15 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

15 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

A0 Bayfa İstanbul Intihabı Mebusan Teftiş Heyetinden: Altıncı Büyük Millet Meclisi ikinei müntehiblerinin intihabına 18/3/939 Çar- epamba günü başlanacak 10/3/930 Pezar günü akşamı (bitirilecektir. Birinci *müntehiblerin rey verecekleri günler aşağıda gösterilmiş olduğundan rey sahibi i İBlanların iptihab için tayin olunan günlerde mensub ohdukları mahalle ve köy- “lerde sandıklarına nüfus tezkerelerile mürücaat ederek reylşrini kullanmaları Tizumu ilân olunür. (1688) ADALAR KAZASI Jarımın bulunacağı yerler Çarşı caddesinde Jarşı caddesinde Rey verecek mahalle ve köyler ü mahalleleri Heybeliada mahalleleri Burgazada mahalleleri Kınahada mahalleleri BAKIRKÖY KAZASI Rey. sarklıklarının bulunacağı yerler amm 1 — Halkevi binasında iy konaklarında (Seyyar) $ — Köy konaklarında (Seyyar) Rey verecek mahalle ve köyler Sakızağacı, Cevizlik, Zeytinlik Yenimahsile, Kartaltepe, Osmaniye Ümraniye Şevketiye, Köyiç Yeşilköy nahiyesine merbut Mahmutbey nahiyesine merbut köyler BEYOĞLU KAZASI Rey sarldıklarının bulunacağı yerler ————— — 1 — Kamerhatun camiinde 9 — Ağa camiinde Kaymakamlık binasında Firuzağa camiinde Taksim Camlı köşkte am 1! Dağcılık klübünde Eskişehir Parti ocak binasında .. (1 ! Küğnâhane köyünde Mecidiye köyünde Şişli Parti ninasında Pangaitı karakolu karşısında kah- vede Kurtuluştaki kahvede Silâhşor caddesindeki kahvede Camiikebirde St) Hacihüsrev camiinde Kadımehmet Parti binasında Yahyakâhya camiinde Arab camiinde KılıçaN cam'inde Fındıklı camiinde Kuledibindeki kahvede - Kıredilyone hanı yanındaki dükkânda 2 — Hasköy iskele gazinosunda «98 — Halıcıoğlu meydanında 1! basüsüsu BUG Höv. wt Rey verecek mahalle ve köyler Kamerhatun, Çukur, Kalyoncu mahal leleri Kuloğlu, çelebi. Asmalımesdit, Şahkulu, Oo Evliyaçelebi, Tomtom mahalleleri. Firuzağa, Cihangir mahalleleri. ü yu, Şehid Muhtar, Kocatepe mahalleleri, İnönü, Harbiye mahalleleri, Bostan, Eskişehir, Yenişehir, mahalleleri, Hüseyinağa, Kâtib Mustafa Bülbül, Hactahmed azi, Meşrutiyet mahalleleri. vatepe mahalleleri, Bozkurt, Paşa, Feriköy mahalleleri, Şişli, Cümhuriyet mahalleleri. Camiikebir, Çatmamesc:d, Bedreddin Küçükpiyale, Hacıhüsrev mahalleleri, a, Kadımehmet mahalleleri, Süruri mahellelei mii, Emekyemez mahalleleri, Hacımimi, Kıhçali mahalleleri. Püstelaş, Ömer Avni mahalleleri Bereket mahallesi. Müeyyitzade, Kemankeş, Yenicamı M. Keçecipiri mahallesi, Sütlüce, Piripaşa mahalleleri. BEŞİKTAŞ KAZASI Rey sarlliklarının bulunacağı yerler —— 1 — Sinanpaşa camiinde 2 — Vişnezade camiinde 3 — Ortabahçe fabrika karşısında 4 — Anberağa camiinde $ — Dikilitaş mevki hekimliği binası $ — Ortaköy iskele gazinosunda Y — Arnavutköy nahiye binasında 8 — Bebek camiinde 9 — Kuruçeşme iramvay durak ye- rinde ) — Teşvikiye camiinde Rey verecek mahalle ve köyler Sinanpaşa mahallesi. Vişnezaöe maheilesi, Türkali ve Abbasağa M. Yıldız ve Cihannüma M. Dikilitaş mahallesi. Ortaköy ve Mecidiye M, Arnavutköy M. Bebek M. Kuruçeşme, Teşvikiye ve Muradiye mahalleleri, BEYKOZ KAZASI Rey sartlıklarınm