1 Mart 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

1 Mart 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

Erkek mi güzel, kadın mı? Aziz şeylerim! — Kah kah kah! sesleri. | Felek — Müsande buyurun da| bitireyim: Aziz arkadaşların. İ — Hah şöyle yola gel! Şey de ne demek?! Felek — Efendim, bugün sizle- Pe hepinizi pek yakından alâkadar | eden bir mesele hakkında söz söy- Niyeceğim.: Kısık sesli kaptan. — Ekmek narhından mı bahse- deceksiniz? — Hayır canım ne Siz fırıncı mısınız? — Öyle ya! Galiba sizde ekmek | elden su gölden! | — Dinliyelim. Kaptan istaper! Ermeni madam: — Vay onun adı şimdi oldu? Felek — Efendim bugün erkek mi güzel, kadiri mı? Diye bir mev: m. Bu mevzu Üzerinde yal nız ben değil, siz de fikirlerinizi söyliyecaksiniz. Göçenlerde arka * daşlarumızdan (Lokman Hekim) güzetesinde bu mevzuu tetkik & - derken... Yaşlı kadın: — Aman evlâdım, lâfını ballan | estim, (lokma) ya da bayılırım. Ülema şasi: — Hay ceddine rahmet hatun. Ermeni madamıs: — Al benden de o kadar, | Kekeme genç: — Bibibibibibiz buraya tolololo. Şahir uşağı: — Bizede mi lololo ağabey? Genç bayan: — Amaaan, Bırakın gevezeliği| de şu ciddi mevzu Üzerine konu « şalım, Rica ederim devam ediniz. Ermeni madam. — Anaa, siz de bundasınız Mam © zel? Tanıyamadım. Yüzünüz de - gişmiş. Kabakulak oldunuz? Yogi- sem dentin nedir? Kıpkızıl münasebet! istepan | — Rica ederim sormayın! Za - ten sabahleyin sinirlendim. — Yok evlâdım. Söyle ki derdi- ne çare edelim. Sus pus oturur İ-| sen ne kâr edersin ki?, Şişman avukat: — Anlıyalım! Hemşire anlıya- lim! — Efendim! Anlıyacak bir şey yok! Kâfir hizmetçi kız! Diş ma- cunumu, yüzüme sürdüğüm krem | tüpünün yerine koymuş. kremimi| da aşırmış. Ban de dalgınlıkla dik. kat etmeden diş macununu Y ima krem diye sürmüşüm. Yüzüm | çatır çatır yandı. Sildim temizle - dim amma iş işten geçti. İşte bu hale geldim. — Şehir uşağı: — Ablacığım, cam macunu sür- sen daha iyi ederdin... — Susar mısınız rica ederlim. Hem ben sizin neden ablanız olu-| yormuşum? Ulema sasi: — Canım kızım, siz de cahil gi- bi söylüyorsunuz. (imemel-mümi - nüns ihva) Müslümanların kâffe- si ihvan değil midir? Yaşlı kadın: — Amin evlâdım! Ölmüşlerinin canına deysin! Felek — Kâfi efendim. Kâfi. Şimdi davamız erkek mi güzel ka- din mı? Ateşli genç: — Söz isterim başkan! — Buyurun efendim. — (heyecanla) Kadın, hayatın bir çiçeğidir. Kadın olmazsa, tabi- at somurtur, küser ve ağlar. Ka - din hayatın bir çiçeğidir. O çiçek bize yaşamanın zevkini verir! (el- lerini kâse tarif eder gibi açarak ve gözlerini tavanın köşesine dike- rek) kadın! Kadın! Sen olmasan acaba dünya olur muydu?. Sen ol- masan acaba hayat olur muydu? Sen olmasan adaba... Sesi kısık kaptaı — Kuyumcu dükkânları, terzi- ler, çorap fabrikaları olur muydu? Ermeni madamı: — Aman ayol, Sen de hep zev » yeklik edersin. Bak biz kadınlar lâ fa karışoor muyuz? — Vay sen de mi kadınsın dos- tum! Biyıklarına kozmatik vere -! yim mi? (Kahkahalar) — Sen onu afetmişsin. O ana tü yüdür, bıyık değil, Ya senin nene | orkek diyelim ki: Mülkiye mütekaidiz — Efendim! Bu keyfiyetin hal ve faslı pek kolaydır. Her iki tara» fin nüfus tezkerelorile sair vesika- | ları tetkik edilirse hangisinin cinsi