18 Ağustos 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

18 Ağustos 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

m Ma tad my maze bağlanmıştır. : İ çın maları diyorlar ki: “A birader, Dek, mübalâga ediyorsun! Şimdiki Üvez kızlarile bundan on beş sene kim er arasında ne fark var san- tağ,, Vuki ben de buna karşı: A, bi- Min, Sen de büsbütün saçmalıyor - İniş Sönküi bilhassa yüksek tahsilde tak e eğime şartlara uy - ; Musunda in diyorum. ir bgeelâ şurası. çok göze çarpan ise Mektep e LU ta adınlık cazibesini anlamamış Ey, payana tesadüf etmekteyiz. gt gsinli çıktıkları zamanlarda, erinde her günkü kiyâfet- ap, Şok daha temiz, çok “daha ber,ilele bir yana devrik İvüra erelerinin bir gözünü ka - Mu Sankadar bovardaca giyilişi yok İaderi can katmaktadır. Doğrumu Rodi djzara helâl olsun. Mektep kı Sar tar Sapkasını kendine yakı - i Sİymekten menedilen bir tüpaYir gelmiyeceğini kabul 1 Bim. Ayni zamanda yüksek gi kendaki kızların genç oğlan ty İçlid, ys Bürm; Bİz olmasında da bir mah vene lem. Ancak ne fark var laz gi VU noktaya bir (mim) koy Hay 7 söylüyorum. Mila, «PU Yaş öyle bir yaştır ki; ne Rim aye ti olduğunu insan be - Mg iyi kımı geçtikten sonra çok Bing erkek yor. Onun için: bugün Tin Yük lerle çok çabuk ahbap o “iyor, ge tahsil kızlarını çok gö'- Dana, Bil belki kiskanıyorum. ME mp SESİNİ; münakaşa, konuş - Sülentileri ve bunların ada, imirekei gün yine herkes solda güzel bir model goruyorsunuz, Bü elbisenin belinde kendi renginden bir kemer vardır. Yakası önde Yuvarlak, arka- İevriktir, Ortada üç tane düğme ile süslenmiştir. model, kırmızı benekli emprimedendir. Görünüşte iki par- mürekkep gibidir. Sağ taraf kemerle: bele, sol taraf bir atkı ile mama ksek Tahsil Kızı | 1935 Modeli Genç Kız Hayatını Kazanmak Nasıl Didinir Ve Çalışır? ni nesil sürat itibarile bize kat kat faik Bana kalırsa bunun sebebini bu * günün genç kızlarının bundan on, on beş sene evvelki hemşireleri gibi ha yat ve onun halledilemiyecek mua » deleleri ile uğraşmamalarında ara - mak lâzımdır. Esasen beyhude olan İ bu işlerle modern mektepli kız'uğ- hepimizden daha | Taşmamakta yerden göğe kadar hak lıdır. Çünkü onun için bugün izdivaç tan başka meslekler, başka ufuklar da açık bulunmaktadır. Mektebi bitirir bitirmez kendile - rini köşe başında yakışıklı, genç bir kocanın beklemediğini bilen ve gö - ren mektepli bayanlar doğuşta er - keklerden. pratik oldukları için ye- nİ vaziyete kendilerini çok çabuk alıştırmışlardır. İzdivaç muhakkak ki, hâlâ onların kalbinde için için yanan bir ateştir. Hepsi de hoşları- na.giden bir gençle mesut bir izdi - vaş yapmak isterler. Fakat pratik oldukları için bunun mali elbetini erkeklerden daha derin ve uzun dü- şünürler. Bunun için de kolay ko « lay evlenemezlerse haklı değil mi - dirler? Fakat diğer taraftan bayanlara değil; baylara bile İş çok kıtalıyor. Onun için 1935 modeli mektebini bi tirmiş bayanlar iş bulmak hususun. da son derece güçlük çekiyorlar. Bu nün için de yegâne çareyi yine pra- tik olduklarından erkekler arasında bile mütehassis az olan mesleklere sülük ediyorlar, Bu gidişle bizde bayanlar. kimya, çkonomi ve saire gibi ilimlerde, ilerde erkekleri geç miş olacaklarına hemen hemen şüp- besiz nazarile bakıyorum. i, özifesini yapmış, dersini ln? halde isbati vücut et- Ğrusu bu ye Dünya işlerile bu daha yakından