20 Temmuz 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

20 Temmuz 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

PAZAR 20 TEMMUZ Mn İngilterenin Hayal Etiği Löndrada çitan News Review mecmuası, İngilterenin Avrupaya harpten sonra vermeyi haysi et- tiği çekil bekimda gu İmalümatı Vermektedir: #Almanya küçük küçük hükümet. lere ayrlacıktır, Avrupa dö: eimeden evvelki küçük prensiik- ere ayritnukla kalmıyacak, fakat Şarki Prusyayı ve Sileşyayı Po- konyaya terkedecektir. JBL. Zekeriya SERTEL e» e güden veen » kanlı bir devrinde bulun- Üzmez su harpten son- Pöki Avrupa hakkında mütalâa- Yar ve tahminler yap- görünebilir. Fakat daha müreffeh, daha Mesut, daha âdil bir dünya ve bihasa bir Avrupa kurmaktır. Almanlar da bumun için barbet- İiklerini söylüyorlar, | İngilizk Omun için iki tarafın yarınki Avrupayı nasıl tahayyül ettik- lerimi öğrenmekte fayda vardır. Bugün #ize İngilterenin hayal Sttiği yarınki Avrupayı anlatmı- Ya çalışacağım. Polonya ( Başvekili Sikoreki Vasingtonda Amerika Cümhur- Pisi Roosevelet Ile görüştükten Sonra güzetecilere, Avrupanın Müstakbel şekli halinde araların- da fikir mutabakati hasıl oldu- Humu söylemiş ve harpten sonra Avrupanın bir takım bloklara Ayrılması ihtimelinden bahset - Mişti, Londrada cıkan News Review Mecmuası, İngilterenin Avrupa - Ya harpten sonra vermeyi hayal *ttiği şekil hakkında da şu ma- ümatı. vermektedir: “Almanya küçük kiiçük hükü- metlere ayrılacaktır, Avrupa dört büyük bloka tak- sim edilecektir. Yarınki Oo Avrupa hakkında müttefik ricalinin ana düşün- eesi budur. ya, Alman birliği teşek- kül etmeden evvelki kücük Prensliklere ayrılmakla kalmı- fakat Sarki Prusyayı ayı Polonyaya terke- decektir. Avrupa, Sovyet Rusya bu dört bloka bölünecekt hariç, SİMAL BLOKU — İngiltere, Yransa, Belcika, Holanda, Da- himarka, Norveç ve İsvecten mürekkep olacaktır. İngiliz, Fransız, Belçika ve Holanda İmparatorlukları da bu bloka verilecektir. Bu suretle bu hlokun elinde 40.000,000 kilo- metre murabbaı arazi ve 700,000,000 nüfus balunacak- tr. CERMEN BLOKU — Alman - (ilâ ettiği yerlerden çe» cek, fakat eski Cermen devletlerinden mürekkep bir blok teskil edecektir. Bu hlo- kun 300.000 kilomefra murab. bor tonrağt ve 65,000,000 nü, fusu olacaktır. (Devamı; Sa, 3, Sü. 5) Yarınki Avrupa va ISTANBUL IN: 24310, 24318, 24319 €I YIL — No. 7197 GÜNLÜK SİYASI HALK GAZETESİ yareye binerken Ankara elçisi Kars, 19 (A.A.) — un Moskova büyük elçisi ile büyük elçilik erkin ve memürininden 28 kişi ve Danimarka elçisi ile masiyetinden mürekkep bir kafile dün saat 9,30 da Sovyet Rusya - dan budutlarımıza geçmiş ve Kı . zılçaucak istasyonunda Harici Vekâleti memurlarından Şemset- in Mardin ve Kars emniyet mü- 'ü Ziya Süer tarafından kar - Şılanmışlardır. Bu budut istasyonumuzdan hareket eden Italyan ve Danimar ka büyük ve orta elçilikleri er. kâm saat 11,35 de Kars'a varmış- lar ve burada da vali ve mevki komutan vekilleri kendilerine hoş geldiniz demişler ve misafirler is tasyan salonunda hazırlanmış O - Büyük —— Almanyanın En Uzak Köşelerine Gidecek Tayyareler Yapılıyor Hopkins Diyor ki: Diktatörleri