21 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

21 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

EYLUL CU m 1935 SAYISI 5 KURUŞ ISTANBUL italyanlar Beşlerin Tekliflerinde Mutlaka © Değişiklikler Yapılmasını istiyorlar 2 incide : Peyum girenin 3 üncüde: | Son Vaziyet || Halyan - Haber Glecüder ea TAN deki rançe $ incide $ Son haberler — İcmal — Matmazel Doktor 6 mcığa : Felüket “Geliyorum” de mez! Sağlık öğüdü — Se ler, evlenmeler V incide Yunan filosunun W- <1 siyaretine sit ya ve resimler. 8 incide : Dünya gazetelerine göre hidiseler Suncuda: Kazan nm son gün- Hikâye, Fayı ir bilgiler — Harp Olacak mı ? İtalya - H heş davasında bu- et nedir? Geçen yi- doğru Valval ku - yuları etrafındaki çarpışmanmn yapıldığı gündenberi, gazeteler İtalya ile Habeşi: d bir savaşı her gün e eyi a ırivâki gibi İtalya - Habeş davası çıkalı aradan bir yıla ya- kın bir zaman geçtiği halde he- nüz sa"“” başlamış depi Meri ildiya Ogu'Atrıka, yuz binlerce geker yolladı. Her ihti male karşı hazır olmak için de Avrupada yarım mil toplamış ve Alp dağlarında bir harp manevrası yapmıştır. Gazetelerin tahminleri doğru çıksaydı, şimdiye kadar harp göktan başlamış olmalı idi, Bununla beraber, gazeteleri de mazur görmek lâzımdır. Mussolini gibi büyük bir devle- tin mükadderatını idare eden devlet adamı, savaşı gazete mu- harrirlerinden ziyade yakın bir | ihtimal olarak göstermek için elinden geleni yapmıştır. İtal- Yan diktatörünün savaşı bu de- rece yakın bir ihtimal göstermek istemesinden birçok ları savaş yapmak istemediği neticesini çıkarmaktadırlar, Harp olacak mr olmıyacak mı? Bü suale kesin bir cevap vermek mümkün değil, Şu mu- hakkaktır ki, Mussolini de da - hil olduğu halde kimse harp is- temiyor. Fakat birtakım va - ziyetler meydana gelebilir ki bir LArkası 10 uncuda) A. Şükrü ESMER > | Yarınki Fa sayımızda; ürk nin büyük bir eseri | karşısında...,, Yazan: Sami 4 olarak | meselesinde, dünün hâdiseleri arasında yeni bir değişiklik - olmamıştır. Dün gelen haberlere göre, Avrupanın her tarafında, bilhassa Cenevrede bedbinlik artmıştır, her saniye harp “patlayabilir... diyenler de vardır. Beşler Komitesinin, İtalya ve tsana yaptığı (tekliflerin Mussolini tarafından kat'i surette reddedilmediği anlaştlıyor. Romadan gelen bir haberde, Reş. ler komitesi tekliflerinin; Italyayı memnun edecek bazı değişiklik. ler yapıldığı takdirde, Italya ta- rafından bir müzakere esasi ola- rak kabul edileceği beyan edil- mektedir. Bununla beraber siye- şal çevrenler, müzakereye esas olacak bir zemin yaratılacağını ümit etmemektedirler. Meselenin şayanı dikkat bir noktası da bu mesele etrafında İtalya ile Ingiltere arasındaki ger- ginliktir. Bu gerginliğin - sebebi ingilterenin Ulaslar Sosyetesi pak bna güvenerek, italya hakkında ; İzecri tedbirlere bâşvurulmasını is- JArkası 10 uncudaJ 4 7 asındansa harp yüzbin kere üstündür UGÜN Italya mand. “| Habeş Sefirinin Gazetemize Beyanatı Beşierin Habeşistanda İtalyaya verilmesini teklif ettikleri ve Mussolini'nin tuz ve kum çölü diye tavsif ettiği araziyi gösteren bir harita 10 ingiliz Uçağı Faler'e indi Roma, 20. (A.A.) Hükümetin ge- nel faşist seferberliğini yarın ilân et. iğ! mesi beklenmektedir. Mussolini iki üç hafta bekliyecek Paris, 20:A.A; — . Reuter #jan- sından : Entransijan gazetesinin aytarı bildiriyor Mussolini, yarın, Cenevre Cenevre'nin uz- Bugün Fenerde Başlıyor Geçit Törenine ve Oyunlara Fener Stadında 174,30da Başlanıyor Bugünkü Balkan oyunlarında yapı lacak açılma töreni Olimpiyatlarda yapılanın ufak bir nümunesidir. Stat hazırlandı. Atletler çalıştılar. Balkan atletlerinin hepsi