19 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

19 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

$ SATIŞ a BIGA İCRA VE Müflis Dimetokalı Halilin borçlarından dolayı iflâs dairesince haciz edilerek paraya çevrilmesine karar verilen. Biğa tapusunun Kânünuevvel. 932 tarih ve 129 numarasında kayıdlı Biğanın Dimetoka Kargı-çiftliği mevkiindeki Karabaşlıda taş çıktığı ve Karabigalı Hacı Ahmed ve Kerli oğlu Emin ve Dağlı oğlu Ahmed ve İsmail ve Aziz ve Koyun köprüsü ve Susak çeşmesi başı ile mahdud tamamı 30000 dönüm mesahada bu- lunan tarla. Bu tarlanın 10000 dönüm yerinin ıoıı-ıiı kumsal, 10000 dönüm yerinin toprağı ise milli toprak olup her iki kısmın yani 20000 dönüm yerin toprağı ziraate el- verişli ve kuvvei inbatiyesi birinci derecededir. Geri kalan 10000 dönüm arazi de mahsul yetiştirmeğe ve ziraate elverişli ise de toprağı daha zayıf ve kuvvel inbatiyesi de muhtelif derecelerde ve nevilerdedir. 'Tamamı 30000 dönüm olan bu tarlanın hali hazırda 500 dönüme yakın ufak bir kısmı ziraat edilmekte olup diğer kısımları mer'a ve otlakiye olarak kullanıl- makta ve bu yerlerden de senevi ve aagari olarak bir milyon kilo ot istihsal e- dilmektedir. Bu vâsi arazid2 ayrıca 300 dönüme yakın bir ormanlık, adedi sayıl- mıyacak kadar ve yaygın bir halde yabani armud ahlat, dişbudak, karaağaç, sö- ğüd, çınar ve meşe ağaçları mevcuddur. Ormanın alt kısmında bir ırmak vardır. Saz ve ağaç dallarından yapılmış muhtelif yerlerde hayvan ve çobanlar — için mandırâalar, barakalar, bulunan bu yer Karabiga ve Dimetoka nahiyeleri ara. sında etekleri bayır orta kısımları düz ve iyi bir mevkide her nevi ziraate el- verişli hayvan beslemeğe müsaid ve odunundan istifadesi de her zaman kabil ol. masından dolayı tamamına ehlivukuflar tarafından 200000 lira kiymet — takdir edilmiştir. Yine Biga tapusunun Kânunuevvel 992 tarih ve 128 numarasında kayıdlı Susak çeşmesi ve Üvey ve Kocahlat tarla ve yolca Kavakdere, kulağından Kadınde- re çatısı ve Üveyilden Eğridere başındaki yoldan Kargı deresi kulağı ve Çamurlu kulak ve Hamzabey yolu ve Menekşe deresi ve Güvem çukuru ve Kurtdede ve kum yol kuyusu ve Yürükler makberesi ve Hacıveli kışlası ve lebbi derya ve Çay ağzı ve Karabaşlıda Taşçıktı ile çevrili 17500 dönüm mesahada bulunan bir mer'a, 'Bu mer'anın yedi bin dönümü fundalık ve ormanlık, dört bin dönümü kumluk ve azmak, 3500 dönümü pirenlik ve çalılık ve fundalık ve,3000 dünümü İse ça- yırlık olup orman kısmının odunundan ve çayır kısmının da otundan ve met'a- gından istifade iyi derecede edilebilir. Münbit ve verimli olan bu mer'anın orta- sında (Kabaklı gölü) isminde ayrıca büyücek bir göl vardır orman dahilinde meşe, akça, dişbudak ve bir mikdar da yabani meyva ağaçları mevcud olup ara- zinin Dimetoka ve Karabıga nahiyelerine ve sahil boyuna yakın olması odun ve otundan sahilin yakın bulunmasından az masrafla istifade temin edilmekte ol- duğunda ve