bulunacağı yerler mmm man 1 — Beykozda Parti binasında 3 — Anadolukavağı polis karakolunda 3 — Paşabahçe polis karakolunda 4 — Ansdolulösarı nahiye M. bina- sında $ — Kanlıca Parti binasında $ — Anadolufeneri köy odasında T — Akbaba köy odasında 8 — Mahrmudşevketpaşa köy odası 9 — Bozhane köy odasında © — Hüseyinli köy odasında U — Polonez köy odasında 12 — Ömerli köy odasında Rey verecek mahalle ve köyler Anadolukavak M Pasabahee, İncirk Anadoluhizar, Göksu, Yenimahalle Kanlıca, Çubuklu. Anadolufeneri, Poyraz, Riva K. Akbaba, Dereseki köyleri, Mahmudşevketpaşa, o Alibahadırpaşa, Mandıra köyleri, Bozhane, Öğümce, Güllü, Kılıçlı köyleri, “Hüseyinli, Cümhuriyet, Sarapınar köy- teri, Polonez köyü, Ömerli, Koçullu, Muradlı, Esenceli köy- leri. EYÜB KAZASI Rey sarfikklarının bulunacağı yerler al — Camiikebir karşısında 2 — Eski Yeni karşısında 3 — Defterdar vapur iskelesindeki kahvede 4 — Otakcrlar karakolu önünde 3 — Alibey köyü köy odasında 6 — Rami jandarma karakolunda - Kemerburgaz nahiye binasında 4 8 — Kısırmandırada Rey verecek mahalle ve köyler ——— Camiikebir, Dökmeciler, İslâimbey ma- halleleri, , Üç şehidler, Gümüşsuyu mahalleleri, Abdülvedut, Cezrikasım mahallelem, Nişancı Fethi Çelebi mahallesi. Akbey köyü Cuma, Yenimahalle, Topçular, Küçük- köy, Cebeci köyler. Kemerburgaz, Petnehor köyleri, Kısırmandıra, Çiftealan, Odayeri, Ağaç- hı, Pirinççi, Akpınar, İhsaniye köyleri, EMİNÖNÜ KAZASI Rey sanaktarının bulunacağı yerler — Kaymakamlık binasında — Yenicami muvakkithanesinde — Atikalipaşa camiinde — Firüzağa camiinde — Akbıyık camiinde — Mehmedpaşa camlinda — Kantarcılar camiinde — Üçmihrabiı camli — Hacıkadın camii Şöhzade ca: Lileli ca 3 — Beyand camii Kadırga Parti Gedikpaşa ca Nişancı caminde Lânga Rum kilisesinde K , 'geci hanında Rey verecek mahalle ve köyler * Hocapaşa, Hubyar, Mehmedgeylâni, A- haçelebi M, Çelebioğlu, Rüstempaşa, Tahtakale A, Alemdar, Mollafenari, Mahmutpaşa M. Binbirdirek, Eminsinan M. Sultanahmed, Cankurtaran M. Küçükayasofya, İshakpaşa M, Zindankapı, Demirtaş M. Sandemir, Yavuzsinan M, Hacıkadın, Hocagiyasettin M Kalenderhane, Mollahüsrev M Kemalpaşs, Balabanağa M. Süruri, Dayahatun, Mercan M. Beyazıd, Çarşı, Camcıali, Süleymaniye M. Şahsuvar, Bayramçavuş, Çadırcı M, Mimar Hayreddin, Saraç İshâk M. Nişancı, Kazgani Sadi, Muhsinchatun M. Dülbentçi, Kâtib Kasım M. Mimar Keialettin, Mesihpaşa M. Tavşantaşı M FATİH KAZASI Rey sanliıklarının bulunacağı yerler Kaymakamlık binasında Fatih tramvay durağında Millet kütüphanesi Sarıgüzel semt ocağı kurağında Aksaray Valde camiinde Mevlevihane kapıda, 50 ci ik okul binasında Topkapıda spor köübünde Şehremini Halkevi kurağında Uzunyusufta ocak binasında Karagümrük kamun Parti bina- sında Eğirnekapıda Kızılay binasında Karagümrükte Aysu binasında Salmatomruk karakolu yanında- ki camide Balat Ferah kâhya camiinde Balata 'Tahtaminare camiinde Fethiyede kshvede K Mustatepaşada Gül ca e Unkapanında Elvanzade cami- inde Kazlıçeşme camiinde Yedikule İmsahor durağında kahvede Kocamustafapaşada Mustafanın kahvesinde 21 — Samatyala Mustafanın sinde - 20 — Cerahpaşa "kahvesinde kahve. 