17 Eylül 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

17 Eylül 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

az 10 Korsanlık Mücadelesi (Başı 1 incide) Hali hazırda hiçbir hükümet ade- mi müdahale komitesinin toplanması nı istememiştir. İtalyanm Nyon an- lâşmasma iştirak için vuku bulan da vete verdiği cevapta ademi müdaha- le komitesinden bahsolunmamaktadır İngiliz noktai nazarınca korsanlik, sa dece bir İspanyol meselesi olmadığı için ademi müdahele komilesi tara- fından tetkik olunamaz. İngiltere bu nokta Üzerinde ısrar ediyor, Roma » nin Nyon anlaşmasma iştirak için yeni bir takim teklifler ileri sürdüğü ne dair olan mütalealar, Ro ma tarafından teyit edilmemektedir. Italyan makamatı namma söz söyli- yen salâhiyettar bir zat bugün İtal yanın daveti kabul etmediğini ve atıl ması lâzimgelen adrmm İngiltere ve Fransaya düştüğünü söylemiştir. İtalyanın vaziyeti — X Romadan bildirildiğine göre, Jür- nala d'İtalyanm bir nüshası toplat - tarılmıştır. Bunun, Sinyor Gayda ta- rafından yazılan ve İtalyanın nokta! nazarını anlatan bir makaleden ileri geldiği söyleniyorsa da daha sonra bunun Sex Appesl'den bahseden bir makaleden ileri geldiği anlaşılmıştır. Fransız gazetelerinden Petit Pari- sien'e göre. İngiltere ile Fransa, Ital- yanın arzularını anlaşmanın esasları dairesinde tatmin için bir formül a- ramaktadırlar, Echo de Paris gaze- tesine göre de Akdenizin yeni mınla kalara taksimi çok güç bir iştir, Bu gazete diyor ki; “Akdenizin başlıca yolları Cebelüt tariki Süveyşe, ve Fransayı şimali Afrikaya bağlamaktadır. Ihtilâlei bir devlet olan İtalyaya burada bir hisse ayırmak, nüfuz ve itibardan feda - kârlık etmeden nasl mümkün olabi- ir?. Korsanlığa karşı Sigorta meselesi Nevyork, 16 (A.A.) — Amerika - nın İhracat vapurlarından Exeter, Excello, Exehang ve Examiner vi purları yola çikamamışlardır. Sebebi, tayfalarının Akdenize hare ket etmeden evvel elli İngiliz lirası prim ve adam başına bin İngiliz Jira- st sigorta İstemeleridir. Cenevre, 18 (AA) Cemiyeti Konseyinde Neğrinden son- ra söz alan Fransa Hariciye Nazırı Delbös Nyon anlaşmasını müdafaa etmiş ve her geyin hep birden elde edilemiyeceğini söylemiştir. 'B. Litvinof, Milletler Cemiyeti As- semblesinde meselenin heyeti umu - miyesini ortaya koyacağını ve konsey den Valensiya hükümetinin müraca- atı hakkında vaziyet almasını iste - miştir. Fransız filosu harekete geçiyor Paris, 16 (A.A.) — Akdenizdeki Fransız devriye kolları kumandanir- ğıma tayin edilen Amiral Esteva tay yere ile şimali Afrikada Orana git- miştir, Amiral üssülharekesini orada tesis edecektir. Bu işe Fransızların Teste tayyare gemisile Akdeniz filosu hava kuv - 'vetleri ve birçok torpido ve torpido mahribleri İştirmk edecektir. Bütün bu gemiler Tulonda harekete hazır bulunuyorlar. Bunlardan başkaca dör düncü torpido