12 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

12 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

> 12-9.936 ilâçlarınızı Mikannimeze Bahçe kapıda SALIH NECTAİ TAN den alınız. Reçeteleriniz büyük bir dikket, ciddi bir İstikametle hazırlar, ASRİ SAÇ BOYASI Leke birakmaz, tabii sabit, bir renk temin eder. üksek Ziraat Enstitü- sü Rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat, Baytar fakültelerine kız ve erkek ve orman fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı leyli ve yatısız talebe alınacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki Şartlara uymak gerektir. 1 — Lise mezuniyet imtihanını vererek Bâkâloryası- nı yapmış veya lise olgunluk diplomasını almiş olmak “Bakaloryasını yâpmâmiş veya olgunluk diplomasını al- Mmamış olanlar Enstitüye alinmaz,, ve Türk tabiyetinde bulunmak lâzımdır. | 2 — İstanbul üniversitesinin fen fakültesinden naklen gelecek olânlar orada okudukları Sömestrelerden, mu - vaffak olmuşlar ise ikisi kabul edilerek Baytar, Ziraat ve Orman fakültesinin üçüncü Sömestrelerine alınırlar. An Sak Baytar fakültesine girenlerin bu fakültenin birinci , Ve ikinci Sömestrelerinde okunan Anatomi dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat fakültesine girenlerin Ziraat stajını yapmaları gereklidir. 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 teri yukarı olmaz. Nihari talebe yüksek yaş kaydina bağlı değildir. 4 — Parasız yatılı talebeden ertiklerinin lüzum gös terdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkmda tam teşekküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâzımdır. 5 — Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden Bağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek ertikleri- hin lüzum gösterdiği beden kabiliyetini göstermiyenle- tin Enstitüden ilişiği kesilir. 6 — Ziraat fakültesine girecek talebe Ankarada Or - man çiftliğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu Staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yatacak | Yer çiftlikte parasız sağlanır. “Stajiyer talebenin yeme- | si, içmesi de Enstitüce sağlandığı takdirde kendilerine bu 40 lira verilmez.,, 7 — Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devre- 8i içinde sonradan meydana gelen mücbir haller dışmdâ olmak üzere, kendiliğinden stajmı veya okumasını bıra- kanlardan veya cezel olarak çıkarilanlardan hükümetçe Yapılan masrafları ödiyecekleri Hakkinda verilecek nü - pm Noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. —— Enstitüye girmek istiyenler yukarıda 1 ra- pordân başka nüfus Ere ii kâğıdını, oi uraylardan alacakları uzgidim kâğıdını, orta mektep ve liselerde görmüş oldukları süel dersler hakkındaki ehli - yetnameleri iliştirilerek el yazıları ile yazacakları pullu bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafı ile birlikte doğruca Ankaradâ Yüksek Enstitü rektörlüğüne başvururlar. Ta | lipler dilekçelerinde hangi fakülteye kayıt olunmak is- teklerini bildirmelidirler. Aksi taktirde dilekçeleri hak- kında bir müamele yapılmaz. 9 — Pulsuz veya usulü daifesinde pullanmamış olan Ve 8 inci maddede yazılı kağıtların ilişik olmadığı dilek- şeler gelmemiş sayılır ve bunlar hakkında hiçbir muame- le Yapılmaz. 