21 Şubat 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

21 Şubat 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

YENİ ROMA Seyahatleri (Başı 1 incide) , Diğer taraftan zak Rusyanın i tlara gelip dayanması, Merke. © zi Avrupada ve Balkanlarda nüfuz tesis etmesi İtalya bakımından hoş © görülmemektedir. Şu halde İtalya. Omn muarm bulunduğu Berlin — Moskova mihverinin emelleri karşi. | » sında Romanya ve Macaristinm di. Tekleri ile İtalyanm mukavemet ar. zusu arasında bir muvafakat mev- cuttur. Bu tevafuk neticesidir ki Kont © Çaki bundan evvelki Venedik mülâ. katını yaptı. Ve bu mülükat netice. sinde İtalyanın bilhassa Sovyetlerin Karpatlardaki muhtemel hereketleri hakkında bazı anlaşmalar yapıldı. © Kont Çakinin tekrar Romaya git. mesi mevzuubahs oldu. Berlin bunu © hiddetle karşıladı. Kont Çaki şimdi yeniden İtalya seyahatine hazırlanı. yor. omanyada Ttalyaya karşı gös. terilen sempatinin Balkan Konseyi ve Balkanların bitaraflığı hareketinden sonra haratetlenmiş olması Balkanlıların kendi hudutları içinde emniyet kararı aldıktan sonra Romanyanın Balkan hudutlarına da. © hil olmıyan Besarabya meselesi ile “alâkah görülebilir. Rormanyada esa. sen tarihe mal olmuş bir Lâtinlik iddiası, İtalyan sempatisi vardır. Romanyalların kendilerini İmpara. tor Trajan'ın lejyonlarının bakaya. sı addettiklerine şahadet eden bir hayli eserler vardır. Hattâ Romanya hakkında etüdler yapan Avrupalı muharrirler Rumen | münevverlerinin bih sene kadar Lâ. tin aslından olduklarını unuttukla. rını, fakat sonradan bu hakikati kav- radıklarını eserlerinde kaydederler. Askeri müzede mazi yadiğrları era. sında “Trajan'ın köprülerinin ma. “ketleri mühim bir yer tutar, Bu et. ii vaziyete bir de İtalyanın petrol ihtiyacını, bilhassa Sövyo © Rusyadan almak istediği, talak 24 Sizler Kimlersiniz? “Afrodit Adlı Tereddi Mikrobunu Ezmek İstiyenler Kimlerdir? (Banı 1 inetde) diğümiz taiiyek de bunun ifadesi. dir. Geri fikir, taassup, cehalet, mut. lak surette, karşısma bir kaya gibi dikilen inkılâbın duvarlarına çarpıp yıkılacaktır, Bu sahada söylenecek her söze, yapılacak her harekete karşı cevap verecek münevver kütle, bu memleketin küçük bir zümresi değil, iyetidir. Biz konuşur. n onlara dayanarak konuşuyoruz, İbrahim Hakkı, kimler namına &o. nuşuyor? Aşk Uğrunda Babasını Soyan Kız A'emdarda Şengül hamamı söka- ğında oturan İstavri, zabıtaya mü. racaatla, küçük kızı Katina tarafın- dan soyulduğunu iddia etmiştir. İstavrinin iddiasına göre, Yorgi isminde bir genc, Bundan birkeç gün evvel büyük kizi Marika We ni. lanmıştır. İstavri zengin bir a. para İle, © civarda yeni yaptırdığı apartımanm nısfım da drahoma ola- rak vermiştir. Fakat Yorgi, Marika yerine İstavrinin:küçük kızı K nayı sevmiş, ve Katina da kendisi- ne karşı likayt kalamamıştır. evvelki akşam İstavrinin e kasasına anahtar uydurmuşlar, 1650 İira pa. ra ile 2500 liralık tahvilâtnı çalıp, ortadan kaybo'muşlardır. Zabıtanın yaptığı tahkikat neti. cesinde Yorginin Samatyada bir ev- de oturduğu