civarda başkaca bir çiftlik olmamasından dolayı bu çiftlik mer'a- sınım tamamına ehlivukuflar tarafından 40000 lira kıymet takdir edilmiştir. Yine Biga taptısunun Mart 932 tarih ve 30 yasında kayıdlı tarafları çiftliğe ald mer'a ile çevrili çukur bir mevkide etrafı kerpiç ve taş duvarlarla çevrili çiftlik binası. Mesahgsı: 6 dönüm. Evsafı: Çift tahta büyük bir kapıdan içeri girildikte büyük bir meydanlık et- rafında ameleye mahsus iki katlı ahşap üstü kiremid iki oda bir helâ bir sofayı şamil eski bir bu evin sağında kerpiçten yapılmış büyükçe bir mutfak ve bunun yanında bir ahır ve sıra ile hayvan muhafazasına mahsus ön tarafları açık sa- çaklık ve saçaklık ortasında da dört gözlü bir zahire ambarı mevcud olup so- lunda kerpiçten yapılmış tek katlı bir oda ki üstü kiremid ile örtülüdür ve bunun yanında da ziraat makinelerini koymağa mahsus üstü kiremidli büyuk bir mahza ve yanında altı hayvan ahırı ve orta taralta bir kuyusu mevcud olan bir çiftlik binasındaki binalar umumiyet itibarile pek harab bir derecede olup kıs- men duvarları çökmüş ve tahta aksamı çürümüş olup tamamına ehlhukun.r tarafından 1000 lira kıymet takdir edilmiştir. Yukarıda yazılı 3 gayri menkulden: 30000 dönüm tarlanın 60 hissede 9 hissesi. 17500 dönüm mer'anın 60 hissede 9 hissesi, Çiftlik binasının 72 hissede 14 hissesi açık arttırma suretile satılacaktır. Yine Biga tapusunun Ağustos 937 tarih ve 2 No, sında kayıdlı: Tokadkırı kö- yünün Kurugöl mevkiinda doğu yol, batısı akıntı, poyrazı Zekeriyya ve kıblesi Ali (halen hissedarlar arazisi) ile çevrili olan 2 HR. 7579 M2. messhadaki tarla- 'nın beşte bir hissesi. Halen mor'a halinde ve hayvan otlakiyesi olarak kpllanılan ziraate elverişli kuvvel inbatiyesi orta derecede arazinin bir kısmı milli toprak olup tamamına *ehlivukuf tarafından 130 lira kıymet takdir edilmiştir. Tapunun ayni tarih ve 3 No, sında kayıdlı: Karabiganın Şehidler mezarlığı mevkinde (tamamına ehlivukuf tarafından 120 Hira kıymet takdir edilmiş olan) Hoğu ve batı yol, poyrazı yol çatı, kıblesi Şehidler mezarlığı ve Alibey arazisile çevrili 2 HR. 7579 M. 2. mesahada bulunan tarlanın beşte bir hissesi. Evsafı: Kuvvei inbatiyesi orta derecede olup ziraate elverişlidir. Tapumun ayni tarih ve 4 No. sında kayıda: Karabiganın Azadlı mevklinde (ehlivukuf tarafından 30 lira kıymet « tamamına - takdir edilmiş olan) tarafları Şehirli Hacı Emin oğlu ve Ragıp ve Azmak ile mahdud 9193 M. 2. mesahadaki tarlanın beşte bir hissest, Evsafı: Kuvvei inbatiyesi ortta derecede ve her nevi ziraate elverişlidir. Tapunun ayni tarik ve 5 No, sında kayıdlı: Karabiganın Kabalar mevklinde (ehlivukuf tarafından tamamına'900 lira kımyet takdir edilmiş olan) doğusu Ka- rabiga caddesi ve Hacı Emin oğlu kerimeleri ve Defterdar azmağı ve Çınarköp. Yü arazasile çevrili 18 HR. 3860 M2. mesahadaki tarlanın beşte bir hissesi, Evsafı: Kuvvel inbatiyesi birinci derecede olup her nevi ziraate