10 — Vaktinde tam kâğıtlariyle başvuranlar arasın - dan pek iyi veya iyi dereceli olanlar tercih edilir. Kabul edilecek talebe diploma derecesine ve başvurma tarihle. tine göre seçilirler, Kadro dolmadığı takdirde orta dere: Celiler de başvurma sırasına Göre alınabilirler. , 1i.— Cevap istiyenler ayrıca pul göndermelidirler, 12 —— Başvurma zamanı Ağustosun birinci gününden Eylülün otuzuncu günü akşamina kadardır. Bundan Sonraki başvurmalar kabul edilmez. (o (15) 1164 Jandarma Genel komutanlığı Anka- ra Satınalma komisyonundan; 1 << Ankarada müstakil tabur ihtiyacı için aşağıda yâ 3ilı yiyecek ve yem eksiltmeye konulmuştur, Eksiltme - ri hizalarında gösterilen günde yaptlâcaktir. 2 — Eksiltme şartnâmeleri Jahdarma Genel Komutan ğı kurağındaki komisyondan parasız olarak alınabilir. Eksiltmeye girmek istiyenlerin şartnamelerinde yazılı eliğe ve ilk teminat makbuzile teklif mektuplarını ek - Siltme vaktinden en az bir saat evvel komisyona vermiş Gimaları, (681) (880) ni En az En çok'Tühmin Kilo o bedeli Hira 100,000 19,000 Tik Teminatı Lirk 1426 Thale günü ve Kilo Saati A Ekmek 120000 18-0006 Cu « ma 11 ağık eksiltme 18.9-838 Ci- maili B Kimim biber 400 609 180 Bayın 1600 — 640 Beyaz K. üzüm 1800 405 1195 Stray 140,000 4400 10.038 Gu - Maârtesi sâst idi | 80,000 l 5600 Baia 18 ağızı yıkamak artık bir kölet değildir. zira gayri kabili kiyas olan PERLO. DENT diş macunu Bu kölleti ortadan kaldırmışdır. PERLODENT çok zevkli olduğu gibi, söluğunuzu da serinletir laz ve lüğlein. Ferlaleri diş müztmapa Sam kü ve düşlere olam Alı yacassığ iseler aci aaa AİR dili > Türkiye Ziraat Bankasından: Bankamızca alınacak seksen beş adet pörtatif yazı mâ kinesi kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme ye iştirak Şartları: ' 1 — Teklif mektubu “teslim müddeti tasrih edilme lidir.,, 2 xx Görülüp tecrübe edilmek üzere teklif edilecek ma- Kinelerden bir adet. 3 — Müteharrik aksamın analiz raporu, 4 — Gb 7,5 teminat akçesi 5 Yedek aksamın ayrı ayrı fiat listesi. Ankarada Banka Levazım Müdürlüğüne verilmelidir. Eksiltme müddeti 15 Eylül 936 akşam saat on dörde kadardır. Banka tercih hakkını muhafaza eder. (1034) 134 Yüksek öğretmen Okulu Direktörlüğünden i — Yüksek Öğretmen Okulu Edebiyat, Tarih, Coğ- rafya, Fizik - Kimya, Riyaziye ve Tabiiye bölümlerine bu yıl dahi yatılı ve parasız talebe alınacaktır. 2 -—— Okula girmek istiyenlerin yaşı yirmi beşten yu- kârı olmamalıdır. 3 — Talip olanlar, girecekleri bölümü gösterir bir dilek kâğıdı, sağlık ve çiçek aşisı raporları, altı tane 4 - 6 büyüklüğünde fotoğraf, hüviyet ciizdanı ve Lise olgun- İuk diplomalarının asılları veya liseyi bitirdiklerini gös- im bir tasdikname ile Okul İdaresine başvurmalıdır- ar. 4 — Pazartesi, Salı ve Perşembe günleri saat 14 ten 18 e kâdar kayıt yapılır. 5 — Kayıt süresi 29/Eylül/936 Salt günü akşamına kadardır, 6 — Bütün talipler, talip oldukları bölüm derslerin- den, Lise derecesinde yapılacak seçme sınavlarına gire- ceklerdir. 7 — Seçme sınavları aşağidaki günlerde yapılacaktır. Yazılı sinavlar 30 Eylül 936 Çarşamba Riyaziye, Fizik - Kimya Saat 9 1 B. Teşrin 936 Perşembe Edebiyat, Tabiiye saat 9 LR A Cuma Tarih, Coğrafya saat 9 Sözlü sınavlar 3 B Teşrin 936 Cümmartesi Riyaziye Fizik-Kimya saat14 $. B. Teşrin 936 Pazartesi Tarih, Coğrafya Saat 9 $. B. Teşrin 036 Pazartesi o Edebiyat, Tabiiye sâat 14 8 — Sınavlara gireceklerin, #tanvlatdan yartrn sâat evvel ökülda bülünmaları ve sınavlara girme fişlerini idareden almaları lâzımdır. “1085 Muğla. Vilâyetinden Muğla Vilâyeti merkezinde yaptırılacak olan ve müsa- bakası | Eylül 936 günü yapılacağı ilân olünân Atatürk TACETTİN GURTAN LA AZN PRL Birdefa İht” ii TARSUS AMERİCAH COLLEGE Amerikan Erkek Lisesi Tedrisat 1 Birinciteşrinde başlar. 