5 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

5 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

SULM EDEBİYATI Genç bir işçi kız dün bana dedi ki; — Ben hiç gazete okumasını sevmem. Haftada bir kere sine » ma mecmüasi alıyorum. Fakat bu İtalya - Habeş muharebesi çıktı çıkalı ben de gazetelere da dandım. Hiç olmazsa günde iki defa gazete görmezsem içim ra- hat etmiyor. — Muharebe neden size bu kadar merak veriyor? Diye sor. dum. Merhametli kızm cevabı oldu: — Hoşuma gidiyor! şu Fikirlerini sorarsanız insan - Yarın yüzde doksanı sulh tarafta rıdır, Fakat içinde bulunmadık- larr bir felâketi seyretmekten hi Çünkü fikir başka, in- siyak başkadır. İnsanları fikir « ler idare etseydi harbin önüne geçilebilirdi. Fakat bize aksi - yon halinde kör ve karanlık insi yaklar hâkim olduğu için en sulh taraftarı milletlerin bile te- peden tırnağa kadar silâhlandı- ğını görüyoruz. Fikirlerini sorarsanız insan - ların yüzde doksanı sulh taraf - tarıdır. Fakat menfaatlerine, ya şama insiyaklarına dokunulma- mak şartile. Aksi halde insanla» rın yüzde doksanı hemen silâha sarılır. Asırlardanberi insanla - rın yüzde doksanı sulh istemiş, fakat harp etmiştir. Sulh bir idealdir, çünkü fikir- den doğar; harp bir zarurettir, çünkü insiyaktan doğar. En par lak nazariyeler sulh vâdeder - ler, fakat her realitenin sonu harbe ve ölüme çıkar. En sulh taraftarı din hristiyanlıktır; fa « kat İsa Hazretleri sözünü ne İ- | talyaya, ne de Habeşistana geçi- | rebiliyor. Hani tokadı yiyen ta- | raf öbür yanağını çevirse ya?. Mahut hikâye. Ah bu sulh edebiyatı! Hayat nekadar başka... Neka- dar başka... Peyami SAFA —————— Liman idaresi antrepo ücretleri. | nin indirilmesine itiraz etti Liman. genel direktörlüğü, transit halı antreposu ücretlerinin indirilme- si yolundaki karara itiraz etmiştir. Direktörlüğe göre, ücretlerde yüzde 20 nisbetinde yapılacak yeni tenzilâ- tın transit ticaretimizin o inkişafında fazla bir yardımı olmıyacaktır. Bu - nun için daha esaslı tedbirler almma- si lâsımdır. Genel direktörlüğün mdtaleası il - gililere bildirilmiştir. Transit ticare- tinin artması çarelerini araştıran ko- misyon, bu meseleyi de gözden geşi- recektir. Abidin Özmen İlbaylıkta Birinci genel ispekter Abidin men dün ilbey muavini Hüdai Kara- tabanı ziyaret etmiştir. Abidin Öz- men bir hafta sonra Diyarbekire gi- deceketir. No, 49 Cumbadan Rumbayal Server BEDİ Cemile önüne bakarak dedi ki: — Ben Selimle konuştum. Tahsin beyden para almamı istemiyor. Seni asacük olsalar buna razı değil. Onun için ondan gizlemek lâzım bunu. Öğ- Tenirse daha çok, şüphe eder. Halbuki ben antiemi, abla alarak Tahsin Beyin apartımanında oturacağım. İh- tiyar bir adam sayılır, Benimle ev- lenmek istiyor. Ben evlenmiyeceğim, elime para geçince ona borcumu ve- receğim. Selim bana inanmalı. Onun gönlünü etmeğe çok çalışacağım. Eğer size de meseleyi açarsa benim eml az m haberiniz Tur. 