anlaşılmıştır. Yapılan .aramada, yalnız Katinanın orada ol. geçiremediği petrolleri da ilâve ede- cek olursanız İtalya ile Romanya a. rasında, hem etnografik, hem antiko. münist, hem toprak bütünlüğüne, © Bem de Iktisadi münasebetlere isti. , Bat eden bir anlaşmıya nasıl yol a- Sa enler 68 Roma seyahatlerinin sebeplerini hazırlamaktadır. Ankara Hukuku Maarife Devrediliyor Ankra, 20 (TAN Muhabirinden) — Ankara Hukuk Fakültesinin Maarif Wekâletine devri işi için Adliye ve Maarif Vekâletleri temasa geçmiş lerdir, © Önümüzdeki ders yılından itiba. ren Ankara hukukunda tedris müd- deti dört seneye çıkarılacaktır. © Cebecide İnşa ettirilmekte olan ye- “ni bina, önümüzdeki Birineiteşrinde ikmal edilecek ve her türlü hazirlık. ları bitirildiği takdirde 1940 — 1041 Ni iznin bu yeni binada başlana- Münhal Mülettişlikler Münhal belediye müfettiştikleri $ 'çin yeniden dört müfettiş alınması. © Ona karar verilmiştir. Bunun için 7 şartta belediyede bir müsabaka im- © Otühunı yapılacaktır. Bu imtihana alt “osualler hazırlanmaktadır. İmtihan, ihukuk ve Iktısat ile, devlet ve beles idiyeyi alâkadar eden mali mesele- iler, belediyelerin şahsiyeti hükmü. iyeleri ve kazal salâhiyetleri.. gibi su- alleri fhtiva etmektedir. Bihzkğrikmek Ziya Karalın Yeni Vazifesi Edebiyat Fakültesi Tarih Zümresi “Yeni Zamanlar Tarihi Doçenti En. » yer Ziya Karsi, Maarif Vekâleti Tâ. im ve Terbiye Dairesi âzalığına ta- yin edilmiştir, Kendisine Ankara Ta. Tih ve Coğrafya Faküllesinde de ders verdirilecektir. Bir sene evvel mebusluğu tercih «den Profesör Uzunçerşihoğlu İsma. 4 Hakı ile Mehmet Şemsettin Gül tekinin bıraktığı boşluğu henüz dol. duremıyan Edebiyat Fakültesi tarih “zümresi Enver Ziya ile, kendisinden çok büyük hizmetler beklediği bir uz. vunu daha kaybetmiş oluyor. İ mmm surun sayısı seneden seneye çoğal. maktadır, bu tedbirden sonra bu “kadroda müthiş bir boşluk görürsek Muallimler ayni bare. me tâbi oldukça, Şark hizmeti mu- allimler için cazip bir şekle sokul. madıkça, tebren (alınacak tedbirler pi doldurmıyacak, bilâkis boş- açacaktır. senin fedaklrlığın bu kadar duğu görülmüş, fakat para ve tahvi- lâta dair hiçbir şey bulunamamıştır. Bunun üzerine tahkikat derinleşti. rilmiş ve Yorgi ile Katinanın çaldık. ları şeyleri bir müddet saklamak ü- zere Sultanahmette bakkal Töre tahvilâtlar fade edilmiş, Gazele halkında tak. bata başlanmıştır. Dün Gece Darphianede Yangın Çıktı Dün gece saat 11 de darpbanenin çinkograf dairesinde bir yangın çık- mıştır. Bir aralık ateş binanın çatı. sına da sirayet etmiş ise de itfalye. nin vaktinde yetişmesi sayesinde yangın söndürülmüştür. Hasar pek azdır. Ateşin neden çıktığı tahkik e- dilmektedir. Vücudü Yara Yara İçinde Bir Ceset Bulundu Usküdarda Gündönümü caddesin- deki yangın yerinde, vücudü yara, bere içinde bir erkek cesedi bulun. muştur. Cesedi ilk defa, bu harabe. de oyun oynamakta olan çocuklar- dan ayni caddede otüran 12 yaşında Nermin görmüş ve koşa koşa kara. kola giderek, haber vermiştir. Cese- din üzerinde