September 21, 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

September 21, 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Liş Ma Atinada Yapılacak Birinci küme klüpleri dün akşam bölge merkezinde toplanarak lig maç larının kuralarını çekmişler ve fiks. türü tanzim etmişlerdir. Bu fikstüre nâzaran saha sahibi klüpler kendi a. falarındaki maçların birisini kendi, diğerini rakip sahada oynıyacaklar- dır. Saha sahibi klüpler saha sahibi olmiyan klüplerle olan maçlarından birisini kendi sahasında, diğerini de © sahasız klübün İstediği diğer bir yer. de oyniyacaktır. Lig maçları bir ilkteşrinde başlı- yacak, birinci devre 26 ikinciteşrin. de bitecek, Ikinsi devre de 24 birinci- kânunda başlıyacak, lig maçları 18 şubatta nihayet bulacaktır. Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, klüpleri kendi aralarında yapacakla. Ti maçların sahalarını tesbit etmiş- lerdir. Birinci devrenin Fenerbahçe Galatasaray, Fenerbahçe - Beşiktaş maçları Kadıköyünde Galatasaray - oynanacaktır, Fikstür şu suretle tanzim edilmiş- tir: 1-10-918: Beşiktaş - Topkapı, Galatasa- ray - Fenerbahçe, Süleymaniye - Kasım» paşa, Beykoz - Vefa, İstanbulspor - Hill, 810-839: Galatasaray - HIMİ, Beykoz - Kasımpaşa, Vefa - Süleymaniye, Beğik- tağ - İstanbulspor, Fenerbahçe - Topkapı, 15-10-93: Galatasaray - İstanbulspor, Fener - Beşiktaş, Hilâl - Topkapı, Vefa - Kasımpaşa, Beykoz - Süleymaniye. 32-10-039: Fener - Süleymuniye, Beşik- © taş - Kasımpeşa, Vefa - HUSİ, İstanbul- spor » Topkapı, Galatanaray » Bâykoz. 29-10-030: Süleymaniye - Topkapı, İs- #anbulspor - Kasımpaşa, o Fenerbahçe - Beykoz, Galatâsaray - Vefa, Beşiktaş - Hilal, 5-11-999: Hilâl - Kasımpaşa, Beykoz - İstanbulspor, Gülatasaray » HUAİ, Fener - Vefa, Beşiktaş - Süleymaniye, 12-11-080: Vefa - Topkapı, Beşiktaş - Galatasaray, Fenerbahçe - Kasımpaşa, İst, Spor - Silleymaniye, MIAI - Beykoz. 10-11-0880: Beykoz - Topkapı, Beşiktaş - Vöf&, 'Süleşmaniya' - YUM, Fenerbahçe - İstanbulspor, Galatasaray - Karımpaşa. 21-11-988: Fenerbahçe - Hill, Vefa - © İstanbulspor, Beşikteş - Beykoz, Topka- pı - Kasımpaşa, Gelstasaray - Süleyma- niye. Heyetimiz Cumaya Atinaya Gidiyor Atinada yapılacak onuncu Balkan oyununa iştirak edecek Türk takımı cuma günü İstanbuldan hareket ede- cektir. Takım şöyle teşkil edilmiştir. 18—5—939 tarihinde ihalesi 1500 adet siyah o mücerrit ve gönü saat 1$te açık 'kalera için ayrı teklif kabul eksiltme “&mirlliğimizde görülebi! (1840) edilir. Muvakkat “ölerin mezkür gün ve saatte komisyona müracalıtları, Şartnamesi hergün çlarının Kuraları Çekildi Balkan Oyunlarına İştirak Edecek Oyuncularımız Ayrıldılar 100, 200 metrede: Fikret, Melih, Nazmi, 400 metrede: Gören, Zare, Füruzan, Galip, 800, 1500 metrede: Rıza Maksut, 5000, 10009 metrede: Mustafa, Gülle, disk: Arst, uzun ât- lama: Muzaffer, yüksek atlamada: Süreyya, Polat, üç adım: Yavru, Po- lat, sırık: Muhittin, Halıt, Cirit: Me- lih, 110 mânia: Vasti, 400münin: Me. lih, Neriman, Maraton: Şevki, Halit Kafileye Atletizm federssyonu reis vekili Doktor Adnan riyaset edecek, Manitör Naili de beraber gidecektir. Olimpiyatlar, 1 teşrinlevvelde başlı- yacâk, 8 teşrinievvelde nihayotlene. cektir. Bir Güreşçinin Mektubu İKİ üç haftadanberi İstanbulda gü- reş yapmakta olan profesyonel gü. reşçilerden Rus Askrobof bir sabah gazetesinde kendisinin Rus olmadığı hakkında çıkan yazı üzerine gatete- mizt gönderdiği bir mektupta bu id. Beşiktaş maçı da Taksim stadında| diayı reddetmekte, tabiiyetinin, ken- disinin Rus olduğunu isbata kâfi bu- Tunduğunu ve on senedenberi de As- krobaf ismi altında güreştiğini bil - ditmekte ve bu yanlış malâmatın tas hihini istemektedir. Şubeye Davet Kâdıköy Askerlik Şubesinden: Kadıkö; subesine kayıtlı olup 928 tarihindenberi âkıbetini meçhul bırakan yedek diş he- kimi üsteğmen 310 doğumlu Serfiçeli İzzet oğlu Muammer Suphinin derhal şubeye mürtcnati, İstanbulda değilse bulunduğu mahallin şubesi elile durumunu bildir si ve 18323 No'lu piyade asteğmeni M diç oğlu Osep Basmuciyanın da Kadıköy şubesine müracasti İlân olunur. YENİ NEŞRİYAT : ALMANCAYI ÇABUK VE KOLAY ÖĞ- RETİRİM — Muallim Enver Baturkanın bu kıymetli Kilâbı, herkesin istifadesine çakarılmıştır. © TALEBEYE MUAŞERET USULLERİ -— Samih Nafiz Tansuyun güizek ve faydalı bir eseridir. Kanâat Kütüphanesi tarafından meşrdlunmuştur. PAUL CEZANNE: Büyüler Testamin Hal tereimesini ve nefis tablolarından bir- kaç tanesinin resimlerini ihtiva eden güzel bir eserdir. YENİ ADAM — Yeni Adam'ın 247 nci sayisi dolgun mlnderocatle intişar etmiş! Bu değerli fikir gazetesinin bu haftaki sa- yısında Türk rejimini niçin severim, ko- nuşma tekniği, dış sonyete iç sosyete, spor, kültür, fuar, cinsi terbiye yazıları vardir. Feza ANKARA RADYOSU Türkiye o Radyodifüzyon & Postalan Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1639 m. (163 Kes, 120 Kw 10/74 m. 15198 Ko 20 Kw 3170 m. MEK 20 Kw mbe, 21. 9. 1939 1230 Program ve memleket saat ayar, 12.35 Türk müziği. Okuyan: Müzeyyen Se» nar, Çalanlar: Ruşen Kam, Cevdet Kozan. 1 — Neveser peştevi, 2 — Sadettin Kay» nak: Neveser şarkı (Hicranla harap oldu), ) arkı (Meyler Nihavent bak),3 —Gi- Rast şarkı (Bir aenip habı gaflet), 6 — Kanun! Rıza efendi kr (Bu gün hiç bakmadırı), 7 — Rast saz sepsisi 13400 Memleket ayarı, ajans ve mete- berleri, 1815 - 14 Müzik (Kar sm PL). 