25 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

25 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

ZI BU, İ ll Hüdiseler — Karşısında Mühim bir keşif Bir fıkra dinlemiştim: «Bir zamanlar yalnız kadınlarla mes- kün bir ülke varmış. Bu ülkeye bir er- kek girerse cezası idammış. Meraklı bir | Valinin buluşu işte burada işinize ya- rar: | — Kumral erkeklerden - hazzetmiyor- sun öyle mi, olabilir. bütün yaşı geçkin erkek her ne pahasına olursa olsun ül-| kadınlar kumralları sevmezler. keye girmeyi aklına koymuş; girmiş, fa- kat girer girmez de yakalanmış. Kadınlar onu Bir idam sehpasının al- tına götürmüşler. Asacakları zaman sor- muşlar: — Sön arzun nedir söyle! * — Asılmaya razıyım, fakat beni en çirkininiz kimse o assın. Hiçbir kadın, adamı asmak için orta- ya çıkmamış ve adam da idam edileme- miş.s * Bir havadis okudum: «Amerikadaki Monticello şehrinin va- Jisi, kadınların şort denilen kısacık pan- talonlarla sokaklarda dolaşmalarını hoş görmüyormuş. Fakat emirle, talimatla bunun önüne geçilemiyeceğini - bildiği için bir başka çareye baş varmuş. Güze- telere şu tarzda yazılar yazdırmış: «Genç kızlık devrini aşmış, yaşı ilerle- miş kadınlar şort denilen kısa pantalon- Jardan çok hoşlanmaktadırlar.» Bu yazılar derhal tesirini göstermiş, bir iki gün sonra şehirde şortla gezen bir tek kadın bile kalmamış.» R * Manticello valisi zekâ bahsinde kadın- ların idama mahküm ettikleri adamdan hiç te geri değilmiş Onun bu buluşun- dan hepimiz istifade ödebiliriz. * Meselâ kumral bir delikanlısınız, sarı- Siz bunu söyler söylemez, kadında bir değişiklik olur, sanki biraz evvelki o de- ğilmiş gibi: — Ben şaka söylemiştim, kumral er- keklerden hiç hoşlanmaz olur muyum, bayılırım bile! Diyerek boynunuza atılır. * Karınız ev işlerini yüzüstü bırakıp so- kak sokak geziyor mu? Bu bhuyundan müşteki misiniz? Boşuna nasihat etme- yin, Çünkü bütün nasihatleriniz sağ ku- lağından girecek, ve iki kulak arasında- ki kanaldan geçtikten sonra sol kulağın- dan dışarı çıkacaktır. Hele bağırıp çağır- maya hiç teşebbüs etmeyin.. şimdi bir nebze evde kalıyar, üç günde bir müt- fağa bir kere göz ucile bakıyorsa, siz ba- Bırıp çağırdıktan sonra onu da yapmıiya- eaktır. Ama gene valinin buluşundan İs- tifade edebilirsiniz.. lâf arasında: — Bugün ilmi bir eser okudum, dersi- niz, kadınlarda yaş ilerledikçe evlerine karşı merbutiyet Aazalırmış. Hakikaten doğru bir fikir.. Hzlesi gün; kazmaa düksenle: de, göyer- | C vukan uçları Diref genö gilk bar- niz de kapı dışarı çıkaramazsınız. * Ne iyi buluş, ne iyi buluş.. kadın, saçla- | Sibi başlıyor, sentürün üstünde büzgü ile rını sarıya mı boyatmak istiyor: — Hakkın var, sarı saç yaşlı kadınlara iyi gider. Kürk manto mu istiyor: — Kürk manto gençler için değildir. Şın bir kadına gönül verdiniz, fakat ne- | Yaşlı kadınlar giyerler, ve onlara yakı uşır. dense sarışın kadın size karşı çok