Ezmiye Kâfi Gelecektir, Londra 19 (A.A) — Roosevel Ingilteredeki şahsi Oo mümessili Henry Hopkins bügün Lo11-afa beyanatta bulunarak demiştir ki: “Amerikada yeni bir çok. bü- yük fabrikalar faaliyete geçerek lerdir. Bunlar bihassa dört no - törlü muazzam e bombardır man tayyareleri imal edecekler - dir. Bu #ayyareler şarki Alman- yanın en uzak köşelerine knlar gidebileceklerler ve harp malre- Amerikada Hazırlıklar "Hazırlığımız Faşist ' mesi imal eden fabrikaları kırın talya, Danimarka ElçileriS.Rusyadan Kars'a Geldi Alman Büyük ElçisiFon Der Schulenburg DünTayyarelle Yeşilköyden Berline Gitti Almanyanın eski Moskova büyük elçisi Von der Sehulenburg, tay- Von Papen vedalaşıyor Fransanın Yeni Türkiye Büyük Elçisi Jean Hellew Dün Ankaraya Geldi Ian büfede izaz ve ikramda bulun muşlardır. Italyan ve Danimarka heyet - leri saat 12,30 da trenle,Sarıkamı şa hereket etmiştir. Von Sehulenburg Berline gitti Almanların Sovyetler nezdin » isi Van der Schu - nberi, Almanya k elçisi Von Pa- olarak şehrimizde nın Ankara bi pen'in misafii bulunmaktaydı. Von Cehulenburg dün sabah İrefikasiyle birlikte tayyare ile Yeşilköyden Berline hareket et - miştir. Von Schulenburg Yeşil köy hava meydanında, Almanya - (Devamı: Sa. 5, ri getireceklerdir. (Devamı; Sa. 5, Sik 3) VITAE | Dniester Geçitleri Zorlandı Finler, Ladoga Gölü Şimaline Kadar İlerledi Belçikalılar da Şarka Gitmek İçin Gönüllü Yazılıyorlar Berlin, 19 (A.A) — Alman or. SOVYET TEBLİĞİNİ Şiddetli Muharebe Oluyor Bir Alman Tank Alayı İmha Edildi —— Londra, Almanların Kief'i İhata Ettiğini Haber Veriyor Moskova, 19 (A.A) — Sovyet liği: Besarabvadan ilerliyen Al - man - Rumen kıtaları Dniester pehripin.müteddit geçit noktalar. rım zörlayışlardır. ar Hususi bir tebliğde bildirildi- Ki veçhile, kuvvetle tahkim edil miş bulunan Stalin hattmda â- çılan gedik Smolensk ötesinde Pripet bataklıkları şimdiden g6- nişletilmiştir. Düşman tarafın - dan muannidane müdafaa edi- len Smolenek sehri 16 Temmuz- da zaptedilmiştir. Mülefik Fin o kuvvetlerine mensup teşekküller düşmamn #- nudane mukavemetini kırarak Ladoga gölünün şimal yakasına kadar ilerlemislerdir. Smolensk'in ehemmiyeti Berlin, 19 (A.A) — “DNB. Almanlar, Vitebek'le Mohilev duları başkumandanlığının teb-/i tihbarst o bürosu tarafından dün akşam neşredilen tebliğ: 18 Temmuzda Pskov, Porkhov, Polotzk, Nekel ve Smolensk İs- tiksmetlerinde büyük muharebe- olmuştur İki tarafın da ağır zaylatı vardır. Alınan sarih malümata nazaran, hava kuv- vetlerimiz dün 31 düsman tay- yaresi tahrip etmişlerdir. Bir düsman tank alayı soseye çıkü- Tak topraklarımıza (girmiştir. üsman tanklarının arkasında zlerce otomobil O bulunmakta idi, Motörlü Sovyet piyade tesek- külü kumandanlığı Hitlercilerin bir ırmak üzerindeki köprüyü geçmesine müsaade etmis ve em- rindeki top ve mitralyözleri mü- sait bir mevzie yerleştirip ihti - mamla peçelemistir. Düşman ko- lu köprüyü gectikten sonra mo- törlü büyük kuvvetlerimizin hü- rasında büyük Sovyet kuvvetle (Dövamı: Sa, 5, Sil. 2): Vi gomropoi cumuna uğramışlardır. (Devam: Sa, 5, Sü. 6) İaarrz iskikarro'leri amy Siglin