'Ti b Gele. Benim bura- de bilmemelidir. Değli mi? “e güzel, anlıyorum ama ya Selim senin Tahsin beyle ©- turmanı kabul etmezze?.. Hem bu adamın maksadı nedir? Seni almak mı?.. Doğrusu bir türlü oanlamıyo- rum, evlâdım, maksadı seni almaksa şimdi alsın; sen razı olursan olur, ol wazsa şimdiden ümidi kessin. — Şimdi alamaz. — Neden? — Evli, Fakat boşanmıya hazırla- Sayım işi geri bırakılmıyacak |; Nüfus sayım bürosu çalışmaktadır. |; Fakat en önemli iş ilçebaylıklara kal- mıştır. Bunlar nümerotajdaki son ek- siklikleri de bitireceklerdir. Sayım memurlarına kları iş- ler b anlatılacaktır. aa latı bölgelerindeki nüfusu yazarken her şahsı görerek sorgu soracaklar - dir, Ancak küçük çocuklar, hastalar, sakatlar ve sayım memurlarının Y. nına çıkamıyacak sair kimseler hak- kında âile reisinden yahut aileye men sup kimselerden izahat almacaktır Bazı yerlerde küçük çocuklarla a- ğır hastaların yazdırılmadığı geçen sayımda görülmüştür. Bu sefer böylelerinin sayım diğe rın her binanın aile reisine bu gibi kimseler olup olmadığını sormaları gereklidir. Sayım günü havanm yağmurlu ve karlı, sisli veya fırtınalı olması gibi sebeplerle sayım işi başka güne bıra- | kılmıyacaktır. Ancak tehlikeli surette büyümesi melhuz olan yangın, sel veya hare keti arr gibi ahval vukuunda sayım işi ertesi güne bırakılabilecektir. 5Z cami kapatılıyor Evkaf Genel direktörlüğünce cami- İerin tasnifi için hazırlanan liste gel miştir, Kadro harici bırakılan cami- İerin tutarı 52 dir. Kadro harici camilerde çalışmakta bulunan ücretli memur ve işçiler işsiz bırakılmayacak ve diğer camilere yer- İeştirileceklerdir. Kapandığı söylenen bu 52 camiden bedii, tarihsel değerde bulunanlara birer muhafız atanacak» tr. Ortaokul öğretmenlerinin aylıkları Lise ve örtaokul öğretmenleri he- nüz ilkteşrin aylıklarını alamamışlar- dır, Bu arada Kültür Direktörlüğü memurlarının maaşları da verilmemiş- ör. Yaptığımız tahkikata göre, manj- ların verilmemesine sebep kadrolar. Ga değişiklik yapılmasıdır. Bundan başka muallimlerin maaş miktarı da riş çıkışlarından, sinema gişesi ö- nündeki bilet alma kargaşalığın- dan, iramvayların sıkışıklığından sızlanmıyan kimse yoktur. Herkes | ağız birliği etmiş gibi bunlardan şikâyetçidir. Kabul etmeliyiz ki, gerçekten de buralarda bozukluk ve rahatsız- İl lık vardır. Lâkin bu rahatsızlık- * ları yapanlar Patagonyadan yel İ mezler, Içimizdedirler ve daha tw hafı bu şikâyeti yapanlardır. Ağzına kadar dolu bir tramvay sahanlığına tığ gibi girerken: — Yahu! içeride kıyamet ka- dar yer war, Diyen adam bir da- kika sonra ayni yere yine ayni İ şekilde giren diğerine: re birader! Görüyorsunuz | ki, üstüsteyiz!. Demehten kendini alamaz. Bu iki aykırı söyleten ru- İ çevirdiğimiz" (Egoisme) dir. İşte N. hi halet, (benlik) diye türkçeye | a -- Ne Dersiniz? | AKLISELİM - BON SENO İstanbulda otursun da vapur gi- | medeni ehramın tepesine doğru yükseldikçe bu (benlik) hisleri yerini (düzen) ve (hak) düşün- | celerini bırakır ve kendisi şuurun | en karanlık köşesine çekilerek bü- | zülür. Insanları bu yola sevkeden şey işte (aklıselim) dediğimiz iyi ve hayırlı klavuzdur. Unutmamalıyız ki, rahatsız ol- mak istemiyen başkasını rahatsız etmemelidir. Tramöayda sıkışma” Sını istemiyen adam, sıkışık bir | tramvaya binmemelidir. Bilet gişesinde itilip kakılmak istemiyen, gişe önünde kuyruk | yapmayı kabul etmelidir. ; Ancak böylelikledir hi, kütle | hareketlerindeki şikâyetlerimizin önüne yine kendimiz geçeriz, Bu- | nun için de her yerde palis, yasa ve korkuluk aramıya lüzum yok- tur. Hepimiz Çaklıselim)in ardın. ! dan gitsek işler yoluna girer. Biz | böyle düşünüyoruz. İ Siz ne dersiniz ? Posta teşkilâtının Eksiklikleri Giderilecek Bayındırlık Bakanlığı posta, telgraf idaresinde esaslı