lâkayd| — Baloya gitmek mi u'uym-: davranıyor. — Seviyorum! Diyorsunuz, nafile.. — Ölüyorum! Diyorsunuz, nafile.. — Hayatım, servetim, her şeyim senin olsun! Diyorsunuz, gene nafile.. —soruyarsu- nuz: — Peki beni neye istemiyorsun, ne ku- surum var ki?.. Yüzünüze bakıyor: — Avrupada balo seven kadınlar ara- sında bir istatistik yapmışlar, yüzde dok-| & sanı otuzundan yukarı imiş. Diyerek kadının bu hoşa gitmiyen ar-| Bumun en basit şekli şudur: t zularını önlemek mümkündür, Bunların hepsinin olabileceğine ina-İrmonlu suya batıra batıra şapkanın her mayorum, fakat kadınlara: — Haber aldık, okuduk; dedikodu yap- maktan hoşlanan kadımlar yaşı geçkin olanlarmış. Desek acaba onları bu huylarından da | fırçalayınız, şapkaniz tertemiz ve yepyeni — Ben diyor, kumral erkeklerden haz-| vazgeçirebilir miyiz? İsmet Hulüsi ? D Bunları biliyor mu idiniz Babasile konuşamıyan bir kız Amerikanın — İ- yowa — eyaletinde Minni Wall ismin- de bir kız. vardır. — Herkesle — serbest bir surette konu- şan bu kızcağız babasile karşılaşır karşılaşmaz tek keli- Pörselenler nasıl yapılır ? En iyi cins porselenler, hamuruna yüz- , |de kırk dört nisbetinde dövülmüş — sığır | kemiği tozu karıştırılanlardır. ——— me dahi söylemeye muktedir olamamak- tadır. Baba ile kız arasında derin bir müuhabbetin mevcud olduğunu da ilive etmek lâzımdır. Doktorlar bu garib hâ- diseyi izah edememektedirler. Merarenen rrerene | ee L 6.- Müddetumumilik açıkgöz bir hırsız- lık ve sahtekârlık suçlusu hakkında tah kikat yapmaktadır. Hâdisenin tahsilâtı şudur: Hulüsi oğlu Muhsin ismindeki suç- lu, Mehmed Minareci adında birinin kapı kilidini kırmak suretile evine gir- miştir, İçerden birçok eşya çalan hır- sız, bu arada ev sahibine aid bir nüfus tezkeresile, bunun içinde bulunan İş 'Bankasına aid vâdeli bir senedi de âl- mıştır. Suçlu, çaldığı eşyayı bir yere bı- raktıktan sonra, doğru İş Bankasına gitmiş, senedi çıkararak: — Ben, Mehmed Minareciyim. 520 Hralık bir senedim vardı. Bunun para- Demiştir. Ancak senedin vâdeli ol- ması dolayısile, bankadan kendisine şu cevab verilmiştir: — Bu parayı bir seneden evvel biz- den alamazsın. Fakat, Türk Ticaret Bankasına müracaat edersen, sana bu senedi kırarlar. Bunun üzerine Muhsin, bir noter da- iresine giderek, çaldığı nüfus tezkere- sini ibraz etmiş, kendisine bir temlik se- nedi yapılmasını istemiştir. Haricen tanzim şeklinde bir temlik senedi yapılarak, Muhsine verilmiştir. Suçlu buradan Türk Ticaret Bankası- na gitmiş, senedi ve temlik senedini ve muamele ikmal edilerek, 520 lirayı almıştır. Fakat eşyalarla beraber senedin ve nüfus cüzdanının da çalındığının farkı- na varan Mehmed, doğru İş Bankasına koşarak, vaziyeti anlatmış, kendisi na- mına yapılan müracaatf de öğrenince zabıtaya haber vermiştir. Zabıta der- hal fasliyete geçerek, hem hırsızlık, hem de sahtekârlık yapan Muhsini ya- kalamıştır. Dün adliyeye teslim edilen