Mcivert bir pantalon, gri bir eaket vardır. Kendisi 40 — 45 yaşlarında tahmin edilmektedir. Elbisesinin o mubtelif “yerlerinde yanıklar vardır. Cesedin hüviyeti henüz tesbit edilemediği gibi, bu ya- nikların nasıl meydana geldiği ve bu adamın kim, veya kimler tarafından ne suretle öldürüldüğü henüz meç- bul bulunmaktadır. Zabıta tahkikata başlamıştır. Ticaret Vekâletinin Tebliği Ticaret Vekâleti buğday ve arpa ihracatı hakkında bir tebliğ neşret. miştir. Tebliğde arpa ihracatının men'i üzerine fiyatların düştüğü ve tekrar ihracata müsaade edilmesile fiyatların tekrar yükseldiği ve bu suretle arada geçen müddet zarfında birkaç tacirin düşük fiyatlarla arpa alarak mühim kârlar temin eyledik. leri yolundaki neşriyat tavzih edil. mekedir. Vekâlet, arpa fiyatlarmın son günlerde yükselmesini hükümet emrine hazır bulundurulması icap e- den muayyen miktarda arpanın stok yapılması. için tüccarların arpa top- ladıklarına atfetmektedir. —— Ağır Hapse Mahküm Olda Anadoluhisarında Şehime isminde bir kadını zorla arzusuna tâbi tutan er edilmiştir. dam olduğundan, damadına bin lira! Bunun üzerine Yorgi ile Katina,| (Maşı 1 ineide) ter Profesörleri, tabii, derin, ve ti tizce bir alâka duyarak, hattâ içle- rinden birçokları, bir gün mazmun sandalyesine oturtulmayı bile göze 8: larak harekete geçtiler, fakat, ne ih- yet, ne bilgi, ne cesa- ret, kültür bünyemizde açılan bu ya- ranın, bize fazla aci vermeden surıl- masına yetmedi, Maalesef; yöramız hâlâ kanamak. tadır. Ve mazlesef, hergün, duydir ğumuz ıstırabı arttıran yeni çıbanlar doğurmaktadır. Meselâ, dün, bir sabah gazetesi, bu yaraya, bir neşter daha vuruyor ve diyor “— Ortada Pierre Louys'in yaz- dığı edebi eserin mistehcen olduğu. mu İddin eden bir tek adam vardı. Fikir âleminde yapayalnız bırakılan bu adamım, edebiyat ve sanat mese. lelerindeki vukufsuzluğu, bir mah. koms kararile tebeyyün etti. Sanat ve edebiyat mevrularında- ki keti vwkufsuzluğu, bir mahkeme kararına iktiran eden ilk insan, bu adamdır, Şimdi bu adam: “— Biz, diyor, bu (Afrodit) adlı tereddi mikrobunun bazım ezoce. He, “Halbuki, bü adam efkâr umumi. yeye (Ehli vukuf) olarak takdim e- dilmişti. Bu iddiasınlan anlıyoruz ki, kendisi, behemehal İstdiği netice. yi isühsal etmek azminde bir davacı, âdeta ikinci bir mlidde'umnmi imiş, Ve bn iye, tasavvur, ve tasnim ile gi rişmişt “Kaldı ki, bazı afamlar, hayatla. rındaki hareket tarzlarile âmme hu- kukura taallâk eden işlerde (ehli vu kuf) olarak değil, hattü, sadece millet ferdi şahıslar Kalinde dahi söz söyle. mek salâhiyetini, - kendilerinden ne- zetmişlerdir! “Neşrettiğimiz vesikalara göre, e- Zer, İbrahim Hakkı Konyalı, bunlar. dan biri isa, şu zavallı (Afrodit) işin. de herhangi bir noksanla değil de.) a emi karsılaşmış sayılırız!,, O gazete, bu satırları yazdıktan sonra, bir çok vesilcalar neşrediyor. ar, İbrahim Hakkı Konya- le yazıldığı bildirilen bazı İ satırların kliseleridir. Eğer bu satırlar iddia edildiği gibi hakikaten onun tarafından yazilmış- sa İbrahim Hakı