'Tam devreli lise olduğu Kültür Bakanlığınca tasdik edilmiştir. Türkçe, İngilizce, Fransizca okunur. Ticafet dersleri vardır. Leyli ücret 220 lira, nehari ücret 40 liradır. Kâytd muamelesi yapılmaktadır. “Nafıa Bakanlığından: Bakanlık ihtiyacı için muhammen bedeli .7130 Jira olan 230 ton kok kömürü Bakanlık binasında teslim şartile kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 25 Eylül 936 tarihine raslıyan Cuma günü saat 15 te Ankarada Bakanlık Malzeme Müdürlüğünde yapılacaktır. steklilerin tekliflerini Ticaret Odası vesikası ve res- mi gazetenin 7 / 5 / 1936 tarih ve 3297 sayılı nlishasın- da çikan talimatnameye göre Nafra Bakanlığından alın- mış müteahhitlik vesikası ve 534 İira 75 kuruşluk muvak kat teminatları ile birlikte 25 Eylül 936 Cuma günü sa- at 14 e kadaft Malzeme Müdürlüğüne tevdi etmeleri lâ- zımdır. İstekliler bü husustaki şartnameleri parasiz O- larak Ankarada Bakanlık Malzethe Müdürlüğünden ala- bilirler. (719) (943) Merzifon Amerikan Okulu KIZ HAYAT OKULU Tedrisat 28 Eylülde başlar. Tat devreli orta derece olduğu Kültür Bakanlığınca tasdik edilmis- tir, Türkçe, Ingilizce, Fransızca okunur, Bv İdaresi Ticaret dersleri vardır. » Leyli ücret 200 lira, Nehari ücret 25 liradır. Fazla malümat için Direktörlüğe müracaat. pi Dahiliye Vekâletinden 1 — Afikarada Yenişehirde Vilâyeler evi arkasında- ki sahânın tesviye ve tanzimi işi kapalı zarf usuliyle ek- siltmeye konmuştur. 2 — İşin muharnmen keşi £ bedeli 7077 lira 89 kuruş- tur. 3 — Bu işe âit şartname ve evrak şunlardır. A — Eksiltme şartnamesi. B — Tesviyei turabiyeye ait fenni şartname, C — Keşif cetveli, D — Projeler, 4 — İstiyenler bu şartnameleri ve evtakı bedelsiz olâ- rakı Vekâlet levazım Bürosundan alabilirler, 5 — Eksiltme 28-9-936 tarihinde saat 15,30 da Ve- kâlet binası içinde toplanacak satınalma komisyonunca yapılacaktır. 6 — Müuvâkkat teminat $31 liradir. 7 — Teklif mekupları yukarda 5 inci maddede yazılı saatten bir saât evveline kadar Dahiliye Vekâletine geti- rilerek eksiltme Komisyonu Reisliğine makvuz mukabi- linde verilecektir. Posta ile göndetilecek teklif mektup- ları yine $ inci maddede yazılı saate kadar Reisliğe gel- miş bulunmaları şarttır. Teklif mektuplarının diş zarf» ları mühür mumu ile iyice kapatılmış olmaları şarttır. Postada vaki olacâk gecikmeler kâbul edilmez (937) (1199) Uzunköprü Türk Hava Kuru- mu Şubesi Reisliğinden: Uzunköprüde yeniden yaptırılacak olan çalışma yeri binası 7-9-936 tarihindeh itibaren on beş güri müddetle âçik eksiltmeye konülmüştür. Bedeli keşif 3023 lira 26 kuruş ölüp muvakkat teminat 227 liradır. İhalesi 22-9-936 Salı günü saat 14 te Uzunköprü Hava Kurumu şubesinde yapılacakır. İstekliler bu işe âit keşif evrakı- ni İstanbul ve Edirhe Hava Kurumu Şubelerinde de gö- 1347 anıtı, anıt kaide ve meydan plânmın taayyün etmemesin- den müsabâkanın 30 Eylül 1936 Çarşamba gününe talik edildiği ilân olunur, (R38) eki rebilirler, (1190) Bahibi; Ahmet Emin YALMAN—Umumi Neşriyatı İdare Bden: 8. SALIN Gazetecilik ve Neşriyat Türy Limitet Şirketi —Basıldığı yer TAN matbassı