alâkanın son-buhranlı senelerin acı İ tecrübeleri son derece mücssir ol « T muştur. Kocasının işsizlik yüzünden evini geçindiremez bir hale düştü - günü gören kadın elbete ki, bundan hakiki bir hayat dersi almış olacak- te. Daha sebatkâr ve daha zeki değil se bile her halde daha pratik olan 1935 modeli yüksek tahsil mezunu bayan, erkeğe bir yardım olsun diye işe giriyorsa; bunu kadmlar evlen » sinler, herşeyden evvel ev kadını ol- sunlar-diye barbar bağıranlara bir gösteriş ol diye değil; sadece ha- yatın. en basit İraidesi olan geçim te- mini için -yapıyorlar. Bir vakitler kızlar için daha ziya» de içtimai bir ihtiyaca, tahsil ihti « yacıma cevap Veren. yüksek tahsil meselesi buğün bayanlar için hayati bir mecburiyet haline girmiş bulu - nuyor; yahut ta çok yakında girmek üzeredir. Beş on sene evelisine ka - dar sınıfı geçecek kadar çalışan ve daha ilerisine aldırmıyan mektepli genç kız bugün sizin ve benim bile yapmadığımız gibi tam manasile dirsek çürütmektedir. İşte bunun i- çin ben ona birtakım serbestlikieri? biraz da zirzoplukları katiyyen çok görenlerden değilim. Derslerinde muvaffak - olmıyan bir kızın istikbali bugün her zamar- kinden daha karanlıktır. Çünkü pa- rayı babalar azalmasına mükabil; iç timai ihtiyaçlarda o nisbette kadına fazla yükler tahmil etmektedir. Hayata karşı mesuliyetli bir te AN AHİ 18-8»-935 Çocuklarımı zı Denize Sokarken Ne Gibi Şeylere Dikkat Etmeliyiz ? Körpe Vücutlar İçin Güneş Banyosu Faydalı Olduğu Kadar Çok Zararlıdır Plâj hayatı artık çocuklar için de büyükler kadar dört gözle beklenen bir hâdise olmuştur. Deniz banyolâ- ri sıhhat bakımından faydal: olabil. diği gibi küçükler için çek zararlı da olabilir! Ana ve babalardan ziyade çocuk- ları celbeden deniz suyunda insana #ıhhat ve kuvvet kazandıracak un « surlar vardır, İtidal ile olmak şartiyle geniz su- yu daydalarıtı çok çabuk hissettirir. Kış günlerinde işe yarayacak birçok şeyler toplanabilir. Fakat bilgisiz ve ifrat ile hareket olduğu takdirde hem vücut, hem de dimağen çok za- rarları görülür. Serin günlerde çocukları denize sokmak: hatadır. Böyle: serin günler. de on yaşından yukarı çocukların hemen denize dalıp çıkarak kurulan- malarına müsasde olunabilirse de bu yaştan daha küçükleri denize sok- mak caiz değildir. Bununla beraber en de bile çocuklarm yi farla denizde kalmasına müsaade et- memelidir. Hele hava son dere cak olmadıkça bunlar denizden çı- karak kurunduktan sonra ikinci de- fa denize dalmalarına katiyen müsa- Bu da çok çabuk | “Daha küçükler için on dakika kâ- fidir. Bundan fazlası zararlıdır. Bu on dakika zarfında bile vücutlarının | lunmahd Çok tuhaf bir hâdise olarak ço - ken üşüdüklerinden şikâyetleri işitilmez. Denize girme- cuklarm sui ği çek müthiş bir sergüzeşt telâkki lâkki ile, İster iş hayatma, İster İz“ divaca dünyayı eanlıyarak atılan 1935 modeli yüksek tahsil kızın: ten kide dil uzatmak bence en hafif ma- nasile saçmadır. Hele bunlarla, bu tam mânasile dirsek çürüten kızlar la on beş sene evvelkiler “arasında fark bülmiyanlara ben kendi besa - bıma uzun uzun şeşar ve gülerim, , imediği dikkatle takip o- eden çocuklar bu heyecanm tesiri | altnda üşüdüklerinin farkına vara- malar. 