şekilde ıslahat yap- mayı kararlaştırmıştır. Posta, telgraf İdaresinin ârızasız işlemesi ve bütün teknik servislerin tanzim olunması bu ıslahatın esasını teşki! etmektedir. Telgrafhane bulummuyan yerlerde civardaki istasyonlardan istifade edi. lecek, buralarda merkezler ihdas ol nacaktır, Köy postam köylüye daha faydalı olabilecek şekilde düzenlene- cektir, İstanbuldaki posta işlerine de arada özel bir önem verilmektedir. bu Istanbulda simdi 80 posta telgraf Bakanlıktan bildirilmemiştir. Bugün- lerde Kültür Bakanlığından maaş mik tarlarmı gösteren bir cetvel beklen - mektedir. Maaşlar bu cetvele göre derhal verilecektir, ..... 455 w Süt talimatnamesi henüz kontrol edilemiyor Yeni süt talimatnamesinin tatbiki- ne başlandığını yazmıştık. Belediye talimatnamedeki önemli o maddelerin kısa bir zamanda tatbik edilerek kon» trole başlanmasını imkânsız gördü - günden, sütçülere iki ay müblet ver. miştir. Bu müddet zarfında talimat- bamenin gerektirdiği bütün noktalar alâkadarlar tarafından yerine getiril miş olacaktır. İki ay sonra siki bir kontrol yapılacak ve talimatnameye aykırı hareket ettikleri görülenler şid detle cezatandırılacaklardır. Bazı mekteplerdö tifo aşısı | | yapılıyor Barı mekteplerde görülen lüzum üzerine talebelere tifo aşısı tatbik €- dilmeğe başlanmıştır. Fazla talebesi bulunan Haydarpaşa lisesinde talebe- ye dün aşı yapılmıştır, Bundan başka, ihtiyat tedbirleri olarak Cibali tütün fabrikası amelesine de aşı tatbik edil- mesi lüzumlu görülmüş, i baren aşı yapılmasına nıyor, Boşandıktan sonra beni ala- cak güya. — Öyleyse boşanıncaya kadar bek- h esin. — O vakit de ben beklemem, elden giderim! Hasır beni ele geçirmişken kafese koymak istiyor. Nail bey kaşlarını kaldırarak: , — Tuhaf şey! dedi, tuhaf gey ves İ selim... Bir adam masrafa giriyor, Apartımanlar tutuyor, orada bir kızı silesiyle beraber oturtuyor, krzın amcasını hapisten kurtarıyor, sonra o kıza karşı hiç fena niyet beslemi- yor, kız İsterse onünla evlenecek, İs- temezse borcunu ödeyip gidecek... Öyle gayritabii bir vaziyet ki bu, ev- lâdrm, Tahsin beyin de, senin de, benim de, Selimin de, annenin de, ablanın da vazifeleri bir acaip... Ade- ta sahte diyeceğim geliyor... Ben şa- şırdım gitti... Seni kıramıyorum; bu- rada mevkuf kalmak, hele hapishane- lere gitmek de a lama e da Rumatizmalarım da var, h.ttayım, ıkmak var, O ne diyecek Be- nim bildiğim o senin T. beyle beraber oturmana öldüm Allah razı olmaz. Cemile Nail Beyin sözleri yarıya geldiği zaman dalgın gözlerle karşı sındaki duvara bakıyor ve onu dinle merkezi, 93 bey'iye şubesi ve 300 den fazla posta kutusu vardır. Adliye sa- rayı yapılınca büyük postane binası, tesisatı havi bir hale kona - cak, Galatada da tam tesisatlı bir merkez binası yapılacaktır, Bakanlıkça, bazı kazalarink hisr - kezlerin yol uğramtarına ve halkın çokda geçtiği yollara yakm olması da düşünülmektedir. Kararlaştırılan esas lar arasnda, gezginlerin postahane merkezlerini kolayca tansyabilmeleri için bu binaların ayni renge boyan- mast da vardır. Cerrahlar kurultayı toplanıyor Üçüncü ulusal cerrahlar kurultayı 7 ilteşrinde Ankarada toplanacaktır. Kurultayda profesör Ahmet Kemal, Murat, Kâzen, İsmail ve Fahtinin ba- #ırladıkları taporlar okunacak, serbest tebliğler dinlenecektir. Bir köpek kuyruğu 10 kuruş Belediye serseri köpekleri