13 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

13 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Dün yapılan yüzme birinciliklerinden bir intiba ? © Yüzme Birinciliği Yarışlarında Türkiye Rekoru yüzücüler arasında yapılan bu At Yarışlarının | üncü Haftası Yarın, at yarışlarının odörüüncü Mtasıdır. Bu haftaki program di- rinden daha canlı olduğu gibi 'arış ve Islah Encümeninin İstan- yarışlarına tahsis ettiği Ikrami- lerin en zenginleri de : bu haftaki riilara ayrılmıştır... Öle dnftadene i devam eden yarışlarda, yarış şe ii vasıflarına uymıyan en .güzüle küdretli haliskan İngiliz atları" nın yaş sikletleriyle 2400 metre ü- nde yapacakları yarış, senenin 'en alâkalı ve çetin koşusu olacaktır. Diğer taraftan memleketimizde doğ- ış 2 yaşında halisken İngiliz tay- Yarı 1100 metre üzerinden yarış ya- dardır, Koşularin teknik © programları ve ka-| zana ihtimalleri kuvvetli olan atlar! Şunlardır. Şatış Koşusu: $ ve daba yukarı yaşta iken Arap erkek ve dişi atlara mah- İkremiye: 190 lira. e 190, 11: S0, IE Men, Dühuliye 190. © Siklet 4 yaşmdakiler 58, 5 ve daha arı yaştakiler için 38 Kar. 1099 sene- zazlında bir Koşu kazananlara ikişer, 'fx1 ve daha ziyade koşu kazanmış olan- lâve edilir. 200 Kiraya taşa çıkarılanlardan 8 şar kilo tenli e- Gir. Mesafe 2000 M. “Pu yarışta Alderviş ve Üzlürün çok yukur © yişta yan 8 kısraklara mahsus” 1: 410, Ti: 73, 10 25 Liza, Dübuliye: 810. Siklet; $ yaşteki- 38. 5 ve daha yukarı yaştakiler BG taşıyacaklar. Bu koşuya gelinciye kazançları yeküru 250'lirayı dol- anlara 2 şar 450 lirayı dolduranlar 3, 0 Ylirayı delduramlara 5, 1000 Mira ve de- Va farla kazanmış olanlara 10 ar kilo ilâ- e eğilir. Mesafe 2400 M. u yarışın favarileri Seğnakla Ceylân- Gökse Koşusu: 2 yaşında ve Koyu kı nmamış Hsliskan İngiliz erkek ve ylara mahsustur. İleramiyat Türa,| 00, 1: 76, KE: 25 ra. Dahuliye 540. e: 1100 m. Şimdiki tahminlere göre| 4k ve Sigetver birincilik için çok mücadele edecekler. © Boğuriçi koşusu: 3 ve daha yukarı ye hâlis kan İngiliz al ve Kısraklara m İkramiye 850, 1: 700, Lira ve dü mesrrumı, Ti: 100, TİE: 50'lira, Dü- teliye 850, Sıklet 3 yaştakiler 53, 4 yaş” giler 80, 5 ve daha yukarı yaştakiler 62 Mesate: 2400 m. inder, Kaya ve Romunsın diğerleri- fakiyeti kuvvetle tahmin edi: köyu: 4 ve dabz yukarı yaşi Arap yalnız kısreklâra o mahsustur. dye 163, ke 410, 1: 30, Vit: 15 lie iye: 155. Siklet 4 yaştakiler 51, 8 VE yukarı Yaşlakiler 60 Kar. Mezsfe 0m. yele Kırıldı İstanbul Bölgesi yüzme birinciliklerine dün Beşiktaş yüz- me havuzunda başlandı. Küçükler ve büyükler, klüp harici müsabakalar diğer senelere nazaran bir şampiyona olmasına rağmen çok sönük gitti. Bey- kozlular karşılarında rakip denecek bir kuvvet bulmadıkları içindir ki büyük bir puvan farkiyle başı tuttular, Ajanlık, mekteplilerin klüplerden çekilme kararından sonra" ölmeğe mahküm yüzme sporunu bir dere. teye kadar kurtarabilmek için klüp harici olan yüzücüler arasında yö. rışlar tertip etmiş, fakat buda bir canlılık yapamamıştır. Dünkü yarışlarda alınan yeni de. rinci Beykozdan Bedri 1,174, 3 Beşiktâştan Gültekin, ü 100 metre serbest klüpler: Birin- ci Beykozdan Saffan 1.8; tkinet Bes şiktaştan Safa, 100 metre klüp haric: Birinci) Mahmut 1.2, ikinci Vedat, 200 metre kurbağalama küçükler: tinci Beşiktaştan Hikmet, 312.1, Yeni İstanbul rekoru), ikinci Bey. kozdan Musa, üçüncü Beşiktaşta Yusuf, 200 metre kurbağalama klüpler: Birinci Beykozdan İsmail 3.9.4 (Ye ni Türkiye rekoru) Bu yüzücü rakipsiz olarak . yüz- mesine rağmen, elde ettiği rekor eldden takdir edilecek bir derece. dir. 200 metre kurbağalama klüp ha. rici: Birinci Hikmet 4.30, ikinci Nec- det, 400 metre serbest ci Beykozdan İbrahim 621, Beşiktaştan Gültekin. | 400 metre serbest klüpler: Birin- ci Beykozdan Mekin 6.10.1, ikinci Beşiktaştan Ziya, 400 metre serhest klüp harici: Bi. rirci Mehmut 5.123 (Yeni Türkiye rekoru, Mahmut bu sene, bununla /Gç Türkiye rekoru kırmış olmakta. dır), ikinci Vedat, üçüncü Nezih. Türk bayrak yarışı: Birinci Bey. koz takımı (İbrahim, Musa, Bedri), 6.4, ikinci Demirspor takımı (Fürü- zan, Ferhat, Sabahattin). Umumi tasnif Küçüklerde: Beykoz 60 puvanla * | birinci, Beşiktaş 38 puvanla ikinci, Demirspor 2 puvanla üçüncü. Büyüklerde: > Beykoz 65 puvanla birine, Demirspor, Beşiktaş 16 şar puvanla ikincidir. Müsabakalârı bugün yine devam edilecektir. İstanbul Serbest Güreş Birincilikleri İstanbul güreş ajanlığınm tertip ettiği İstanbul serbest güreş birin- cilikleri 18.19 cumartesi ve pazar günleri Taksim stadında, yapılacak tir, Bu müsabakalara milli takım gü “Bu yarışta yalnız Bahtiyar, İnci, Selms saçaklar. Bundan evviki haftalarda nu- neticelere göze Bahüiyar bu yarışın elabilecektir. . reşçileri de iştirak edecek ve şampi- yonu hiç şüphe yok ki büyük bir a. İlâka uyandırscaktır. Yine Yeni Sicile Ait İ Talimatname i Meselesi İki gün evvel, bu sülunlarda yeni sicil talimatnamesindeki yanlışlıkla- ri sıralarken gözümüzden kaçan bü- zı noktalara da bugün işaret etmek isteriz: Talimatnamenin resmi müsabaka. lara iştirak şartlarının A fıkrasının ikinci kısmını aynen aşağıya alıyo. ruz “Bölge birincilik müsi tirax etmemiş müsabık! grap ve Türkiye birinciliklerine ve bu gibi mülemmim sahiyette olan mösa- bukalara da giremerler” him yanlışlıklardan birisidir. Bölge lig müsabakalarına iştirak edecek bir kadro yapan klüp her ihtimale karşı bütün oyuncularımı münsvebe ile olsun oynatmıya mecbur tutuluyor. Ferzedelim ki, bir klüp en iyi oyun- cularından teşkil edilmiş on bir ki- şilik kadrosile müsubakalarını bi miştir. Ve bundan sonra da milli kü- me müsabakalarına iştirak edecek- tir. Bu madde ile, milli küme maç- larına da bu klüp on bir kişi ile de- vama mecbur ederek her ne suretle clursa olsun diğer ayuncularını oy- natmaktan menetmek ne dereceye kadat doğrudur, bilmiyoruz. Görülüyor ki, sicil talimatnamesi, düşünülmeden yapılmış ve bu yüz. den geçen gün de kaydettiğimiz gibi büyük hatalara düşülmüştür. Klüplerin bu talimatname ile işin altından. nasıl kalkacaklarına aklımız. ermiyor. Hâdisat gösteriyor ki, #por çişleri- mizi eline slmış olan Beden Terbiye” e a e çıkmazlara girmesine müni olmak İs gin futbol ve Manmsvişlerimi “eidden dü artık bir zaruret halini almıştır, İ Ceza Müddetleri Baki Kalıyor Yeni sicil telimsinamesile ağustos ayının klüp değiştirme ayı olarak kabulünden sonra muallâk olan ceza müddetlerinin baki kalıp kalamıya: cağı meselesine iki gün evvelki