lâtife ve hangisinin cinsi kaviye mensup oldukları... . Kaptan: — Olbapta emrüferman Hazreti deli Bekirindir. Mektepte biz onu da okuduk amma bir türlü... Ermeni madam: — Adam olamadınız... He? Ağ - zin lâfından döküleor. Şehir uşağı: alınan para > haksızlığını dır. RESSAMLARA YARDIM EDİLECEK — Ters oldu madam. — Ters olduysa, yüz et te kafas | na giy! — Vay ânam Vay! Amma bas kın şey be! Senin hakkından 8 si- lindirli Stüdbekerler gelsin... Ateşli genç bir taraftan devam eder; — . Kadın olmasa idi ne çiçek. ne neşe, ne tebessüm ne de. . Kekeme genç: — Gicicici... Genç bayan: (kendisine bakan kekemeya) | — Terbiyesiz! Cici diye kime söy lüyorsun 2. ; — .. Gicicinayet te olmazdi. Kısık setli kaptan: — Çok şükür, şu gocuk altı ay. da bir tâf etti, Genç bayan: — An affedersiniz. Ben sizin ke| keme olduğunuzu bilmiyordum da. Bana söylüyorsunuz sandun.. — Hay, hay, hay, — Ah hay hay — Hayhay, hayır efendim. Ben biraz ağır lalâlala! Kaptan kıranta kantarcıya: — Bak lalasını çağırıyor. — Varıver kaptârım, Sen zaten istim üstündesin. Kekema? — Lalalaf ederim. Felek — (Ateşli gence) sözünüz bitti mi efendim! . — Evet! Yalnız kısaca birkaç kelime daha söylemek isterim. Yaşlı kadın: — İyi amma evlâdım! Hep bu mu söyliyecek? Ulema sesi: — Dainiz de birkaç söz demek isterim. Nisa tâifesinin mi, yoksa zükür zümresinin mi camel itiba- | rila daha ahsen olduğunu sual bu yuruyorsunuz. İbhi Haldun der ki. Kantarcı: — Hocam kötü lâf ediyorsun. İ — Sen sus. Havas sözünü avam ve havam tefehhüm edemez, Ateşli genç: — Bir vatandaşa hakaret edili- yor, Nasıl tahammül ediyorsunuz? Kantarcı: — Kime hakaret ettiler. Delikan 1? Felak — Matibin söziinü kesme yiniz. Ulema: — Affedersiniz, Dâiniz hatip de gilim; kürsü şeyhiyim. Yaşlı kadın: — Oh evlâdım, Sana bir şey s0- racağım. Ramazanda kazaya kal - mış orucum var. Tövbelerden © vel mi tutayım, sonra mı? Kısık sesli kaptan: — Sen çeneni tut ta Üst tarafı. Felek — Efendim!. Vakit geçti. Biz hâlâ erkek mi güzel, yoksa ka din mı mevzuunu bir sonuça bağ- lıyamadık. Ne dersiniz? Kısık sesli kaptan: — Telâş buyurmayın. Bunu hal için bir bana bakın, bir de şu bi - zim madamaya... Herhalde mese- eyi bir sonuça bağlarsınız. Bağlı- yamazsanız ben bağlarım, Ateşli genç: Resmi ve ressamlığı teşvik için sanatkârlara muayyen dir ücretle yardım olunması hakkında bir #asavvur var- dır. Bu tosavvurun esas İfi barile O Maorif Vekâletince kabul edildiği söylenmekte- dir. Ancak, bu yardımın ne sekilde ve hangi şartlar çin- de galışacoklara hasredile seği üzerinde bir karar ve ilmemiştir. Maarif Vekâleti, bu husus- taki, tefkikafını derinleştir. mektedir, Ecnebi Gazeteler Türkiye Nüshaları Hazırlıyorlar The Financiz! Times gazetesinin bü yüklerimizin yazlarile birlikte çıkar- dığı Türkiye püshası, matbuat âle. minde "bü, bir alâka ile karşılan “yabancı memleketlerde. çıkan bir çok gazeteler de birer Tür. kiye nüshası hazırlamak üzere tegeb- TAN 'Ekmeklerde Glüten Nicin âz? Fıtıncılar kendilerinden Son zamanlarda ekmeklerin 'giüten miktarmın Ikında bazı şayialar dolaşıyor, Bel buriyete göre, glüten miktarının 25 10 dan aşağı olmaması lâzım- cezalarının söylüyorlar hak- mec ediyece kararlaştırılan Bazı fırıncıların, unlarda glüten viktarı gz olduğu İçin belediyenin is- ediği ekmeği yapamadıklarını, bu yüzden kendilerinden alinan para ce-| zalarımın haksız olduğunu ileri sür- jmüşlerdir. Bu şikâyet tetkike muhtaç görül.