elverişli ve halen mer'a halinde otundan istifade edilmektedir. Tapunun ayni tarih ve 6 No, sında kayıdlı: Karabiganın mezarlık alçağı mev- klinde (tamamına ehlivuku? tarafından 136 lira kıymet takdir edilmiş olan) ta- rafları sahibi sened ve Metrez azmağı ile çevrili 3 HR. 2175 M2. mesahadaki tarlanın beşte bir hissesi. Evsafı: Halen ziraat edilmekte olup kuvvei inbatiyesi orta derecededir. Tapunun ayni tarih ve 7 No. sında kayıdlı: Karabiganın Şehidler mezarlığı mevkiinde (tamamına ehlivukuf tarafıadan 240 lira kıymet takdir edilmiş olan) tarafları yol ve Ali bey, Karabiga yolu ve Metrğz azmağı ile mahdud 5 HR. 5158 M2, mosahadaki yarı hisse tarlanın dörtte iki hissesi 5 hisse itibarile bir hissesi, Evsafı: Kuvvoi inbatiyesi birinci derecede ye her nevi ziraate elverişli, halen ve otlakiyo olarak kullanılmaktadır. Tapunun ayni tarih ve 8 No: sında kayıdlı: Karabiganın Şehidler mezarlığı mevklinde (tamamına ehlivukuf tarafından 240 lira kıymet takdir edilmiş olan) tarafları Alibey, Metrez azmağı ve sahibi sened arazisile mahdud 5 HR. 5158 M2. mesahadaki tarlanın yarı hissesinin beşte bir hissesi. Evsafı: Halen mer'a halinde kullanılmakta ve kuvvel inbatiyesi orta derecede zirâate elverişlidir. Tapunun ayni tarih ve 9 No. sında kayıdlı: Karabiganın Şehidler mezarlığı mevkiinde (tamamına ehlivukuf tarafından 240 lira kıymet takdir edilmiş olan) tarafları Alibey, Metrez azmağı ve Karaağağ tarlalarile çevrili 5 HR. 5158 M2. mesahadaki tarlanın yarı hissesinin beşte bir hissesi, Evsafı: Kuvvei inbatiyesi orta derecode ziraate elverişli olup halen mer'a ha- Hinde kullamılmakta olup otundan istifade edilmektedir. İFLÂ SON POSTA İLANI S DAİRESİNDEN: Tapumun ayni tarih ve 10 No, sında kayıdlı: Karabiganın Şehidler mezarlığı mevkiinde (tamamına ehlivukuf tarafından 65 lira kıymet takdir edilmiş olan) Ali ve Metrez azmağı ile çevrili 1 HR. 3189 M2. mesahadaki tarlanın yarı his- sesinin beşte bir hissesi. Evsafı: Kuvvetl inbatiyesi orta derecede ve her nevi ziraâle elverişlidir. Tapumun ayni tarih ve 11 No, sında kayıdlı: Karabiganın Karaağaç mevkiinde (tamamına ehlivukuf tarafından 100 lira kıymet takdir edilmiş olan) tarafları azmak ve tarafeyni sahibi sened tarlalarile çevrili 2 HR. 2982 M2. mesahadaki tarlanın yarı hissesinin beşte bir hissesi. Evsafı: Kuvvei inbatiyesi orta derecede olup ziraate elverişlidir. Tapunun ayni tarih ve 12 No. sında kayıdlı: Karabiganın Kaba tarla mevkiin- de (tamamına 950 lira kıymet takdir edilmiş olan) tarafları Karabiga caddesi ve Metrez azmağı ve yol ile çevrili 18 HR. 3860 M2. mesahadaki tarla ve çiftlik bi- nasının yarı hissesinin beşte bir hissesi. Evsafı: Kuvvei inbatiyesi orta derecede ve her nevi ziraate elverişli bu'tarla dahilinde 240 aded dud ağacı mevcud olup ayrıca şose kenarında kerpiçten ya- pılmış (Dudluk çiftliği) namile marut çiftlik binası mevcud olup bu binanın'böl- me duvarları ve cebhesi