kaffı Yeliz of GPolfava Bega Yebliğlere göre Şurk cephesinde bugünkü vaziy eti göslerir harita Sovyetler Birliğinin merkezi Moskovada Kremlin sarayının Bulgar Hariciye Nazırı Popoff BULGAR Nazırları Dün İtalyaya Hareket Etti Roma, Bu Ziyarete Ehemmiyet Veriyor Sofya, 19 XAA) — “DNB., Bâşvekil Filof ve Hariciye Nazır rı Popof bu sabah Romaya hare- ket etmiştir. Ziyarete ehemmiyet veriliyor Roma, 19 (ALA) Romanın siyasi mahfilleri, Bulgar Başve- kili ile Hariciye Nazrının Roma- ya 20 temmuzdan 23 temmuza kadar yapacakları ziyarete bü- yük bir siyasi ehemmiyet veri - yorlar. Şu cihet ehemmiyetle kaydedi iyor ki, Bulgar Başvekili Filof, ilk defa olarak Romayı ziyaret edecektir. alyan milletlerini bir birine bağlıyan ve hanedan rabı - taları da takviye edilmiş bulunan an'apevi dostluk, muhabbet ve itimat bağları mihver devletleri. nin istihdaf ettikleri yeni Avru - pa nizamı çerçevesi içinde iki memleketin işbirliği hususunda feyizli hâdiseler yaratacaktır. (Devamı: Sa. 5, » Ankara, 19 (A. A.) Beden Terbiyesi Umum Müdürlüğün - den tebliğ edilmiştir: 15 Temmuz 1941 salı günü Ankarada 19 Mayıs Sledyormun- da yapılan 1941 mevsimi Türki- ye futbol birinciliği müsabakası esnâsında vukubulan hâdiseye alt evrak, ceza talimatnamesi hükümleri dairesinde tetkiki i- cin merkez ceza heyetine tevdi edilmiştir. “ocuğunuza verebileceğiniz en kıymetli bediye YA LA ŞE Çocuk Ansiklopedisi Olabilir. Çünkü bütün hediyeler unutulabilir. Fakat ÇOCUK ANSİKLOPEDİSİ Çocuğun bütün hayatın da izini bırakır. FİYATI (6) LIRADIR. umumi görünüşü Japon Siyaseti Değişiklik Olmıyacak Esasen Her Şey 2 Temmuzda Kararlaştırılmış — Başvekil Partilerle Alâkasını Keserek Ordu İle İşbirliğini Tesis Ediyor Sovyet Hududuna Takviye Kıtaları Gönderiliyormuş Tokyo, 19 (A.A.) — Resmi De- mei Ajansı, Salâhiyetli mahfille- re atfen Japonyanın harici siyase tinde hiçbir değişiklik olmuyaca- ğını bildirmektedir. Japon aleyi bazı devletler, kabine değişikliğini istismar €- derek harici siyasette bir değişik lik olacağı şaylalarını kötü bir propaganda ile yaymıya çalışmak tadır. Bu devletler yeni bir bayal sukutuna daha uğrayacaklardır, Japonyanın harici siyaseti Çin harbinin zaferle netieelendirilme si üzerine teksif edilecektir, Eğer Japonyanm kat'i hedefi üzerinde şüpheler var idiyse yeni kabineyi tekrar Prens Konoye teşkil etmiş olması bu şüpheleri izaleye kâfidir. Sulâhiyetli mahfillerde şu ci « het de kaydediliyor ki, iğ noye kabinesi Japon siyasetinin Ingiltere ve Amerikaya tâbi ol - masını bertaraf eylemişti. Bu müs takil siyaseti inkişaf ettirmek işi kabineye terettüp eylemektedir. (Devamı: Sa, 5, Sü. 4) Beşiktaş Takımı Müsabakalara Giremiyecek Beden Terbiyesi Genel Direktörlüğü, Beşiktaş Oyuncularının Ankarada Çıkardıkları Çirkin Hâdise Hakkında Tahkikata Başladı Bu hususta merkez ceza heye- tince yapılacak tahkikatın ikmar line kadar, hakem Taporuna ve ilk tahkikat evrakına müsteni- den ve talimatnamenin 27. ine maddesine tevlikan: 1 — İstanbul Beşiktaş gençlik klübünün birinci futbol takımız nın her türlü müsabakalara is- tirakten men'ine, (Devami: Sa. 5, Sü. 5) Pm | | |