19.00 Program ve memleket seat ayarı, 19.05 Müzik (Sinema sesi PL), 1930 Türk müziği (Fasıl heyeti), 20.15 Konuşma (Zi- riat saati), 2030 Memleket arı, 2 Jans ve meteoroloji haberleri, 2030 Türk müziği, Okuyan: Nüri Hall Poyraz, Ça- larlar: Ruşen Küm, Cevdet Kozan, Refik Yorann, 1 — Tunbuzi Ali efendi: Suridit peşrevi, 2 — Tanburi Ali efendi: Suzidil beste (Yıkıldı darbi sitemle), 3 — Dellâl zade: Suzldil garkı (Gücenmiş ol dili gül- zâr), 4 — Cevdet Kozan: Ud taksimi, 3 — Şrkir ağa: Suzldil şarkı (Sevmişim bir kaddi mevzun), & — Tan Ali efendi: Suzi- dil gark (Her bir bakışında neşe buldum), 7 — Mamdi efendi: Suzidil Yürük sema» isi (Uşşak ile dolsun der met bey: Suzidil saz semaisi, 21.20 Konuş- ma, 21.45 Müzik (Operet seleksyonları Pi.) 22.00 Müzik (Küçük orkestra) Şefi Nöcip Aşkın: 1 — Clemenz Sehaletich: Küpldon | ce Pasişe “Beş kısımlık aşk hikâyesi, Yaklaşma, b) Aşk valsi, e) Başbaşı Gezinti, e) Kavgacilik ve burişma, 2 — Hans Löhr! Düğlün marşı, 3 — VİNE Len- tenschiager: . Yıldızlara doğru (Fantezi), 4 — Raft: Kavatin, 5 — Knudage Rilsager: Bir enlermezzo, 6 — Bejarbin Godard: Ninni, 7 — Bernhard Kutsch: İspanyol kaprisi, 8 — Ziehrer Der Sehatmelster operetinin #alsları, 23.09 Sor ajans hab. leri, Ziraat, esham, tahvilât, kambiyo-nu- kut borsası (Fiyat), 23.20 Müzik (Cazband PL), 2355 - Mi Yarınki program. Mühim Bir Teberrü Hidiv İsmail Paşa kerimesi ve Majeste “Kral Faruğun halası pren. ses Nimet Muhtar taralindân Cum. huriyet Halk Partisi Kadıköy kaza şubesi reisliğine iki bin lira tevdi ve bu paradan bin lirasının Kadıköy Kızılay merkezine, bin lirasının da halkevi sosyal yardım şubesine izhar olunmuştur. ves rilmesi Prensesin bu cemilesi Kadıköy mu. arzusu hitince samimi takdirler ve teşekkür. letle'kârşılanmıştır. Edebiyat anketi ve Baltacıoğlunun Ölüler adli proloğu devâm etmektedir. Tavsiye ederiz, Harp Akademisi Satınalma Komisyonundan : 1 — Tahmin edilen bedeli 317 lira 90 kuruş olan harp akademisi müştemilâtinmn su tesisatı pazarlıkla münakasaya konmuştur. 2 — Pazarlık münakasası 2 — 1, Teş. 939 tarihine müsadil Pazartesi günü saat 11 de Yıldızda harp akademisi binasında müteşekkil komisyonumuzda yapılacaktır. 3 — Şartname ve keşiitamelerini görmek isüyenlerin her çün pazarlığa girecek. lerin de Beşiktaş mal müdürlüğüne yatırılmış 24 Hiralık teminat makburlarile mez, kür gün ve saatte komisyona #oüzarsatları, —————— İstanbul Telefon Müdürlüğünden: yapılamıyan 1100 500 adet lâstik “1344, lira o muhammen (bedelli yetit 20—0—939 perşembe sureti ile ihale © edilecektir. Her teminat. #3 Jiradır. Uİstekli- levazım ———————— İstanbul 2 inci İcra Memurluğund. Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi muksrrer bir adet Piyano ve bir adet Sahibinin sesi gramafon 30 plâkı ile beraber ve bir mdnt aynalı bile ve bir adet boba ve bir wdet halı 22-9-939 tari- hine müsadif cuma saat 4den 5 işâdar Beyoğlunda İstiklâl caddesinde Suriye çar» assında 3 Nolu apartıman önünde açık art- tırma suretile satılacaktır. Arttırma bedeli mühammen kiymetlin “& 75 İni bulmadığı takdirde 2 pci arttırma 27-0-000 terihine müsadi? çarşariba ayni sastte satılacağın- dan talip olanların yevmi mezkürda r hallinde hazır bulunacak memura müra- olumu, caat eplemeleri TAN “ SARAY Sinemasında