muhribi filosu ile dört tahtelbahir takip gemisi de devriyo- de kullanılacaktır. Daha şimdiden Brest limanından dokuz harp gemisi hareket etmiştir. Atlantik filosuna © mensuup diğer iki torpido da Akde - niz kontrolüne iştirak edecektir. em öve Valiler Toplantısı © Erzurum, 16 (A.A) — Umumi müfettiş Tahsin Uzerin Başkanlığın- da yapılmakta olan vsliler toplantısı “devam etmektedir. Gümüşhane ve © Artvin valileri de Erzuruma gelerek toplantıya iştirak etmişlerdir. Şirketi Hayriyenin Yeni İnşa Etirdiği Vapur © — Şirketi Hayriyenin Hasköydeki a- © tölyesinde yapılmış olan 75 numaralı vapurun sürat tecrübelerine din de “devam edilmiştir. Gemi, Eylilün 27 sinden itibaren seferlere başlıyacak» tır. Diğer taraftan Şirketi Hayriyenin ayni tipte yaptırmıya karar verdiği 76 numaralı ikinci vapur için de dün Hasköydeki atölyede inşaata geçil- © miştir. Bu münasebetle sade bir me- rasim yapılmış, işçilere e öğle ziya- feti verilmiştir — Milletler Barış Cephesinde Tesanüt (Başı 1 incide) - cephesinden ayrilmak ve Faşist cep- helere karşı vaziyet almak istide- dmi gösteren Sovyet hükümetinin barış cephesinde tekrar eski yerini alması Ve kuvvetli bir barış birliği- nin kurulmasını hizmet etmesidir. Rusyanm bu geniş düşünceli hareke- ti, barış ve istikrar dostlarmm çok memnuniyetle karşılıyacakları bir inkişaf teşkil eder, Bunun devam et- mesi, Avrupanın emniyeti bakımın- dan temenni edilecek bir şeydir. B'r: Akdenizde, insanlık esns- larmı ve 1930 Londra deniz kanferansmm yüksek (prensiplerin! müdafaa etmek üzere toplanmış do- kuz devletin müşterek kudreti hâ- kim bulunmaktadır, Bu devletlerden yedisi kendi karasularında vazife gö- recek, ikisi de açık deniz yollarınm emniyeti (le meşgul olacaklardır. İn- sanlığn yüksek menfsati namma böyle bir kuvvetin faaliyete geçmesi, tarihte ilk defa görülen bir adımdır. Alman bütün bu tedbirler, ortal- ğm tamamile düzelmesi demek de- ğildir. Mesele çıkarmak istiyen bir taraf buna her vakit imkân ve vesi- le icat edebilir, Fakat buna rağmen |” kazanilmiş çok mühim esaslar var- dır. Her şeyden evvel bütün dünya. korsanlığa karşı sıkı bir birlik ha- linde ayaklanmıştır. Her tecavüzün muhatabı filân ve falan devletin bir ticaret vapuru değil, bütün dünya- nın birlik cephesidir. Bundan başka ortada hüdiselere mâni olacak bir polis kuvveti peyda olmuştur ki de- nizaltı gemilerinin az süratine, tor- pidoların büyük süratine göre çok tesirli sürette vazife görebilir. Bun- lardan kat kat fazla sürat sahibi ©- lan deniz tayyareleri de devriyeye karışacaklardır. Bu suretle korsan- ların Akdenizin berrak sularında bâ- rmması bir kat güçleşecektir. Netice şuraya varıyor ki yarın için diğer taraf ne gibi mukabil hâdise hazmiarsa hazırlasın” bügün için nik- binlik uyandıracak birçok sebepler vardır. Hattâ barış cephesindeki hüsnüniyet, birlik