toplat- tırmaktadır, Köpek takip eden amele- ye bir köpek kuyruğu için on kuruş verilmektedir. Eylül ayı içinde 1115 köpek toplattırıp öldürülmüştür. Ya. pılan tahminlere göre, civar köyler - den Istanbula on bin köpek gelmiştir. Bunlar bir yıl içinde ortadan kaldırı- lacâktır. mez görünüyordu. Birdenbire doğrul- du ve onun iki yakasını tutarak çek» — Hani ben size bir şey soracak- tım, dedi, bana doğru cevap verece- ğinize namusunuz üzerine yemin &der misiniz? — Sör kızım. — Yemin eder misiniz? Selimin başı üzerine yemin eder misin? — Sor kızım. Cemile birdenbire ellerini çekerek arkasına koydü: — Nahide kimdir? diye sordu. POLis | Gülhane hastanesi- ne zorla girmek istiyen deli Fatihte Çarşambada 68 numaralı evde oturan 25 yaş'arında Ulviye, ev- velki gün Gülhane bastanesi kapısı ös üne gelmiş ve içeri girmek istemiş” | iyaret günü olmadığı için kabul | edilmiyen Ulviye, cebinden çıkardığı gakı ile bir hemşirenin üzerine sal - dırmış ve zorla hastaneye girmek is temiştir. Tevkif edilen Ulviye bakı- dan geçirilmiş ve aklında bozukluk olduğu anlaşılmıştır © Galatada Kemersltmda loterya çekmek suretile kumar oynadıkları görülen Bedri,. Mehmet ve Ali adla- rındaki kumatbazlar yakalanmış ve tahkikata başlanmıştır. * Dün Mercanda Pastırmacı ha » nında oturan Ohancs oğlu Ropen is“ minde bir gezgin satıcı Selim camii avlusunda düşüp kalmış ve hemen Cerrahpaşa imaztmm salk öneme maş” tir, * Dün öğleden sonra Keresteciler: de martngoz Ömerin yanında çalışan çırak Mehmet, kereste çikarmak için ardiyeye girmiştir. Alttan tahtaları çeken Mehmet yıkı'an koca yığının #ltında kalmış ve çağrılan sıhhi im- dat otomabilile Cerrahpaşa hastanesi. ne gönderilmiştir. İnhisarlar genel direktörü geldi İzmirde inhisarlar teşkilâtını tet » kik ve kontrole giden İnhisarlar ge- nel direktörü Mirat dün Eze vapurile şehrimize dönmüştür. Genel direktör, İzmirde bilhassa Çamaltı tuzlaları ilc şafaplık üzüm yetistiren mıntakâlarda incelemeler yapmıştır. Genel direktör, yakında bu tetkik- lerine ait olarak İlazırlayacağı tapo- tu Bakanlığa gönderecektir. Söylen - diğine göre Çamaltı tuzlalarında bir. çok yenilikler yapılacaktır. İzmir €i- varımda bir şarap fabrikası yapılma «e da düşünülmektedir. celi bir onun tekrar yakasını > — söyleyiniz! dedi. Nafi Bey iki öksürükten ve derin bir nefes alıştan sonra mırıldandı. — Nahide... Nahide... Galiba Seli- min üniversitedeki . arkadaşlarından bir kız! — Galiba m:?.. Neden galiba? İyi müsün? Nereden duydun bu ismi? Gördün mü sen hiç onu? Güzel mi? Nail bey bir kere daha derin-bir KUÇUK HABERLER # Açik bulunan Şimifizik profesör | Tüğüne Fransız profesör Savar geti- rilmiştir. Profesör Üniversite fen fa- ktitesinde dün ilk açılış dersini ver- miştir. Prolesörün takriri çok beğe- ni'miştir. * Yeni 25 ve 50 kuruşlukların Darphanede basılması bitirilmek üze- redir, Bunlar, 29 İikteşrinde tedavü- le çıkarılacaktır. * Timi tetkikler için Avrupaya gi- den Universite Trp fakültesi serirya- tı hariciye profesörlerinden Cerrah - paşa hastanesi operatörü doktor Bur- haneddin dün şehrimize gelmiştir. * İzni biten İstanbul Finans tahak- kuk direktörü Talât burtin işine baş- Jıyacaktır. © Romanyadan son gelen 2000 göç- men tamamen Trakyaya gönderilerek yerleştirilmelerine başlanmıştır. * Vilâyet baytar direktörlüğü ta- rafından düzenlenen ve Edirnekapıda