| müş, hakikaten yapılan tahliller 80- nunda, buğdaylarda giü am yüzde 8, 8,5 olduğu anlı Glüten hakkındaki betice alınınca Belediye Iktisat Müdü: rü Aşım Silreyya Ankaraya (gitmiş ve alâkadar makâmlara bu hususta zahat vermiştir. Bük yakında bu iş için bir ka- rar verecektir. Bü karar almdıktan| sonra glüten miktarı yeniden tesbit| edilecektir. Şirket: Havriyenin faiz ve amor- tileri veriliyor Şirketi Hayriye, 936 senesine İniz ve an itibaren şirket merkezinde hissedar- lara tediye etmiye başlıyacaktır. Jiletle Yaraladı Tahtakalede Telef Ratip; dün (#mda 0. caddeden turan Ahmet F igeçerken metresi Fatmanm eski dos- tu kahvec! Raşitle karşılaşmış, ara- larında wkan kavgada Resit jilet bu çağiyle Ratibi yaralan 4018, yaralıyanı * yakalamış, yaralahanı da büse geçmişlerdir, hastaneye kaldırmıştır. Valiliklere Meb'uslar Geliyor Münhal bulunan Çanakkale, TTrab. zon ve Maraş valiliklerine baz: meb-| uslarm teyin edilmeleri kuvvetli bir ihtimal dahilinde görülmektedir. Öğ. renildiğine göre, bu valiliklere fırka reisliklerinde bulurmuş olan tecrüibe- W meb'uslar tayin edilecektir. ——————— — O bir eski şarkıdır, Delikanlı, Hicazdan mıdır, hicazkârdan mı? Sesler: — Kadın mı güzel, erkek mi? Kaptan: — Bir horoza bak, Yaşlı kadın: — Bir kısrağa bakınız, bir göpçü beygirine.. * Kahkahalar. — Kadın güzeldir. — Erkek daha güzeldir. — Erkek.. Kadın, kadın, erkek. Felek içinden çıkamıyacağı bu bir tavuğa de — Ben sizin bu halinize ağla - rim, Kahrımdan bağrımı dağlarım. Şişman avukat: mevzuu ortaya attığından dolayı nâdim olarak salondan kaçar, 8, FELEK |ğu gizi Kıyafet Müsabakası Yapıidı Moda Deniz Klübü, her sene oldu- bu sene de bir balo tertip et ti. Evvelki akşam kitipte verilen bu baloda Kadıköyünden, (o İstanbuldan birçok güzide davetliler bulundu. Ba- lo, çok parluk oldu. Sabaha kadar samimi bir beşe İçinde devam eden baloda, Bay Ömerin eşiyle kral kıya- fetine giren bir İngiliz, kıyafet mü- sabakası birinciliğini aldıler've tak- dir eğilerek çok alkışlandılar, Bir Çocuk Arkadaşını Tehlikeli Surette Yaraledı Beykozda Kavakderede oturan 14 yaşmda Muhittin ile 1 za kavga etmişler, Muhiddin oüyük bir taşla Hamzayı çok tehlikeli çe - kilde yaralamıştır. İ yapmaktadır. de idare heyeti raporu okunmuş, Türk | Jafilli ve Feniks dö Viyen Sigorta Şir- yakları için sondaj ameliyesine devam İplânı çıkmıadığından hakiki güzergâh İbunların yedekleri davet edilmiştir. Mimarlık kanunu isteniyor Türk Güzel San'atlar Birliği dün yıllık köngresini yapmıştır. Kongre- mimarlsrınm mesleki ihti; zerinde görüşülmü r. Ayrıca, İle- ride bir mimarlık kanunu hazırlan - mast İçin alâkadar makamlar yanım- da teşebbüslere girişilmesi kararlaş- İ uralmıştar. Yapılan yeni intihapta, idare heye- tine Zeki Sayar, Faruk, Seyfi, Sezal Adnan ve Arif Hikmet seçilmisler » di Yıl Sonuna Kadar Çalışacak başlanan Türkiye Tusfiyelerine ketlerinir. sigortalılarının haklarını korumak maksadile Milif Reasurans. ta kurulan büro, bu senenin sonuna kadar çalışacaktır. Hali 'taefiyede