15 Eylül 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

15 Eylül 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 İstanbul Sıhhi müesseseler arttırma ve eksiltme komisyonundan: Istanbul Leyli Trp talebe yurdu talebesi için “576” adet paltonun imali açık eksiltmeye konmuştur. 1 — Eksiltme: Cağnloğlunda Istanbul Sıhhat ve İçtimai muavenet müdürlüğü binasmdaki komisyonda 299-937 çarşamba günü saat “15,30” da yapılacaktır. 2 — Muhammen fiyat; Bir adet paltonun imal fiyatı “585” kuruştur. 3 — Muvakkat garanti: “202” lira “72” kuruştur. 4 — Istekliler nümune ve şartnameyi her gün Çemberlitaş civarında Fuatpaşa türbesi karşısında Leyli Tıp Talebe Yurdu Merkezinde göre- bilirler. 5 — Isteklilerin cari seneye ait ticaret odası vesikası, şartnamesinde yazılı vesnik, “2490” sayılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe yeter mu- vakkat garanti makbuz veya banka mektuplarile birlikte komisyona gelmeleri, (6086) İstanbul Sıhhi müesseseler arttırma ve eksiltme komisyonundan: Istanbul Leyli Tıp talebe yurdu talebesi için (1000) takım elbisenin imali kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. 1. — Eksiltme: Cağaloğlunda Istanbul sıhhat ve içtimai muavenet © Müdürlüğü binasındaki komisyonda 20 9 1637 Çarşamba günü saat i (15) de yapılacaktır. 2. — Muhammen fiyat: Bir takrm elbise için (900) kuruştur. 3. — Muvakkat garanti: (675) liradır. 4. — İstekliler şartname ve nümuneyi her gün Çemberlitaş civarında seyli tıp talebe yurdu merkezinde görebilirler. 5. — İsteklilerin cari seneye sit ticaret odası vesikaat, şartnamede ya- Zılı diğer vesaik, (2490) sayılı kanunda yazılı belgeler ve'bu işe yeter , Muvakkat garanti makbuz veya banka mektuplarile birlikte teklif mek- tuplarmı eksiltme saatinden bir saat evvel komisyona vermeleri, (6095) mm ——m amima e İn am İktisat Vekâleti, İç Ticaret Umum Müdürlüğünden: Türkiyede yeniden poliçe tanzim etmiyerek yalnız eskiden tanzim edli- miş bulunan poliçelerdeki taahhütleri ifa etmek üzere muamele yapan La Nasyonal Hayat sigorta Şirketi bu kerre müracaatla Türkiye Umumi Ve- kili Jozef D. Kaneti'nin başka bir vazifeye tayini dolayısile yerine Vitali Kanetiyi Türkiye Cümhuriyetinde halen mer'i ve atiyen intişar edecek kanun ve nizamlar dâiresinde şirketin Türkiyedeki İşlerini teğvir ve ka- nunen muktezi olan her güna neşriyatı ifa her türlü sigorta mukavelele- rini İmza, vefat vukuunda merkeze müracaat etmekle mükellef olmaksı- zın tazminatı tesfiye ve ifa, Türkiyenin sair mahallerinde indelhace âcen- | teler ihdas ve tesis, gaybubetinde umumi vekil sıfatiyle yerine muvak- Katen ifayı vazife edecek vekil tayin ve şirketin Türkiyedeki muamelâ- na mütevakkıf kayıt ve hesapların kâffesinin kendi idarehanelerinde temerküzünü temin, gerek elyevm mer'i kanunlar mucibince La Nasyo- nal Hayat Sigorta Şirketine tereddüp eden vecaibe ittiba etmek gerekse YY TAN Samsun Şarbaylığından: Belediyemiz Elektrik Santralı ve şebekesi için alınacak 11 kalem muh- telif yedekparça ve tahtelârz kablo hata mesaha âleti kapalı zarf usu- lüyle eksiltmeye konulmuştur. . 