Konyalnın: “— Afrodit müstehcendir!., rapo- runu bazirlerken geri bir zihniyetle davranmadığına hükmedebilmek ih- imal, ve imkân dahilinde değildir. Biz, Konyalı İbrahim tarafından Mit Mücadele esnasında yazıldığı bildirilen 6 satırların, nereden, na. mi ele geçirildiğini bilmiyoruz. Fakat eğer yarın, o adamın, o vesikalarda okuduğumuz gibi meş'um Mütareke senelerinde Atatürkten yani, bu mil letin göz böbeğirden bahsederken bethahane bazı sözler sarfettiği an- laşılırsa, kendisine vurmak ihtiya cını duyacağımız darbenin çok ağır olacağı muhakkaktır. Hangi kalemden çıkmış olursa ol. sun, bugün birer vesika namile ne: redilen o satırları, milli tehevvürü. müzü galeyan derecesine vardıran bir nefret, ve isyanla okuduk, Ve, efkârı umumiyeye birer vesika ola. rak uzatılmış bulundukları içindir İki, üzerlerinde bugünlük bir nebze idurmak ihtiyacını yenemedik. Eğet yarın © satırların, Konyah İbrahim tarafından yazıldıkları kati. yetle tahakkuk ederve, bu zata âza lari içinde yer verdiğini duyduğu- müz Basm Birliğinin, bu hususta çok daha dikkatli davranması lüzüu. munu da anlamış olacağız... Ve o takdirde, geri zihniyeti ve- lev bir tek hüviyetin bile yeşil mas. kesini yırtmamıza imkân hazırladığı için, Afrodit davasının büyük ziyan. ları karşısına, bize teselli veren bir kâr hanesi açacağız. Bu davanın bize kazandırdığı Ikin- ci büyük teselli de, — bu hazin ve. sile ile de olta — gençliğin dalma k leri fikirler peşinde cephe e Fe bir defa daha görmek fırsatını zanmamızdır. Bu kir da Kaydeltikten sonra, bu yarayı daha fazla eşmek İstemi. yoruz: Çünkü, içine, — kime sit o- İursa olsun — çok kirli vesikalar ka. rişmiş bulunduğu içindir ki, artık, — Afrodit değil, fakat — Afrodit meselesi müstehcen olmuştur. Pamuk Kooperatifleri İzmir, 20 (TAN) — Denizli ve Ay. din ve havâlisinde dört pamuk tarım satış kooperatifi kurulacaktır. Felâket Mıntakasında Köylü, Müstahsil Hale Getiriliyor Ankara, 20 (Tan ( Muhabirin den) -— - Nafın Vekâleti. tarafından zelzele mintakasına gönderilen he. yetler şehrimize dönmüşler ve ha. zırladıkları Faporları Vekâlete ver- mişlerdir. Yapı işleri fen heyeti müdürü Sır. Ti Sayarın reisliğinde mimarlar Jiğinden gelen mümessillerin de rakile teşekkül eden komisyon, faporları tetkike başlamışlardır. Erzincan şöhrinin “kurulacağı yer beniz malüm değildir. Halen orada vazife gören memurların ikametleri için İstanbulda yaptırılan kı dar portatif evden yirmi beşi edilerek, Erzincana gönderilmiştir. Bu mıntakanın imar ve inşa fos- liyetine dair hazırlanan; tallmataâme ay başina kadar ikmal edilerek, tat. bikine derhal geçilecektir. Diğer târaftan Ziraat Vekâleti zelzele mıntakasındaki * köylülerimi- zin müstahsil hele getirilmesi için, muhtelif ekipler göndermiştir. Bu e- kipler, oradaki köylünün vaziyeti tetkike devam etmektedirler. Kö; lüye, hububat, hayvan ve İçereste mübayaa edilerek, yardiniları baş-| lanmıştır. Bazı mıntakalarda devlet bizzet zeriyat yapacaktır. için lâzım .gelen ziraat Aletleri ma- hallerine ”gönderi!miştir. . Ankara, 20 (Tan bu| Muhabirin. | den) — Buraya gelen haberlere gö.