CLARK GABLE ve MİRNA LOY'un Emsalsiz ve göz'kamaştırıcı temsilleri Harp Muhabiri Fransızca sözlü şaheseri seyredilince, bu iki artistin bütün filmleri unutulacaktır Aşk maceralarının, cesaret ve kahramanlık maceralarile rekabet et. tikleri hissi, heyecanlı, hareketli" ve çok kuvvetli bir filmidir. RAŞİT RIZA ERTUĞRUL SADİ TİYATROSU Bu gece YEŞİLKÖYDE Yarın gece BRÜYÜKADADA Cumartesi BEYLERBEYİNDE. Pazür BÜYÜKDERE aile bahçesinde Saçlarından Utan TEK Üniversite A. E. P. Komisyonundan: Alımacak Şeyler Muhammen Teminatı ihale günü bedeli ve şekli Tedavi Kliniğine bir adet Bazol 600 45 29-9-1939 metobolizma âleti Cuma 14 İkinci Hariciye Kliniğinde bir a det edipiaskop 4350 327 143 Lâboratuvar için cam vesair le. vazımı 1466 110 15 B adet buz dolabı 2528 190 155 1770 adet mevcut nümune üzeri- ne havlu 942 Tı 16 584 adet terlik. 700.80 53 16.5 Yukarıda yazılı altı kalem eşya ağik eksiltme ile almacaktır. İsteklile- rin 939 Ticaret Odası kâğıtlari ve teminat - makbuzlarile ihele günü Rektörlüğe gelmeleri, liste ve şartnameleri her gün Rektörlükte görülür, “7221, İstanbul Defterdarlığından: Beyoğlunda Hüseyinağa mshallesinin eski İmam yeni İmamadnan soka Bında erki 23: yeni 21 sayılı hanenin mülkiyeti (Nakden ve peşinen) 3800 Langada esXi Şeyh Ferhat ve yeni Kâtip Kasım mahallesinin eski ve yeni Asker sokağında eski 4 yeni 8 sayı hanenin mülkiyeti (Nak- ? den veyahut ikinci tertip mübadil tasfiye vesikasile) 100 Yukarıda mevki ve numaraları yazılı gayrimenkuller hizalarındaki muhammen bedelleri üzerinden açık arttırma ile satılacaktır. Müzayede 2-10-930 tarihine mü- anlik yayasimi enli onst VA dndin End hadelinin merati tasviveri ukarıda yazılıdır. Tuliplerin 44 7,5 pey akçelerini vakti muayyeninder evvel Yatırıp mezkür sün v8 sautle Befterderlik Mili Elik Müdürlüğ ümdei teaerlayonn. varsa iTiri, İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan : Yapılacak işler Keşif Teminatı İhale günü (İhale şekli Lira Lira ve saati Birinci Şirürji kliniği 13915 1044 25.9.939 Kapalı zarf asansörü Pazartesi 14 Birinel Şirürji ve göz 1459907 1095 (o(o 259939 (Kapalı zart klinikleri transforma- Pazartesi 14.5 formatör dairesi inşaatı Tedavi kliniği trans (o 11398.13 O 855 259.939 — Kapalı zarf formotör dairesi inşaatı Pazartesi 15 Tedavi kliniği elekirik 6125.50 410 25.9.9339 Açık ve telefon santralı Pazartesi 133 Yukarda yazılı işler Üniversite Rektörlüğünde hizalarında yazılı şe. kilde eksiltmeye konulmuştur. İstekliler kapalı zarfla yapılan işlerin dosyalarını muhammen bede. lin “yüz binde beşi, nisbetindeki bedelini Üniversite Muhasebesine ya- tırmak süretile Rektörlükten alabilirler. Telefon santrali keşfi her gün Rektörlükte görülür, Bu işe girebilmek için 939 Ticnret odası vesikasile dosyalarındaki ilân şartlarında yazılı vesikalarile teklif mektuplarını ihale günü saat 13 e kadar rektörlüğe