bulunan. şirketlerle alâkalı olanlardan çoğu büroya. . mi | racast etmişler, tasiiye heyetine ka, yıtlarmı yaptırmışlardır. Gazi Köprüsünde Çalışan İşçiler Bir Kaza Atlattılar Gazi köprüsilnün karaya dayanan &-| edilmekte. Sondaj ameliyesi yapi: | irken bir teerübe kazığı çamurlu © lan bu muntakada 12 metre derinliğin. de bir boşluğa tesadüf ederek sür'at- te gumura saplanmıştır. Fakat amele tetik davrandığından bir kazaya mey- dan verilmemiştir. Gazi köprüsünün ingaatı 939 sene- si sonuna kadar bitirilmiş olacaktır. Bundan sonra köprünün o üzerinden geçecek olan yeni tramvay hattnm inşaata Sıra gelecektir. Bu hat, Be- yoğlu İle Istanbulu, Karaköy Köprü- sünden sonra, ikinci bir şebeke ile bağlıyacaktır. Hattın güzergâhı Şeh- zadebaşınden Yenikapıya doğru gi - den Gazi bulvarın olması düşünülmüştür, Fakat şehrin umumi evvelce henüz kat'i olarak tesbit edilmiş de- ğildir. Bu itibarla şimdilik İstimlâk muamelesine de girişilememektedir. Şehir Meclisinde Yeni Azalar Şehir Metlisinde açılan iki âzalığa Boşalan yerlere Beyoğlu kazası i- çin General Fuat; Sarıyer kazası İ- Dün toplanan Güzel San'- atler Birliği toplantısında bulunanlardan bir grup Maki Yeniden Kurulacak Belediye, Zincirlikuyuda asri bir mezarlık tesis etmiye karar vermiş” ti, Mezarlığın bu sene bitirilmesine karâr verilmiştir. Bu mezarlığın tesisi için ayrılan 88 bin Iranm bir kısmıda şehirdeki diğer mezarlıkların tanzim ve imari na sarfolunacaktır. Bu arada me * zarlıklarda dökülen taşlar toplattı * rılacak, bütün mezarlıklar iyi bir şek- le sokulacak, bugünkü perişanlıktan kurtarılacaktır. Koyu sis dün sabah çözüldü Karaya Düşen Basra Vapuru Kurtarıldı İ rak bütün Ilmanı kaplayan sis dünsân” baha kadar devam etmiş ve sabahle- yin Boğazdan ve limandan değil. mıştır. Dün bütün vapurlar seferler dini muntazam yapmışlar ve sis yü» dinden limana giremiyen birçok yol cu Vapırları da dün gelmişlerdir. Evvelki günkü sin esnasında Hey- beliada önünde karaya oturan Akay idaresinin Basra vapuru dün sabah i- darenin Pendik vapuru tarafından çe- kilerek kurtarılmıştır. Basra vapw- ru kumluğa oturduğu için hasara uğ» ramamıştır. —— BİRKAÇ SATIRLA ir miiddetenberi şehrimizde nüfus işlerile meşgul bulunan nüfus umum müdürü Muhtar bugün Ankaraya dönecektir. . ütekalt, eytam ve eramilin üç aylıklarının tevziine 8 Marttan itibaren başlanacaktır, : mhhat Vekâleti o hıfarssıhha mum müdürü Asım, bir kağ gün dalin şehrimizde kalacak ve çöp işini tetkik edecektir. . mniyet ikinci şube cinayet ma sası merkez memuru Mehmet Fatih merkez memurluğuna, Fatih merkez memuru Ali Eminönü merkez memurluğuna tayin edilmiş'erdir. gin de Bay Ali grçvceklerdir. İ Bugün Polis, tahkikatlen çök 12, en az 3 derece MART PAZARTESİ n hava, sureti umumiyede bulutla) görülecektir. Rüzgâr, cenuptan orta kuvvet- te esecek, Orta Anadolu kısmen yağışlı, #nek mıntakası kapalı geçecektir. Karade» şında Ham İ niz sahil muntakası sakindir. Dünkü Hava ire, hararet ak kaydedi)- miştir. Rüzgâr, tenup İstikametindeni Bant ele esmiştir. Hava krs-” Dün, barometre 755 mi Bugünkü Hava: DEĞİŞİK 3üncüay Gün:31 Kasım:l14 1355 Hieri 1353 Rumi 7 16 Şubat 635 — Oğle: 2.2 | 5,34 — Akşam: 18 | | Yatar: 1029 — imsik: o 446 men bulutlu geçmiştir.