suçlunun 3 üncü sulh ceza hâkimi tarafından ya- pılan sorgusu neticesinde, tevkifine ka- rar verilmiştir. Suçlu, bu işleri zaruret saikasile yaptığımı söylemektedir. Müddetumumilik Muhsin hakkında ilk tahkikat açılmasına karar vererek, 4 üncü sorgu hâkimliğine sevketmiş- tir. Bir çobanı sopa ve bıçakla saja şekil veriyor. Sağdakinin eteği dümdüz. Korsajı roba bitiyor. Her kadın bilmelidir: Panama şapkalar nasıl temizlenir, yenilenir? Panama, modası geçmiyen bir şapka - dır. Çok ta dayanır. Eskimyie yüz tutun- temizlenmesi, yenilenmesi işten bile Mud.u' lir. Limon suyile bildiğimiz içilecer suyu yarı yarıya karıştırınız. Süngeri bu ( - tarafımı temizleyiniz. Fakat sırsıklam 0l- mamasına dikkat ediniz. Üstüne pek ax (fleur de soufre) serpiniz. Kuruyunca olur. İkinci usul de kalaydır, yalnız kullanı- lacak maddeler biraz daha karışıktır. Bu sefer bir yerine iki mahlül hazıtlamak lâzımdır. Hyposulfite de soude 10 gr. Esprit de vin 20 gr. Giycörine 5 gr. Bu üç madde 70 gram suda kalledilir, Esprit de vin 10 gr. Acide citrigue 2 g. Bu ikisi de 60 gram suya kacıstırılır. Önce ya bir sünger, yahud yumuşak ı Çalığı' senedi bankaya kırdıran hırsız yakalandı Hırsızlığı ve sahtekârlığı zaruret saikasile yaptığını söyliyen Muhsin adliyece tevkif edildi düğüne kanaat getirdikten sonra, kaç- mışlardır, Fakat, alman tedbirler sayesinde, Ferhadın hayatı bir mucize kabilinden kurtulmuştur. Ağırceza mahkemesi suçun taammü- den işlendiğini delillerle sabit görmüş ve suçluları ceza kanununun 450 nci maddesine göre, 20 şer sene ağır hapse, müebbeden âmme — hizmetlerinden mahrumiyete mahküm etmiştir. 1569 lira ihtilâs eden belediy ; tahsildarı beş sene hapse mahküm oldu Dip koçanlarına yaztlış isim ve nok- san mikdar yazmak suretile 1569 lira 50 kuruşu ihtilâs etmekten suçlu, sabık İstanbul belediyesi tahsildarı Nadinin muhakemesi Ağırcezada dün neticelen- miştir. Suçu sabit görülen tahsildar 5 sene 10 ay müddetle hapse, 3 sene altı ay memuriyetten mahrumiyete mahkün Esnaf cemiyetlerinin Partiye bağlanacağım yazmışlık. Dün üğleden evvel Hamamcıla) eemiyeti, öğleden sonra Süteüler cemiyet mensubları esnaf cemiyetleri binasında top» Basım istihlâk kooperatifi İxtısad Vekili Bay Şakir Kesebirin başkan- Beyoğlunda bir toplantı yapılacaktır. Bu toplantıya ga-, zete ve mecmun sahibleri davet olunmuşlar-, dır. Toplantıda İktisad Vekâletini Bay Samet Ağaoğtu, Dahiliye Vekâletini de Matbuat u- mum müdürlüğü müşavirlerinden Bay Sad- on iki saat bırakırsınız. Bu müddet ge. çince açık havada ve gölgede kurntur - sunuz. Katılaşması için üstünden pirinç bir fırça ile ve birinci ilâçla bütün şap -| öldüresiye yırılıyınlır 20 şer |i Eztem temsll edecektir. kayı temizlersiniz. Ön iki saat rütubetli ağır hapse mahküm Basın kurumu fevkalâde toplantım ee |bir yerde bırakırsınız. Sonra üstüne ikin- sene Basın Kurunu Başkanlığından: Kurum u- €i ilâcı