vermeleri. o (7103) Bu akşamdan itibaren <AMMNMMMMMMMMANAN Ki 1) 219.939 | BANK yin İstanbul İkinci İrlâs Memurtuğunda, Müflis Vasil Andis Oğlu ve Şeriki Ko- mandit Şirketi (Beyoğlu Hamalbaşında 52 Noşda) İdare âzası istifa etmiştir. Alixa- daranın İstifa üzerine yeni idsre heyetini intihap etmek üzere 25--039 Ppzartesi günü saat 11 de dairede hâzır bulunmaları Hân olunur, (20540) İstanbul Asliye Üçüncü Hukuk Mahke- mesin: Marko Deleon vekili Nesim A- data tarafından, Fi de Pavillondes Fleur; mükim iken hali hazır ikamet; Bul olduğu taayyün eden Ja mâhkemenin 931/494 Nolu dösyasfle açı- Yanında Mar'on şehrin- Avenue Rivlera'da hinın meç et sleyhine lan boşanma *âavasina sit erzuhal ilânen müdahleyhe tebliğ edildiği müddeti geçtiği halde cevap. verilmediği muhakeme günü 1-11-999 seat M olarak Gayin. Zılınmış olduğundan müdasleyh Ja- etin ihezkür 'güt ve esalte mahkemede bubanmanı veya bir vekil göndermesi kü- zumu tlân olunur. ve elherle lunan diğer ihvanı kiramdan pek ziyade rica ede. rim ki ikinci bir kongrenin behemehal akdine fi. zumu kati yoksa vaz geçilsin. Varsa, dört taraftan işgali pek kolay olan Sivasın merkezi içtima olma. sından sarfı nazarla işgal ihtimali pek bait olan Erzurumda veyahut tensip buyurulursa Erzincanda inikadı esbabına tevessül -buyurulmasını selâmeti memleket namına İstirham ederim. Kolordu £uman- damı Salâhattin Beyefendi de bu paptaki noktai na- zarlarını ayrıca yazacaklardır. Şimdi yanımda bu- lunan Sıvas mebusu sabıkı Rasim Bey de Erzurum © mebusu sabıkı Hoca Raif Efendi hazretlerine bu baptaki malümat ve mütallasını havi bir telgraf tevdi edecektir. Mütalân buyurduktan sonra Hoca Raif Efendi Hazretlerine lütlen yollarsınız. Işte efendim, vaziyet bu merkezdedir. Hamiyeti mi sellemenize karşi fazla tasdiden hazer eder ve emrü cuvabınıza intizar eylerim efendim. işte Rasim Be. yin telgrafı. Reşit Rasim Bey, Raif Efendiye hitaben, beni tekit edi. yor ve vaziyetin nazik olduğunu —İakat kısaca— Söylüyordu. Ben, Mustafa Kemal Paşayı derin bir düşünceye sevkettiğimi zannediyordum, hattâ onun böyle bir haber karşısında Sivas kongresini ya te- © çil ya başka bir merkeze tahvil edeceğini umuyor” dur. Meğe: o, bizim gibi kolay kolay vehme tutu- lacak, hele şu veya bu kılükal yüzünden programini © öeğiştirecek szminden fedakârlık yapıcak bir in. Işte bunun İçin zatı devletlerinden ve orada bu. * TEFRİKA No. 27 san değilmiş. Cünkü bana hemen inandıre!, kandırı. Ci Ve susturucu bir cevap verdi, telâşımın mânssız. ığını bir kalem darbesiyle açığa vurdu. Siyaset tarihinde gerçekten yüksek bir yer ol ması İâzım gelen o cevap işte şudur: Sıvas Valisi Reşit Paşa Hazretlerine Ita buyurduğunüz malümata ve mütalâatı lerine “hassaten arzı teşekkür idir Möü (Bruneau) ve rüfekasının makamı tehditte vuku bulan ifadelerini tamamen blöf olârak telâkki ede: rim, Sıvas kongresinin inikadı