yıkık bir vaziyette ve umumiyet itibarile harab bir hal- dedir. Binanın üstü kiremid örtülü olup bunların bir kısmı da çökük bir haldedir. Tapunun ayni tarik ve 13 No, sında kayıdlı: Karabiğa nahiyesinin Azadlı nam Metrez azmağı mevkünde (ehlivukuf tarafından tamamına 375 lira kıymet tak- dir gdilmiş olan) doğu Güleçköy yolu batısı Ali, poyrazı Metrez azmağı ve kıblesi Azadlı yolu ile çevrili 8 HR. 1930 M2. mesahadaki tarlanın yarısının beşte bir hissesi, Evsafı: Halen mer'a halinde kullanılan bu tarla her nevi ziraate elverişli ve kuvvei inbatiyesi de orta derecededir. Tapunun ayni tarih ve 14 No. sında kayıdlı: Karabiganın Azadlı mevkiinde (tamamına ehlivukuf tarafından 110 lira kıymet takdir edilmiş olan) doğu Ali- bey, batı mezarlık, poyrazı Sancıdede, kıble Ragıp tarlasile çevrili 2 HR. 7579 M2. mesahadaki tarlanın beşte bir hissesi, ö Evsafı: Kuvvei inbatiyesi orta derecede halen mer'a halinde kullanılmakta işe de her nevi ziraate elverişlidir. Tapuinun ayni tarih ve 15 No, sında kayıdlı: Karabiganın Metrez ızmığı mev- künde (tamamına 370 lira kıymet takdir edilmiş olan) doğu Metrez azmağı, poy- razı Alibey, batı ve kıble Azadlı yolu ile çevrili 9 HR. 1930 M2. mesahadaki tar- lanın yarı hissesinin betşe bir hissesi, Evsafı: Bu tarla halen mer'a halinde kullanılmakta ve otundan istifade edil. mekte olup ziraate plverişli kuvveti inbatiyesi orta derecede olup hayvan otlaki- yesine de elverişlidir. Tapunun ayni tarih ve 16 Na. sında kayıdlı: Karabiganın Çınarköprü öva mev- kiünde (tamamına ehlivukuf tarafından 110 lira kıymet takdir edilmiş olan) ta- rafları Sakar Mehmed ve Hacı Emin oğlu ve Azmak ve Bozhali ile çevrili 2 HR. 7579 M2. mesahadaki tarlanın beşte bir hissesi. Evsafı: Düz bir mevkide toprağı ziraate elverişli kuvvei s“inbatiyesi orta dere- cede bulunan bu yer hali hazırds mer'a halinde olup otundan istifade edilmek- tedir, Tapunun ayni tarih ve 17 No. sında kayıdlı: Karabiga nahiyesinin Kumlar mevkiinde (tamamına 120 lira kıymet takdir edilmiş olan) doğusu yol, bati anah- tarcı Hakkı, poyrazı yol ve kıblesi hissedarların tarlalarile çevrili $ HAR. 6772 M2. mosahadaki tarlanın beşte bir hissesi. Evsafı: Tapu kaydına göre 3 HR. 6772 M2. yâzılı ve ehlivukuf tarafından 4 HR. a yakın olduğu tesbit edilen bu yer de halen mer'a olarak kullanılmakta olup ziraate elverişli ve kuvvei inbatiyesi orta derecededir. Tapunun ayni tarih ve 18 No, sında kayıdlı: Karabiga nahiyesinin Şehidler me- zarlığı Göbekei yeri mevkiünde (tamamına ehlivukuf tarafından 300 lira kıymet takdir edilmiş olan) doğusu Metrez azmağı, batısı Azadlı yolu, poyrazı Şerife ve kıblesi sahibi sened ve Şerife tarlalarile çevrili 7 HR. 8544 M2, mesahadaki tar- lanın beşte bir hissesi, Evsafı! Toprağı kısmen milli ve ziraate elverişli kuvvei inbatriyesi orta dere- cede ve ayni zamanda hayvan yetiştirmeğe elverişlidir. Tapunun ayni tarih ve 19 No, sında kayıdk: Karabiga