Belediyenin fenni ahırlarında açılan hayvan sergisi kapanmıştır. Birineili. ği ve ikinciliği kazanan hayvan sa- biplerine mükâfatlar: verilmiştir. Sergide birinciliği kazanan Sevim ismindeki kistâğm sahibi İfakate de dün ikramiyesi verilmiştir. * Emlâk komisyoncuları ve Mu- akkipler cemiyeti, cemiyete ve Tica- ret odasına kayrtlı olmıyan komisyon» cularla muakkip'lerin muamele takip etmekten menedilmeleri için Finans Bakanlığma ve vilâyete müracaatte bulunmuştur. Gümrük depolarındaki eşya satışa çıkarılıyor İstanbul gümtrüğünde teşkil edilen yeni satış müdürlüğü, antrepolarda #enelerdenberi biriken sahipsiz eşya satışlarını yarı yarıya bitirmiştir. Şim diye kadar depolarda mevdüt eşyanın yarıdan fazlası müzayedeye çıkarıl - mış ve satılmıştır. Gümrük başdirek- rü Seyfi, dün satış şubesinde mej- gel olmuş, yeni müzayedeler etrafın- da izahat almıştır. Tayyarelerle kaçakçılık mı yapılıyor Gümrük muhafaza teşkilât: yeni bir kaçakçılık hâdisesi meydana çıkar- muştır ; Büyükdereye inen yolcu tay- yarelerinden birisinde, şüphe üzerine Arama yapılmış, bu aramada bir kilo ağırlığında gümüş bir zincir bulun - muştur. Pilot hakişında takibat yapıl. maktadır, Kadıköy « Gazhane tramvayı Birkaç gün evvel işlemiye açılan Kadıköy - Gazhane hattında'munta. zâm tramvay seferleri devam etmek- tedir, O civarda oturan Hasanpaşa, Tkbaliye ve Osmaniye mahalleleri hal kı namına Hasanpaşa ocağı İsmet I- nönüne, Ali Çetinkayaya, belediyeye ve tramvay sosyetesine birer teşeki mektubu göndermiştir. Ayrıca bi yet belediye şirketler komiserliğine giderek sözlü teşekkürde bulunmuş - tur, Kâğıt fabrikası gelecek ay çalışmaya başlıyor İzmitte kurulan büyük kâğıt fabri- kası, gelecek ay başından itibaren iş- lemeğe başhıyacaktır. Yapılan dene - meler iyi sonuç vermiştir. Kâğıt fab- rikasının İşe başlamak Üzere olması dolayrsile, kâğıt ithalâtı için verilen köntenjan müsaadesi kaldırılmıştır. Daha önceden kâğıt sipariş eden-bir kısım ithalâtçılar, bu malların ithali- ne müsaade olunması iateğile ilgilile- re müracaatta bulunmuşlardır. nejei z — Yavrum, 'dedi, inayet 61, ihtiyar halimde beni üzme, bunlar Selime ait şeylerdir, benim sana söylemeğe hak- kım yoktür. Pek fazla sorma. Billâhi Selim seni seviyor, bunu bil, işte o kadar, — İşte o kadar mr? Hayır! Bana yemin ettin, $ yimin başı üzerine ye- min etmedin mi demin? — Söyledim işte. Selimin mektep arkadaşı, — O kadar mi? Cerüile, içine döğan bir şüpheden kuvvet alarak şöyle bir yalan attı: — Evlenmek istemişler değil mi bunlar? Nail bey gene önüne baktı: — Sorma işte, dedi, evvelce böyle bir söz olmuştu, fakat araya başka bir genç girdi. — Atıf mı? ; — Evet, Atıf. Selim ondan soğu- a, — Kimden? Atıftan mı? — Hayır soğudu. e ayağını yere Cemile biri vurdu: N — Fakat bunları bana söylemedi, dedi, hepsini bendeg gizledi. Sotdum da... Sordum, sordum, yalan söyledi bana, yalan söyledi! Sesi öfkeyle derin bir hüzün ara- #ında muhtelif dereceler geçirerek titriyordu. Ayağnır bir daha yere vu- tarak doğruldu: — Pek âlâ, dedi, ben Selimle her 5.10-935 ef Dİ Işik VE VUZUn Üstünkörü bilginin, yarı ce hâletin, kafa karışıklığının, yü rek muvazenesizliğinin, bir söğ€ İ le yarımlığın barındığı yer kat ranlıktır, vuzuhsuzluktur. ranlık ve vuzuhsuzluk öyle ak datıcı bir göz boyacısıdır ki, kürü çük korkulukların ölçülerini de gibi büyüterek, bir