1-— Umumunun muhammen bedeli 7906 liradır. 2 — Muvakkat teminat akçesi 592 lira 95 kuruştur. 3 — Ihale 7—10—987 tarihine rastlıyan Perşembe günü sant 15 de Daimi Encümen huzurunda yapılacaktır. 4 — Bu işe ait evrak şunlardır; A — Satın almacak yedek parça ve tahtelirz kablo hata mesaka âle- tinin evsafını gösterir fenni şartname, B — Eksiltme şartnamesi. C — Bu evrakı görmek isteyenler Samsun Belediye Elektrik işletme. | sinde ve Istanbul Belediyesi heyeti fenniyesinde görebilirler. 5 — Istekliler 2490 No, lu kanunda yazılı evsafı haiz olacaklardır. ! 6 — Talipler teklif mektuplarım ihale günü saat 14 de kadar Samsun | Belediyesi Ercümen Riyasetine tevdi etmeleri lâzımdır. Bu müddetten sonra verilecek teklif mktupları kalnıl edilmez. 7 — Tale 2490 No, lu kanun hükilmleriine tevfikan' yapılır, (5723) —————— Hozat Seyyar Jandarma Alayı Satınalma Komisyonundan: 1 — Mamekideki seyyar jandarma alayı ihtiyacı için 80000 kilo sığır eti kapalı zarf eksiltmesile satın almacaktır. 2 — Eksiltme 27, 9, 937 pazartesi günü saat 9 da Mamekideki seyyur jandarma alayı satınalma komisyonu binasında yapılacaktır. 3 — Almacak etin evsafı mahalli teslim ve şartları şartnamede yazılı olup şartname de Mamekideki-adı ge çen komisyondan her gün parasız alınabilir ve nümunesi görülebilir, 4 — Etin tahmin bedeli 10900 lira ve muvakkat teminatı 810 Jiradır. 5 — Şartnamenin dördüncü maddesinde istenilen vesikalar muvakkat teminatın konulduğu zarf içine konulacaktır. ii 8 — Kapalı zarfla eksiltme günü saat sekize kadar komisyona verilme- lidir. (5933) Ankara Tarih, Dil, Coğrafya Fakültesi Direktörlüğünden: 1 — Talebe kaydı 10 Eylül 937 den 10 Teşrinlevvel 937 akşamma ka- dar yapılacaktır, Kayıt olmak için Üse olgunluk oşehadetnamesi, nüfus cüzdanı, aşı kâğıdı, sıhhat rapöru, İyi hal mazbatası, slti fotoğraf ve bir istida ile fakülte idaresine bizzat müracaat edilmelidir. 2 — Bu sene yatılı talebe alınmıyacaktır. 3 — Ikmal imtihanlarına 4 Teşrinievvel 937 de, derslere 11 Teşriniev- vel 937 de başlanacaktır, (3203) (5937) Hozat Seyyar Jandarma Alayı Satınalma Komisyonundan: 1 — Mamekideki seyyar jandarmâ alayı ihtiyacı için 900000 kilo odun kapalı zarf eksiltmesile alınacaktır. 2 — Eksiltme 27, 9, 937 pazartesi günü saat 13 te Mamekideki seyyar Jandarma satınalma komisyonu binasında yapılacaktır. 3 — Alınacak odunun evsaf! mâhalli teslim ve şartları şartnamede yazılı olup şartname de Mamekideki adı geçen komisyondan her gün pa- rasız almabilir ve nümunesi görülebilir. 4 — Odunun tahmin bedeli 9000 lira ve muvülkat teminatı 675 liradır. 5 — Şartnamenin dördüncü maddesinde istenilen vesikalar muvakkat Şirketin Türkiyedeki haiz olabileceği hak ve imtiyazları onun lehine te- roin eylemek maksadiyle Türkiye Hükümeti ve makamatı ve memurini resmiyesi nezdinde her türlü teşebbüsatı icra, herhangi merasimi ifa ve &zcümle şirketin indelhace herhangi nizami sicile kaydını talep her tür- Tü teminat akçasma müteallik vesaiki ihzar, her nevi müracat ve müs- tediyatta bulunmak ve icap eden vesaikin