nahiyesinin Sancıdede mevkiinde (tamamına ehlivukuf tarafından 165 lira kıymet takdir edilmiş olan) doğu Hacı Emin oğlu yetimleri, batı Maliye hazinesi tarlası ve Zehra tarlası, poyrazı Karabiga Saman yolu, kıblesi sahibi sened tarlalarile çevrili 5 HR. 7916 M2, mesahadaki tarlanın beşte bir hissesi. Evsafı: Ziraate elverişli ve kuvvet inbatiyesi orta derecede mevkii düzdür. Yine Biga tapusunun Mart 933 tarih ve 9 No. sında kayıdlı: Karabiga nahiye- sinin Şehidler mezarlığı mevkiinde (tamamına ehlivukuf tarafından 1200 lira kıymet takdir edilmiş olan) şarkı Şehidler mezarlığı, şimali yol, garbı Metrez ;,’;î: cenubu Biga caddesile çevrili 150 dönüm tarlanın yarı hissesinin dörtte bir a. Evsafı: Tapu kaydına göre 150 ve ehlivukuf tahminine göre de 200. dönüme yakın olan mevkii düz kuvvoi inbatiyesi iyi derecede ve ziraate elverişli ve ha- len mer'a halinde kullanılan tarla. Tapunun Mart 933 tarih ve 10 No. sında kayıdlı: Karabiganın mezarlık alçağı mevkünde (tamamına ehlivukuf tarafından 900 lira kıymet takdir deilmiş olan) şarkı ve şimali Veli ağa tarlaları, garbı Metrez azmağı ve cenubu yol ile çevrili 150 dönüm tarlanın yarı hissesinin dörtte bir hissesi. Busafı: Kuvvei inbatiyesi birinci derecede içinde ağacı ve suyu mevcud olmı- | yan ve toprağı kara olan bu tarla her nevi ziraate elverişlidir. Tapunun Temmuz 326 tarih ve 103 No. sında kayıdlı: Dimetoka nahiyesinin Bayır mevkiünde (tamamına ehlivukuf tarafından 120 lira kıymet takdir edilmiş olan) şarkan Osman bini İbrahim, garben Hacıköylü Mehmed Ali, şimalen Po- mak Orhaniyeli Canbaz Süleyman, cenubu Nuh ve Mehmed arazisile çevrili 40 dönüm tarlanın dörtte bir hissesi, Eveafı: Mevkü bayır ve düz toprağı kumsal ve gevenlik olup 10 dönüm kadarı ziraate elverişlidir. SATIŞ: Açık arttırma suretile yapılacağından ve arttırma bedli de peşin oldu- ğundan arttırmaya iştirak edeceklerin muhammen kıymetin ©6 de 7 buçuk nis- betinde pey akçesi veya millt bir bankadan teminat mektubu getirmeleri icab eder. Müterakim vergi tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları (borçluya) aid olup ihale bedelinden tenzil olunur. Birinci arttırma: 21/11/938 tarihine rastlıyan Pazartesi günü Biga İcra daire- sinde saat 9 dan 11 e kadar yapılacaktır. Birinci arttırmada muhammen kıyme- tin ©6 75 gini bulduğu takdirde üstte bırakılacak ve aksi halde en son arttıranın taahhüdleri baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdid edilecektir. İkinci arttırma: 6/12/938 tarihine rastlıyan Salı günü yine saat 9 dan 11 e ka- dar Biga İcra dairesinde yapılacak ikinci arttırma sonunda en çok arttıranların üzerinde bırakılacaktır. 