ya- zımızda işaret etmiştik. İstanbul böL gesi de bu noktayı karışık görmüş, olack ki, vaziyeti Ankaradan sora. rak klüp değiştirenler için, evvelce olduğu gibi, bir senelik ceza müdde. tinin kaldırılmamış olduğunu ve bu müddeti beklemek mecburiyeti bu: Junduğu cevabı verilmiştir. G. ST; ——— — —>—> İzmir Bisikletçileri Turneye Çıktılar İzmir, 12 (Tan Muhabirinden) — Mıntakamız bisikletçilerinden * Sü- leyman, Cevdet, Nihat, Ahmet ve Mehmet ismindeki gençler, bugün bir kafile halinde yurtta bisiklet ge- zisine çıkmışlardır. Gençler 2450 ki. lometrelik tur yâpacaklar, Aydın, Denizli, Dinar, Afyon, Kütahya, Es- Bu madde, üzerinde durulacak mü. |” TAN Yeni Icra Kanunu Projesi Ankara, 12 (Tan Muhabirinden)— İcra vo illâs kanununda tadilât yap- mâk üzere Zürih üniversitesi prfe. İ sörlerinden “Lemanın hazırladığı re- por Adliye Vekâletinde teşekkül ©- den bir komisyon tarafından tetkik İedilmiş ve hazırlanan proje, Vekâle- te verilmiştir. Modem hukuk tekniğinin bütün icapları gözönünde bulundurularak hazırlanan bu proje yeni bir çok hü. kümleri ihtiva etmektedir. Bu arada ticaret mahkemelerinde bölen mevcut olan itirazların ref'i taleplerinin tetkik ealâhiyetinin kal- sı, haciz esnasında borçlunun li Bvrakını sakladığı görüldü- gü takdirde kendisine bir defaya mahsus olmak üzere ihtar yapılması, buna rağmen kiymetli evrakını gös- termemekte ısrar edetse üç aydan Üç seneye kadar hapis cihetine gidilme- İ Belediye ve köylerin hususi olmı. yan mallarının hacizoluna- mıyacak mallâr meyanina sokulması, Iki aylık yiyetek ve yatacaktan mâ- ada bir aya tekabül edecek giyecek karşılığı olan paranın da haciz edil- memesi gibi hükümler mevcuttur. İstihkak davaları İstihkak davalarının tahdidi nok- tasında şiddetli münakaşalar olmuş ve nihayet profesör Loemanın teklifi kabul olunmuştur. Bu teklifte şöyle denilmektedir: “İstihkak iddiam sırf satışı tehir tmek gayesile sulistimsl edildiğini kar bül etmek için eldeli sebepler bulundu- Ru takdirde #metaklbin — #ölikini reddedebilm. Nafaka meselesi Projede diğer mühim noktalardan biri de nafaka davalarında borçluya verilecek cezanın miktarıdır. Prf. nafukâ borçluları cezasını Az bulmuş ve cezanın bir aydan üç aya çikarılmasını istemiştir. Anesk güm xouhtelif icra daireleri. nafaka borcunu ödemiyen borçlular hakim. da asgari bir gün hapis cezâsı vere- bilmektedirler, Bu cezanın müessir olmiyacağını kabul eden komisyon maddeye “hal ve vaziyetlerine,, kaydını koyarak hâkimi burada tamamen serhekt b rakmış bulunmaktadir. Ancak borçlu davanm Xaldırılma- sını istemiş bile olsa cezalardan mu. at kalmıyacaktır. Hapis usulü Profesör, hapis usulünün devlet borçlarından da kaldırılmasını iste- miştir. Fukst komisyon bu usulü ye- rinde görmiyerek reddetmiştir. Ayrica temyiz mahkemesinin vere. ceği kararları karşı tashihi karar u- sulü de kabul edilmiştir. Raporu hazırlıyan mülehassıs öldü Ankara, 12 VTAN) — Zürih üni versitesi profesörlerinden olup geçen sene memleketimize gelerek icra ve Mlâs kanununun ıslahı hakkındaki ra poru hazirliyan profesör Lemanın bu ay içinde birdenbire hastalanarak öl- 13.8-939 Türkiye - Fransa arasında Pariste başlamış olan ticaret anlaşması mü- Zökereleri bitmiştir. Anlaşmanın im. zolanması için Ankaradan talimat beklenmektedir. Anlaşma esaslarının bir sureti Ankaraya gönderilmişti Müzakeratı idâre eden Ticaret Vekâ. leti müsteşar: Halit Nazminin riya. setindeki heyet bugün Paristen rimize hareket etmesi ihtimali var- dır. Parafe edilmiş olan anlaşma huk- kında piyasamizs yelen malümas a- Wikadar Fransız mahefili tarafından da teyit olunmaktadır. İki mömleke- tin ticaretinde hayli İnkişaf temin &- deceği kuvvetle melhuz olan yeni anlaşmada takas yoluyla ticaret iş lerinin eskiye nazaran daha geniş ölçüde piyaka hareketlerini arttıra- cağı söyleniyor! Bu arada Fransa # yapılacak ithalât ve ihracat mua leleri takas primlerinin de tenezzül etmesine sebep olacaktır. Halen Fran #z takas primleri 88 kuruştur. İşle. cin ziyadeleşmesi ile piyasaya fazla ems ANL Bulgaristandan Mangal Kömürü Getirtiliyor Bu sene Bulgaristandan Ifhal edi. lecek mangal kömürü için hüküme- timiz beş milyon kiloluk yeni bir kontenjan müsaadesi vermiştir. Tür- kiye « Bulgaristan ticaret anlaşma sının dört numaralı Jistesile evvelce verilmiş olan on beş milyon kiloluk odun ve kömür müsaadesi ile bu se. ne Bülgaristandan ceman yirmi fm. Şehrin odun kömür ihtiyacını temin maksadile memleket dahilinden de getirtilmekte olan kömürlerin mik- tarı yirmi beş milyon kilo kadar teh- min edilmektedir. Bu sene kış ha. zırlıklarına erkenden başlanmış ol- duğundan her gün kömür ve odun itbalâsı devam etmektedir. şerli pm şi ağa Rumen Ticaret Heyeti Romanya ile yenilenecek olan ti- | Küçükçekmecede Fransa İle Ticaret Müzakeresi Bitti Mukavelenin, İki Tarafın Ticari Münasebetlerini Geniş Mikyasta Arttıracağı Tahmin Ediliyor Frânsiz takas primi arzın; intaç ede cektir. Takas primlerinin piyasada çoğalması fiyatlarının düşmesine salk olscağından Fransadan ithalâtm da duha ucuza mal edilebilmesi müm- kün olacaklır. a * Son on beş gün içinde Almanyaya satılmış bulunan muhtelif malların İhraç muameleleri yapılmış olduğun. dan yüklenmelerine başlanmıştır. Li- manimıza gelen iki Alman vapuru iki gündenberi mal yüklemektedir. Yüklenen mallar arasmda tuzlu bar- sak, kemik, yün ve pamuklu paçav- ra, yapak ve tiftik, arpa, kuru bak- la, yulaf, kuş yemi bulunmaktadır. İki gün evvel şehrimize gelen bü- yük bir Alman müessesesinin mü. messili döktor Maks, Ankaraya git- miştir. Doktor Maks, tiftik mübayaa- İn Ankarada tiftikçiler birliği ile temâs edecektir. Doktor, Almanya müesseselerine mühim miktarda ya. pak ve tiftik mübayaası İçin görüş- melerde bulunacaktır, minin 61.345 Berlin 50.803 Brüksel 214378 Atina 1.0778 Sotya Mig 18625 Prog 432 öve 21125 2134 090128 248 2448 3043 22.79 ESMAM VE TAHYİLAT Türk IE peşin 1935 Sivas - Brrirum V 26.03 r Kaza Küçükçekmece köprüsünden son- İraki kumsalda 3681 numaralı bir caret anlaşması için şebirimize gele yamyon karpuz yüklü bir öküz ara cek olan Rumen Ticaret heyeti bü 8- | basına çarpmış, arabacı İsmell kam- yın on beşinden sonra Bükreşten | yonun ön tekerlek! | hareket edecektir. M ri altına yuvar. lanarak yaralanmı m emurluk Müsabaka İmtihanı T. C. Ziraat Bankasından: Bankarnızın şube ve ajansları için lüzumu kadar memur alınmak üzere müsabaks imtihanı yapılataktır. Müsabakaya girebilmek için en oz orta mektep mezunu olmak ve yaşı 16 den aşağı 30 den yukarı bulunmamak şarttır. 