ve tesanüt tam sü- rette devam edebilirse yarın için de nikbin olmak eaizdir. Ahmet Emin YALMAN Büyük Tarih Kuraleği Için (Başı 1 incide) Bir köşede, Abdülhamide verilmiş eski bir Jurnal üzerine, mektepler - den bütün haritalarm toplalttırıldığı na dair, acıklı bir vesikayı tetkik edi. yor, bir başka köşede, çekirgelere buyruldu veren bir cahil kadının her- zesini okuyorsunuz, Sonra, öte yanda, Adliyesi, Mali- yesi, Sıhhiyesi, Donanması, Şimendi- ferciliği, İnhisarları, Iktısadi hare- ketleri, hasılı bütün ileri hamlelerile Atatürk devrinin yurda temin ettiği kazançları tetkike imkân buluyorsu- Duz. 'Tarih sergisinde, çok eski Türk e- serlerinden öyle nümuneler vardır ki, bir tarih meraklısı için her biri, baş- ıbaşma birer hazine değerindedir. 'Tanınmiş ressam ve dekorasyon ar- tistlerimizin * haftalardanberi gece, indir üzerinde çalıştıkları dekor - larm, yarın akşama kadar bitirilmiş olacağı kestiriliyor. Profesörler 'Terih kurultayma iştirek etmek Üzere şehrimize gelmiş olan ecnebi profesörler, dün kendi başlarma, şe - hirde hususi gezintiler yapmışlardır. Yarm, bir kısım profesörlerin daha gelmesi beklenmektedir. Tokatiryan oteli, (misafir edilen profesörlerin mensup oldukları dev - let bayraklarını asmağa başlamıştır. Atatürk Ankarada pan y Bir Rus Balonunun Muvaffakıyeti Moskova, 16 (A.A.) — Tas ağam- st bildiriyor: 10.800 metre mikâplık bir balon, içinde bir askeri pilot ile bir mühen- dis olduğu balde 14.750 metrdye ka- dar yilkselmiş ve Moskovadan kal- karak Ivanova mmtakasnda muvaf- fakıyetle yere Inmiştir, Atatürk trende (Başı 1 incide) Cümhurreisimiz kehdilerini uğur - Ismağa gelenler ve maiyyetlerindeki zevatla birlikte saat tam 16,30da Cüm hürrelsliği motörile Floryadan hare- ket etmişler ve saat 17,30 da Hay - Aarpaşa rihtımna çıkmışlardır. Ulu Şefimiz Atatürk burada Genelkur- may ikinci başkanı Orgeneral Asım, Harp Akademisi kumandanı Korge- nersl Ali Fuat, Moskova sefiri Zekâi ve Istanbulda bulunan saylavlar ta- rafından karşılanmışlardır. Büyük Önder, kendilerini karşılı. yanlara beşuş bir çehre ile teşekkür ettikten sonra orada biriken binler & halkım içten gelen samimi tezi- hüratı arasinda istasyona girmişler, kendilerini uğurlıyanlara ayrı ayrı il. tifatlarda bulunduktan sonra Cüm- hurriyaseti trenine rakip olmuşlar- dır, Tren tam saat 19,40 ta Ankara» ya hareket etmiştir. Ve halk, yine coşkun tezahüratla Atatürkü, İren gözden kayboluncaya kadar uzun u- zun alkışlamıştır. Mebuslarımız- Ankaraya Istanbulda bulunan mebuslardan bir kısmı, Büyük Millet Meclisinin yarın yapacağı fevkalâde toplantıya yetişmek Üzere dün akşsm saat 19.10 da kalkan ekspresle Ankaraya git - mişlerdir. İstanbulda bulunan bütün mebus- lerm Ankaraya gidebilmeleri için bu akşam saat 1010da Ankaraya İki tven tahrik edilecektir. Trerlerden bi- risi de sadece