7 Çok sicak günlerde bir yaşmdaki gocukları bile denize sokmak caiz- Fakat bu yaştaki çive sokmadan su! omuzlarına gelince hemen dışarı çıkarılmak ve bir havlu ile sıkıca uvalanmak şarti- le bunun bebeklere faydası inkâr 0 Yunamaz. Bebekleri denizde banyolarına 4- İıştırırken onları sudan ürkütmeme- ğe son derece itina lâzımdır. Şayet küçükken sudan korkacak olurlarsa, bilâhara büyüdükleri va - kit yüzmeğe ve deniz banyolarına karşı onlarıda bir. soğukluk hasıl o- lur. Bu korkuyu büyüyüp gittikleri halde bir türlü üzerlerinden atamar- Jar, Çocukların sudan şok almalarına meydan vermemek te son derece mi- İ himdir. Deniz dalgalı ise köpükle - rin ve dalgaların yüzüne vurmama * sına itina etmelidir. Ayni zamanda suyun içinde iken hareketlerinin.de ahenkli olmasına ve gelişi güzel ça- balanmamasma dikkat etmelidir. He- le çocuğu zorla denize sokmak son derece muzirdir. Zorlanmıyan çocuk kendi kendi- İ ne'daha cesurdur, Bazı ana ve baba- İ ların çocuğu zorla denize atmakta - ki hataları affedilemiyecek kadar büyüktür. Bu tarzda hareket arzu © dilen neticenin tam aksini doğurur. Yüzme de, denize girme gibi ço- cuk tarafından tabii olürak arzu ©- dilmelidir. Eğer çocukta. yüzmeğe sene, gele- karşı bir me cek 1 yoksa, bi ve aksi neticeler tevlit eder, Yüzme- nin Faydalı ve eğlenceli bir şey ol- duğunu hissedinceye kadar onu ken- di haline bırakmak en doğru hare - kettir. onu derin suya atmak büşbütün de» Uliktir.-Çocuklara, denizde oynamak için münasip kauçuk öyuncaklar da yüzme hevesi yaratmak hususunda şok faydalıdır. Yüzme bilmiyen ço cuklara oyuncak sanda'lar tehlikeli dir. Onları bilmeden ve hissetmeden derin suya sürükliyeceği için bu büs susa dikkat sartür. Çocukların ciddi surette yüzme» ye heves ettikleri. Ozaman mantar kullanmaları. iyi neticeler vermez, Yüzmede elzem olan müvazene te » mini bu gibi'âletleri istimal'eden « ler çok geç öğrenirler. Daha ilk za- İ manlarda bile yüzme kulaçlarını ço« cuklara doğru olarak öğretmek şarte tır, Yanlış yüzme tarzım: sonradan tashih hakikaten müşküldür. Yüzmeden sonra güneş banyolas r: hakkında da şunlara “son derece itina şarttır. o Güneş bünyolarında başlıca dilekat edilecek şey itidaldir, Fazla güneş banyosu, asabi bir yor. gunluk tevlit eder ki, sılihate çok zararlıdır Güneşte gezen çocukların başla - rna şapka giydirmelidir. Bilhassa şapkaların büyük ve çocuğun boy « nunu örtmesi lâzımdır. Güneş insan nı kafasından değil, ensesinden vu- Tur. Küçükleri çıplak oldukları halde saatlerce güneşte bırakmak caiz des ildir. Küçükleri derileri sıyrılacak tarzda güneşte bırakmak iyi değil dir. Vücut yanmadan — evvel yağ ve krem kullanmak lâzımdır. Güneş banyosu için kullanılacak mayolar yünden olmalıdır. Bu hem setre, hem de rüzgâra karşriyi gelir. Renklerinin açık olması da faydalı. dır. Çocuklariyle plâja gidecek ana ve babaların yukarıdaki öğütlere son derece İtihe etmeleri gene-orların menfaatleri İktizasından olduğu için tatil günlerimde — ebeveyne'âriz olan Jâkaydiye ön vermiyerek küçüklere Hele çocuğa cesaret gelsin karşı son derece İhtiyatlr davranma ludıtlâr. Aksi takdirde plâj eğlence» lerini bir facia ile neticelendirmek tehlikesi daima melhuzdur. “ Moore'un giy sek bir elbisedir. Bet deki kemerin made ye ayrı bir hususi» Miss Moore'un kostümü beyaz ve siyah yün lü kumaştan yapıl. mığtır. Bluz siyah kadife rengindedir. Çift yaprak tokalar gerek kıravatı, ge- rekse kemeri hem yerinde tutayor, hem de elbiseye hoş bir hususiyet veri. yor. Aşağıda ayni kızı kaplan de