| ve, dün gece Kastamonüde bir, bu- gün Gümüşhanede iki, dün Erhanda bir ve yine dün Amasyada bir defe V şiddetli zelzele hissedilmiştir. Mübadil Rumlar, Fuarı Ziyaret Edebilecek Izmir, 20 (A.A) — 1940 Finternas. yonal “İzmir Fuarını ziyaret maksa- dile Yunanistandan gelecek müba-| dillere vize verilmesi kabul edilmiş, | ve keyfiyet belediyeye (tebliğ olun. $-İtalük Pepeyi He beraber Çatalca muştur. Bunlar aldıkları bu vize fle | İzinirden sonra İstanbulu da ziyeret | edebileceklerdir. lliiniğ. Lü Adliye Vekili Manisada Manisa, 20 (A.A) — Adliye Veki- melek Çümen him amam a »“İmirden Marierya gelmiş ve kak. lsnmiştir. Vekil, doğruca Parti b Basına gitmiş ve bu arada Parti Halkevi idare hey Helkevini ziyaret etmiş ve vali ko nağında vali tarafından verilen ö, le yemeğinde bulunmuştur. — o Valinin Tetkikleri Vali ve Belediye reisi Lütfi Kır. dar, evelki gün Eyüp kazasına gide- rek, tetkiklerde bulunmuştur. Bele. diye reisi, 20 bin kişiden ibaret olan kazâ nüfusundan 8 bininin Ramiste olduğu ve kazanın da. beş doktoru | bulunduğu halde, bu doktorlardan hiç olmazsa birinin Ram'ste bulun- durulmasını hayretle karşılamıştır. Belediye-reisi, doktorlardan” birini | bu nahiyeye memur etmiştir. Büun-| dan başka, kaza merkezi ile Rami nahiyesi, Rami nahiyesi ile Topkapı arasındaki yolların tamirini de alâ. 'kadarlara emretmiştir. * “Belediye reisi, dünde mtavini kazasına giderek, tetkik ve teftişler- de bulunmuştur. İhtikâr Komisyonu Faaliyette Vekiller beyeti kararile dünden! itibaren tetbikına başlanılan willi korunma kanunu İstanbul o ihtikâr komisyonunu da vazifedar kılmış bulunmaktadır. Komisyon dün top. lanmış, elindeki tetkiket dosyaları üzerinde daha derin elâka İle meş- gul olmağa başlamıştır. Tetkikat ne. ticesinde ihtikâr yaptıkları haber ve. rilen ticarethanelerin bu suçları sa. bit olduğu takdirde suçlular, kanu. nun şiddetli hükümlerine göre ceze. landırılacaktır. Ticaret ; Vekâletine merbut teşkilât bu mevzu etrafında faaliyete geçeceklerdir. giymek İngiliz Kralı, Harbiye ve Dominyonlar Nazırlarını Kabul Etti Londra, 20 (A.A) — Eden dün ge- ce İngiliz Kralı tarafından kabul e. dilmiştir. Kral yine dün aksam Harbiye Ns. zarı Sir Oliver Stanley'i de kabül et- Ba hasus || miştir, Rd — o—— İngiltere Harbiye Bütçesi Londra, 20 (A.A) — Harbiye büt- çesi Avam Kamarasında ilk defa ©- larak gizli celsede müzakere cğlle- cektir. Bundan başka, bütçe hakkında top tan bir rakam verilmiyecektir. iü inler, Vi a eği Takviye Kıtaatı Getirdi (Başı 1 incide) sinde Finlandalılar yeniden düşma. Bin birçok mevzlini ele geçirmişler ve mukabil tasrruzları püskürtmüş- lerdir. Finlandalılar Kuhmoda yeni bir terakki kaydeylemişlerdir. “Sahil bataryalarımız buz üzerin. de Sovyetlerin bir taarruzunu tar- | detmiş ve mühimmat depolarını pat. atmıştır. inlanda hava kuvvetleri düş. msn. kolları ve tecemmülerine karşı fakıyetli bombardıman uçuş- ardır. Altı. düşman tay. | ir. Diğer altf tay- müş olması muh. temeldir.,, . İmha edilen Sovyet fırkası 18 inci Sovye$f .fırkasının imhası hakkında su malümat veriliyor: 18 inci Sovyet fırkasının imhası ayan bir. hâdisedir. Tı adölçe pek zayıf. nlardatinın karşisında en a. 70 Rus bulunduğu mübslâğaya kanilmadan emilebilir. Sovyet k i her halde Tındofta tmek maksadile Ta. da yeniden siddetle tarrrura gecmisler ise de bu'taarruz simdiye karlar Kareli cenhesinde ya. pılan. harekât kadar şiddetli olma- the» pale mii İrmetir, Talpale mıntakasında Sovyet tank. darma harekete geç- ğ alari bu tankla. ip etmemislerdir. a ukinlarına usmuş ve bun. r milet Viborg takviye ediliyor Helsinkiden verilen haberlere gö- Şi mühim mikterda Fin Kuvvetleri Taresal Marnerbeim'in kumandası atü Sovyet tazyikinin en kuvvet. li olacağı tahmin edilen Viborg ö. nünde tahessit o etmektedirler. Bu tevdi edilecek ve çocuklar da hu a. raziyi İşleteceklerdir. 12 yaşından a. şağı olan çocuklara 50 metre murab. bat genişliğinde bir arazi verilecek. tir. İsveç Kralının Beyannamesi Stokholm, 20 (A.A) — İsveç Krx h, Nazırlar Meclisindeki beyanatiru yaptıktan sonra, millete hıteben bir böyanmame neşretmiştir. Krai bu beyannamede hükümetin Finlinda. nın eskeri yardım talebini reddetme- sini tasvip eylediğini tekrar ederek diyor ki: “Memleketim! dünyayı altüst eden meşum harpten mümkün olduğu ks- dar dısarıda bırakmağa çalışmayı ka. ti vazifem icabı sddediyorum.,. Kral; adetçe faikiyeti kahir bir düşmana karşı harp etmekte olan Fin kardeşler hakkındaki büyük tak dir ve hayranlığını ifade eyledikten sonra, İsveç'in Finlândava muhtelif suretlerle yardıma çalıştığını, fakat Finlândanın İsveç'ten doğrudan doğ- ruya asker! bir yardıma intizar ede- miyeceğini bildirmektedir. Kral diyor kit “Aksi takdirde İsveç, yalnız Rusya. ya karşı değil, ayni zamanda büyük devletlere karsı da harbe sürüklen. mek #ibi büyük bir tehlikeye maruz kalabiledektir. Bu mesuliyeti üzeri. Say alamam ve İsveç bu suretle har- he girdiği takdirde, Finlindaya bu. gün veotığı vardımı da yanamryacak tir. Milletimin beni anlıyacağını ve tasvip edeceğini ümit ederim.,, Gazetelerden © Politiks'ya o göre Kralın beyanatı bir sivas fırtma ib- das etmiştir. Hükümetin taraftarları da dehil olmak üzere, bir çok zevat, hifkümetin istifaya mecbur kalaca- Hanı tahmin ediyorlar. Harleiye Na. zırı Munch'un gezetesi ise İsveç'in askeri müdahalesi takdirinde harbin bütün İskandinavyaya yayılacağım ve o zaman İsveç'in Fin #ndaya hiç bir yardımda bulunamıyacağını ya- det zarfında Fin hava kuvvetle, | #YOr irkitasız olarak Soyyat cep. in serisindeki yolları ve #imen. diler hatlarını bombardıman etmek. tedirler. Finler 100 kamyvonluk bir Sovyet İçolumu imha. et Anl ht gunu, ie be ane ita ayretmışlardır. Mnpezal Mamnerhatm'in teşebbisü | Bet zerine Fin çocukları ve gencleri Tandır. Kiz ve <ları 9 ile 17 en 150000 Fin için bir nevi seferberlik ilân Yastarı 12 11e 17 arsasında olehi kız vererkek soruk'amna 100 mefre mu. genişliğinde bir arazi parçası ROMANYADA