maçlarına geldi. Spiker başpehlivanları sahaya ça- ğırdı. Ve Amerikalı Şermanla Kara Ali- nin ve İsveçli Negrin ile de Tekirdağlı Hüseyinin güreşeceğini ilân etti. Kara Ali Şerman Kara Ali, Şermana nisbetle yücudce daha iri idi. Maamafih Şermanın da çok işlemiş adali bir vücude malik olduğu görülüyardu. İlk denemelerden sonra Kara Ali Şer- manın ayağını kaparak yere attı. Yerde biraz uğraştıktan sonra Amerikalı seri bir hareketle sıyrılmağa muvaffak oldu. Amerikalının hakikaten yüksek teknik sahibi ve çok sür'atli bir güreşel olduğu görülüyordu. Bir ara gene yere düştüler. Amerika- miş kahvaltılık tereyağı ile 150 gram toz| l1 vücudünü Kara Alinin vücudüne dolı- şeker ve bir tutam tozu da katıştırınız. Hepsini birdon tahta kaşıkla dövmeye devam ediniz. Kaymak gibi olunca içer- sine önce bir kahve kaşığı unu, sonra iki yumurtayı teker teker katınız. Romu krem katılaşınca ilâve ediniz. Şişeler nasıl temizlenir ? Kullanılmıyan şişelerin içi kir tutar. Su sabunla ne kadar yıkansa temizlen- mez. Patates kabukları bu hususta pek işe yarar, Bunları ince ince doğrayıp kir- İi şişenin içine atmalı. Ağzını tıpa ile sıkı sıkı kapamalı. Üç gün bir kenarda bı- rakmalı. Üç gün sonra bu kabukları çıkarmalı. Şişenin içine birkaç kere bol soğuk su doldurup çalkalamalı, Tertemiz olur, Ayni üsülle kirli çiçek vazoları da te- mizlenebilir. Onların tıpaları olmadığı için ııı_ı_lırı yağ kâğıdile sarılır. yarak Kara Aliyi oldukca müşkül vazi- yetlere düşürdü. Fakat Kara Ali birden- Tekirdağlının Negrin'e yaptığı birinci tuş — —AoA<E l Bacaksızın maskaralıkları : Kundura boyacılığı | bire Şermanın bacağını yakaladı ve has vaya kaldırıp yere çarparak ilk tuşunu —— yaptı. Yalnız bu tuş üç saniye sürmedi v€ Şerman sür'atle kendisini minder dışmâ Alt. du. Buna mukabil Şerman da kaçmağa başlamıştı. Kara Ali bir ara gene Şermas nın bacağını yakaladı. Ve Amerikalıyı ye« Te çarparak bir tuş daha kazandı. Akabine de Şerman gene minderden kaçtı. Bu gı« rada birinci on beş dakikalık devre bite — Ü. cumile başladı. Kara Ali bir anda Şer- manı gene altına aldı. Müşkül vazyete soktu. Şerman bermütad kararı firara tebdil ederok kendini minder dışına attı. na çıktıktan sonra müsabakanın tekrat ayakta başlamasını şart koştuğundan, jürf — Mayıs 2 f ğ | Kora Ali - Şerman maçından a bir enstantane f » Şimdi Kara Ali daha serbest güreşiyora İkinci devre gene Kara Alinin bir hü« Müsabakadan evvel Şerman, ring dışi« (Devamı 9 uncu sayfada) Ka ai SS