2004 sayılı İcra ve İflâs kanununun 242, 243 ve 244 cü maddelerine göre yapı- Tacak olan bu satış hakkında daha fazla izahat almak istiyenlerin 7/10/938 tari- hinden itibaren Biga İcra ve İflâs dairesinde mahalli mahsusunda asılı buluna- cak olan açık arttırma şartnamelerini ve 936/648 sayılı dosyadaki vaziyet ve takdiri kıymet zabıt varakalarile mevcud evfıh görüp anlıyabilecekleri ilân olu- nur, — (11232) fi i 2 8 4 6 6 7 8 9 10 1 z 2| Bİ |B ON n B u €| ı — T n ı & ı & " İ | m u SOLDAN SAĞA: 1 — Yazı başlığı, © — Garib - Acele eden. 8 — Kesmek masdarından emri hazır Kese satan. € — Âlâdan daha iyi. $ — Fikir - Yenen baharlı bir ot. 8 — Ne olmuş ki - Hane - Baba. 7 — Ban'at - Yağmur. 8 — Nümune - İnanmış. 9 — Hakir - Bir sesin daha keskini 10 — Son harfin okunuş şekli - Kasabil Battığı « Kemliğin içindeki. YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Ketmedilemez. 2 — Kraliçe - kız evlâd. 3 — Kaşa sürülen boya - Şart lâhikası. 4 — İsimlerden sıfat yapmak için kulla « nılan lâhiza - Çamlıcada bir semt. 5 — Sonuna bir «M> ilâve edilirse dilsiz , Avadanlık. 6 — Genişlik - Neter. 7 — Mahsulü toplamak vaktl. B — Çabuk - Erişmiş. 9 — EBrkafın aldığı vergi, GİE 'RİMİE'ZİANİNİ L A| Evvelki bulmacanın Wilıuı ıılıll RADYO Bugünkü program İSTANBUL 19 Birinciteşrin 1838 Çarşamba Akşam neşriyatı: 18,30: Keman konseri: Kadıköy Halkevi namına, —Konservatuvar — profesörlerindem İskender Ardan, Piyanodu Rana Seven, 19t Konferans Fatih Halkevi namına, — Rüşdü Diktürk (İçtimalyatta — Halkevlerinin tolü), 1030: Halk türküleri: İsmall Hakkı tarafın- dan, 19,56: Borsa haberleri, 20: Nezihe Uyar ve arkadaşları tarafından Türk — müusikisi ve halk şarkıları, 20440: Ajans haberleri, 2047: Ömer Rıza Doğrul tarafından araboa göylev, 21: Saat âyarı: Örkestra, 21,50: Sa- fiye ve arkadaşları tarafından Türk musiki. gi ve halk şarkıları, 22,10: Hava raporu, 22,13> Darüttalim musiki heyeti; 'ıhn Kopus ve arkadaşları tarafından, 22,50: Son haberler ve ertesi günün programı, ıl Baat üyarı, İstiklâl marşı. ANKARA 19 Birinciteşrin 1938 Çarşamba (Öğle neşriyatı tecrübe mahiyotinde ola- rak yeni stüdyoda yapılacaktır.) — 12,30: Alaturka plâk neşriyatı, 13: Habers ler, 13,15: Karışık plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 18,50 Dans plâk naşviyatı, 19,16 Türk muzi- | kisi ve halk şazkıları (Makbüule Çakar), 20: Baat Ââyarı ve araboca söylev, 20,10 Haberler (Mustafa 22: Haberler ve hava raporu. Nöbetci eczaneler —.— Bu gece nöbetci olan eczaneler şan - lardır: İstanbul cihetindekiler; — * Aksarayda: (Ziya Nuri), Alamdarda: (Esad), Beyazıdda: (Belkis), Samatya - da: (Brofilos), Eminönünde: (Balih Ne - catl), Eyübde: (Arif Beşir), Fenerde: (Vitalij, Şehremininde: (Nazım), Şeh - zadebaşında: (Üniversite), Karagüm - rükte: (Süad), Küçükpasarda: — (Hik » met Cemil), Bakırköyünde: (HNAl), m— eihetindekiler: İstiklâl caddesinde: — (Oalatasasay, Garih), Galatada: (Hidayet), Kurtuluş - ta: (Kurtuluş), Maçkada: (Feyzi), Be - şiktaşta: (A Raza). Boğaziçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Üsküdarda: (Ömer Kenan), Sarıyar- de: (Asaf), Kadıköyünde: (Saadet, Os - man Hulüsi), Büyükadada: (Halk), Hey- belide: (Halk).