döker, gene rutubetli bir yerde m mumi heyetinin fevkalâde olarak toplanma- Dün Ağırceza mahkemesi bir taam- müden öldürmiye teşebbüs davasını |, neticelendirmiştir. Altı suale Altı cevab İstanbuldan M. M. rümuzile mektub yazan okuyucu bana altı ayrı sual soruyor.. Ben de onun her sualine ay- T ayrı cevab vereceğim: 1 — Seviyorsun, onun da seni sev - diğine inanıyorsun, daha ileri gitmiye ne Kizum, nihayet sevgi kilo ile tartı- hr, litre ile ölçülür bir mal değil ki ölçebilesin! 2 — Sen gençsin, evlenmek için da- ha epey müddet var, Böyle olduğunu bildikleri halde silesinin kızı şeninle beraber bırakmaları büyük bir hata- dır. Ya kızlarına söz geçiremiyorlar, yahud da bir genç kızın bir genç er » kekle bu kadar sıkı fiki olmasının do- ğuracağı tehlikeyi sezmiyorlar. Bu ikinci sualin beni gerek kız ve gerek ailesi hakkında pek iyi not vermekten uzaklaştırıyor. 3 — Yanında başka kadınlara, kızla- ra bakman, onlarla alâkadar olman sa- na sevdiğin hakkında hiç bir şey öğ - retmez.. Bundan vazgeç! O da ayni şeyleri yapıyor mu? diye şüpheye Müşmen de manasızdır. 4 — Senin şüphen ve bilhassa bu şüphoyi ona ihsas etmen çok hatalı bir hareket olmuştur. Böyle bir şiphe içinde doğduğu zaman, ona hiç bir şey belli etmeden ve hakikati öğrenmek , Orzüsunü göstermeden — ayrılacaktın, sana bu yakışırdı. Mademki çocukluk yaptın, kendini hissettirdin.. aldığın cevabı da bana yazıyorsun. Bu cevab üzerine iki hüküm verilebilir. Ya bu kız seni hakikaton pek delicesine sevi- yor veyahud da düşüncesiz bir insan- dır. Onun hakkında ailen vasıtasile tahkikat yaptırman doğru olur, sen bu cihette fazla ısrar etmiyesin. 5 — Birbirinizden ayrılmak madem ki aklına geliyor. Bu güç olmaz.. Daha gençsiniz. O da seni unutur, sen de ©- nu unutursun. 6 — Bu sualin de çok çocukça. Ne diye zekâ oyunları yaparsın. Bunlar « dan ne çıkar ki! * Bahri Yılmaz Şenere: Oğlum.. onu hastanede arkadaşınm yanında görmüştün değil mi?, Arka - daşını bulur, ondan evini barkını öğ- renirsin. Başka türlü; semt semt, di- yar diyar dolaşmakla göreceğini, bu - lacağını ümüd etmiyorum. TEYZE suyuna batırılmış sünger geçirirsiniz. Hâdisenin suçluları Ali ve Dursun i- * Erkek ceketlerinin yakaları nasıl tomizlenir? Erkek ceketlerinin en fazla yakasile, kol kenarları kirlenir. Bu kiri pek ko-|şübhelenmişler ve bir akşam araların- laylıkla temizlemek mümkündür. Çiy|da müzakere yaparak, onu öldürmeğe patatesi rendeleyiniz. Kirli yere serpi-|karar vermişlerdir. Ertesi gün tarlada, niz. Üstünü bir tülbendle kuvvetli kuv- | yol sormak bahanesile karşısına çıka- vetli oğunuz, Sonra bu temizlenen yeri rak, Ferhadın başına sopa ile vurmuş- gene temiz bir tülbendle siliniz. Kir- dar, sonra da bıçaklamıya başlamışlar- den eser kalmaz. dır. Nihayet yere serilen Ferhadın öl- Poliste : Floryada bulunan cesedin hbüviyeti anlaşıldı Evvelki gün Floryada Anastasın plâjr ci- iki ahbab çavuşlar: