22 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

22 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

mmm 22-7.935 eği eo) DUNKU SPOR HAREKETLERİ Beşiktaş Şild Finalde istanbul Şampiyonu Oldu Mıntaka futbol kongresi toplandı- Modada yüzme teşvik maçlarının neticesi alındı 1034 « 35 mevsimi İstanbul şilt fi- bali dün, Şeref stadında, Beşiktaş ve Beykoz arasında oynandı. Suphinin hakemliği altında oyna nan maça iki taraf tam ve en kuv - vetli kadrolarile çıktı: — Beşiktaş — Mehmet Ali Nuri Hüsnü Feyzi Hasan Faruk Eşret Şeref Muzaffer Hakkı Ha Şild final maçında. — Beykoz — Kandili Nebi Halit Turgut Mehmet Sait Namik Küzm Kemal Mustafa Ba. hadır | Maçların başında verilmesi mutat olan bu malümatı verdikten sonra ©- yuna geçelim Pevkalâde ve eşi az görülür bir "arsa oyunu... Öyle bir arsa oyunu ki: sert hamleleri, istenerek yapı «uş favulleri, rastgele yuruşları, ha- kem ihtarları, ihtarlardan sonra çi karılan oyuncuları; “sakatlıkları, kı tacası, teknik dehilen gükel ve zevk- li tarzın yanından değil, uzağından bile geçmiyen bir arsa oyunu... Bütün oyunda, koskoca doksan da- kika içinde güzel olarak alkışlana - cak, takdir edilecek üç şey göstere- biliriz: Beykoz kalecisinin bir çok gollere mâni oluşu, Beşiktaş kalecisi Mehmet Alinin muhakkak bir golü mükemmel bir plenjonla kurtarışı ve Şerefin golle biten nefis vole bir ş t0... Fakat bunlar nihayet iki üç da- kikanın içine sığabilecek şeylerdir. Düşününüz bir kere ki doksan daki. kada üç dakikalık hoşa giden, zevk- le görülebilen kısa hareketler... Üst tarafından bahsetmemek belki de da- ha iyidir. İlk devrede Beşiktaş umumiyetle üstün oynadı. Fakat bir taraftan fi- nale kadar yükseldikten sonra maçı kaybetmemek için canla başla oyna» yan Beykoz müdafaası, öte yandan Kandilinin biraz da şanslı kurtarış bir yandan da muhacimlerinin fazla paslaşarak biribirlerine girme- leri ve fırsatları öldürmeleri yüzün- den Beşiktaş hiçbir şey yapamadı. Beşiktaşın bir düzüye Beykoz ka- lesini sıkıştırmasna karşılık, Bey- kozlular ancak münferit akınlar ya- pabiliyorlar, ancak onların akınları daha hersir öldürüyordu. Bir aralık Beykoz müdafaası sakat fanarak çıktı ve Beykoz on kişi ile oyuna devam etti, Beykoz kadrosun- amli dnluku deşirtaş » Bey&oz şild fin maçından Dir daki bu eksikliği arkadaşları çok gâ- lışarak kapatmağı başardılar. Farklı Devrenin yarısı geçmişti. Fa galibiyeti beklenen Beşiktaş hâlâ bir go -aramamıştı. Devrenin sonla- Fina doğru Beykoz sağdan bir hücum yaptı, top ortalandı, Beşiktaş müda- | fileri karşılayamadılar, Beykoz mu- hacimleri atıldılar ve âdeta üçü bir - den elbirliğile bir gol yaptılar. İlk devre Beykozun 0 - 1 galibiye- tile bitti. İkinci devre başlar başlamaz Be - şiktaşlılar sıkı ve üstüste hücumlara geçtiler, Ancak Beykoz müdafaası bütün gayretini sarfediyor ve Beşik- taşlıların beraberliği temin etmele- rine meydan bırakmıyorlardı, Bu hal, Beykoz muavinlerinden Turgut, bir çarpışmada kafanından yaralanarak çıkıncaya kadar sürdü. Oyun birkaç dakika kadar durdu. Turgudu götür- düler ve kafasını sardılar. Bu arada, Turgut tekrar > dönünceye — kadar, Beykoz midafaası bir bocalama ge - çirdi ve Beşiktaş sağ açığı Hayati, Kandilinin plonjonuna rağmen Be - siktaşın beraberlik —sayısmı yaptı. Bir iki dakika sonra da, soldan bir hücumda, Şeref yukarda anlattığımız tutulmaz vole şütile Beşiktaşın ikin- ci nı çıkardı. Bundan sonra Turgut başı sarıl » muş olduğu halde girdi. Bir aralık hakem Beykozdan Saidi öyün- dan çıkardı. Daha sonra Beykoz ka- lecisi topu tutmuş iken Şerefi tığı bir çelme ile kolunun ük düştü ve sakatlan- dı, sediyeye koyarak götürdüler, Ha kem Şerefi de oyundan çıkardı. Beykoz sahada sekiz kişi kalmıştı. Böyle olduğu halde bir aralık bir fırsat bulup Beşiktaş kalesine kadar girdiler ve muhakkak bir golü Be« şiktaş kalecisi plonjonla kurtardı. İşte, karakteristik taraflarını lattığımız oyunu Beşiktaş 12 kazanarak İstanbul şilt şampiyon - luğunu aldı, çUsülden olduğu için Beşiktaşı teb rik ederiz ama böyle bir arsa oyunu. mu oynayanlara da, seyredenlere de geçmiş olsun deriz. Sadun G. SAVCI İstanbul Mıntakası kongresi İstanbul mntakasmın senelik kon- gresi dün sabah saat on buçukta Be- yoğlunda Halkevinde toplandı. Çokluk bulunduğu anlaşıldığından içtimaa başlandı, kongre başkanlığı- na Güreş heyeti başkanı İsmai! Hak» ki seçildi. Srrasile mentska ve teknik heyetler raporları okundu, kabul € dildi Raporların okunması va ikiye ka- dar sürdü. Bundan sonra yeni heyet. lerin seçimine geçilmek üzere on da- kika ara verildi, Bu sırada, bazı kulüplerin kapı a- ralarında, koridorlarda ellerinde bir liste dolaştıkları ve kendi istedikleri kimselerin seçilmesi için rey kazan. mağa çalıştıkları görülüyordu, İkinci celse başladığı zaman, ilk söz alan Fenerbahçe murahhası Hay- ri Celâl, bir hafta evvel hazırlık ma- hiyetinde ve kulüp murahhasları a- rasında yapılan seçimden mıntaka merkez heyeti başkanlığını Orhan kabul etmediği için yalnız mıntaka merkez heyetinin yeniden seçilmesi- ni ve Üzerinde evvelce uyuşulmuş be | yetlerin olduğu gibi kabulünü teklif etti. Başka birisi de, bütün seçimin yeniden yapılmasını istedi. Bu iki teklif zeye konuldu ve ilk teklif ka enstantane... T A bul edildi. Şu halde yalnız mıntaka merkez heyetinin başkan, asbaşkan, ve üç &- | yesi seçilmek Üzere namzetler tekli- fine başlanıldı. Bu arada Galatasa- ray murahhassı Muslih, Güneş kulü” 1500 metre yüzmede birinci gelen Halil Yarışlara giren yüzücü kıriyrdan bi” | bü murahhaslarından Kemal 2 vd Nüzhet hakkında itirazda bul. Kongre başkanr Güneş kulübünü” İ salâhiyet mektubunu okutarak zatların durumlarının yolunda Xi gunu bildirdi, Muslih tekrar itle bunların Galatasaraylı olduklar Galatasarayla alâkalarını kesmet rini ortaya attı, Bunların, V$ gil denberi Güneş kulübünün üyeler” hattâ bu kulübü kuranlar o bulunduğunu sağır sultanın bile S7 duğu güneş gibi aşikârken, bu iddi birçok kimseleri gülümsemeğe *V ketti, Bununla beraber mıntaka » sana Pethi Tahsin lâzım gelen cevabı Ve rerek Kemal Rifat ve Nüzhetin Gü | Beş kulübü nama ymumi ersöz de bile müseçcel olduklarını #öYle di ve meseleyi biçak gibi kesti 2L | Seçime geçildi. Başkanlığa Fethi Tahsin büyük bir ekseriyetle seçil © di. Ancak Galatasaray murahhası bir bafta evvelki ihzari toplantıda Fet hi Tahsini istemediğini açıkça »öY | lemişti. Fethi Tahsin bunu ileri sü- | rerek Başkanlığı kabul etenek İste medi, Güneş murahhası, işbaşında bulu - N Bu arada kapının yanmda ayakta duran Galatasaray murahhası Musli- hin söz almadan birkaç kere iti dişi başkanın yerinde müdahalesini İ icap ettirdi. Bunun üzerine Muslih (o halde Galatasaray kongreden çekiliyor) di- ye bağırdı, kendisi önde, Osman Mü- İ eyyet ortada ve başkanları da arkada kongreden çekili Galatasaray mu İ zahhası, kongrede bulunan kulüp mu rahhaslarını bir jestile ellerini kaldı- rıp indirttiği kendi kulübünün kon- gresine taburla gelen talebe farz ve hepsi değilse bile bir kısmı kendisi” ni takip edecek zanmetmiş olmalı ki bu harekette bulundu. Fakat