yataklı vegonlardan mürekkep olacak ve mebuslars tahsis edilecektir. Diğer tren de her akstm Ankaraya gitmekte olan normal eks pres olacaktır. Millet Meclisinin fevkalâde içtimaında Ankara, 16 (TAN) — Atatürkün yarın sabah Ankarayı şereflendirme- leri bekleniyor. Büyük Şefin dönüş haberi bugün öğleden sonra şehri - mizde öğrenildi ve büyük bir sevinç uyandırdı. Yarın (bugün) öğleden sonra, Vekiller Heyetinin mühim bir toplantı yapacağı ve toplantıya Bü yük Önderin reislik edeceği zannedil- mektedir, Cumartesi günü öğleden evvel fır- ka grupu toplanacak, saat 14 tede Büyük Millet Meclisi, fevkalâde içti- mamı yapacaktır. Nyon konferansi- nın mukarreratı ve tasdik lâyihası, hükümetten Millet Meelisine gönderil mek üzeredir. Başvekilimiz İsmet 1 - nönünün Mecliste, dünya sulhünün kuvvetli Bir garantisi ve sağlam bir sulh vesikası mahiyetini taşıyan an- laşmayı Kamutayın huzuruna sürer- ken çök mühim bir nutuk söyliyece- ği ve anlaşmanm dünyanm bugünkü karışık vaziyeti içinde taşıdığı büyük kıymeti tebarüz ettireceği anlaşıl- maktadır. Hariciye vekâleti vekili siyasi müs teşarı B. Numan Rifat Menemencioğ- lunun da bu münasebetle söz alarak, konferansın safhaları ve hükümetimi zin ilk gündenberi güttüğü sulhçü siyaseti hakkında İzahat vereceği öğ renilmiştir. 200 Kişilik Orkestra Beyoğlu Halkevinin hazırlamakta olduğu 200 kişilik büyük orkestra, dün muallimleri B; Seyfettin Asalın idaresi altında saat beşte Taksim stadyomunda prova yapmışlardır. Harp Tekrar |Mzallim Bir Genç Tüfekle | Siddetlendi Mektepleri Oynarken Vuruld Başı 1 incide) Japon askerlerinin ancak nizami Çin askerlerile dövüştüklerini, ahulinin harekâta iştirak etmemeleri lâzmm- geldiğini ve bünlara katiyyen doku- nulmıyacağını snlatmaktadır. $imali Çinde vukua gelen muha - rebede yüz bin Çinli dümdar vaziye- tinde harp etmişlerse de Japonların tankları, ağır topları ve tayyareleri karşısmda âciz kalmışlardır. Birçok bölükler, ricst etmekten ise büsbü - tün mahvolmayi tercih etmişlerdir. Japonlar, cephenin ufak bir mıntaka- smda bin Çin ölüsü saymış oldukla- rn beyan etmektedirler. Japonlara göre | Son Japon resmi tebliği şudur: İ “Şimali Çinde Pekin — Sulyuan İdemiryolu Üzerinde Japon kıtaatı, Çin ordularını takip ederek Tatung'un 40 kilometre cenubu garbisinde kâin bulunan Hwajen şehrini işgal etmiş- lerdir. İşgal, 15 eyiillde saat 16.30 da vuku bulmuştur. Pekin — Hankov demiryolu üze - rinde Japon kıtaatı, 15 eylül günü Tafangchan dakı yamaçlarından Pe- kin'in 50 kilometre cenubu garbisin- de bulunan Liouliho şehrine kadar imtidat etmekte olan Çin ordusunun müdafaa mevzilerine (aarruz etmiş- lerdir. Tüençin — Tsi - Nan demiryolu ö- zerinde Japon kıtaatı, Machang şeh- i rini İşgal ettikten sonra bu şehrin 20 kilometre cenubunda kâim bir nokta- İya varmışlar ve 15 eylülde Ttang - Teheon'deki Çin