Petrol Meselesinin Yeni Safhası Bükreş,20 (A.A) — Romanyada potzdi meselesi yeni bir safha ârzet- Hükümet tayyarelere mah k dereceli gözolinin ihradı.. nı yasek etmiştir. Leh Tülebesinin İsyanı Kaunas, 20 (A.A) — Wilnodaki Polonya lisesi talebesinin - Litvanya sleyhinde tezahüratta bulunması ü- zerine hükümet makamları lisenin birçok dershânelerini kapatmışlar ve bu suretle 200 talebenin derslere de. vam etmelerine mâni olmuşlardır. Eolandada Milli Müdafaa Hazırlıkları Amsterdam, 20 (A.A) — Hükümet milli miüdafan için parlâmentodan 40 milyon filorin tahsisat almıştır. Bunun 24 buçuk milyonu hava mü- dafansı yani hava dafi topları ve pro- jektörler tesisi, 13 milyonu tayyare mübayaası ve bir buçuk milyonu da donanma ve bilhassa mayn gemileri inşası için sarfedilecektir. e Yeni Bulenar Hariciye Nazırı Sofyada Sofya, 20 (A.A.) — Yeni Hariciye Nazırı İvan Popof, evvelce orta elci bulunduğu Belgraddan bugün Sof. yaya gelmistir. İsviçrede Büyük Tuğyanlar Oldu Bern, 20 (A.A.) — İsviçrenin muh. telif yerlerinde büyük tuğyanlar vu. ku bulmuştur. Hasarat mühimdir. Bale'de münakalât kismen inkıtaa uğramıştır. Rhin nehri bir günde iki buçuk metre yükselmistir. Alplerd. büyük ciğlar mühim bir köprüyü hi sara uğratmıştır. Şimdiye kadar kaydedilmemiştir. Sular yatışmaj başlamıştır. * İsveç'in müdahalesine taraftar © larlar halkı gönüllü yazlmiya ve Finlândanın zaylatmı telâfi etmiye davet ediyorlar. “. * pilli YO Libre Belgigce ismindeki içika garetesi tarafından neşredi. Ven Ünited Press muhabirinin bir ha berinde Sovyetlerin Finlândada Lo- lojki mmtakasındaki nikel madenle- rini faal bir surette işletmeğe basla. dıkları ve bir çok amelenin maden irışaatı ile meşmul olduğu bildiril mektedir. Tass Ajansı, bu haberin hakikate asla uygun olmadığını bil 'dirmeğe mezundur. Japonlar Yunnan Demiryolunu Tekrar Bombaladılar Tokyo, 20 (A.A.) — Domel Ajan sı, Japon tayyarelerile gemilerinin Yunnan demiryolunu dün tekrar bombardıman ettiklerini bildirmek. tedir. Demiryolu ve bir köprü Mong Tescu bölgesinde hasora uğramıştır. Jopan tayyareleri salimen üslerine dönmüşlerdir. / enini si Sebebi Gizli Tutulan Bir Ziyaret Amsterdam, 20 (A.A.) — Holanda. daki Alman orta elçisi Hariciye Na. zirı Van Kleefen'i ziyaret etmiştir. Bu ziyaretin sebebi gizli tutuk maktadır. eli Bir Alman Casusu İdama Mahküm Edildi Paris, 20 (A.A) — Lille askeri mahkemesi Alman tebaasından Char. les Szebenerviyi casusluk cürmün, den dolayı idama mahküm etmiştir. Japonyada Para Vaziyeti "Tokyo, 20 (A.A.) — Maliye Naz rının Japonyada bir para enflasyonu yapılacağını beyan ettiği Domei A- jansı tarafından haber verilmekle. dir. —— * Meksikada Komplo Hazırlıyanlar Yakalandılar Meksiko, 20 (A.A.) — Bir komplo meydana çıkarılmış ve “Altın göm. lekliler” in şefi bu komploya dahil olmak töhmetile zan altına alınmış. tır. Suikastçiler şimdiki Meksika re, İlmini devirmek maksadile hareket tmekte idiler. 5 kişi tevkif edilmiş de Relsicümhür Cardenâs'ın em. le bilâhare serbest bırakılmışlar. dır.