kâffesini imza; Met nezdinde temsil ve Türk mahkemelerinde şirket narmma' dava ikame veyn icrayı müdafaa, bu maksadla Türkiye Cümhuriyetinin her türlü muhakimi hukukiye, ticariye ve cezaiyesiyle sulh mahkemeleri huzu- © Tühda ve bilimum devair ve meclis nezdinde ich ve aleyhte ikame edile- cek her türlü devnirde La Nasyonal Hayat Sigorta Şirketini temsil ile | bütün derecatta müddel ve müddeanleyh, gahsr salis, itirazülgayr tari- kiyle muteriz ve dahili dava sıtafiyle itirazen, temyizen, ve iadeten ve tas- hihan muhasama ve müdafaa, her türlü şahit ikame ve istimama, yemin teklif, kabul reddine, her türlü evrakı tebliğ ve tebelliğa ve her türlü ev- rak ve müstediyata ve levayıhı tanzim ve İmzaya, her türlü ihtarname irsaliyle vürut edenlerin cevabımı ita, herhangi hakem ve ehlihibre ta- yin ve ezil, iştikâi anilhükkâm ve reddi aza, iflâs talebine Yeya ana iti — râz herhangi konkordato imza ve ana itiraz, herhangi sendikleri ve tas- fiye memurlarmı tayin ve azil, iflâsa müteallik bilimum müamelâtı ifa, ihtiyati ve icral haciz vaz fekkine, istihsal edilen hüküm ve kararların infazını talep, olbaptaki muamelâtı icra dalreleri nezdinde takip, sulh, ç herhangi parayı ahz ve kaba ile makbuz ve ihbarname itasma, işbu ve- — Külete sit muamelâtı indelhace davanın hitamma kadar kısmen veya ta- ç mamen ifa edecek bir veya müteaddit vekillerin kendi yerine ikamesi, o bunlara mücteminn veyahut münferiden ierayı muameleye, bunları teb: “dile ve Jedilicap azil velhasıl davanın son safhasma kadar hukuk ve men- © faatimizin vikaye, müdafaa ve temini yolunda kanunen muktezi görece. ği bütün hususatı ifa, aharı tevkil ve umumiyet itibarile Şirketin Türki- « yede temelli ve icrayı #azliyetini teminen şirketin menfaati için icabını “İfa etmeğe önlâhiyettar olmak Üzere şirketin Türkiye umumi vekilliğine tayin edildiğini bildirmiş ve lâzımgelen evrakı vermiştir. © Keyfiyet sigorta Şirketlerinin teftiş ve mürakabesi hakkındaki 25 Ha. » ziran 1927 tarihli kanun hükümlerine muvafık görülmüş olmakla ilin olunur. istanbul zıraat mektebi salınalma . komisyonundan ; İstanbul Sıhhi müesseseler arttırma teminatın konulduğu zarf içine konulacaktır. 6 — Kapalı zarflar eksiltme günü saat on ikiye kadar komisyona veril wnelidir. (5934) ve eksiltme komisyonundan : Istanbul Leyli Tıp telebe yurdu talebesi için 8000 çift çorap açık ek- siltmeye konmuştur; 1 — Eksiltme Cağaloğlunda Istanbul Sıhhat ve Içtimai muavenet mü- dürlüğü binasmdaki Komisyonda 20—9—037 tarihinde çarşamba günü saat 16 da yapılacaktır. 2 — Muhammen Fiat: Bir Çift çorap 30 kuruştur. 3 — Muvakkat Garanti: 135 liradır. 