23 — Aksaray Çakıruğa tam'inde Rey verecek mahalle ve köyler — mam Hüsambey, Kırkçeşme, Sinanağa Ma. Şeyh Resmi, Hoca Öveys, Kirmasti. İskenderpaşa, Sofular, Hasan Halife. Gureba Hüseyinağa, Babahasan Alemi, Muradpaşa mahalleleri. Melekhatun, Merkezefendi. AArpaemini, Fatmasultan, Beyazıdağa. Nevbehar, Ördekkasab, Moliaşeref, E- reğli İbrahimçuvuş, Denizabdal mahal deteri, Uzunyusuf, Veledi Karabaş, Seyid Ömer. Mimarsinan, Karabaş, Mubtesip İsken- der Kar'yelatik, Haticesultan, Neslişah. Beybeğiz, Dervişali, Kocadede M, Mollaaşki, Avcubey, Atik Mustafapaşa mahalleleri, Kasım Günani, Hamami Muhittin. Hızırçavuş, Tahtaminare, Balat, Ka- rabüş. 'Tevkiicafer, Mushihittin. Abisubaşı, Küçük Mustafapaşa, Müf- tnli, Haydar, Kasab Demirhun, Haraççı Ka- ramehmed mahalleleri, Kazlı mahallesi, Hacıevhat, İmrahor, Hacıhamza M, Atik Muslihittin, Kâtip Kocsmustafapaşa, Cambaziye, Arabacı Beyand, Alifakıh mahalleleri. Sancaktar Hayrettin Hacıkadın, Abdi Çelebi, Hacı Hüseyinağa M. Kürkçübaşı, Hobyar, Cerrahpaşa, Da- vudpaşa, Kasab İlyas M, İnebey, Çakırağa, Keçihatun, Yalı M. KADIKÖY KAZASI Rey sarttıklarının bulunacağı yerler m asm Kaymakamlık binasında Muvskkithanede Kınlay disperserinde İlk okul binasında 12 inci okul binasında Çinar altında — Polis karakolu karşısındaki bi- Bada inema binasında Kızılay binasında 10 — İlk okul binasında 1l — Köy meydanında 12 — Köy meydanında 13 — Parti karşısındaki binada 14 — Kızıkoprak çarşı başında 15 — Rıdvanpaşa S. Rüştü köşkü 16 — Köy meydanı Rey verecek mahalle ve köyler Caferağa mahallesi, Osmanağa mahallesi Hasanpaşa mahallesi, İkbaliye mahallesi. Rasimpaşa mâha'esi, İbrahimağa mahallesi. Osmaniye, Mecidiye mahallesi Yenisahra, Kozyatağı mahelleleri Suadiye mahallesi. Bostancı mahallesi, İçerenköy mahallesinde Küçükbakksl köyü mahallesi. Zühtüpaşa M. Tuğlacı M, Göztepe, Merdivenköy, SARIYER KAZASI Rey sanklıklarının bulunacağı yerler mmm 1 — Rumelikavağı ocak binasında 2 — Sarıyer camiinde 3 — Kaymakamlık binasında 4 — Kireçburnu ocak binasında $ — Tarabya ocak binasında 6 — Yeniköy ocak binasında 7 — İstinye ocak binasında $ — Emirgin ocak binasında 9 — Rumelihisar iskelesi önünde 10 — Ayazağa ocak binasında 11 — Bahçeköy köy odasında 13 — Rumelifeneri Cümhuriyet mey danında 13 — Kumköy ocek binasında 14 — Uskumru köy ocak binasında Rey verecek mahalle ve köyler Rumelikavağı. Sarıyer mahallesi, Büyükdere M, Kireçburnu M. 'Tarabya M. Yeniköy mahallesinde, İstinye M. Emirgin mahallesinde ,Rumelihisar M. Ayazağa köyü. Bahçeköy, Rumelifeneri köyf Kumköy, Uskumru köyü, (Devamı 15 inci sayfada) iğ Mart 15 Ziraatte iyi tohumun büyük tesirleri (Baştarafı 8'inci sayfada) Bundan 10-12 sene evvel yurdumu - zun ilkbaharı, yağışlı ve rutubetli ge - çen yerlerinde ekinlerin (pas - kına - cık) hastalığından çok zarar gömdüğü - nü düşünen Yeşilköy tohum ıslah is * tasyonu, buna karşı (Okoyabilecek bir çeşid buğday araştırmış ve İtalyadan (Mentana) buğdayını getirmişti. Yapı lan ilk tecrübeler muvaffakiyetle neti celenince, bu çeşidin memleketimiz ik- lim ve topraklarına göre yerlileştiril * mesi işine İmiş ve bu — vazifede Adapazarı tohum ıslah