3 Eylül 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

3 Eylül 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HALKIN KULAĞI HALKIN DİLİ Sene 9 — No. 2908 Yazı işleri telefonu: 20203 CUMARTESİ — 3 EYLÜL 1938 Hatay Meclisi açıldı Devlet Reisliğine Tayfur Sökmen ittifakla seçildi Hatay Meclisi Devletin resmi adını HATAY olarak kabul etti Yeni Devlet Reisi Tayfur Sökmen bugün Meclise gelerek and içecek ve bir nutuk söyleyecektir Atatürke sonsuz şükran | İki Türk generali y0 Türkmenin nutkundan; i Hatay diye anılan bu havali Büyük Türk milletinin ve onun şerefli tarihinin ayrılık bilmeyen ve dünya bir araya gelse ayrılmıyacak olan kutsal bir yurdudur HT ni ATRR Antakyanın umumi! görünüşü (Madalyon içinde yeni âevlet reisi Tayfur Sökmen ve doktor Abdur rahman Melek) Antakya, 2 (Hususi) — Müvtıku,:ı:- ağyın ilk meclisinin açılması müna: a . . tü bugün Antakya Ve Hatayın Devlet Reisi ve Vekilleri kimlerdi tile bugün Antakya Ve İskenderunda şenlikler yapılmış halk bu büyük günü Antakya 2 (Husüst) — Hatay derv- let reisliğine seçilen Bay Tayfur Bök- sevinçle kutlulamıştır. Unsurlar arasın- menin hayalı ile meclla reisi, başvekil ga 'tam bir ahenk vardır. Halk sşükün ve asayişe kavuşmanın verdiği derin huzur ve diğer vekillerin hayatlarına dair topladığım malümatı bildiriyorum: içinde birbirlerini tebrik etmektedir. Cumhürreisi Tayfur Sökmen'in hayatı' Meclis açılırken Antakya 2 — Anadolu âajansının hüsu- Bay Sökmen 4$ yaşlarındadır. A - mikte meoşbur ve zengin Türkmen gi muhabiri bildiriyor: Hatay Mihlet Mec- lisi bu sabah saat 10 da coşkun ve sevinç- li tezahürat içinde yaşlı reiz Mehmed A- dalının nutku ile açılmıştır. Kapının ö- (Devamı 11 inci sayfada) beylerinden Mustafa paşa — Morsal'ın oğludur. (Devamı 1l inel sayfada) Yeni bir Yahudi yurdu mu $ > Romanya ve Lehistan, hududlarında Yahudiler için büyük bir arazi parçası ayıracaklarmış İngiliz gazeteleri yazıyorlar: Romanya ve Polonyalılar 5 milyon 1 barındıracak ve Filistinden yük olacak müstakil bir Yahudi ülkesinin plânını hâzırla - mışlardır, Bu iki ülkedeki siyasi mah - feller, Romanya ve Polonya Yahudile- olunacak olan ve iki hılkfı— lâ bulunan — arazinin dana getirmişlerdir. yanın bir kısmını ver- Yahudileri de bu ye- ülkesine kabul edilecekler - FRANSILVAL ROMA # * ee BUKRAŞ cek olan buraya Romanya ve Polon - gf e iz SÜ Tm D ” Almanyaya gidiyorlar Örgeneral Korgeneral İzzeddin Çalışlar Ali Puad Elâzığ 1 — Orgeneral İzzeddin Ça- lışlar ve Harb Akademisi — kumandani Korgeneral Ali Fuad Alman ordusu « nun Königsberg'te yapılacak olan ma- nevralarında bulunmak — üzere yarın Elâzığ'dan hareket edeceklerdir. (Uluz) Elektrik fabrikası, bu kış ihtiyacı karşılayamıyacak mı? Elektrik idaresi çıkan şayiaları tekzib ediyor Şehrimizde birkaç zamandır şayanı dikkat bir rivayet dolaşıp durmakta - dır: Elektrik işleri idaresi bugünkü e- (Devamı 11 inci sayfada) Vekiller Hey'eti Toplandı Ankara, 2 (Hususi) — Vekiller Heyeti Başvekil- Celâl Bayarın reisliğinde bu- gün on yedi buçukta Mecliste - toplan- (Devamı 11 inci sayfada) 'İnoktai nazarının