o mevzilerine karşı bir taarruz hazırlamışlardır., Bir Japon tayyaresi Şansiden verilen haberlere göre, Japonlar Ku-Çuan-Çen'i işgal etmiş. lerdir. Huaizen gehrinç İlerlemekte- dirler. Japon tayyareleri Paoting'e karşı bir taarruz yaparak askeri binaları bombardıman etmişler, bir Japon tay yaresi düşürülmüştür. Mançuri ordusunda kargaşalık çık- muş olduğuna dair habereler, Japon. lar tarafından katiyetle tekzip olun- maktadır. Japon ölüleri — Şanghay cephesinde Japonlar Lo- tien'i işgal etmiş olduklarını bildiri- yor ve Çinlilerin burasını geri aldıkla- ri tekzip ediyorlar. Ayni kaynağı göre, Japonlar bu aym 13 ne kadar Şanghayda 205 ölü ve 2974 mecruh vermişlerdir, Çinlilerin Lotien ile Dinchraing'e geriledikleri haber veriliyor, Fakst Çin kaynakları şiddetli bir mukabil taarruzla Lotlen'i istirdat ettikleri ü- zerinde ısrar etmektedirler, Jâpon bahriye makamları deniz tayyarelerinin bu ayın 15 ine kadar 217 Çin tayyaresini tahrip etmiş ol- duklarmı, bunlardan 97 sinin düyşürül düğünü, ve 120 sinin tayyare meyden larında tahrip edilmiş olduğunu bildi- riyorlar, Yine kolera Taponlarm Pootung'a asker çıkar- mıya muvaffak oldukları burs Çin mahafilinde beyan edilmektedir. Japonlar, Whangpoo ile Yangtse- nin iltisak noktasında bir tayyare meydanı inşa etmektedirler, bu süret le Japonların Şanghay etrafinda vü- cude getirmiş oldukları meydanlar ü- ce baliğ olacaktır. * Şanghayda kolera salgmı şiddet- lenmiştir. Ay başındanberi 2000 vaka kaydolunmuştur. Sirayetin artmamâ- NA meccani aşı tatbik olunmakta- 'Tokyo, 16 (A.A.) — Hongkong'tan bildiriliyor: Dün saat 20,30 da Japon tayyarele ri, Canton üzerinde uçmuşlar ve Bo- ca — Tigris kâlesini bombardıman et mişlerdir, Diğer bir teyyare filosu da Chekloung ve Canton üzerinde uçmuş ve bu iki şehrin sevkülceyş noktaları- nı bombardıman etmiştir. tan bildirdiği ne göre, bir Japon torpido muhr:bi, Hong . Konga gitmekte olan “Rawal- pindi,, İngiliz ticaret gemisini bu Ha na yüz mil mesafede durdutmuştur. “Ravralpindi,, işaretle harp gerisine milliyetini ve nereye gitmekte olduğu nu bildirdikten sonra yoluna devama müsaade olunmuştur. Mezunları (Başı 8 incide) Edirne Erkek Muallim Mektebinden: Ahmet Fehmi, Ahmet Zan- guldağa; han Eskişehire, lemeil, Seyfi, Memet, Hüseyin, Mehmet E- tili Karsa, Mehmet Veli Sinoba; Meh» met Reşat, Mehmet Selâm, Mardine; Ahmet Alperen, Osman, Ahmet Şe- ref, Nail Samsuna; Halit, Ali, Isma- il Urfaya, Naci, Ibrahim Ringöle, Me sut, Hüseyin, Erzuruma, Nazif, Mus- tafa, Abdullah Çoruma, Asım, Meh- met Sıtkı, İzmire, Mustafa Arman Bo uya; Nahit Menisaya; Ibrahim Şev- ki, Afyona; Hasan, Suavi Amasyaya; Osman Giresuna; Cavit Çanakkaleye Tahsin Kütahyaya. Barsa Kız Muallim Mektebinden: Şadiye, Berah, Kadriye, Zehra, Mak büle, Ayhan, Makbule Balikesire; Zekiye, Hâfıza, Bedriye Yozgada; Zi- şan