karışlık su birikintilerinin derinliğini dibi ne varılmaz göstererek, yalan şaheserlerini, fakat bir damlı cık ışıkla dağılıverecek “ya hayaletlerini besler ve yaşatır. şüph uyandırır, Yalnız vuzuhla basi liği, vuzuhla taslaklığı, şematik$ liği biribirinden ayırt etmek ger rektir. En basit, ve en yarım bif ideoloji, bir san'at, vuzuhsuzlu" ğun içinde o ilk bakışta aldatan sahte bir derinlikle örtülür. Bus na karşılık hayat gibi mürek- kep, kâinat gibi diyalektik biri ideoloji, bir san'at vuzuhsuzlu-! gün içine bir an olsun'düşmez.! Orhan SELİM Ankaraya yenibir Heyet gidecek Gayri mübadil bonoları yeniden düşmeğe başlamıştır. Küçük istihkak sahibi gayri mübadillerin yaptıkları” mliracaatlar üzerine gayri mübadil: ler cemiyeti Ankaraya bir heyet gön dermeğe karar vermiştir. k Bu heyet Ankarada hükümet ve” Finans Bakanlığile temas ederek ye- | niden bono ve para tevziatı yapılma- £ Sını temin etmeğe çalışacaktır. Heyet yapılacak genel bir toplantıda seçile-! cektir. Bu ârâda cemiyet idare kurulun *” dan da şikâyetler yapılmakta, küçük istihkak sahiplerinin menfaatlerinin | korunmadığı söylenmektedir. Son zamanlarda gayri mübadiller« le Finans Bakanı Fuat Ağralı arasın- / da yapılan temaslarda Bakan yeniden © bono ve para tevziatı için yardım ada“ ğında bulunmuştur. Ankaraya gide « cek heyet bu adağı başarmıya çalışa- caktır, Italyan mübayaatı ve parası — liye AL İRİŞŞE e Me hububat alımma devam etmekti i Tesbit edildiğine göre, son bir ay i gerisindeki satışlar 'ye siparişler daha £ önceki aylara nisbetle öç misli fazla» laşmıştır. Son günlerde, hububat ü- zerine yeniden birçok siparişler alım- ir, talyan parası, harp havasına ei men borsamızda hemen hiçbir deği *$ şiklik geçirmemiş, istikrarını tama men muhafaza etmiştir. Liretin geçirdiği son tahavvül, âk- sine olarak yükselmeye başlaması - dır. Evve'iki gün, şehrimiz kambiyo borsasında 9,7886 da kapanan İiret dün 5, 7846 dan muamele görmüştür. ği Etibba odası kongresi toplanamadı Uçüncü bölge Etibba odasının dün yapılması gereken kongresi, çokluk” olmadığı için yapılamamıştır. 700 ye! si bulunan odaya dün ancak 18 doktor gelmiş ve kongre 19 ilkteşrine biras kılmıştır. i şeyi halledetim, sen üzülme. Karışma bu işlere... Selim de, ben de yetişmiş insanlarız. Ne yapacağımızı biliriz,” Sizin muameleniz bugün yapılacak”! marş, yarın Tahsin beyle gelip sizi buradan çıkaracağız. İşte bu kadar, Selim benden Nahideyi gizlediği için” ben de Tahsin bey işini ona danışar” cak değilim. Biz onunla kozumuzd! paylaşırız. Sizden ricam bir şey bik, memenir ve susmanızdır. Allaha is” marladık! Cemile Nail Beyin elini öptü, Seli” min babası da onu altından öpüyor! elini bırakmıyor: — Beni dinle, evlâdım! diyordu. | Cemile kuvvetli bir hareketle si kinerek Nail Beyin ellerinden kopt# ve hizla uzaklaştı. ” Ben yapacağım! bilirimi,, diye düşünüyordu. Halbuki hiçbir gey bilmiyor, hiçbi: şey düşü müyor, kendini tabit sevklere ve 5 raslara kaptırmış gidiyordu. Hat yolda koşarak yürümesi de ruhundf #Makinemsi faaliyetlerin düşüncey$ galebe çalmasıodan ileri geliyor, ” nebilir Cemile, evde Selimi bulamıyacağı” düşünerek üniversiteye hemen Dİ ap göndermek ve onunla © akşam üniversitede buluşmak istedi” Uşenmeden büyük postaneye git”. Fakat elinde kalem ve kâğıt, me zacağım ve nasıl yazacağını düşünü (Arkası vat .