4 — İstekliler şartname ve nUmuneyi her gün Çemberlitaş civarında Fuatpaga türbesi karşımda Leyli Tıp talebe yurdu merkezinde görebi- lirler, 5 — Isteklilerin cari seneye ait Ticaret odası vesikust, 2490 sayılı kar nunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat — garanti makbuz veya | banka mektuplariyle belli gün ve saatte Komisyona gelmeleri, (6097) T. C. Ziraat Bankası İstanbul Şubesinden : Hangar Yaptırılacak . Ikisi Halkalı Ziraat Mektebi arszisi dahilinde ve biri Yeşliköy Tohum Islah İstasyonunda olmak Üzere beheri 52.5 X 75 eb'adında üç adet ah- sap hangar yaptırılacaktır. Çatıları kiremitle ve cepheleri oluklu saçla kapanacak, direklerin temelleri beton olacaktır. Muvakkât teminat ak- çesi maktuan 800 lira katı teminat akçesi ihale bedelinin Gç 15 şidir, Ta- liplerin bu gibi işleri yaptıklarına dair vestik ibraz etmeleri lâzımdır. Şartname ve projeleri görmek ve İsi slmak İsteyenlerin teklif mek- tuplarını vermek ve muvakkat teminat âkçelerini yatırmak üzere niha- yet 22 Eylül 1987 Çarşamba günü sast 16 ya kadar Ziraat Bankası Mü- düriyetine müracaat etmeleri ilân olunur. Hozat Seyyar Jandarma Alayr Satınalma Komisyonundan: 1 — Mamekideki seyyar jandarma &layı ihtiyacı için 254324 kilo 700 gram un kapalı zarf eksiltmesile satın âlmacaktır, 2 — Eksiltme 28 Eylül 937 salı günü Saat 11 de Mamekideki seyyar jandarma satınalma komisyonu binasında yapılacaktır. Cinsi Miktarı Beher kilosunun İlk teminatı *ahmin bedeli Kuruş Lira. Benzin 4000 2 96.91 Motorin 5500 150 18—9—931 tarihinde ihale edilemeyen yuxarıda miktarları yazılı mek- tebin benzin ve motorin ihtiyacının açık eksiltmesi 10 gün daha uzatıla- rak 23—9—937 Perşembe günü saat 14,30 za bırakılmıştır. Eksiltme İs- tanbul Kültür Direktörlüğü binası içinde Liseler Muhasebeciliği nezdin- de toplanan Komisyonda yapılacaktır. İsteklilerin şartnamede yazılı ve- sikalardan başka Ticaret odasının yeni yıl vesikası ve teminat makbuzu ile birlikte Eksiltme saatinde Komisyona gelmeleri ilk teminatı belli gün © ve saatten evvel Liseler muhasebesi veznesine yatırmaları ve şarinâmeyi © merkür Muhasebecilikden görüp öğrenmeleri. (6159) k ihtira ilânı “İştial emniyeti,, hakkmda almmış olan 1.7.1929 de tescil edilen 1082 sâ- yılı ihtira beratı bu defa mevkii file konmak Üzere ahere devrüferağ ve ya icar edileceğinden talip olanların || Gelatada, Iktısat hanmda, Robert "ye müracaatları ilân olunur. , Satılık Otomobil , | 193738 modeli 6 silindirli ve İİ mükemmel bir halde bulunan bir Sİ FLAT otomobili satılıktır. İstek- “İl lerin “R. M.” rumuz ile İstanbul İğ 176 posta kutusu adresine yaz- MAJA. ölamz 3 — Almacak unun evsafı maballi teslim şartlârı şartnamede yagıtı olup şartname de Mamekide adı geçen Komisyondan hergün pars- sız alınabilir ve nümunesi görülebilir. 4 — Unun tahmin bedeli 38148 lira 70 kuruş ve muvakkat teminatı 2861 lira 15 kuruştur. 5 — Şartnamenin dördüncü maddesinde İstenilen vesikalar muvakkat teminatın konulduğu zarf içine konulacaktır. 6 — Kapeli zarflar eksütme günü sat ona kadar komisyona veril mehidir. (5930) YARAT RAK l BEYOĞLU VAKIFLAR DİREKTÖRLÜĞÜ İLANLARI j Kiralık Em'âk Semti Mehallesi Sokağı No, sı Cinsi Galata o Arapeami Perşombppazar o 22/14 mağaza 1/2 hisse Kasımpaşa Kulaksız Ahmet Kaptan Hacı 00 Oda Hüsrev mesçili mezarlık yanında. Yukarıda yazılı vakıf mallar $1—5—938 sonuna kadar kiraya veril- Kiralacağınız yeni apartıman daha rahat ola. caktır Çünkü bir Hava. gazı Şöfbeni vardır. Istanbul jandarma satın alma komisyonundan : “ # Miktarı Ginsi Tahmin bedeli Metre i. “LARA Kü. N 8.000.000 O Beyaz Mukara Makine İpliği 2616.00... 