18 den aşağı yaşta olanlar imtihana girebilirlerse do 18 yaşından evvel memurluk sınıfına geçemezler. Ankara İzmir ve İstanbuldaki alınmıyacaktır. imtihanlara orta mektep mezunları kişehir, Polatlı, Ankara, Beypazör, Geyve, Kocaeli, İstanbul, Tekirdağ, Gelibalu, Lâpseki, Çanakkale, Balı- kesire gidecekler, buradan İzmire döneceklerdir. Bu tur 26 gün süre- cektir, düğü haber verilmektetlir. Reisicümhur Forsu Hakkında Yeni Karar Ankara, 12 (TAN) — İcra Vekile. ri heyeti Türk bayrağı nizamname- sine ek olmak Üzere hazırlanan ni- zamnameyi kabul etmiştir. Nizam- nameye göre Genel kurmay başkan- İlığı, vekâletler, vilâyet, kaza hükü- met konakları, belediyeler ve diğer İl resmi daireler, tümen ve daha büyük İ karargâklar, kışlalar, askı i ler ve hastaneler, Tesmi le fasliyetlerine devletçe müsaade ©» dilmiş olam diğr müessese ve milli teşekküller Cümhürreisinin teşrile- rinde ve kaldıkları müddetçe bayrak gönderine İeisicümhur forsu çeke eeklerdir. Reisicümhurun ikametgühlerında zatlarına mahsus fors, gece ve gün- düz çekili bulunacaktır. Refsieümhu- rün içinde bulundukları ötomobile, açik olmak üzere 30 x 30 santimetre ebadında bir fors çekilecektir. Bugün Nerelere Gidebilirsiniz ? Beşiktaş Yüzme Havuzunda Bölge yüzme birincilik müse- bakaları saat 14 de, Veliefendi Sahâsında At yarışları dördüncü hafta sagt 15 de. Moda Deniz” Koyunda Bölge yelken yarışları saat 14 de Orta mektep mezunları için 6 ay lise mezunları için azami bir se. ne devam edecek staj müddeti zarfında orta mektep mezunlarına 0. 50 Bse meğunlerma 60 - 75 liraya kadar ve imtihandaki muvaffakiyet derecesile mütenasip surette ücret verilir. Bunların barom kanuniyle muayyen derece hakları staj devresinde mahfuz tutulmakla beraber staj devresini takiben yapılacak mesleki imtihanda muvaffak olanlara tekaüde tâbi daimi aylıklı memur kadrosu dahilinde derece maaşı te. diyesine başlanır. Bir yabancı dile (Fransizca, İngilizce, Almancaya) bihakkın va. Kaf olduğu usulen sabit olacaklara bir üstün dereceden maaş verilir. Henüz askerliğini yapmamış olanların dulmi kadroya - alınmaları askerliğini Mu edinceye kkdar tehir olunur. Yabancı dil bilen ve asgari lise tahsili olanlar tulimatnamesinde. ki şartlar dalresinde « beş senelik muvaffakiyetli bir memuriyet devre. sinden sonra bir sene için Avrupadaki bankalar nezdinde staja gönde. rileceklerdir. Müsabaka imtihanlarına Adana, Afyon. Ankara, Antalya, Balıke. sir, Bursa, Çanakkale, Denisli, Diyarbakir, Edirne, Erzurum, Erzincan Eskişehir, G. Antep Gireson, İstanbul, İzmir, Kara, Kastamonu, Kay- seri, Konya, Kütahya, Malatya, Samsun, Sivas, Ordu, Trubzon, Tokat, Van, Yozgat, Zonguldak, şubelerimizde orta mektep mezunları için 25, 26 ağustosdu Lise mezunları, için 28 ve 29 ağustosta saat dokuzda başlanacaktır. Müsabakaya gireceklerden ne gibi vesikalar arandığı ve relerden imtihan yapılacağı yukarıda isimleri yazılı şubelerimizden elde edile. bilecek İzahatnamelerde görülebilir. İsteklilerin münakasaya iştirak edebilecekleri mahaldeki banka şubesi müdürlüğüne ve Ankarada bankanın personel işleri müdürlüğü. ne 24 . B. 939 tarihine kadar müracaat etmeleri lâzımdır. (6159) bdikni mile