yeni bir mesele ol. mayıp aylarca mukaddem dünyaca malüm olmuş bir teşebbüstür. Gariptir ki Istanbulda bulunan sa. lâhiyettar Fransız ricali siyasiyesinin de'âcizlerine gönderdikleri haberler Anadoluda, millet tarafın. dan vuxu bulmakta olan teşebbüsatın pek muhik ve meşru olduğu ve milletimizin metalibatı kendilerine sarih olarak iblâğ edildiği takdirde hüsnü kabul ve tatbikini deruhte edeceklerine dair şimdiden tahriri teminat vermiye hazır oldukları merkezin- dedir. Mösyö (Brunesu) nun İkinci yaülâk; teb- dili lisar ve kesbi mülâyemet eylemesi, âcizlerini kazanmak cihetine matuf olmak müsteb'ad değildir. Bununla beraber Fransızlar târafından —bınbaşı Bruneau'nun dediği gibi— beş on günde Sıvasın iş- geli o kadar kolay bir şey olamaz. Hatırı devleti. nizde olsa gerektir ki İngilizler bu husustak: teh- ditlerinde daha ileri giderek Batumdaki askerleri. nin Samsuna ilıracına karar verdiler ve hattâ mabza bendenizi tehdit için bir tabur dahi çıkardılar, fakat bu teşebbüse karşı milletin kayi bir azim ve iman ve ateş ile mukabele edeceği hakikati kendilerince tahakkuk ettikten sonra hem kararlarından sarfı nözar etmiye ve hem de Samsuna çıkarmış olduk- arı eserleriyle beraber orada bulunan taburu nük- letmiye mecbur olmuşlardır. Sıvas kongresinde mevzuu bahsolacak hususat Erzurum kongresi be- yannamesi muhteviyatından sühuletle istidlâl olu. nacağına nazaran kongrede İtilâf. Devletleri aley- hinde tahrikâtta bulunmak gibi maksatlar katiyen a Şunu da arze deniz ne Fransızların ve ne de herhangi bir devleti ecnebiyenin sakabetine tenezzül eden şahsiyetler den değilim Benim için'en büyük Boktai sıyanet ve membai şefset milletimin sinesidir. Kongrenin lü- zuni ve züman ve mahalli inikadı hakkında müessir ölmak bendenizin şahsi hükmümün pek ziyade fev- kinde haizi tesir olan imillet kararına tasllük eder bir keyfiyettir. . Yalnız tahmin buyurulduğu Fransızların. kongre heyetinin Sıvasta topl mürevviç görünerek ve sonra. heyeti ele geçirmiye imkin bulması âcizlerince pek bait tevehhümuettan. dır. Bütün bu maruzatımı aynen Mösyö Bruncau'ya söylemenizde de biç bir mahzur görmüyorum ve bu münasebetle Mösyö Bruncau ve rüfekasına mil. letiimizin muhafazui hukuk ve müdafani istiklâl için Erzurum kor.gresi beyannamesiyle bütün cihana ol- duğu gili kerdilerinin İstanbuldaki mümessili siya- silerine de iblâğ eylefiş olduğu mukasreratı cspsi- yeyi tatbikte hiç bir suret ve sebeple düçarı tered. düt olmasına imkân bulunmadığı bildirilmiş olur. Mösyö Brunesu bilmelidir ki Fransızların Sıvası işgale karar vermeleri kendilerine pek yaheliya mal olabilecek yeni kuvvetlerle ve çok paralarla yeni bir harbe karar vermelerine mütevakkıftır. Böyle bir kararın jandarma binbaşısı Mösyö Bruneau ve rüfekssı arasında tezekkür. edilse bile Fransız mil. letince muta” olabileceğine ihtimal verilemez. (Devamı var) gibi asına