Sinoba' Meryem, Sabahat Eski- şehire; Habibe, Nuriye, Kütahyaya; Nazmiye Diyarbekire, Nazmiye Ismet Selime Tokada; Mağfure Denizliye; Münevver, Azize, Ucyir, Safiye Ma- İnisaya; Nezihe, Fevziye, Mürvet, E- mine Çanakkaleye, Şadiye, Rizeye, Melâhat Zonguldağı, Binimet Afyo- na; Telâl Hanife Izmire, Kadriye Bin- İ göle, Zeynep, Aliye, Gevher, Meliha Ankaraya; Remziye, Müfide Samsuna Adviye Istanbula; Emine Çoruha, Hüsniye Gümüşhaneye, *. Şehrimizdeki İlkmek- tep Muallimliklerine Tayin Edilenler Muhtelif vilâyetlerdeki ilkmektep gılı elli muallim bu yıl İstanbul ik- mekteplerinde çalışmak üzere şehri- miz maarif müdürlüğü ilkmekt, kadrosuna verilmişlerdir, Sinoptanı İzzet, İhsan've “Saime; Bursadın:-Reniziye,* Bergüzar... VE Handan, dakten: Fahrünnisa, Emin ve Mustafa, Seyhandan; Ab- dülkadir ve Sabiha, İzmirden: Peri- han, Ferdane, Zehra ve İrfan, Sürt- ten: Mahmut, Tokattan: Lütfü, Te- kirdağından: Şadan, Mahir ve Nilü- İfer, Trabzondan: Feyziye, Tuncelin- den: Menşure, Giresundan: Dursun, Manisadan: Râna, İsmet, Kemal ve Sabiha, Malatyadan: Neşet, Samsun- dan: Hakkı, Seniha ve Fatms, Bâlr- kesirden: Rıdvan, Kocaelinden: Me- sat, Ankaradan: Hayriye, Aydından: Fehime, Burdurdan: Pertev, Çanak- kaleden: Mihriye ve Hayriye, Edir- neden: Hatice ve Zehra, Erzurum- dan: Vasfiye, Konyadan: Neriman, Kâyseriden: Seher, Kastamonudan: Kizim, Muğladan: Arif, Mardinden: Müzeyyen, Malatyadan: Fahriye. Anadoluda vazife verilen maallimler * Şehrimizdeki ilkmekteplerden de aşağıdaki muallimler taşra ilkmektep kadrosuna verilmişlerdir. Kadıköy 15 inci okuldan Halil Ni- hat, Beykoz 40 dan Fikriye Akıl, Be yoğlu 12 den Adil, Beyoğlu 45 ten İhsan Niksu, Eyüp 37 den Emine Tezel, İstanbul ilkmektep muallimlerin - den Fatih 34 te Macide Eskişehir İs tiklâl okulu muallimi Emine Yarter, Kadıköy 12'den Hürriyet Ayma, B dirne merkez Hacı İlbey okulunda Feriha ve Kadıköy Il den İsmail Baycan Ankara merkez okulundan Nusret Kabal ile becayiş edilmişler- dir. ayağın Taşla Yaralamış Kızıltoprakta oturan Osman ismin- de biri, alacak yüzünden arkadaşı A- dili taşla başından ağır sürette yara- lamıştır. Adil, tedavi altıma alınmış- tr. İktisat Vekâleti İç Ticaret muallimlerinden aşağıda isimleri ya-) — ——————— Evvelki gece sabaha karşi civarında feci bir kaza olmüğ” bir talebe kendi elindeki av tÜLĞİ vurularak ölmüştür. Kazanın #8” şudur; Kısıklıda Küçük Çamlıca <&€ de 94 numarah evde otursn minde bir av meraklısı, düz b! Maltepe sırtlarına bıldırcın avni Sl miye karar vermiğ ve yanıma i Sindan 15 yaşlarında Salihle Bi” #i Alâettini alarak hususi OtO ile yola çıkmıştır. Salih, bir aralık Farukun 89 Va) ile oynamıya başlamış, bu #ıraöğiğğ fek birdenbire ateş almıştır. ” saçmalar kendi boğazına rastlani? parçalamıştır. Zavallı Çocuk “ * ölmüştür. oi s| ee Kapalıçarşıyı Belediy8 Tamir Etfirecek