geldi ve Al- tıncı Balkan oyunlarına bugün başla» | nıyor. Memleketimizde ilk defa yapılan LArkasr 3 üncüde) laşma önergelerine cevap vermeden evvel iki veya üç hafta bekliyeceği- ni bildirecektir. Bu arada, Mussolini İngiltere ve Fransayı önergelerinin teferruatı hakkında İstimzaç edecek- sir. Röma, 20A, A. — bildiriyor : Burada şimdi Beşler komitesi ö- nergelerinin, İtalyayı memnun ede- | (Arkası 10 unc UYA AL ULAN MAR TE 10) gan URUN ÜLKÜ HARP OYUNU! Bir Fransız gazetesi diyor ki: “Harbi ve barışı elinde tutan Mussolini, müthiş bir mes'uliyet yüklenmiştir. Harbin kopması, ya- hut barışın sağlanması için bir tek kelime kâfi gelecektir. Fakat bu kadar ileri giden Mussolini için kendisinden beklenen bu helimeyi söylemek çok zordur!,, Ne müthiş vaziyet ve bu korkunç vaziyeti ne güzel görüş! Büyük bir dünya parçasının rahatı, milyonlar- ca insanın hayatı, yani bütün salh, bir adamın dudakları arasından çıhacak bir kelimeye bağlı, fakat bu adam o kadar ileri gitmiş ki, o lek kelimeyi söyliyemiyor! Bir vaziyet ki, belki cihan tarihinde görülmüş değil, dense yeridir, Anlaşılıyor: İtalya harp edecek! O hadar harp edecek ki, Cenevre- de toplanan milletler, kara Habeş kuzusunu, elini ayağını bağlıyarak, kendisine teslim ettikleri halde, gösterişleri kurtarmak için hattâ küçük bir formalite fedakârlığı da- hi yapmak istemiyeceğini bili İArkası 3 üncüde | Ali Naci KARACAN | Başbakan Ismet İnönü, dü öğle üzeri Heybeliadadaki evlerinde, şehrimizde misafir bulunan Sovyet heyetine bir ziyafet vermişlerdir. Ziyafet büyük bir samimiyet ve dostluk havası içinde geçmiştir. Yukariki resimler, dünkü ziyafette, Heybeli ve Büyükadada yapılan gezimtilerde hususi fotoğraf muhabirimiz tarafından ziyaretlerine ve - Adalardaki gezintilerine âit alınmıştır. yazılar 2 inci (Misafirlerimizin saytamızdadır) Başbakanımızı Reuter aytarı | Hava Tehlikesine İken GTA ERİ pad Korunacağız ?? jiyan SOYDAN | TELEFON | On Birinci YIL SAHIP ve BAŞMUHARRIRİ ( Müdür 24318 Yazı işleri 5 24519. | İdare ve Matbaa 1 24310, Dün limanımıza gelen misafir Yunan filosundan iki gemi Dost Yunan Hava filosu da bu sabah şehrimize geliyor Dost Yunan deniz filosu dün sabah saat dokuzda limanımıza gelmiş, Hay darpaşa açıklarında demirlemişt tanbulu selâmlıyan filoya Selim den ve Mecidiyeden atılan toplarla mukabele edilmiş, motörlerle Mecidi- ye kruvazöründen gönderilen bir Türk sübay filo komutanına hoş gel diniz demiştir. İ Yunan filosu komutanı amiral Sa- İ kelaryu ve maiyeti, saat on bir bu- İ çukta Deniz yolları yönetgesinin "Top hanedeki rıhtıma çıkmış ve burada İstanbul komutanı yarbay Talât, 1s- tanbul komutanlığından Albay Ke- mal, Yunan konsolosu Triyandafilos ve sekreteri Yanopulos tarafından karşılanmıştır. Orada hazır bulunan deniz bölüğü ve bandosu selâm vaziyetini almış, bando evvelâ Yunan sonra Türk mil Mi marşların: çalmıştır. Misafirler buradan emirlerine ay- rılan otomobillere binmişler,. İlbay İ mutanıu ziyaret eti Mühittin Üstündağı ve İstanbul ko- lerdir. Amiral öğleden sonra Patrikhaneye ve Y konsolosluğuna giderek resmi ziyarette bulunmuştur. Saat on altıda silâhlı bir Yunan deniz kıtası bando ile Tophane rıhtımma çıkmış ve Merkez Komutanlığından verilen İ bir sübayın relakatinde Cumuriyet â- bidesine giderek çelenk koymuştur. Saat vu altı buçukta ilbay, 17 de de Istanbul Komutanı Yunan amiral ge- misine gitmişler ve ziyaretleri iade etmişlerdir. TArkası 7 incide) Yunan Amiralinin Cumuriyet anıtına çelenk koyuşu ve İstan bul Merkez Kumandanını ziya. zete gelişi Dost Yunan milletinin selâm ve sevgilerini temsil eden Amiral Mecidiye kruvazörünü terkediyor