196 gd 2000000 o Haki |, pa 656 00 o4 ) 3Z72 0 1 — Jandarma Dikim 'evi ihtiyacı için şartnamesine uygun B. “ metre beyaz, 2.000.000 metre haki makara makine ipliği 10-0 rihinde perşembe günü saat 15 de Gedikpaşadaki Jandarma 39 Komisyonumuzda açık eksiltme ile satın almacaktır. 2 — Tahmin ve ilk teminat bedelleri tutarı yukarıda yazılmıştır. 3 — Şartname her gün komisyonumuzda görülebilir, 4 — Isleklilerin şartnamede yazılı evrak ile belli gün ve sanli? | misyonda bulunmaları, (5736) Zaman Hozat Seyyar Jandarma Alayı Satınalma Komisyonundan? 4 1 — Mamekideki seyyar jandarma alayı ihtiyacı için 9600 kilo * yağ kapalı zarf eksiltmesile satın almacaktır. çi 2 — Eksiltme 27, 9, 937 pazartesi günü saat 11 de Mamekideki jandarma alayı satınalma komisyonu binasında yapılacaktır. : 3 — Alınacak sade yağın evsafı mahalli teslim ve şartları Yazılı olup şartname de Mamekideki adı geçen komisyondan her gü? rasız almabilir ve nÜmunesi görülebilir. 4 — Yağın tahmin bedeli 7800 lira ve muvakkat teminatı 570 5 — Şartnamenin dördüncü maddesinde istenilen vesikalar ai teminatm konulduğu zarf içine konulacaktır. eril 6 — Kapalı zarflar eksiltme günü sast ona kadar komisyona V J lidir, (5082) 1 za in a a EE GERE EİN ZEN : ği ari Siyasal Bilgiler Okulu Kabul Şart! Siyasal Bilgiler Okulu Direktörlüğündef” çi Siyssal Bilgiler okulu yüksek dereceli bir meslek ve ihtisas mesi sidir, Son sınıfta okurlar mali, idari ve siyasi şubelere ayrılırlar. 5 v6 fazla almucak telebe Maliye Vekâleti hesabma tahsil edeceğindöl kurlar son smıfta mali şubeye ayrılacaklardır. Ankars Namzet kaydi 25 ağustos 1937 den 25 eylül 1937 ye kadar Siyasal Bilgiler okulunda, Istanbulda Yüksek Oğretmen okulunda her 25 ta pazartesi ve perşembe günleri sabahleyin saat 10—12, öğleden 14—16 arasında yapılır, Kayıt için getirilecek eyrak şunlardır: Diploma ve hüviyet cüzdanı asılları. 6 tane 4,5 x 6 boyunda fotoğrafi Aşı kâğıdı Namzetler arasmda türkçe kompozisyon ve edebiyat, tarih, tabiiye, riyaziye, felsefe ve lisan derslerinden 27 eylül 1937 de b olan bir seçme smavı yapılacaktır. Fazla tafsilât için İse bulunan yerlerde maarif müdürlüklerine, # da Siyasal Bilgiler okuluna ve Istanbulda Yüksek Öğretmen okulun racaat edilmelidir. (9017) (5689) j p v İstanbul Defterdarlığından : Haydarpaşa Erkek Lisesi bakkaliyesi senelik kirası peşin şartiyle yılda bin beş yüz İra muhammen kira üzerinden üç detle ve açık arttirma usuliyle kiraya verilecektir. Isteklilerin, on bir maddelik özâl şeraitini öğrenmek isteyenlerin Türkiye Cü meleri 31—$—937 gününden itibaren pazarlığa bırakılmıştır. Isteklilerin hergün Beyoğlu vakıflar direktörlüğü akarat kalemine gelmeleri (6171) ti tebaasından olması ve hüsnühal eshabından olduğuna, mah ve sari hastalığı bulunmadığına dair zabıta, müddelumumilik ve # den alacakları vesaik ve 338 liradan ibaret muvakkat pey Milli Emlâk Müdürlüğünde toplanan komisyona müracaatları. Ye ein” Yi; Bi a! emt iel