istasyonuna Ves (Mentana) buğdayın: yeni rin r ıstıfaya tâ“ bi tutarak ondan bugünkü (Bintane) buğdayını meydana çıkarmıştır. Bintane buğdayı erken yetişmesi, pa sa dayanması, çok vergili olmskı gibi birçok iyi meziyetleri nefsinde topla « mış olduğundan süratle yayılmış ve köylü tarafından derhal benimsenmiş- tir. O derece ki bugün Adapazarı çev « resinden çok uzak yerlerde de Binte - ne buğdayma rastlanmaktadır. Bir de- fa Kocaeli vilâyetinin bütün kazele- rında; Bintane, eski buğday çeşidleri a- rüsında (ekseriyetle) ekilmektedir. Bu vilâyete civar olan yerlerden Şilede, Kartalda, Osmanelinde, Yenişehir ve İ- negölde, daha ileriye (© geçerek Bursa, Karacabey havalisinde de çok çok ekil meğe başlanmıştır. Karadeniz kıyısın- da Samsun ve havalisi (ove ona yakm yerlerde Bintane buğdayı en aşağı bin çiftçinin esas tohumluğu olmuştur. Şüphesiz bu yayılış, kuru bir şöhre « tin neticesi değildir. Birçok ekinler kr nacıktan tane tutamazken Bintanenin, başaklarımı taşıyamaması, ötekiler da - ha yeşil dururken bunun sararıp er * mesi, ve hele başkaları bire üç verir» ken bire 20-25 vermesi kendini bizzat, reklâm etmiştir. Bintanenin en çok ekildiği vilâyet - lerden biri olan Kocaelinde 934 yılm - daki buğday ekim sahası 21.334 hek - tardı. Ve bu yerden alinan mahsul de 22.951 tondu. 935 te Bintanenin ka - zançlı olduğunu gören köylü ekim se hasını arttırmış ve vilâyette o yıl 36189 hektar buğday ekilmiştir. Bu sahadan alınan mabsul 62.663 tonu bulmuştur. 936 senesinde ise bu miktarları bir kat daha artmış görüyoruz: oOEkilen asha 128.163 hektar, alınan mahsul ise 168 611 tondur. Görülüyor ki köylünün eline iyi bir tohum geçmesi istihsal hayatımıza der hal tesir etmiş, köylüye daha çok ek « mek hevesini vermiştir. Bint#ne buğ dayının bilhassa Karadeniz sahilinde yayilması, çok daha başka cihetlerden İaydah pörülmektedir: Bu tarafinda köylünün arazisi mahdud olduğundan, tarımman iklimin yağışına güvenerek mısır ekmekte ve bünün tanesinden kendine, saplarından hayvanlarına yi - yecek temin etmektedir. Bunun yerine buğday ekmiş olsa fklimin bas hasta - lığına çok müsaid olması ve eldeki t0- humluğun yozlaşmış bulunması dola - yısile mısır kadar mahsul alamıyacağı gibi. hem kendisi hem hayvanları na - fâkasız kalacaktır. Köylü bu yüzden nâçar mısır ekmekte, mısır ekmeği yes mektedir. Halbuki bu yerlerde Bintane muvaf- fakiyetle yetişmiş ve mısırdan da çok mahsul vermiştir. Binaenaleyh köylü - nün mısırın yanı sıra, hattâ tamamen onun yerine buğday ekmesi imkânı vücud bulmuştur. Diğer taraftan er - ken yetişen Bintaneyi Haziranda biçe- ek yerine #Misir ekmek de kabil görük m üştür. Böylece ıslah edilmiş bir to - hum o civarın köylüsüne hem mısır ye- rine buğdayıyemeyi, hem daha çok ka- zanmayı, hem de yılda iki mahsul elde etmeyi temin etmiştir. İşin en boş tarafı buğdayın arkasın dan yetiştirilecek olan mısır nevinin de ıslah istasyonunca meydana getirilmiş bulunmasıdır. Hülâsa ziraatte iyi tohumun chem - miyeti büyüktür. Bu ehemmiyete dev leiçe lâyik olan kıymetin Oo verilmesi, köylüce bu kıyrnetin takdir edilip be * nimsenilmesi memnuniyetle kayda şe yandır, 'Tarımman