salonu bırakan yalnız ve yalnız üç kişiden ibaret kaldı. Seçime devam edildi, şu sonuç alındı: Mıntaka Merkez Heyeti Başkan: Fethi T Asbaşkan: Necmi ( Üyeler: Muhtar (Süleymaniye), Sait Salâhaddin (Fenerbahçe), Ke - mal (Eyüp). Futbol Heyeti Başkan: Kemal Rifat (Güneş), Üyeler: Basri (Beşiktaş), Cafer (Fe- nerbahçe),Şazi (Beykoz), Saim Tur- gut (Vefa) Atletizm Heyeti Başkan : Besim (Galatasaray), Me- lih (Beşiktaş), Yusuf Ziya (Eyüp). Denizcilik Heyeti Başkan: Kadri (Galatasaray), De- mir Turgut (İ. 5. K.), Şazi (Beykoz) Efdal (Altınordu), Şeref (Anadolu). Voleybol Heyeti Başkan: Ali Rıdvan (ELLA), Sad- ri (Beşiktaş), Ekrem (Topkapı). Güreş Heyeti Başkan: İsmail Hakkı (Kumkapı), Hikmet,” Mazhar (Beşitaş), Kemal (Kasımpaşa), Saip (Anadolu). Bisiklet Heyeti Başkan: Hikmet (Süleymaniye), Talât (Feneryılmaz), Rüştü (Fener- bahçe). Boks ve İskirim Heyeti Başkan: Nuri (Beşiktaş), Süheyl (Galatasaray), Hilmi o (Kumkapı), Rıza (Kumkapı), Selâmi (Galatasa- ray). Bütün heyetlere, hele faaliyetleri- le tanınmış mıntaka başkan ve as - başkanlarına muvaffakiyetler dile » riz, sS.G.S. Yüzme teşvik müsabakaları Modada evvelki gün başlayan yüz me müsabakalarına dün de devam edilmiştir, İyi bir kalabalık önünde intizam - a Yapılan müsabakalarda Beykoz latasaray d iü 2 ageaaray da üçüncülüğü almış Yüzme antrenörünün arkadaşları ve Macar şampiyonları olup bir ge si kafilesile gehrimize gelmiş bulu - man Macar ÜTE klübü: sporcuların dan Loza ve Novak'da müsabaka ha- Fici ve gösteriş mahiyetinde yüzerek Şok alkışlanmışlardır. Teknik neticeler şunlardır: Erkekler arasında 100 meire serbest ,1 — Halil (G. 8) bir dakika 8 sa- niye 8/10 2 — Safvan (Bz) 3 — Mahmut Çİ. 5. K) Bayrnlar arasında 100 metre serbest ,I — Lola (Bs) bir dakika 34 sa niye 1/10 2 — Simo (Ba) Erkekler arasında 100 metre sırtüstü 1 — Nejat (Bz) bir dakika 33 sa- niye 5/10 Erkekler arrsında 200 metre kurbağlama I — Ömer (Bz) 3 dakika 38 3/10 2 — İzzet (Bz) Erkekler arasında 400 meifre serbest nanlarm her zaman aleyhinde bulu nacak bir ekalliyetin dama mevcut | olduğunu, bunun için çekinmek lâ sım gelmiyeceğini, ciddi çarpışma -| larile muvaffak olmuş Fethi Tahsi- İ nin ekseriyeti kırmamaazaz rica etti. ,1 — Halil (G. 5) $ dakika 47 sa- niye 4/10 Fikret (İt. S.K) — Ali (G.S) 200x4 Bayrak 7 3 klübü birinciliği, İ 5. K. ikinciliği, | aaniytel * * 2 — Yine 1, 5. K takımı. Tramplenden atlama 1 — Fahri (Beykoz) 230 puvan 2 — Necdet (İ. S. K) 176 puvan 3 — Selim (Beykoz) 154 puvan 4 — Şeref (Beykoz) 85 puvan Erkekler arasında 200 metre serbet 1 — Halil (G. 5) 2 dakilm 40 sa-| niye 5/10 2 — Mahmut (İ. 8. K) Bayanlar a metre i — Lola (Br) 3 dakika 29 sa- giye 2/10 2 — Simo Bayanlar arasında 400 metre serbest 1 — Lola (Bz) 8 dakika 2 saniye 1 —İ. S.K takımı. 12 dakika 55 Istanbul mrntakası Kongresinin dünkü toplantısından bir görüyüş ve idare heyeti raporunun okunuşu.. Bayrak yarışma giren kadın yüzücüler b ei 2 — Sime (Bağ Erkekler arasında 1500 metre serbest 1 — Halil (G. S) 25 dakika 1i sa niye 4/10 2 — Mekin (Bz) 3 — Cihat (G. 8) Türk bayrak yarışı 1 — Beykoz ve İ. $. K takımları, 6 dakika 14 saniye 2/10 Kuleden atlama 1 — Hakkı (Br) 204 puvan 2. Necdet (İ. $. K) 183 puvan 3 — Şeref (Bz) 69 puvan Bu müsabakalarda. Galatasaraylı Halil 100 metre serbest Türkiye reko Funu kırmıştır. Bir kaç mühim mü - sabakaların birinciliğini alan o Halili ve tasnifte birinciliği alan Beykoz yü zücülerini tebrik ederciz. 27 216 puvanla atlamada birinci gelen Hakkı — Bir yüzme yarışının başlaması...