ne merkezde İdare işleri telefonu: 20203 L Çek meselesi yeni — Son Posta Fiatı: 8 kuruş bir safhaya giriyor —| Henlayn dün Hitlerle iki saat görüştükten sonra Praga döndü Almangya meseleyi harben halletmek istediği takdirde yalnız Çekoslovakya ile karşılaşmıyacağı Hitlere bir raporla bildirildi Çek Cumhurreisi Beneş Südet mümessillerile dün dört saatten fazla görüştü Laondra 2 (Husust) — Dün Berhtedga- dene muvasalat etmiş olan Südet partisi şefi Konrad Henlayn, bugün saat 11,30 da Hitler tarafından kabul edilmiştir. Henlaynın kabulünden kısa bir müddet evvel, hariciye nazırı Fon Ribbentrop da Berhtesgadene gelmiştir. Deyli Meyl gazetesine göre Fon Rib« bentrop, Südet meselesi hakkında muh- tolif Avrupa devletlerinin noktai nazarı- nı bildiren bir raporu Hitlere tevdi et- miştir. Mülâkatın neticesi Alman ajansının tebliğine göre, Hit- ler - Henlayn mülâkatı iki saatten fazla sürmüştür. Bu esnada Henlayn, Pragda tereyan etmekte olan müzakereler hak- kında Hitlere izahat vermiştir. Bu iza- batı büyük bir alâka ile dinliyen Hitler, Südetlerin noktai nâazarına tamamen hemfikir olduğunu ve takib edilen hattı hareketi tasvib eylediğini söylemiştir. Henlayn döndü Henlayn tarafından izah edilen Südet : olduğu henüz anlaşılmamıştır. Henlayn saat 38 de Çekoslovakyaya hareket etmiştir. Ha- riciye nazırı Fon Ribbentrop da tayyare | İngilterenin Berlin sefiri Hendersön Sis) Con Saymön ile görüşüyor Bu raporda, Almanya meseleyi harben halletmek istediği takdirde yalnız Çekos- lovakya ile karşılaşmağı ümid etmemesi lâzım geleceğini açıkça bildirmektedir. Hitlerin Pazartesi gününe kadar Berhtet- gadende kalacağını ve ayni günde Nazi kon- gresini açmak üzere Nürnberg'e gideceği bil- ile Berline dönmüştür. Dün Beyoğlunda feci bir kaza olmuş, genç bir piyano muallimesi bir köpek yüzünden oturduğu evin dördüncü ka- tından sokağa düşerek beyni parçalan- mış ve derhal ölmüştür. Elif ismini taşıyan bukadın henüz 32 yaşındadır. Kimsesiz bulunması sebebile bütün muhabbetini ufacık köpeği üze- rinde toplamış ve senelerdenberi bu kö- pekle beraber yaşamıştır. Dün akşama doğru Beyoğlunda Sakızaağacı caddesin- deki 37 numaralı evinin dördüncü katın- da otururken; köpek sokaktan geçenle- rin ayak seslerine havlamağa başlamış, açık bulunan pencerenin kenarına sıçra- maştır. Bunu gören Elif, köpeğin yere (Devamı 3 üncü sayfada) L Garib haberler | (1) - Köpeği uğrunda ölen genç kadın (2)- Mezarlıklardan çiçek çalan bir hirsiz yakalandı, (3) - Pen- cereden sokağa düşen biçak bir çocuğu yaraladı, (4) - Bir fabrika havuzunun kokusundan dört amele bayıldı düşüp öleceğini düşünerek onu kurtar- mak için oturduğu- yerden fırlamış ve hakikaten düşmek üzere olan köpeği kurtarmak isterken müvazenesini kay- bederek pencereden aşağı yuvarlanmış- |tır. Baş aşağı düşen Elifin başı yaya kal» dırımının kenarına çarpmış ve kafatası parçalanarak derhal ölmüştür Mezarlıkların çiçeklerini çalan bir hırsız yakalandı Mezarlıklardan çiçek çalan bir hırşız hakkkında, müddeiumumlliğin — yaptığı tahkikat neticelenmiştir. (Devamı 11 inci sayfada)