Kapalıçarşmın tamir et sas İtibarile kararkagtırimışt. İ cak iç sene evvel de Belediy* şekilde bir kerar vermiş, fAKMt dükkân sahibinin- bulunduğu önünü tamir ettirmesine imi İunamadığından bu işten İmişti. Şimdi Belediye tamiri X yapıp masrafı mevcut dükkönlE 5 sında müsavi surete taksim “| geklini tetkik etmektedir. e Belediye Memurları Eminönü Belediye Başkâtibi tekaüde serkedilmiş, yerine m kalemi mümeyyizi Hüsnü, N yerine Beşiktaş Belediye Esat Cevat, onun yerine de © kaleminden Süreyya tayin edi” 4 TT. C. Merkez Bankasının 5 tarihli vaziyet ilânının aktif nin esham ve takvilât cüzdan  rası yekünu (38,108: a iken sehven (88. 108.34830) YE ğından tashih olunur. HAN A vi Dairemizce hacizli olup çevrilmesine karar verilen ve “ muna 10009 lira kıymet taki dj Ten Buzz içinde Nea Dr N mahallesinde. Mirgün cadd. ki 2 M. No, lı bir tarafı kapts bi zade Halim Molla N bahçesi ve bir tarafı mukadâ 0) vol çıkar arsısı haliyeyi müntehi hall ile mahdud voli mahs” 44,5/324 hissesi açık artırmayı zedilmiştir. Artırma pegindir. muya iştirak ödecek müşt kıymeti muhammenenin $ betinde pey akçesi veys Sen bankanm teminat mektubunu © olmaları icap eder. Müterakini © gi, tanzifat tenviriye ve va! v ları borçluya gittir. Artırma “| namesi 25-10-9037 tarihine *© eden pazartesi günü dairede ahanmina talk edilecektir. Tİ urtırması 15-10-937 tarihine " &f Cuma günlü dairemizde gd den 16 ya kadar icra edilecek İğ artırmada bedel, kıymeti muhal? nenin 56 75 ni bulduğu takdirde 4 te bırakılır. Aksi takdirde son * manm tazhhüdü baki kalmak arttırma 15 gün daha temdid © yek 1:11-097 tarihine müsadif pi şembe günü saat 14 den 16 ya dairede yapılacak 2 nci tleesinde en çok aritırenin bırakılacaktır. 2004 No. lı icr8 K. nun 126 ner maddesine t©” ei hakları tapu sicillerile sabit o” ipotekli alacaklara diğer alâ nın ve İrtifak hakkı sahipli Kaklarmı ve hususile faiz me. dair olan iddialarını ilân terli itibaren 20 gün zarfında © bitelerile birlikte dairemize meleri lâzımdır. Aksi takdirde * ları tapu sicillerile sabit olm satış bedelinin paylaşmastndö” kalırlar. Daha fzla malümat istiyenlerin 9835/1137 No. lu da mevcut evrak ve mahaller di ve takdiri kıymet raporunu anlayacakları ilân olunur. Umum Müdürlüğünden: iğ vd 3 > 30 Ikinci Teşrin 1330 tarihli kanın hükümlerine tevhikan TÜMÜ yapmağa izinli bulunan ecnebi şirketlerinden (Şell Kompani Of Limited) Şirketi Türkiye umumi vekili haiz olduğu salâhiyete bins€” ket memurlarından (Edvard Hubert Ernest Cons) vu Şirketi gerek feriden gerekse kendisile mtiştereke: ve ayni zamanda Şirket memurlarından Jaksb Barzilay, Vensan n temsile vekil nesp ve tayip ve Vili Galelmo Minah'ı bunlardan ik isi müştereken hareket etmek vekil nasp ve tayin ettiğini bildirmiş ve Jâzımgelen vesaiki Keyfiyet kanuni hükümlere uygun görülmüş olmakla ilân olunur.